• Maar ik weet dus niet hoe ik het aan moet gaan pakken.

    Ik wil namelijk heel graag reizen, het liefst door Noord- Ierland, ik weet niet waarom maar Ierland heeft mij altijd heel erg aangetrokken.
    Nu is het gewoon heel toevallig dat al mijn favoriete acteurs en Niall Horan uit Ierland komen ^^
    Maar Ierland is al sinds ik klein ben een droom land van mij, voor mijn gevoel hoor ik daar thuis en niet in Nederland.

    Helaas ben ik bang dat deze droom nooit uit gaat komen, want ik wil zeker voor een jaar weg het liefste voor eeuwig en dan graag voor mijn 25ste. De tijd begint dus te dringen, want ik ben nu 20 en ik weet zeker dat ik het nooit voor elkaar ga krijgen.
    Mijn eerste plan was om 12 maanden daar te gaan studeren en had mij dan al aangemeld voor EF Studie, maar de prijzen liggen zo hoog dat ik tot mijn 30ste moet gaan werken wil ik het geld bij elkaar krijgen (denk al aan een bedrag rond de 15.000 euro voor 3 maanden)
    Mijn laatste plan en hoop was mijn buitenlandse stage van 10 weken, die ik van school vergoed krijg binnen Europa, maar helaas is dat geen reizen en zou ik in een trimsalon moeten gaan werken. en dat was dus niet mijn idee betreft naar het buitenland gaan. Toch moest ik het er maar van nemen, omdat dit misschien mijn enige kans was. Maar helaas.... Er is geen enkele trimsalon in Ierland aangesloten bij de buitenlandse stages van Aquor verder dan belgië en duitsland gaat het niet.
    Naast dit alles is mijn MOEDER ook een groot probleem, ze deed al moeilijk toen ik 1 week naar Barcelona ging met school. En al helemaal omdat ik soms opeens paniek aanvallen kan krijgen die ik niet onder controle heb.

    Momenteel zie ik het gewoon ff niet meer, ik droom helemaal weg als ik aan Ierland denk.... en begin een steeds grotere hekel te krijgen een dit platte rot land.
    natuurlijk wil ik na Ierland een doorreis maken.
    Daarnaast mijn ouders vinden het zo gek dat geen enkele jongen mij ooit nog maar leuk heeft gevonden, dus zeg ik altijd dat mijn ware in Ierland woon en om heel eerlijk te zijn begin ik dat langzamer hand te geloven!

    Sorry de woorden stroomde nu opeens zo uit mijn vingers :Y)

    Om het allemaal niet helemaal om mij te laten draaien... Wie heeft ook zulke grote dromen waarvan ze bang zijn dat het te mooi is om waar te zijn?

    [ bericht aangepast op 29 juni 2014 - 15:42 ]


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Er zijn van die sites waarbij je kan regelen om bij mensen gewoon thuis te overnachten, misschien dat dat een optie is. Ik hoop dat Ierland ook zoiets heeft. Misschien kun je een vriend/vriendin regelen om een keer in een zomervakantie ofzo te gaan met 't vliegtuig.
    Ik heb eigenlijk maar een grote droom, butyea, das ook een van de moeilijkste dingen in m'n leven om waar te maken :D.

    [ bericht aangepast op 29 juni 2014 - 19:44 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    The same. Ik wil er niet wonen ofzo maar ik wil echt zo graag daar heen als vakantie. Het lijkt me echt een prachtland.

    Kun je niet met je ma als vakantie als eerste stapje even


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Zelf heb ik waarschijnlijk ongeveer hetzelfde bij Engeland, al ben ik er nog nooit geweest zal ik in de zomervakantie er met mijn moeder voor het eerst heen kan niet wachten! en ben ik van plan volgend jaar in de zomer als au pair naar Engeland te gaan. Misschien is een jaar, halfjaar of een paar maanden au pair worde in Ierland een optie voor je. (Hiervoor kun je onder andere op deze site kijken)

    [ bericht aangepast op 29 juni 2014 - 20:10 ]


    Don't be like the rest of them, darling

    Als au-pair gaan werken? En anders gewoon er naar toe op vakantie gaan. Je bent 20, waarom zou je moeder zich daar mee moeien. Heel lief dat ze om je geeft, maar je kan niet altijd een klein meisje blijven.

    Ik zou zelf ooit naar Indonesië willen, naar de plek waar mijn oma is geboren. Maar verder heb ik niet echt dromen.


    Alleen maar tranen van geluk


    Ierland heeft ook veel met sprookjesdingen enzo <3


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Maar.. is het niet slim als je eerst op vakantie gaat naar dat land?


    To infinity and beyond •

    Misschien kun je het eerst bij een weekje vakantie in Ierland houden? Ik weet dat dat een beetje mager is ten opzichte van jouw uitgestippelde plan, maar het is iets, en er zitten lang niet zoveel kosten aan verbonden als een volledige reis. En zoals hierboven iemand zegt: sommige reisorganisaties hebben connecties met gastgezinnen, en die willen je voor een klein prijsje maar al te graag in huis nemen. Ierland is trouwens echt een prachtig land! Onze aardrijkskundeleraar heeft zo'n beetje ieder land al gezien en hij liet eens dia's zien van zijn vakantie in Ierland. Het is zo mooi daar!

    Ik zou eens zo graag naar IJsland, Zweden, Noorwegen of Finland gaan. Die landen hebben me altijd geboeid. Ik ben ook nog eens een gek van vulkanen, dus een vulkaanuitbarsting in IJsland zien, zou me echt geweldig lijken. Dat wil ik al sinds ik een klein kind ben, haha. Dus ik hoop ooit nog eens - op een veilige afstand, dat wel - zoiets te mogen zien, en dat het niet schadelijk is voor het land, haha.
    Oude stammen en tempels zien in Zuid-Amerika zou me ook zo gaaf lijken. Ik heb eens een reisdagboek gelezen van iemand die daar naar ruïnes van Mayatempels is geweest, en het zag er allemaal zo prachtig en interessant uit. Je bent niet de enige die wat geld tekort heeft. :c


    Searching heavens for another earth

    Humm ja een vriendin van mij wilt samen met mij een keer naar ierland op vakantie... en ik wil dat ook doorzetten.
    Ben alleen bang dat ze mij niet meer mee terug krijgt.:Y)


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Ik heb zelf m'n grootste droom waargemaakt: tien maanden naar de VS!
    Zelf lijkt Ierland mij ook een ontzettend mooi land, waar ik zeker ook eens heen zou willen voor langere periode. Meestal als Au-pair is het niet duur. Kijk is op deze site. Ik ga ook met die organisatie naar de VS en ik vind ze heel erg goed. Bij de gastgezinnen in Ierland krijg je ook zakgeld, dus misschien dat dat helpt.

    Wat betreft je moeder: Je bent twintig en ze moet leren loslaten. Voor moeders is dat heel erg lastig, dat zie ik nu ook bij mijn eigen moeder. Ik ben pas 17, dus is iets anders. Vertel haar dat je het heel erg graag wilt en waarom, maar leg haar ook uit dat jullie kunnen skypen en bellen. Dat kon vroeger niet, maar tegenwoordig is veel mogelijk. Deze gedachte helpt mijn moeder ook.

    Ik hoop dat je je droom kunt waarmaken!


    "Everything you see exists together in a delicate balance." -Mufasa

    Taiteilijan schreef:
    Misschien kun je het eerst bij een weekje vakantie in Ierland houden? Ik weet dat dat een beetje mager is ten opzichte van jouw uitgestippelde plan, maar het is iets, en er zitten lang niet zoveel kosten aan verbonden als een volledige reis. En zoals hierboven iemand zegt: sommige reisorganisaties hebben connecties met gastgezinnen, en die willen je voor een klein prijsje maar al te graag in huis nemen. Ierland is trouwens echt een prachtig land! Onze aardrijkskundeleraar heeft zo'n beetje ieder land al gezien en hij liet eens dia's zien van zijn vakantie in Ierland. Het is zo mooi daar!

    Ik zou eens zo graag naar IJsland, Zweden, Noorwegen of Finland gaan. Die landen hebben me altijd geboeid. Ik ben ook nog eens een gek van vulkanen, dus een vulkaanuitbarsting in IJsland zien, zou me echt geweldig lijken. Dat wil ik al sinds ik een klein kind ben, haha. Dus ik hoop ooit nog eens - op een veilige afstand, dat wel - zoiets te mogen zien, en dat het niet schadelijk is voor het land, haha.
    Oude stammen en tempels zien in Zuid-Amerika zou me ook zo gaaf lijken. Ik heb eens een reisdagboek gelezen van iemand die daar naar ruïnes van Mayatempels is geweest, en het zag er allemaal zo prachtig en interessant uit. Je bent niet de enige die wat geld tekort heeft. :c

    Inderdaad, dadelijk heb je het allemaal veel mooier voorgesteld dan het werkelijk is. En zoals hier boven al is gezegd kan je ook als au-pair gaan werken.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."