• Ik heb niet echt een probleem enkel een vervelend situatie.
    Ik krijg elke maand 100 euro zakgeld dat een mooie bedrag is.
    Ik geef elke maand 35 euro aan goede doelen

    20 euro voor unicef
    7 euro voor WWF
    6.50 voor Kika (onderzoek centrum voor medicijnen te ontdekken tegen kanker)

    Veel mensen zeggen dat te veel voor andere mensen denk.
    Sommige vrienden zeg dat er mee moet stoppen omdat al een lange tijd doe.
    Ik zou tof vinden om beetje te minderen maar, wil graag de organisaties verder steunen.
    Ik twijfel hard of zou verminderen of verder doen.
    Heb ook een keer 50 euro gegeven voor war child en 30 euro voor green peace dit jaar.
    Eerlijk gezegd wil minderen maar wil niet egoistisch zijn :/

    Wat nou als je iets minder geld doneert en in plaats daarvan bloed?


    Your make-up is terrible

    Ik ben eigenlijk blij dat er nog mensen bestaan zoals jij (: Ik vind het echt heel mooi dat je geld geeft. Zolang je merkt dat je er zelf geen last van hebt (dus dat je iets niet kunt kopen omdat je het geld al aan een goed doel hebt gegeven) zou ik er gewoon mee verder blijven doen. Je kunt eventueel wel minderen, als je ieder doel evenveel geeft (bijvoorbeeld 7 euro) heb je al een stuk meer geld over. Is er trouwens een reden waarom je Unicef zoveel meer geeft dan de andere twee, gewoon nieuwsgierig.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Assassin schreef:
    Wat nou als je iets minder geld doneert en in plaats daarvan bloed?


    Dat is een goed idee :D
    Voel me nu een sukkel dat er niet eerder aan dacht :S

    Assassin schreef:
    Wat nou als je iets minder geld doneert en in plaats daarvan bloed?


    Dit vind ik een hele goeie!


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Dazai schreef:
    Ik ben eigenlijk blij dat er nog mensen bestaan zoals jij (: Ik vind het echt heel mooi dat je geld geeft. Zolang je merkt dat je er zelf geen last van hebt (dus dat je iets niet kunt kopen omdat je het geld al aan een goed doel hebt gegeven) zou ik er gewoon mee verder blijven doen. Je kunt eventueel wel minderen, als je ieder doel evenveel geeft (bijvoorbeeld 7 euro) heb je al een stuk meer geld over. Is er trouwens een reden waarom je Unicef zoveel meer geeft dan de andere twee, gewoon nieuwsgierig.



    Ik geef Unicef meer geld omdat een Meter ben van een meisje uit Nigeria voor haar gezondheid en spullen kunnen kopen zoals boekentas.

    Assassin schreef:
    Wat nou als je iets minder geld doneert en in plaats daarvan bloed?

    Dit is echt een heeel goed idee (:
    @MagicInOurHeart: aww, wat lief dat je zoiets doet (:


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik vind het echt geweldig dat je dit doet.

    Bloed doneren is misschien inderdaad een optie? Ik zit er ook al een tijdje over na te denken om dat ook te gaan doen.


    -

    Ik vind bloed doneren ook een goed idee, maar langs de andere kant moet je er zeker van zijn dat je lichaam dat aan kan. Mijn ma heeft dat over laatst voor het eerst gedaan en ze is er een weet lang helemaal slap van geweest. Ik vind het wel heel mooi van je, wat je doet!


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Het is een mooi gebaar hoor, geld geven! Vele kinderen van onze generatie zullen het nooit doen. Echter wil ik aan jou zeggen dat stoppen met geld geven of jouw aantal donatie verminderen, jou echt niet egoistisch maakt! Het is begrijpbaar als je zou willen stoppen of verminderen. Je mag zeker weleens aan jezelf denken, ipv anderen. Maar ik zou wel niet stoppen omdat je vrienden vinden dat je "teveel aan anderen denkt." Dat is de mening van jouw vrienden en je hoeft niet naar hun te luisteren. Doe gewoon wat jou goed uitkomt en vooral wat je hart wilt doen. Als je 35 wilt blijven geven omdat het je blij maakt, dan doe je precies dat.. ;)
    En als je besluit dat je niet meer wilt geven, dat is ook goed en je zal je ook niet rot bij hoeven te voelen hoor!

    En zoals een paar anderen zeggen: je kan ook gewoon bloed geven? Wel kijken of je lichaam het aankan hoor! Naast bloed geven kan je anders ook gewoon jouw inzet steken bij een actie? Dan help je fysiek mee met een doel ipv via geld. Dat is toch ook mooi?

    [ bericht aangepast op 2 juli 2016 - 22:39 ]


    -

    Well, ik steun ook goede doelen maar met kleinere bedragen. Daar is niets egoïsch aan (;
    Ze moeten ook niet van je verwachten dat jij net zoveel doneert als iemand met een volledig loon.


    26 - 02 - '16

    Mooi dat je zoveel doneert, maar ik vind het stiekem ook wel veel geld (op de 100 euro dan :x). Ik vond het alternatief van bloed wel mooi, je haar kan overigens ook als je lang haar hebt, het wordt (hopelijk) toch warmer.

    Andere manieren zijn bijvoorbeeld ook nog vrijwilligerswerk bij een asiel o.i.d. als je van dieren houdt of een dagje vrijwillig scrabble spelen met de ouderen van een bejaardentehuis. Ik heb beide dingen ooit een keer gedaan en dan help je ook anderen enorm, zonder dat je een cent eraan kwijt bent. Daarbij help je ze ook direct en voel je meteen dat je ook echt iets goeds doet, om het even ongemakkelijk te beschrijven haha.
    Nu veel mensen op vakantie gaan, zitten die ouderen alleen op hun kamertje en worden er arme dieren buiten gedumpt omdat hun baasjes geen oppas wilden betalen, dus dat is ook een optie om te overwegen deze weken :').


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Je kan ook zeggen ik ga minder geven. Ik bedoel ik zit bij WNF en heb een abo, dus geef ik elke maand drie euro. Zelfsmet een klein bedrag als dat zijn zij al blij. Dus als je echt denkt dathet je egoïstisch maakt om te stoppen -wat overigens eht niet zo is- dan zou ik gewoon minder geldgeven. Dan geef je alsnog,maar wel in een mate dat jijzelf nog van je zakgeld kan verdienen ^^


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Je kan ook je haar heel lang laten groeien en om de zoveel tijd een stuk eraf zodat je die aan kika kan doneren (-:

    Ik doneer niets, tenzij er collecte is. Dit, omdat ik aan het sparen ben voor een eigen huurhuisje. Wel ben ik donor en heb laatst folders aangevraagt voor bloeddonor.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Wolfram schreef:
    Je kan ook je haar heel lang laten groeien en om de zoveel tijd een stuk eraf zodat je die aan kika kan doneren (-:


    Dit heb ik trouwens ook gedaan. ^^


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!