• De stelling van deze week luidt:
    Het is altijd beter een weloverwogen beslissing te nemen dan je hart te volgen.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Daar ben ik het niet mee eens, in sommige gevallen wel, maar most of the time...just follow your heart, man.

    [ bericht aangepast op 20 okt 2013 - 3:06 ]


    I didn't trip! I just simply gave the floor a hug! We haven't seen each other in a while!

    Nee joh, meestal doen we gewoon wat ons hart zegt en niet wat meneer hersen zegt.


    -

    Nee, niet altijd.
    Aan de andere kant moet je bij een weloverwogen beslissing sowieso kijken naar wat je hart zegt, lijkt me. Als je dat niet doet is het nog steeds niet goed doordacht, hoeveel droge kosten-batenanalyses je ook maakt, dus als je het op die manier bekijkt is het wel altijd beter om ook even na te denken over wat je doet, in plaats van impulsief te gaan voor wat het mooist glimt. Je kunt best een weloverwogen beslissing nemen juist door je hart te volgen.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Het ligt er vaak per situatie aan wat het verstandigst is. Soms is het mogelijk een combinatie te vormen van deze twee.

    Het ligt ook heel erg aan de persoon in kwestie: Sommige personen vertrouwen meer op hun hart en intuïtie, terwijl andere mensen hun beslissingen liever een paar keer overdenken.
    Dus eens of oneens? Het is, denk ik, een vlak dat verschilt voor iedereen.


    Zelf volg ik denk ik sneller mijn hart, maar ik heb dan ook veel moeite met keuzes nemen.

    [ bericht aangepast op 20 okt 2013 - 4:51 ]


    Tijd voor koffie.

    In eerste instantie zou ik 'ja' zeggen. Niet omdat ik een totaal gevoelloos persoon ben, maar omdat je bij een weloverwogen beslissing veel meer punten meeneemt dan je zou doen als je je hart volgt. Bovendien kan je nooit een goede weloverwogen beslissing maken als je je gevoel niet meetelt, want als je een weloverwogen beslissing maakt, voelt dat toch ook als een juiste beslissing?


    Valar Morghulis.

    No, just no.
    Sorry, maar hoe weloverwogen die beslissing ook is, als mijn hart protesteert, ga ik toch maar liever op mijn intuïtie af. Ik heb in het verleden ook vaak de juiste beslissing genomen door op mijn gevoel af te gaan.

    [ bericht aangepast op 20 okt 2013 - 8:56 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Nee, een verstandige beslissing maakt je niet altijd gelukkig.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Square schreef:
    Nee, niet altijd.
    Aan de andere kant moet je bij een weloverwogen beslissing sowieso kijken naar wat je hart zegt, lijkt me. Als je dat niet doet is het nog steeds niet goed doordacht, hoeveel droge kosten-batenanalyses je ook maakt, dus als je het op die manier bekijkt is het wel altijd beter om ook even na te denken over wat je doet, in plaats van impulsief te gaan voor wat het mooist glimt. Je kunt best een weloverwogen beslissing nemen juist door je hart te volgen.


    This.


    help

    Oneens. Vaak is naar je hart luisteren nog beter dan als je ergens uren over gaat zitten kniezen.


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Square schreef:
    Nee, niet altijd.
    Aan de andere kant moet je bij een weloverwogen beslissing sowieso kijken naar wat je hart zegt, lijkt me. Als je dat niet doet is het nog steeds niet goed doordacht, hoeveel droge kosten-batenanalyses je ook maakt, dus als je het op die manier bekijkt is het wel altijd beter om ook even na te denken over wat je doet, in plaats van impulsief te gaan voor wat het mooist glimt. Je kunt best een weloverwogen beslissing nemen juist door je hart te volgen.

    This.


    "Pride relates more to our opinion of ourselves, vanity to what we would have others think of us." - Jane Austen

    Hmm, dit is weer zo'n stelling waar ik geen eens of oneens over kan zeggen, omdat je het eigenlijk per situatie zou moeten bekijken. Op het ene moment is het beter om je hart te volgen en op het andere moment is het beter om je verstand te volgen.


    26 - 02 - '16

    Altijd? Nee, zeker niet. Als ik dat altijd zou doen, dan zou ik dood ongelukkig worden, omdat ik niet doe wat ik eigenlijk het liefste wil. Je verstand vertelt je namelijk niet waar jij het gelukkigst van wordt. Het vertelt je waar je het minst kans hebt op kleerscheuren en waar je het minst risico loopt. Daarbij, van je fouten leer je, dus als je jezelf door je gevoel laat leiden en je komt erachter dat dit toch niet de "beste" beslissing was, dan leer je daarvan. Het is dus helemaal niet slecht om je eens in de zoveel tijd door je gevoel te leiden in plaats van door je verstand. Dat houdt het leven interessant.

    +

    Square schreef:
    Nee, niet altijd.
    Aan de andere kant moet je bij een weloverwogen beslissing sowieso kijken naar wat je hart zegt, lijkt me. Als je dat niet doet is het nog steeds niet goed doordacht, hoeveel droge kosten-batenanalyses je ook maakt, dus als je het op die manier bekijkt is het wel altijd beter om ook even na te denken over wat je doet, in plaats van impulsief te gaan voor wat het mooist glimt. Je kunt best een weloverwogen beslissing nemen juist door je hart te volgen.


    Hamartia

    Orianna schreef:
    Hmm, dit is weer zo'n stelling waar ik geen eens of oneens over kan zeggen, omdat je het eigenlijk per situatie zou moeten bekijken. Op het ene moment is het beter om je hart te volgen en op het andere moment is het beter om je verstand te volgen.


    Queer zijn is gewoon alles

    Het 'volgen van je hart' is in mijn ogen het volgen van je geestdriften/emoties. Ik ben het eens met de stelling. Als ik altijd mijn 'hart' zou volgen zou ik de ene dag een bitch zijn en de andere poeslief, omdat mijn 'hart' nogal eens emotiewisselingen kan hebben. Maar om gelukkig te zijn, moet je denk ik een juiste balans vinden. Je kunt de stem van je 'hart' niet onderdrukken. Je kunt in mijn opinie het beste een weloverwogen beslissing nemen met je verstand en op de achtergrond je hart aanhoren.
    Sorry als dit nogal zweverig klinkt. xd


    You are beautiful, you are love.

    Jammer dat het woord 'altijd' in de stelling staat, want ik neem aan dat niemand vindt dat je nooit eens je hart moet volgen in plaats van je verstand. Tegen dus.


    i put the fun in funeral