• Algemene waarschuwing:
    Gezien de klachten over het off-topic gaan het The Great Hall-topic en de Common Room topics, willen we jullie nog eens extra wijzen op de regel over off-topic gaan:
    - Het is niet toegestaan om off-topic te gaan in topics, maar de uitzondering daarop zijn de Offtopic-topics, en de topics in het offtopic-subforum.
    Deze Harry Potter topics behoren dus niet tot de uitzonderingen. Het mag in deze vijf topics alleen gaan over Harry Potter gerelateerde onderwerpen, de opdracht van de maand of het topic zelf. Onderwerpen/posts zoals 'welke username zal ik nemen' en 'Goedemorgen allemaal' mogen dus niet.
    - De moderators.






    "Wit beyond measure is man's greatest treasure"

    “Ik ben hoofdmonitor Helado/Evelien en het is mij een genoegen jullie welkom te heten in de afdeling Ravenclaw. Ons embleem is de adelaar, die zweeft waar anderen niet kunnen klimmen; onze afdelingskleuren zijn blauw en brons en onze Common Room kan gevonden worden in de top van de toren van Ravenklauw, achter een deur met een betoverde deurklopper. De gewelfde ramen van onze ronde Common Room kijken neer op de schoolgronden; het meer, het verboden woud, het zwerkbalveld en de Kruidenkunde tuinen. Geen enkel andere afdeling heeft zulke adembenemende uitzichten.

    Zonder de wens om op te scheppen, dit is het huis waar de bekwaamste tovenaars en heksen leven. Onze oprichtster, Rowena Ravenclaw, bekroonde leren boven alles – net als wij. Anders dan de andere huizen, die allen de ingangen naar hun Common Rooms verborgen hebben, hoeft dat bij ons niet. De deur naar onze Common Room bevindt zich aan de bovenkant van een lange, draaiende trap. Hij heeft geen klink, maar een betoverde bronzen deurkloppen in de vorm van een adelaar. Als je op de deur klopt, zal deze klopper je een vraag stellen en als je deze correct beantwoord, is het je toegestaan om binnen te komen. Deze simpele barrière houdt al duizenden jaren iedereen behalve Ravenclaws buiten.

    Sommige eerstejaars zijn bang voor het beantwoorden van de adelaar zijn vragen, maar maak je gen zorgen. Ravenclaws leren snel en je zult snel de uitdagingen die de deur geeft vermakelijk gaan vinden. Het is niet ongebruikelijk om 20 mensen voor de deur te vinden, die allemaal samen proberen het antwoord op het raadsel van die dag te vinden. Dit is een geweldige manier om gemeenschappelijke Ravenclaws uit andere jaren te ontmoeten en om van ze te leren – al is het een beetje irritant als je je zwerkbalgewaden bent vergeten en je snel binnen moet zien te komen. Ik raad je zelfs aan om je tas drie keer te controleren voor alles wat je nodig hebt voordat je de toren van Ravenclaw verlaat.

    Een ander cool iets van Ravenclaw is dat onze mensen het meest individueel zijn – sommigen mogen ze zelf excentriekelingen noemen. Maar genieën lopen veelal niet synchroon met normale mensen en anders dan sommige andere afdelingen die we zouden kunnen noemen, vinden wij dat je het recht hebt te dragen wat je wil, te geloven wat je wil en te zeggen hoe jij er over denkt. Wij worden niet afgeschrokken door mensen die dansen op een andere melodie; het tegenovergestelde, we waarderen ze!

    Ravenclaw heeft een roemrijke geschiedenis. De meeste van de grootste uitvinders en vernieuwers van de tovenaarswereld zaten in onze afdeling, inclusief Perpetua Fancourt, de uitvindster van de lunascope, Laverne de Montmorency, een grote pionier op het gebied van liefdesdrankjes en Ignatia Wildsmith, uitvindster van haardreis brandstof. Beroemde Ravenclaw Ministers van Magie omvatten Millicent Bagnold, die de macht had de avond dat Harry Potter de Duistere Heer zijn vloek overleefde and de vieringen van de tovenaarswereld verdedigde met de woorden, ‘I assert our inalienable right to party.' Dan heb je nog Minister Lorcan McLaird, die een behoorlijk brilliante tovenaar was, maar voorkeur verleende aan communiceren door rook uit het einde van zijn tovertok te storen. Nou ja, ik heb gezegd dat we excentriekelingen voortbrengen. Wij hebben de tovenaarswereld Uric the Oddball geschonken, die een kwal gebruikte als hoed. Hij is het onderwerp van vele tovenaarsgrappen.
    Betreffende onze relatie met de andere drie afdelingen: nou, jullie hebben waarschijnlijk gehoord over de Slytherins. Ze niet zo slecht, maar het is verstandig om op je hoede te zijn totdat je ze goed kent. Ze hebben een lange afdelingstraditie van alles doen wat nodig is om te winnen – dus pas op, vooral in Zwerkbal wedstrijden en examens.
    De Gryffindors zijn ok. Als ik kritiek zou hebben, zou ik zeggen dat de Gryffindors de neiging hebben om uitslover te zijn. Ze zijn ook veel minder tolerant dan wij zijn als het gaat om mensen die anders zijn; ze zijn bekend om het maken van grappen over Ravenclaws die een interesse ontwikkeld hebben in levitatie, of de mogelijke magische gebruiksmogelijkheden van trollensnot, of ovomancy, wat (zoals je waarschijnlijk weet) een methode van waarzeggerij is met het gebruik van eieren. Gryffinddors hebben onze intellectuele nieuwsgierigheid niet, waar wij geen probleem zien in het je dagen en nachten besteden aan het breken van eieren in een hoekje van de common room en het opschrijven van je voorspellingen volgens de manier waarop de eigelen vallen. Je zult waarschijnlijk zelfs een paar mensen vinden om je te helpen.
    Betreffende de Hufflepuffs, nou ja, niemand kan zeggen dat het geen aardige mensen zijn. Het zijn zelfs een paar van de aardigste mensen in de hele school. Laten we gewoon zeggen dat je je niet al teveel zorgen over hen hoeft te maken als het gaat om competitie tijden examentijden.
    Ik denk dat dat bijna alles is. Oh ja, onze huisgeest is de Grey Lady. De rest van de school denkt dat ze nooit spreekt, maar ze zal tegen Ravenclaws praten. Ze is vooral erg handig als je verdwaald bent of als je iets misplaatst hebt.

    Ik ben er zeker van dat jullie een goedenacht zullen hebben. Onze slaapzalen bevinden zich in torentjes van de hoofdtoren; onze hemelbedden zijn opgemaakt met hemelsblauwe zijden dekbedden en het geluid van de wind die langs de winden fluit is erg ontspannend.

    En nogmaals: Bravo in het lid worden van het slimste, meest eigenzinnige en meest interessante huis van Hogwarts.”



    Marauder’s Map
    Gryffindor Common Room
    Hufflepuff Common Room
    Slytherin Common Room
    Great Hall

    Head of House and Head Boys/Girls
    Head of House:
    Esgaroth
    Head Girls:
    Starkey
    Disnerd

    Ravenclaws
    Esgaroth - Sofie
    Starkey - Evelien
    Disnerd - Myke
    Reigning - Kim
    LetUsBurn - Loïs
    Infano - Mirte
    Avarosa - Nana
    Chocolata - Lotta
    Valkyrja
    Laconiek
    VitaIncoluma - Céline
    Pumbaa - Isa
    JamesPotter - Femke
    Rawiyah - Jette
    Castellan - Carlijn
    Levicorpus12
    Lyall - Bell
    After - Melissa
    Melomanie - Samantha
    Lorum - Demi
    Disneyy - Rowena
    Square - Inge
    Barricades - Fren
    LegoIas - Linde
    amberkroaler - Amber
    Janco
    Bicycle - Brooke
    katl1 - Kathleen
    Alter
    Amabilis
    Celebration - Michelle

    - Vertel kort iets over jezelf.
    - Welke films heb je gezien?
    - Welke boeken heb je gelezen?
    - Wat is je favoriete film en waarom?
    - Wat is je favoriete boek en waarom?



    Raadsels
    Om de dag krijgen jullie rond etenstijd een raadsel voorgeschoteld. Jullie mogen erop broeden, brainstormen, breinbreken, wat je maar wilt. Het is de bedoeling dat je in eerste instantie zelf tot een oplossing komt. Mocht je er niet uitkomen, dan mag je dat aangeven in het topic. Zijn er meerderen? Probeer samen te werken!
    Mocht je tot een antwoord komen; stuur deze in een PB naar Sofie of Myke.
    Als er een nieuw raadsel die twee dagen later online wordt gezet, zal ook meteen het antwoord van de vorige keer gepubliceerd worden.
    Succes en veel raadselplezier!
    Raadsels zelf insturen?
    Heb jij een geweldig raadsel en weet je zeker dat iedereen zijn hoofd zal breken over dat raadsel? Stuur het raadsel in een PB naar Sofie of Myke en misschien komt deze binnenkort wel hieronder te staan!
    Raadsel van de dag:
    In mijn eentje ben 24,
    Met zijn tweeën ben ik 20
    En met zijn drieën ben ik 18.
    Wat ben ik?

    Succes!

    Antwoord van eergisteren:
    De Terzieler, want ze leggen geen eieren.
    Archief


    Opdracht maand Oktober
    Het is het begin van het schooljaar, en iedereen is ingedeeld bij zijn of haar afdeling. Maar wat is een afdeling nu zonder een embleem? Steek de koppen bij elkaar, of maak ieders een aparte creatie, waaruit jullie er eentje selecteren om mee te doen. Dit mag getekend, geschilderd, bewerkt of zelfs fotografie (magisch (gif) of muggle (jpg)) zijn. Voor het einde van de maand moet aan het afdelinghoofd bekend gemaakt worden welke creatie meedoet. De winnende afdeling verdient 50 punten, de tweede 40, etc. Jullie krijgen hiervoor de tijd tot 31 Oktober.


    Opdracht maand December
    Omdat er bij Hogwarts alleen maar goede studenten zitten, is er besloten om de leerlingen een werkstuk te laten schrijven van minstens 1500 woorden. Je kan kiezen uit 4 onderwerpen. De tovenaarsoorlog, een vak op hogwarts, een leerkracht of een mythisch dier uit onze tovenaarswereld. Net zoals de vorige opdracht, mag iedereen er aan meedoen, en kiest het afdelingshoofd welke creatie er wordt ingezonden. De winnende afdeling verdient 50 punten, de tweede 40, etc. Jullie krijgen hiervoor de tijd tot 31 december.
    Om het jullie wat makkelijker te maken, zijn er enkele richtlijnen opgesteld die waar jullie, indien jullie dat zelf willen, gebruik van kunnen maken. Dit is niet verplicht. Elk onderwerp heeft richtlijnen dat draait om 4 W's. Onder elke spoilerknop staan ze even voor jullie opgesomd.

    De tovenaarsoorlog:
    • Wie was er betrokken bij de tovenaarsoorlog?
    • Wat was de oorzaak, wat was de reden achter deze oorlog?
    • Waar vond het plaats.
    • Waarom heb je voor de tovenaarsoorlog gekozen.

    Een vak op onze school:
    • Wie geeft dit vak.
    • Wat houdt het in? (Over wat gaat het)
    • Wanneer begon deze leerkracht dit vak te geven.
    • Waarom heb je voor dit onderwerp gekozen.

    Een leerkracht:
    • Wie is de leerkracht.
    • Wat geeft hij op hogwarts en wat is er speciaal aan hem.
    • Wanneer ging hij aan de slag.
    • Waarom heb je voor hem gekozen.

    Een mythisch dier uit onze wereld:
    • Wie kent er veel van deze dieren.
    • Wat is er zo bijzonder aan.
    • Waar kan je dit mythisch dier vinden.
    • Waarom heb je voor dit dier gekozen.


    Opdracht maand Februari:
    Beste leerlingen,

    Omdat de afdelingspunten allemaal gelijk lopen, is er besloten om een nieuwe opdracht te verzinnen die voor de één al wat gemakkelijker zal zijn dan voor de ander. Elke afdeling moet tegen 15 februari een collage klaarhebben die het dagdagelijkse leven van hun afdeling representeert. De collage moet grotendeels bestaan uit zelfgemaakte foto's en het moet duidelijk zijn van welke afdeling het is. Je mag er ook wat in tekenen, maar overdrijf hier niet in. Werk netjes en verzorgd en laat zien dat jouw afdeling de beste is.

    De uitslag zal verschijnen op 28 februari. Succes iedereen!

    Vraag van de dag
    Een idee van Nana




    "Or yet in wise old Ravenclaw,
    If you've a ready mind,
    Where those of wit and learning,
    Will always find their kind."

    -The Sorting Hat

    [ bericht aangepast op 1 feb 2014 - 20:06 ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Amon schreef:
    (...)
    Ik vind het heel fijn en goed van je dat je er nog moeite voor doet! Sorry dat ik ook zo weinig reageer/actief ben, maar dit komt met name door school (wat anders?). Na mijn toetsweek heb ik als het goed is veel minder plichten en dergelijken, dus dan zal ik ervoor zorgen dat er weer iets te doen valt hier ^^


    Voilà
    http://www.quizlet.nl/chapters/1177133/minerva-anderling-ravenklauw-opdracht-van-de-maand/

    Dan kunnen we toch iets insturen, want ik denk dat ik de enige ben die iets heeft kunnen inleveren. Het is misschien niet echt geweldig, maar goed, echt veel tijd om er meer van te maken had ik ook niet


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    Super Katleen. Als het een quiz was, had ik zelf wel iets geprobeerd, maar schrijven is niet echt mijn ding. Al ga ik daar proberen aan te werken.
    Een column wil ik best ook wel eens schrijven rond een stelling van HP, moet best wel uitdagend zijn.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Naamsverandering:
    Roww >>> Disneyy
    (:


    Little do you know

    katl1 schreef:
    (...)

    Voilà
    http://www.quizlet.nl/chapters/1177133/minerva-anderling-ravenklauw-opdracht-van-de-maand/

    Dan kunnen we toch iets insturen, want ik denk dat ik de enige ben die iets heeft kunnen inleveren. Het is misschien niet echt geweldig, maar goed, echt veel tijd om er meer van te maken had ik ook niet


    Ik vind het een goede insturing hoor :)


    Spoiler alert: you will save yourself

    De insturing is echt goed hoor, dat zou ik niet kunnen.


    ~It always seems impossible until its done. ~Nelson Mandela || ~Why is it always me? ~Neville Longbotom ||

    Geeft iemand ze dan ook door aan degenen die ons moeten beoordelen?


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    Jij/of Sofie moet die naar Lucrezia sturen ^^


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Halcyon is Silhouette c:


    That is a perfect copy of reality.

    Milah schreef:
    Jij/of Sofie moet die naar Lucrezia sturen ^^


    Oh, oké, zal ik doen :)


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    Nieuwe hoofdstukjes op Pottermore :D
    Voor diegenen onder ons die er op spelen ;)


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    Amon is weer Paranymph geworden.


    Deep inside, I've never felt alive

    Leuk^^


    ~It always seems impossible until its done. ~Nelson Mandela || ~Why is it always me? ~Neville Longbotom ||

    Het is hier zo stil...
    *poging om het topic weer tot leven te brengen*

    Ik zie op facebook dagelijks een hele hoop Hp-gerelateerde afbeeldingen tevoorschijn komen (gewoonlijk met tekst/weetjes/grapjes bij). Zou het een idee zijn om daar iets rond te doen? Bijvoorbeeld rond zo'n afbeelding discussiëren of voorbeelden noemen van hoe dat wel of niet klopt? En elke dag een nieuwe uitkiezen ofzo? Ik heb er genoeg om meteen een voorraadje aan te leggen waarmee we minstens een maand zouden toekomen.

    Voorbeeld:


    Zonder Hermelien zou hij zijn eerste jaar niet eens gehaald hebben (examen Geschiedenis van de Toverkunst)
    Maar ook Nicolaas Flamel en de informatie over de Steen Der Wijzen.
    Of het feit dat Hermelien tenminste wist wat voor plant er onder Pluisje groeide!


    Het is maar een idee, ik vond vraag van de dag/het raadsel ook altijd geweldig, maar dat is helaas een beetje stilgevallen. Ik kan zelf geen vragen meer bedenken in ieder geval, en over het raadsel werd hier sowieso minder gepraat, al wil ik er best nog wel wat gaan zoeken als jullie dat willen (na mijn examens dan)


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    Ik weet meer dan genoeg raadsels en zou dat idee best kunnen verderzetten, maar ik weet niet of dat wel mag. Als jullie dat willen, kan ik anders Sofie en Myke erover PB'en en het opnieuw proberen - het is maar een idee. Dat van die weetjes vind ik anders ook wel interessant. ^^

    [ bericht aangepast op 18 jan 2014 - 23:54 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Vuelie schreef:
    Ik weet meer dan genoeg raadsels en zou dat idee best kunnen verderzetten, maar ik weet niet of dat wel mag. Als jullie dat willen, kan ik anders Sofie en Myke erover PB'en en het opnieuw proberen - het is maar een idee. Dat van die weetjes vind ik anders ook wel interessant. ^^

    Ik heb deze week alleen nog vier proefwerken, dus ik kan het zelf wel voortzetten. Maar Myke heeft een hele tijd niks meer van zich laten horen. Ik weet niet of zij het te druk heeft met school (zou je even moeten vragen), maar anders zou je me wel mogen helpen. ^^

    En Kathleen, ik vind dat een heel leuk idee, zo geven de common room weer een beetje leven ^^ Je zou het ook eventueel rond de fun facts van de Daily Prophet kunnen doen, maar je kan natuurlijk ook zelf leuke weetjes of random feitjes zoeken ^^


    Deep inside, I've never felt alive