• Ik heb een vriendin die naar Haarlem is verhuist, maar nu ik 16 ben, wil ik een keer met haar stappen 's avonds in Haarlem met een vrienden groepje. Dan logeer ik bij haar. Maar nu zit ik dus met het probleem dat als ik dat vraag, ik al het antwoord nee kan verwachten. M'n moeder (en oma) zij nogal anti-alcohol en leggen stappen en uitgaan meteen vast aan zuipen. Heeft iemand misschien een idee hoe ik ze kan overhalen?


    There's nothing the matter with my face! I got character! ~ Hatchet-face

    xHappinessx schreef:
    (...)

    Ik nam het ook even als voorbeeld.
    Maar wat als ze me belt terwijl ik aan het feesten ben?




    (sorry trouwens als ik veel zeur)


    Misschien kun je haar uitleggen dat als je gaat stappen je dat niet doet zodat je heel veel alcohol kunt nuttigen? Laat haar anders desnoods je vriendin bellen en de afspraak maken met je vriendin dat jullie beide niks zullen drinken. Want als je vriendin wel gaat drinken word de verleiding wel groot.


    Physics is awesome

    Gewoon niet drinken. Alcohol is een overbodige luxe. :Y)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Square schreef:
    Je kunt bij je vriendin logeren en stiekem toch gaan. :x

    Maar als je het op een goede manier wilt doen zonder dat je er achteraf problemen mee kunt krijgen, zie ik eigenlijk niet zo veel mogelijkheden behalve nog eens te praten met je moeder, en desnoods nog eens, en nog eens. Probeer te laten zien dat je verantwoordelijk bent en bied bijvoorbeeld aan om duidelijke afspraken te maken over drank als dat je moeder echt heel erg dwars zit. Op een gegeven moment zal ze je toch moeten vertrouwen met dat soort dingen. Het is ook altijd een goed argument dat je beter nu alvast kunt leren hoe je ermee om moet gaan, dan dat je later in het diepe wordt gegooid als je uit huis gaat.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    First of all; je bent 16, je mag drinken. Al is in Haarlem niet heel veel 16+ .. en de 'club's die dat wel zijn zijn echt verschrikkelijk, maar goed, dat even erbuiten. En ten tweede: zeg gewoon dat je bij haar blijft slapen, niemand hoeft te weten dat je uitgaat?


    To infinity and beyond •

    Gibbs schreef:
    Ga liegen en zeg dat je gewoon eens bij haar wil logeren? Dat doe je namelijk ook dus het is meer waarheid verzwijgen.

    Maar een echt goede tip is dat eigenlijk niet... Heb het er gewoon over en beloof dat je niet teveel (of geen) alcohol zult nuttigen. Misschien kunnen jullie er dan toch uit komen. Succes! ;)
    Dit zou ik doen


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    xHappinessx schreef:
    (...)

    Ik nam het ook even als voorbeeld.
    Maar wat als ze me belt terwijl ik aan het feesten ben?




    (sorry trouwens als ik veel zeur)

    Dan neem je gewoon niet op? Zeg later dat je het niet door had dat je gebeld werd, of dat je telefoon leeg was.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Hashirama schreef:
    Gewoon zeggen of 't oke is het weekend bij haar te logeren. Je liegt niet, maar je zegt gewoon niet de hele waarheid :].

    xHappinessx schreef:
    (...)

    True story, het was erg gezellig toen

    Maar ben ook bang dat ze dan een foto gaan maken en mij taggen op fb en dan ziet m'n tante het en zij verteld alles, maar dan ook alles door aan m'n oma, wat er op mijn fb komt te staan....

    Dan vraag je aan je vrienden of ze je niet willen taggen op Facebook.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Ik zou dat zelf nooit doen, verzwijgen dat je gaat stappen. Heb ik één keer gedaan, toen had ik mijn moeder verteld dat ik een film ging kijken met een vriendin. In een groepsgesprek had ik gezegd waar ik echt heen was, zo'n meisje zei dat tegen haar moeder, die moeder vertelde het mijn moeder. En dan voel je je kut.
    Ik mag ook niet alles van m'n ouders. Vanavond ga ik de stad in en blijf daarna bij een vriendin slapen. Mijn ouders kunnen dus niet controleren hoe laat ik thuiskom, maar omdat ik toch altijd eerlijk ben, vertrouwen ze me.


    i put the fun in funeral

    Ik mag bij haar slapen en dan gaan we uit. Ik heb tegen m'n moeder gezegd ik geld mee neem voor als ik iets in Haarlem zie en verder zie ik het wel. Bedankt voor de tips.
    Ik zeg het daarom ook niet in de groepschat. Ik zeg het tegen bijna niemand en tegen mensen waar ik het zeg, die kennen m'n moeder niet of dergelijke


    There's nothing the matter with my face! I got character! ~ Hatchet-face

    Niks boven Groningen 8D.
    Maar ja dan maar stiekem doen (geen aanrader.) Mijn mama zegt altijd dat strenge ouders stiekeme kinderen maakt.


    Alleen maar tranen van geluk

    Rowling schreef:
    Niks boven Groningen 8D.
    Maar ja dan maar stiekem doen (geen aanrader.) Mijn mama zegt altijd dat strenge ouders stiekeme kinderen maakt.


    Klopt. Ik heb meer gedaan dan dat m'n moeder van me weet.


    There's nothing the matter with my face! I got character! ~ Hatchet-face

    je kunt op fb ervoor zorgend at bepaalde mensen iets van jou niet kunnen zien, steek ze in éen groep, bv "familie" en dan aanklikken wie dat wel of niet kan zien. Simple comme bonjour


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.