• In mijn laatste topic die ik had geplaatst had ik het erover om te gaan stoppen met school. Ik ben uiteindelijk gestopt met school. Maar ik en mijn ouders waren het er over eens dat ik een baan moest gaan zoeken. Ik had geen werk.
    Na veel ruzie te hebben gehad met mijn moeder vooral over het kiezen van een nieuwe opleiding, en over het zoeken van werk mocht ik gisteren uiteindelijk op sollicitatiegesprek komen. Ik werd aangenomen. Maar dit werk is maar voor 3 dagen in de week, en maar van 07.30 - 11.30.
    Ik verdien genoeg om de CZ te betalen en daar gaat het mij vooral om. Mijn moeder vind dit veel te weinig en wil dat ik 32 uur per week ga werken.
    Nou gaat dit heel verwaand klinken maar ik vind dit goed genoeg. Ik verdien genoeg geld, maar mijn moeder wil dat ik nóg meer ga werken. Volgens haar moet ik binnen 3 maanden een nieuwe baan hebben gevonden.. dus 2 banen tegelijkertijd. en als ik dat niet heb, dan weet ik ook niet wat ze gaat doen eerlijk gezegd. Maar ik vind het niet fijn dat ze me onder druk zet bij zulke dingen. - Na het stoppen van mijn opleiding was ze voor mijn gevoel me aan het 'dwingen' om in te stromen bij een nieuwe opleiding en moest ik zoals deze keer ook binnen 3 maanden een nieuwe opleiding hebben gevonden.

    Sorry maar ik moest dit even kwijt, heb straks nog ruzie gehad erover met mijn moeder en ik zit er even doorheen :C

    [ bericht aangepast op 12 okt 2013 - 19:40 ]


    Enjoy the best things in you life, cause you aint gonna live it twice.

    Waarom vind je moeder dat je te weinig verdiend? Het gaat er toch om dat je wat verdiend, of zie ik dat verkeerd.
    En om nou 2 baantjes te hebben lijkt me ook niet erg ideaal.

    Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik vind persoonlijk niet dat je moeder je kan dwingen om dingen te doen. Ik heb toen op mijn 15e werk gezocht omdat ik duurdere dingen wou hebben dan mijn ouders konden betalen, en ik ben nog steeds blij dat ik werk. (Maar ik werk best weinig, misschien maar 36 uur per maand)
    Als jij tevreden bent, en je dingen kan betalen, is er toch niks aan de hand?


    Alleen maar tranen van geluk

    Humphries schreef:
    Waarom vind je moeder dat je te weinig verdiend? Het gaat er toch om dat je wat verdiend, of zie ik dat verkeerd.
    En om nou 2 baantjes te hebben lijkt me ook niet erg ideaal.

    This.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Humphries schreef:
    Waarom vind je moeder dat je te weinig verdiend? Het gaat er toch om dat je wat verdiend, of zie ik dat verkeerd.
    En om nou 2 baantjes te hebben lijkt me ook niet erg ideaal.


    This


    26 - 02 - '16

    Rowling schreef:
    Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik vind persoonlijk niet dat je moeder je kan dwingen om dingen te doen. Ik heb toen op mijn 15e werk gezocht omdat ik duurdere dingen wou hebben dan mijn ouders konden betalen, en ik ben nog steeds blij dat ik werk. (Maar ik werk best weinig, misschien maar 36 uur per maand)
    Als jij tevreden bent, en je dingen kan betalen, is er toch niks aan de hand?


    Ik word volgende maand 19. Ik blijf er gewoon bij dat ik geen 2 baantjes ga doen. Ik ben echt al blij dat ik dit mag doen. Ik wil niet van hop naar haar.


    Enjoy the best things in you life, cause you aint gonna live it twice.

    Het is crisis en ik persoonlijk vind dat mensen al blij mogen zijn, mogen ze een baan hebben die genoeg betaald. Als jij vindt dat je genoeg geld krijgt, is het goed. Je bent achttien jaar (als ik je profiel mag geloven) en dan denk ik dat je genoeg verantwoordelijkheid hebt om zelf uit te maken of je genoeg geld verdient of niet.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Authentic schreef:
    (...)

    Ik word volgende maand 19. Ik blijf er gewoon bij dat ik geen 2 baantjes ga doen. Ik ben echt al blij dat ik dit mag doen. Ik wil niet van hop naar haar.


    Ik ben het met je eens hoor, ik zou dat ook niet willen!


    Alleen maar tranen van geluk

    Ik ben zelf ook na een halfjaar gestopt met mijn opleiding en daarna 4/5 dagen in de week gaan werken. In eerste instantie denk je dat het fijn is om heel veel vrijheid en vrije tijd te hebben, maar daarna realiseer je dat het ontzettend saai is om dag in en dag uit, uit te slapen en amper iets te doen. Je vrienden zitten op school of stage, je ouders zullen waarschijnlijk werken(?). Je bent constant bezig om jezelf te vermaken. En 3/4 weken is dat wel te doen. Maar 4/5 maanden (in mijn geval), is dat gewoon dood saai. Daarom ben ik veel gaan werken, dan was ik bezig. Niet omdat ik het zo leuk vond. Maar de tijd vloog in iig voorbij.
    Ik kon ook niet meer wachten om weer een nieuwe opleiding te beginnen! Ik leer liever dan ik werk, maar ik heb er wel veel aangehad.

    Dit is meer een tip aan jou, want je moet hoe dan ook gemotiveerd blijven. Je kan niet stoppen met je opleiding en niet verder kijken..
    En daarom snap ik die druk van 'werken en een nieuwe opleiding zoeken' van je moeder wel. Ik denk dat je moeder alleen maar het beste voor je wil.
    Maar desondanks ben je volwassen, en heb je de verantwoordelijkheid om je eigen beslissingen te maken. Dus doe wat jou het beste lijkt.