• Algemene waarschuwing:
    Gezien de klachten over het off-topic gaan het The Great Hall-topic en de Common Room topics, willen we jullie nog eens extra wijzen op de regel over off-topic gaan:
    - Het is niet toegestaan om off-topic te gaan in topics, maar de uitzondering daarop zijn de Offtopic-topics, en de topics in het offtopic-subforum.
    Deze Harry Potter topics behoren dus niet tot de uitzonderingen. Het mag in deze vijf topics alleen gaan over Harry Potter gerelateerde onderwerpen, de opdracht van de maand of het topic zelf. Onderwerpen/posts zoals 'welke username zal ik nemen' en 'Goedemorgen allemaal' mogen dus niet.
    - De moderators.







    "Where dwell the brave at heart,their daring, nerve and chivalry set Gryffindors apart."

    "Gefeliciteerd! Ik ben hoofdmonitor Anouk en ik ben verrukt om jullie welkom te heten in de afdeling Gryffindor. Ons embleem is de leeuw, de dapperste van alle wezens; onze afdelingskleuren zijn scharlakenrood en goud, en onze common room bevindt zich in de toren van Gryffindor.

    Dit is, heel simpel, de beste afdeling op Hogwarts/Zweinstein. Het is waar de dapperste en stoutmoedigste terecht komen – bijvoorbeeld: Albus Perkamentus! Ja, Albus Perkamentus zelf, de grootste tovenaar van onze tijd, was een Gryfindor! Als dat niet genoeg is voor je, dan weet ik niet wat dat wel kan zijn.

    Ik zal je niet lang ophouden, gezien alles wat je hoeft te doen om meer over je afdeling te weten te komen, mij de trap op te volgen is, terwijl ik jullie naar jullie slaapzalen leidt. Geniet van je tijd op Hogwarts – maar hoe zou je dat niet kunnen doen? Je bent deel geworden van de beste afdeling van de school.

    Alle Gryffindors, verzamel hier. Geef uw naam, en ik geef u uw wachtwoord"


    Maurauder's Map
    Hufflepuff Common Room
    Ravenclaw Common Room
    Slytherin Common Room
    Great Hall

    Head of House and Head Boys/Girls

    Head of House
    Gimlas
    Head Girl
    Bombalurina
    Smoak

    Gryffindors

    Bombalurina Anouk
    Scamander Amber
    Mullingford Annemarije
    Alchemist Marthe
    Tonto Jolanda
    Festus Tara
    Wunjo Fanny
    Comanche
    Eternamente Sacha
    xxSummerxx
    Sonyara Shirly
    BlackDust Roosmarijn
    Lilyy
    Fortunatis Sophie
    Smoak Cheryl
    Sequence Amaranthe
    Nyctophilla Yazmine
    obliviate4my
    MistSnitch Dries
    Yayde

    BLOG MET INZENDINGEN



    Opdracht maand Oktober

    Het is het begin van het schooljaar, en iedereen is ingedeeld bij zijn of haar afdeling. Maar wat is een afdeling nu zonder een embleem? Steek de koppen bij elkaar, of maak ieders een aparte creatie, waaruit jullie er eentje selecteren om mee te doen. Dit mag getekend, geschilderd, bewerkt of zelfs fotografie (magisch (gif) of muggle (jpg)) zijn. Voor het einde van de maand moet aan het afdelinghoofd bekend gemaakt worden welke creatie meedoet. De winnende afdeling verdient 50 punten, de tweede 40, etc. Jullie krijgen hiervoor de tijd tot 31 Oktober.

    "You might belong in Gryffindor,
    Where dwell the brave at heart,
    Their daring, nerve and chivalry
    Set Gryffindors apart"

    -The Sorting Hat

    [ bericht aangepast op 16 okt 2013 - 22:31 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 8 okt 2013 - 7:57 ]


    Miep

    Bombalurina schreef:
    Jongens... Nog niet zo lang geleden plaatste ik een post over het offtopic gaan. c: Hebben jullie die gelezen?


    Waarzeggerij is toch Harry Potter gerelateerd?


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Wunjo schreef:
    (...)

    Waarzeggerij is toch Harry Potter gerelateerd?


    Ja, vind ik ook


    Family is like music. Some high notes, some low notes, but always a beautiful song

    obliviate4my schreef:
    (...)

    Maar iedereen krijgt dan dood en verderf in de toekomst. Ik denk dat het hierdoor zoon serieuze zaak gaat worden dat ze zelfs de schoolhoofd erbij gaat halen :p


    Oei, dat wordt wel een ernstige zaak xD


    Family is like music. Some high notes, some low notes, but always a beautiful song

    Hallo Gryffindors,
    Namens Chocolata en mezelf wil ik iedereen vragen -die dat zelf wil- om hun verjaardagen aan te geven in deze blog. Het is voor de Daily Prophet, voor een (sub-)onderdeel dat we nog niet konden invoeren aangezien we geen verjaardagen weten/wisten.
    De vraag is of jullie de datum willen doorgeven en geboortejaar mag als je dat zelf wilt. Het is niet verplicht om je geboortejaar of überhaupt je verjaardag door te geven. Dit is en blijft jullie eigen keuze.
    Groetjes, Plenilunium namens The Daily Prophet


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Is er iemand die mijn schilderij nog zou willen bewerken met photoshop, want nu stelt hij niet echt veel voor...

    Cheryl heeft examens, vandaar. - Toetsweek, whatever. (: Not blaming you for anything, btw.


    help

    Alchemist schreef:
    Is er iemand die mijn schilderij nog zou willen bewerken met photoshop, want nu stelt hij niet echt veel voor...

    Cheryl heeft examens, vandaar. - Toetsweek, whatever. (: Not blaming you for anything, btw.

    Ik aal wat proberen alleen ik zit op mijn IPad dus heel veel zal ik er maar niet van gaan verwachten. Oh en iemand is vandaag tegen mijn vinger aan gelopen en toen zat ie vast en nu doet hij echt heel veel pijn.


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."



    Niet echt heel goed gelukt, maar toch iets.


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Festus schreef:
    (...)
    Ik aal wat proberen alleen ik zit op mijn IPad dus heel veel zal ik er maar niet van gaan verwachten. Oh en iemand is vandaag tegen mijn vinger aan gelopen en toen zat ie vast en nu doet hij echt heel veel pijn.


    Klinkt pijnlijk. Ik wil ook wel iets proberen te prutsen met photoshop, maar ik ben er superonhandig mee en ik heb geen tijd. :'D

    Meh, to be honest, I'm not really fond of it, maar ik ben er zelf hopeloos mee, so yeah. :'D

    Veel beterschap met je vinger. (:


    help

    Urgh, Severus Snape was weer eens knap vervelend vandaag tegen mij.
    Daarnaast moest ik even langs Madame Pomfrey, even de controle.
    Gelukkig pas weer de 30e dat ze mij verwacht.
    Nu weet ik wat Harry allemaal heb moeten doormaken, zovaak dat gezeur van Madame Pomfrey aan zijn hoofd gehad.
    Whaha, niet te druk, de patient moet rust.. Hoor het haar nog schreeuwen..
    Voor waarzeggerij heb ik helaas maar een A van Acceptabel gehaald. Zucht.
    Volgende toets, misschien meer geluk..
    Gaan jullie straks nog naar de bieb? Of blijven jullie in de Commonroom?
    Het eten smaakte trouwens weer geweldig, de huiselfen hebben echt hun best gedaan..


    Enjoy the little things in life, because one day you wi

    Ik ga nog even naar de bieb voor toverdranken
    Ik moet nog een formule uit mijn hoofd leren :(
    Daarna ga ik naar de commonroom en lekker voor de haard zitten met een boek


    Family is like music. Some high notes, some low notes, but always a beautiful song

    zucht.. morgen moet ik nablijven bij Snape.. :( iemand anders die ook morgen gaat nablijven bij hem? kan je lekker met mij mee gaan (: het gaat erg leuk worden want we gaan voor ons uit staren en adem halen. veder mag je niets doen. na Snape moet ik ook hollen naar de bieb want ik moet ook nog weer leren voor toverdranken, ook van hem, net als wat xxSummerxx zei.. en ik heb een U voor waarzeggerij gehaald (yeah) ook al begreep ik zelf ook niet wat ik allemaal op mijn perkament aan het schrijven was.. toen ze mijn toets bestudeerde keek ze erg angstaanjagend naar mijn perkament xD vraag me af waarom :X


    Saving people, hunting things, the family business デ--▸ •••

    Alchemist schreef:
    Is er iemand die mijn schilderij nog zou willen bewerken met photoshop, want nu stelt hij niet echt veel voor...

    Cheryl heeft examens, vandaar. - Toetsweek, whatever. (: Not blaming you for anything, btw.



    Festus schreef:
    ...

    Niet echt heel goed gelukt, maar toch iets.


    ik heb het geprobeerd (A)

    ik had eventjes die van jullie twee gecombineerd. hopelijk vinden jullie het niet erg, ik richtte me op de verzoek van Alchemist (:



    http://tinypic.com/view.php?pic=2jc7swl&s=5#.Umld_J05mM8

    [ bericht aangepast op 24 okt 2013 - 19:51 ]


    Saving people, hunting things, the family business デ--▸ •••

    Hello everyone!


    A good book on your shelf is a friend that turns its back on you and remains a friend. ~Author Unknown

    obliviate4my schreef:
    zucht.. morgen moet ik nablijven bij Snape.. :( iemand anders die ook morgen gaat nablijven bij hem? kan je lekker met mij mee gaan (: het gaat erg leuk worden want we gaan voor ons uit staren en adem halen. veder mag je niets doen. na Snape moet ik ook hollen naar de bieb want ik moet ook nog weer leren voor toverdranken, ook van hem, net als wat xxSummerxx zei.. en ik heb een U voor waarzeggerij gehaald (yeah) ook al begreep ik zelf ook niet wat ik allemaal op mijn perkament aan het schrijven was.. toen ze mijn toets bestudeerde keek ze erg angstaanjagend naar mijn perkament xD vraag me af waarom :X


    Heb je geschreven over dat er iets engs of verschrikkelijk gaat gebeuren, want dan haal je zeker een UxD
    HIGHFIVE; ik moet ook nablijven bij Sneep
    Ik had (per ongeluk) mijn buisje met toverdrank tegen wratten over hem heen gegooid, woeps.
    Helaas had die toverdrank de tegenovergestelde uitwerking, kan het nog erger?
    Ik moet een uur lang nablijven, een hele maand:(


    Family is like music. Some high notes, some low notes, but always a beautiful song

    xxSummerxx schreef:
    (...)

    Heb je geschreven over dat er iets engs of verschrikkelijk gaat gebeuren, want dan haal je zeker een UxD
    HIGHFIVE; ik moet ook nablijven bij Sneep
    Ik had (per ongeluk) mijn buisje met toverdrank tegen wratten over hem heen gegooid, woeps.
    Helaas had die toverdrank de tegenovergestelde uitwerking, kan het nog erger?
    Ik moet een uur lang nablijven, een hele maand:(


    ja ik heb idd dat geschreven xD ik moest nablijven bij Snape omdat ik per ongeluk mijn ketel met stinkende geur naar hem toe gegooid. hij was pissig ;o daarna had ik hem per ongeluk in een meisje laten veranderen. ik moet elke vrijdag, zaterdag en zondag bij hem komen voor een klein, persoonlijk gesprekje..


    Saving people, hunting things, the family business デ--▸ •••