• "Wit beyond measure is man's greatest treasure"

    “Ik ben hoofdmonitor Helado/Evelien en het is mij een genoegen jullie welkom te heten in de afdeling Ravenclaw. Ons embleem is de adelaar, die zweeft waar anderen niet kunnen klimmen; onze afdelingskleuren zijn blauw en brons en onze Common Room kan gevonden worden in de top van de toren van Ravenklauw, achter een deur met een betoverde deurklopper. De gewelfde ramen van onze ronde Common Room kijken neer op de schoolgronden; het meer, het verboden woud, het zwerkbalveld en de Kruidenkunde tuinen. Geen enkel andere afdeling heeft zulke adembenemende uitzichten.

    Zonder de wens om op te scheppen, dit is het huis waar de bekwaamste tovenaars en heksen leven. Onze oprichtster, Rowena Ravenclaw, bekroonde leren boven alles – net als wij. Anders dan de andere huizen, die allen de ingangen naar hun Common Rooms verborgen hebben, hoeft dat bij ons niet. De deur naar onze Common Room bevindt zich aan de bovenkant van een lange, draaiende trap. Hij heeft geen klink, maar een betoverde bronzen deurkloppen in de vorm van een adelaar. Als je op de deur klopt, zal deze klopper je een vraag stellen en als je deze correct beantwoord, is het je toegestaan om binnen te komen. Deze simpele barrière houdt al duizenden jaren iedereen behalve Ravenclaws buiten.

    Sommige eerstejaars zijn bang voor het beantwoorden van de adelaar zijn vragen, maar maak je gen zorgen. Ravenclaws leren snel en je zult snel de uitdagingen die de deur geeft vermakelijk gaan vinden. Het is niet ongebruikelijk om 20 mensen voor de deur te vinden, die allemaal samen proberen het antwoord op het raadsel van die dag te vinden. Dit is een geweldige manier om gemeenschappelijke Ravenclaws uit andere jaren te ontmoeten en om van ze te leren – al is het een beetje irritant als je je zwerkbalgewaden bent vergeten en je snel binnen moet zien te komen. Ik raad je zelfs aan om je tas drie keer te controleren voor alles wat je nodig hebt voordat je de toren van Ravenclaw verlaat.

    Een ander cool iets van Ravenclaw is dat onze mensen het meest individueel zijn – sommigen mogen ze zelf excentriekelingen noemen. Maar genieën lopen veelal niet synchroon met normale mensen en anders dan sommige andere afdelingen die we zouden kunnen noemen, vinden wij dat je het recht hebt te dragen wat je wil, te geloven wat je wil en te zeggen hoe jij er over denkt. Wij worden niet afgeschrokken door mensen die dansen op een andere melodie; het tegenovergestelde, we waarderen ze!

    Ravenclaw heeft een roemrijke geschiedenis. De meeste van de grootste uitvinders en vernieuwers van de tovenaarswereld zaten in onze afdeling, inclusief Perpetua Fancourt, de uitvindster van de lunascope, Laverne de Montmorency, een grote pionier op het gebied van liefdesdrankjes en Ignatia Wildsmith, uitvindster van haardreis brandstof. Beroemde Ravenclaw Ministers van Magie omvatten Millicent Bagnold, die de macht had de avond dat Harry Potter de Duistere Heer zijn vloek overleefde and de vieringen van de tovenaarswereld verdedigde met de woorden, ‘I assert our inalienable right to party.' Dan heb je nog Minister Lorcan McLaird, die een behoorlijk brilliante tovenaar was, maar voorkeur verleende aan communiceren door rook uit het einde van zijn tovertok te storen. Nou ja, ik heb gezegd dat we excentriekelingen voortbrengen. Wij hebben de tovenaarswereld Uric the Oddball geschonken, die een kwal gebruikte als hoed. Hij is het onderwerp van vele tovenaarsgrappen.
    Betreffende onze relatie met de andere drie afdelingen: nou, jullie hebben waarschijnlijk gehoord over de Slytherins. Ze niet zo slecht, maar het is verstandig om op je hoede te zijn totdat je ze goed kent. Ze hebben een lange afdelingstraditie van alles doen wat nodig is om te winnen – dus pas op, vooral in Zwerkbal wedstrijden en examens.
    De Gryffindors zijn ok. Als ik kritiek zou hebben, zou ik zeggen dat de Gryffindors de neiging hebben om uitslover te zijn. Ze zijn ook veel minder tolerant dan wij zijn als het gaat om mensen die anders zijn; ze zijn bekend om het maken van grappen over Ravenclaws die een interesse ontwikkeld hebben in levitatie, of de mogelijke magische gebruiksmogelijkheden van trollensnot, of ovomancy, wat (zoals je waarschijnlijk weet) een methode van waarzeggerij is met het gebruik van eieren. Gryffinddors hebben onze intellectuele nieuwsgierigheid niet, waar wij geen probleem zien in het je dagen en nachten besteden aan het breken van eieren in een hoekje van de common room en het opschrijven van je voorspellingen volgens de manier waarop de eigelen vallen. Je zult waarschijnlijk zelfs een paar mensen vinden om je te helpen.
    Betreffende de Hufflepuffs, nou ja, niemand kan zeggen dat het geen aardige mensen zijn. Het zijn zelfs een paar van de aardigste mensen in de hele school. Laten we gewoon zeggen dat je je niet al teveel zorgen over hen hoeft te maken als het gaat om competitie tijden examentijden.
    Ik denk dat dat bijna alles is. Oh ja, onze huisgeest is de Grey Lady. De rest van de school denkt dat ze nooit spreekt, maar ze zal tegen Ravenclaws praten. Ze is vooral erg handig als je verdwaald bent of als je iets misplaatst hebt.

    Ik ben er zeker van dat jullie een goedenacht zullen hebben. Onze slaapzalen bevinden zich in torentjes van de hoofdtoren; onze hemelbedden zijn opgemaakt met hemelsblauwe zijden dekbedden en het geluid van de wind die langs de winden fluit is erg ontspannend.

    En nogmaals: Bravo in het lid worden van het slimste, meest eigenzinnige en meest interessante huis van Hogwarts.”



    Marauder’s Map
    Gryffindor Common Room
    Hufflepuff Common Room
    Slytherin Common Room
    Great Hall

    Head of House and Head Boys/Girls
    Head of House:
    Ludovico
    Head Girls:
    Helado
    Incantatem

    Ravenclaws
    Ludovico
    Helado
    Incantatem
    Gula
    LetUsBurn
    Infano
    Avarosa
    Chocolata
    Demyx
    Laconiek
    VitaIncoluma
    xBoselfje
    JamesPotter
    Rawiyah
    Castellan
    Levicorpus12
    Pharell
    Ellison
    Sivan

    - Vertel kort iets over jezelf.
    - Welke films heb je gezien?
    - Welke boeken heb je gelezen?
    - Wat is je favoriete film en waarom?
    - Wat is je favoriete boek en waarom?



    Opdracht maand Oktober
    Het is het begin van het schooljaar, en iedereen is ingedeeld bij zijn of haar afdeling. Maar wat is een afdeling nu zonder een embleem? Steek de koppen bij elkaar, of maak ieders een aparte creatie, waaruit jullie er eentje selecteren om mee te doen. Dit mag getekend, geschilderd, bewerkt of zelfs fotografie (magisch (gif) of muggle (jpg)) zijn. Voor het einde van de maand moet aan het afdelinghoofd bekend gemaakt worden welke creatie meedoet. De winnende afdeling verdient 50 punten, de tweede 40, etc. Jullie krijgen hiervoor de tijd tot 31 Oktober.



    "Or yet in wise old Ravenclaw,
    If you've a ready mind,
    Where those of wit and learning,
    Will always find their kind."

    -The Sorting Hat

    [ bericht aangepast op 29 sep 2013 - 21:03 ]


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Incantatem schreef:
    (...)

    Beauxtabons is ook voor heren, als ik mij net vergis. ^.^


    Nee, Beauxbatons is waar Fleur delacour op zit, al die franse meisjes enzo.
    Durmstrang is de school voor Heren :')


    Little do you know

    Roww schreef:
    (...)

    Nee, Beauxbatons is waar Fleur delacour op zit, al die franse meisjes enzo.
    Durmstrang is de school voor Heren :')

    In de films wordt dat gegeneraliseerd, ja. Maar in de boeken zitten er ook meisjes op Durmstrang en ook jongens op Beauxbatons. Al weet ik het van de meisjes op Durmstrang niet zeker.....


    Deep inside, I've never felt alive

    Ludovico schreef:
    (...)
    In de films wordt dat gegeneraliseerd, ja. Maar in de boeken zitten er ook meisjes op Durmstrang en ook jongens op Beauxbatons. Al weet ik het van de meisjes op Durmstrang niet zeker.....


    Oh, oke, ja ik heb de boeken niet gelezen dus ja.. x'D
    Maar ik wil ze binnenkort lezen.. heb alleen het geld niet echt voor de boeken :l
    En ik wil ze in het engels lezen dus ja..


    Little do you know

    Roww schreef:
    (...)

    Oh, oke, ja ik heb de boeken niet gelezen dus ja.. x'D
    Maar ik wil ze binnenkort lezen.. heb alleen het geld niet echt voor de boeken :l
    En ik wil ze in het engels lezen dus ja..

    Zonde!
    Kun je ze niet huren bij de bibliotheek? Wij hebben namelijk ook alleen de Engelse boeken vanaf boek vijf, maar ik heb één tot en met vier gewoon geleend...


    Deep inside, I've never felt alive

    Ludovico schreef:
    (...)
    Zonde!
    Kun je ze niet huren bij de bibliotheek? Wij hebben namelijk ook alleen de Engelse boeken vanaf boek vijf, maar ik heb één tot en met vier gewoon geleend...


    Ja, we zouden ze kunnen lenen, maar dan heb je die boeken maar voor een week of twee/drie.
    Door school enzo heb ik niet zoveel tijd om te lezen en 's avonds wil ik het liefst meteen gaan slapen omdat ik dood op ben :')
    Dus dan krijg ik ze nooit op tijd uitgelezen :l
    Plus ik zou ze veel liever voor altijd op mijn boekenplank hebben in mijn kamer zodat iedereen nog beter kan zien dat ik een Potterhead ben x'D


    Little do you know

    Roww schreef:
    (...)

    Ja, we zouden ze kunnen lenen, maar dan heb je die boeken maar voor een week of twee/drie.
    Door school enzo heb ik niet zoveel tijd om te lezen en 's avonds wil ik het liefst meteen gaan slapen omdat ik dood op ben :')
    Dus dan krijg ik ze nooit op tijd uitgelezen :l
    Plus ik zou ze veel liever voor altijd op mijn boekenplank hebben in mijn kamer zodat iedereen nog beter kan zien dat ik een Potterhead ben x'D

    Dat snap ik, maar ik zou sowieso liever éérst de boeken gelezen hebben.... Ik wil ze namelijk ook nog een keer allemaal kopen, Nederlands en Engels, maar dan moet ik eerst even sparen :Y)
    En alle films natuurlijk, liefst zo'n extendend version, ofzoiets :Y)

    En voor HP máák je toch wel tijd? (bloos)


    Deep inside, I've never felt alive

    Ludovico schreef:
    (...)
    Dat snap ik, maar ik zou sowieso liever éérst de boeken gelezen hebben.... Ik wil ze namelijk ook nog een keer allemaal kopen, Nederlands en Engels, maar dan moet ik eerst even sparen :Y)
    En alle films natuurlijk, liefst zo'n extendend version, ofzoiets :Y)

    En voor HP máák je toch wel tijd? (bloos)


    Ja, maar dit is mijn examenjaar dus ik zet school even voor alles... :')
    Oké, ik ben nu ook op Q terwijl ik huiswerk heb maar goed :')
    Huiswerk maak ik altijd in het weekend x'D


    Little do you know

    Roww schreef:
    (...)

    Ja, maar dit is mijn examenjaar dus ik zet school even voor alles... :')
    Oké, ik ben nu ook op Q terwijl ik huiswerk heb maar goed :')
    Huiswerk maak ik altijd in het weekend x'D

    Haha, ik herken het hoor, ik zit nu ook in mijn examenjaar. Eigenlijk was ik ook van plan om na mijn wedstrijd helemaal ertussenuit te gaan met Q, alleen ik vond het toch te zonde om er meteen helemaal mee te stoppen, en nu ben ik ook nog eens Head, dus ik kan het niet echt maken ;P


    Deep inside, I've never felt alive

    Roww schreef:
    Ja, maar dit is mijn examenjaar dus ik zet school even voor alles... :')
    Oké, ik ben nu ook op Q terwijl ik huiswerk heb maar goed :')
    Huiswerk maak ik altijd in het weekend x'D

    Ik ook. Doordeweeks kan ik me echt niet aan huiswerk zetten. Hoe veel of hoe moeilijk het ook is.


    Chaos is a ladder.

    Ah damn. Ik heb een gif gemaakt, maar het bestand is bijna drie keer zo groot als het maximaal mag zijn op Tumblr. Nou, dan moet ik hem nog maar eens verkleinen, I guess. (no_chears)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Haha, ja ik wilde ook stoppen met Q.. maar ik doe mee aan teveel RPG's en nu dit er is wil ik al helemaal niet meer stoppen x'D
    Ook heb ik twee Hp story's te schrijven en aangezien ik best veel lezers heb voel ik me verplicht toch te schrijven voor hun.
    Plus ik wil voor de zomer een boek geschreven hebben..


    Little do you know

    Roww schreef:
    Haha, ja ik wilde ook stoppen met Q.. maar ik doe mee aan teveel RPG's en nu dit er is wil ik al helemaal niet meer stoppen x'D
    Ook heb ik twee Hp story's te schrijven en aangezien ik best veel lezers heb voel ik me verplicht toch te schrijven voor hun.
    Plus ik wil voor de zomer een boek geschreven hebben..

    Zo, ambitieus! ;D Maar dat moet ook, als je in deze afdeling zit ^^
    Oh, ik kan op de een of andere manier het niet volhouden om met een RPG mee te doen. Ik kan me niet blijven concentreren. Ik ben nu ook bezig met een verhaal en ik heb er echt gewoon nooit tot niet inspiratie voor en als ik er dan inspiratie voor heb, schrijf ik meestal wel een stuk of driehonderd woorden, maar dat is dan eens in de drie/vier maanden. En ik heb nog een HP-story, maar ik heb daar helaas geen tijd voor. Volgend jaar! Dan heb ik alle tijd van de wereld ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Square schreef:
    Ah damn. Ik heb een gif gemaakt, maar het bestand is bijna drie keer zo groot als het maximaal mag zijn op Tumblr. Nou, dan moet ik hem nog maar eens verkleinen, I guess. (no_chears)

    Eh, zonde D:
    Ik ben wel benieuwd ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Ludovico schreef:
    (...)
    Zo, ambitieus! ;D Maar dat moet ook, als je in deze afdeling zit ^^
    Oh, ik kan op de een of andere manier het niet volhouden om met een RPG mee te doen. Ik kan me niet blijven concentreren. Ik ben nu ook bezig met een verhaal en ik heb er echt gewoon nooit tot niet inspiratie voor en als ik er dan inspiratie voor heb, schrijf ik meestal wel een stuk of driehonderd woorden, maar dat is dan eens in de drie/vier maanden. En ik heb nog een HP-story, maar ik heb daar helaas geen tijd voor. Volgend jaar! Dan heb ik alle tijd van de wereld ^^


    Ja, ik heb dat ook meestal..
    Maar ik krijg gewoon inspiratie door alle lieverds die steeds zo geweldig reageren op mijn hoofdstukjes.
    En als ik een stuk schrijf is het meestal een hele bladzijde in word, soms wel twee, één bladzijde is 500 woorden.
    De eerste 30 stukjes zijn allemaal van minimaal 1000 woorden dus ja, maar uiteindelijk wist ik niks meer en de stukjes werden korter, nu heb ik weer iets nieuws voor in mijn story en dus worden de stukjes weer 1000 woorden lang ;D
    Maar ja, ik ga het boek dat ik schrijf fantasy doen.. maar ik kom niet verder dan de eerste bladzijde..
    Dus ik denk dat ik het eerst maar gewoon realistisch houdt, mijn verhaal in een boek neerzetten. Daar ben ik nu dus mee bezig (:


    Little do you know

    Square schreef:
    Ah damn. Ik heb een gif gemaakt, maar het bestand is bijna drie keer zo groot als het maximaal mag zijn op Tumblr. Nou, dan moet ik hem nog maar eens verkleinen, I guess. (no_chears)

    Inge, heb je een gif gemaakt?! TONEN JIJ!!!

    [ bericht aangepast op 30 sep 2013 - 22:28 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it