• Hey,
    Ik heb een nieuwe Poll ontworpen.
    http://www.quizlet.nl/polls/29384/moet-wiskunde-weer-een-keuzevak-worden/
    Vinden jullie dat wiskunde weer een keuzevak moet worden? Waarom wel of niet?
    Twee antwoorden mogelijk!

    nerveus schreef:
    Wiskunde IS een keuze vak hoor. Ik doe Havo en ik heb geen wiskunde. Ook zonder wiskunde kun je iemand worden, echt waar.


    Bij mij niet. Wij moeten examens maken in Rekenen, Wiskunde, Nederlands, Engels, Duits, ect.

    [ bericht aangepast op 18 okt 2013 - 20:14 ]


    De rustigste manier van zelfmoord is houden van een vreemdeling.

    Draculea schreef:
    Nee. Dat is bijna hetzelfde wanneer je zou zeggen "Nederlands moet een keuze vak worden". Dit zijn gewoon dingen die je nodig hebt.


    effort never betrays you

    Het wiskunde wat ik op havo heb (wiskunde-a) heb ik zeker niet nodig bij de opleidingen die ik later in mijn leven wil doen. Zelfs met economische opleidingen heb je niks aan kans berekening (bijvoorbeeld). Rekenen vind ik veel belangrijker. Sommige mensen hebben echt moeite met wiskunde. Dus ik vind dat het lekker een keuze vak moet blijven.


    Alleen maar tranen van geluk

    Ik heb vorig jaar examen gedaan zonder wiskunde, gelukkig!


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Ja, want je hebt het niet in het dagelijkse leven nodig zoals Nederlands en je hebt het niet eens voor elke opleiding nodig. Wel veel, maar niet allemaal. En sommigen kunnen gewoon écht geen wiskunde en dan vind ik het onzinnig dat het verplicht is.


    Take risks and conquer your fears.

    Ik ben blij dat ik in België woon, en wiskunde dus een verplicht vak is. Het is gewoon een deel van je basisvorming en ik vind dat je daar niet onderuit kan, slecht in wiskunde of niet.


    comfort in c h a o s

    Lovina schreef:
    (...)
    Ik ben meerdere malen de discussie aan gegaan met mijn wiskunde docent over het feit waarom we het nou krijgen. Aangezien ik het nut er niet van zie, want ik ga niet het aantal graden van een driehoek berekenen voor de fun later.
    Ze zegt zelf dat het gaat om de manier van denken. Je staat er niet bij stil, maar het gebeurd wel. Maar goed..


    Dat is ook makkelijk om te zeggen als je wiskundeleraar bent en tegenover leerlingen staat die zo'n vraag hebben. Persoonlijk denk ik dat je slechts wiskunde nodig hebt tot een bepaald niveau/leerjaar voor dat soort beroepen. Echt niet iets van 6 VWO bv. want dat gebruik ik nooit meer.


    The truth is, once you learn how to die, you learn how to live. - Tuesdays with Morrie, Mitch Albom

    Bij mij op het VMBO os het een keuzevak, maar ik hb het wel gekozen.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    1951 schreef:
    (...)

    Bij mij niet. Wij moeten examens maken in Rekenen, Wiskunde, Nederlands, Engels, Duits, ect.


    Dat kan.
    Bij ons is wiskunde niet meer verplicht, tenminste, ik was het laatste jaar waarbij het niet meer verplicht was op het CM profiel, nu is het volgens mij veranderd en zijn mensen van het CM verplicht om minstens wiskunde C te nemen.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Rider schreef:
    Nee, maar ik vind wel dat mensen met dyscalculie (of hoe je het dan ook schrijft) wel vrijstelling moeten kunnen krijgen, zoals dyslecten van een extra taal op het VWO, omdat die mensen anders door hun handicap de andere vakken misschien niet op hun niveau kunnen volgen en misschien niet hun droomberoep kunnen uitoefenen. (Mijn moeder kent iemand die hierdoor geen universitaire studie Duits kon doen, iets waar je dus helemaal geen wiskunde voor nodig hebt)


    Dit. Ik heb ook dyscalculie (oh, en dyslexie, gezellig) en ik zit op VWO. Ik heb wel gewoon een extra taal, omdat ik slecht ben in de rest, maar wiskunde is écht te moeilijk voor mij. Ik heb wiskunde C, maar het is nog steeds te moeilijk voor mij. Ik vind dat het op VWO ook een keuzevak moet worden (of geweest zou moeten zijn)

    Nee. Gewoon nee.


    Whatever you do in life will be insignificant, but it's very important that you do it because nobody else will.

    Rider schreef:
    Nee, maar ik vind wel dat mensen met dyscalculie (of hoe je het dan ook schrijft) wel vrijstelling moeten kunnen krijgen, zoals dyslecten van een extra taal op het VWO, omdat die mensen anders door hun handicap de andere vakken misschien niet op hun niveau kunnen volgen en misschien niet hun droomberoep kunnen uitoefenen. (Mijn moeder kent iemand die hierdoor geen universitaire studie Duits kon doen, iets waar je dus helemaal geen wiskunde voor nodig hebt)


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Bij mij op school is wiskunde alleen voor vwo verplicht.
    Ik heb het wel gekozen, want ik vind het makkelijk. Ik denk dat je later wel veel kan hebben aan de manier van denken en het inzicht.

    Sommige mensen hier in het topic denken echt dat je dom bent als je geen wiskunde hebt xD
    Je hebt er later geen reet meer aan, tenzij je iets in die richting wil gaan doen. Je kunt echt een iemand worden zonder wiskunde :Y) Zat beroepen te vinden die er niet om vragen. Het is trouwens meer rekenvaardigheden die gevraagd worden dan echt wiskunde.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Ja. Wiskunde is absoluut niet bij alles nodig. Echt niet. Dat is een misverstand.
    Het is prettig, vooral voor mensen met dyscalculie. Daar krijg je nauwelijks hulp mee, dus kun je snel falen op je wiskunde examen.

    Ik heb dyscalculie. Met wiskunde in mijn pakket mijn examen halen?

    [ bericht aangepast op 19 okt 2013 - 5:13 ]


    Tijd voor koffie.