• En ziehier, mijn nieuwe username: VanGogh.


    Ik heb echt een enorme liefde voor kunst van 1800 tot en met 1950, met hier en daar wat uitzonderingen. Ik ben enorm gefascineerd door expressionisme, pointillisme, colorisme, kubisme, fauvisme en impressionisme en mijn favoriete schilder en kunstenaar of all time is Vincent van Gogh, vandaar deze username.

    Mijn profielfoto heb ik gisteren verandert nadat ik erachter kwam dat in De Fundatie (museum) een Van Gogh hangt, uit eigen collectie, en ik vind het schilderij werkelijk prachtig. Het is duidelijk dat hij met een nog Hollands palet werkt, maar in de periode dat dit schilderij vervaardigt is, experimenteert hij al met verschillende kunststijlen. Het is duidelijk dat dit in het begin van zijn tweede, lange periode in Parijs is gemaakt; aan het einde van deze periode is zijn stijl zichtbaar verandert en ontwikkelt, maar desalniettemin vind ik dit schilderij prachtig. Hier is een link naar het schilderij De molen Le blute-fin.

    Wat vinden jullie ervan? :3

    [ bericht aangepast op 10 okt 2013 - 16:43 ]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Van Gogh is geweldig en de DW gif maakt me ook blij, haha. Ik vind het echt een heel leuke naam. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Kun jij aan 't eind van 't jaar mijn Kunst Algemeen examen maken? :9~ Dat gaat onder andere over de Cultuur van het Moderne, en ik heb er helemaal niks mee ;P

    Nee, ik vind hem heel leuk, ik ben alleen niet zo'n fan van meerdere hoofdletters en kleine letters in een username, maar dat is meer een grammarnazitrekje van mij. Ik vind de betekenis erachter wel heel leuk ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Carmina schreef:
    Nee, ik vind hem heel leuk, ik ben alleen niet zo'n fan van meerdere hoofdletters en kleine letters in een username, maar dat is meer een grammarnazitrekje van mij. Ik vind de betekenis erachter wel heel leuk ^^


    Ik eigenlijk ook niet en na AvatarKyoshi dacht ik dat één keer wel genoeg was. Maar ik wou absoluut iets met 'van Gogh' gaan doen, maar alleen 'Gogh' vond ik zo vreemd staan, 'vanGogh' vond ik nog erger en 'VincentvanGogh' of 'VincentVanGogh' was om te huilen, en 'VanGogh' vond ik zelf nog best wel leuk in dit geval. Normaliter vind ik het ook niet mooi, maar in dit geval vind ik het nog meevallen. ^.^


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    VanGogh schreef:
    (...)

    Ik eigenlijk ook niet en na AvatarKyoshi dacht ik dat één keer wel genoeg was. Maar ik wou absoluut iets met 'van Gogh' gaan doen, maar alleen 'Gogh' vond ik zo vreemd staan, 'vanGogh' vond ik nog erger en 'VincentvanGogh' of 'VincentVanGogh' was om te huilen, en 'VanGogh' vond ik zelf nog best wel leuk in dit geval. Normaliter vind ik het ook niet mooi, maar in dit geval vind ik het nog meevallen. ^.^

    Joah, vind ik nu ook wel ^^
    Maar het is hoe jij het wil, dus vooral doen ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik kan van Gogh zeker waarderen, als username vind ik het een beetje zo zo, maar ach. Als het jou maar blij maakt en je enthousiasme is heel erg leuk. :Y)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Klinkt leuk! (:


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Wat er zo geweldig is aan van Gogh zal ik nooit begrijpen, al vind ik het schilderij van je profielfoto wel awesome :Y).


    i put the fun in funeral

    Gibbs schreef:
    Klinkt leuk! (:


    26 - 02 - '16

    Dat wordt wennen. Myke Van Gogh, ghehe.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Backfire schreef:
    Wat er zo geweldig is aan van Gogh zal ik nooit begrijpen, al vind ik het schilderij van je profielfoto wel awesome :Y).


    Ik begreep het vroeger ook niet - dat betekent niet dat, dat jij het 'ooit' zal begrijpen, in jouw woorden - maar ik snap wat je ermee bedoelt. Pas een jaar geleden drongen deze stijlen tot mij door, voorheen snapte ik het niet en verafschuwde ik het. De Hermitage Amsterdam heeft dat destijds verandert met een impressionistisch collectie waar tegelijkertijd ook onderdak werd geboden voor de topstukken van het Van Gogh Museum. En bedankt. (:


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Orchard schreef:
    Ik kan van Gogh zeker waarderen, als username vind ik het een beetje zo zo, maar ach. Als het jou maar blij maakt en je enthousiasme is heel erg leuk. :Y)


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Leuk, al zal ik Incantatem wel missen (:


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.

    Orchard schreef:
    Ik kan van Gogh zeker waarderen, als username vind ik het een beetje zo zo, maar ach. Als het jou maar blij maakt en je enthousiasme is heel erg leuk. :Y)


    Ik lees nu een heel interessant boek over hem, dus momenteel ben ik obsessief bezig met hem, zoals ik vaker obsessief met iets ben voor korte duur en er een username uitrolt. Op twee usernames na, representeert elke username een obsessie/fase. (:


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife