• † Tekenwedstrijd Malafide †

    Welkom bij mijn tekenwedstrijd! :]

    Hallo Malafide,

    hierbij krijg je toestemming om te beginnen met je tekenwedstrijd. Je hebt een week om een topic te openen. Veel plezier!

    Groetjes, Yoda




    Regels:
    Sluit niemand buiten en geen ruzie met elkaar.
    Geen kwetsende/onaardige opmerkingen over het werk van een ander. [Opbouwende kritiek mag.]
    Graag de naamsverandering en afwezigheid melden.
    Geen plagiaat!
    Als je, je inschrijft wil ik dat je hier actief aan meedoet en niet later meteen opgeeft.
    Houd je aan de opdracht die er op dat moment is.

    Wedstrijd:
    Met elke opdracht heb je 1,5 week de tijd.
    Als je uitstel wilt krijgen moet dit 24 uur van tevoren, tenzij je echt een hele goede reden hebt.
    Ik geef geen langere uitstel dan een week. Als je het dan nog niet hebt ingeleverd ben je gediskwalificeerd.
    Via PB inleveren bij de jurylid waar je bent ingedeeld.
    Ik werk met afvallers. Elke ronde valt er wel iemand af.

    Waar er op gelet wordt:
    Netheid.
    Verhouding.
    Of je aan de opdracht gehouden hebt.
    Kleuren/grijstinten.
    Originaliteit.
    Of het geen plagiaat is.

    1e plaats: Ik maak reclame voor één creatie naar keuze door die op mijn profiel te zetten voor 1 maand, 5 credits en krijgt natuurlijk de eer als beste tekenaar :Y).
    2e plaats: Ik maak reclame voor één creatie naar keuze voor een week + 3 credits.
    3e plaats: 2 credits.

    Osaki
    Guinness ~ Eerste opdracht
          ~ Tweede opdracht.
    ~ Derde opdracht.
    Rosh ~ Eerste opdracht
          ~ Tweede opdracht.
          ~ Uitstel gekregen tot de 28-11-2013.
    xAnneS ~ Eerste opdracht.
          ~ Tweede opdracht.
    Delahaye ~ Eerste opdracht.
          ~ Tweede opdracht.
          ~ Uitstel gekregen tot de 28-11-2013.
    Merrow ~ Eerste opdracht.
          ~ Tweede opdracht.

    Morticia
    Zed ~ Eerste opdracht.
          ~ Tweede opdracht.
          ~ Uitstel gekregen tot de 28-11-2013.
    annickemiek ~ Eerste opdracht.
          ~ Tweede opdracht.
    Abyss ~ Eerste opdracht.
          ~ Tweede opdracht.
          ~ Uitstel gekregen tot de 28-11-2013.
    LyraPhoenix ~ Eerste opdracht.
          ~ Tweede opdracht.
          ~ Uitstel gekregen tot de 28-11-2013.
    PradaNova ~ Eerste opdracht.
          ~ Tweede opdracht.
          ~ Uitstel gekregen tot de 28-11-2013.
    Aragog ~ Eerste opdracht.
          ~ Tweede opdracht.
          ~ Uitstel gekregen tot de 28-11-2013.

    • 1e Opdracht.
    Shion ~ Niet ingeleverd.
    Kompas ~ Niet ingeleverd.
    xJytteee ~ Niet ingeleverd.
    Hauntme ~ Niet ingeleverd.
    Draculea ~ Niet ingeleverd.
    faith4art ~ Niet ingeleverd.
    • 2e Opdracht.
    PandaCakeje ~ Niet ingeleverd.
    Forsythia ~ Uitgeschreven.

    VOL. JE KUNT JE NIET MEER AANMELDEN.

    Derde opdracht:
    Opdracht.
    Dit is de een-na-laatste opdracht en met deze opdracht heb je twee opties waaruit je kunt kiezen. De eerste keuze is dat je een zelfportret moet maken en dat maakt niet uit of het in het realistisch is of in manga/cartoon-vorm, je beslist hier helemaal zelf over. De tweede keuze is dat je een dierbaar iemand mag kiezen en daar een portret van mag maken, hier mag je zelf ook over beslissen in wat voor vorm dit is. Als je deze keuze kiest, denk er dan aan om een foto van de persoon zelf erbij op te sturen, zodat we dit kunnen vergelijken. Wij weten namelijk niet hoe die persoon eruit ziet. Dit geldt trouwens ook voor de zelfportretters.
    Let wel, deze opdracht word niet digitaal gemaakt.


    De inleverdatum is: 21-11-2013.

    Story Tekenwedstrijd.

    Ik wens iedereen veel plezier, moge de beste winnen!

    [ bericht aangepast op 20 nov 2013 - 22:55 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Delahaye schreef:
    Ik heb net echt zo'n awesome idee gekregen ^^
    Mijn schets faalt alleen en beetje xD

    Maar als je bijv twee personen tekent, die moeten dan hetzelfde zijn neem ik aan, maar mag hun kleding wel wat verschillen? Bijvoorbeeld de ene in een lange jas met mantel en de ander in maliënkolder met tuniek?

    Oh, volgens mij heb ik het verkeerd uitgelegd. Het moet één ding/persoon/whatever zijn. En de kleding mag wel verschillen, natuurlijk, als dat is wat de persoon wat kouder/warmer maakt. :]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Oh, damn it, daar gaat mijn geweldige idee ):

    Dan maar opnieuw gaan brainstormen.


    Stenenlikker

    Malafide schreef:
    (...)
    Oh, volgens mij heb ik het verkeerd uitgelegd. Het moet één ding/persoon/whatever zijn. En de kleding mag wel verschillen, natuurlijk, als dat is wat de persoon wat kouder/warmer maakt. :]


    hmm okee ;$ dus soort landschap .. in tweeën gehakt met meerdere dingen mag niet ? gewoon echt 1 ding :x?


    · You want a voice, but your voices sound like violence. You shout so loud but all I hear is silence. ·

    Hexxus schreef:
    (...)

    hmm okee ;$ dus soort landschap .. in tweeën gehakt met meerdere dingen mag niet ? gewoon echt 1 ding :x?

    Hm, het moet een reflectie spiegelachtig iets zijn. Dus als je dat kan met meerdere dingen, oke, maar wel echt dezelfde dingen snap je?


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Malafide schreef:
    (...)
    Hm, het moet een reflectie spiegelachtig iets zijn. Dus als je dat kan met meerdere dingen, oke, maar wel echt dezelfde dingen snap je?

    Euhm, ik heb zeg maar mijn mainpunt/onderwerp in het midden staan. Dus één iets. Maar daarrond wil ik wel in de achtergrond met twee tegenpolen werken, van dag en nacht. Uiteindelijk, de line-art blijft het zelfde, want een zon en een maan zijn allebei rond, deze is ook in het midden en doormidden met warmte/koud ingekleurd. Dus in dat opzicht is dat ook enkel een spiegeling. Maar mag ik bij de nacht bijvoorbeeld nog sterren voegen en bij de dag wolken? Aangezien dat wel tegenpolen zijn, maar niet zozeer gespiegeld.
    Ik heb natuurlijk dus wel m'n mainpunt/onderwerp en die zon/maan (wat dus in de belijning niet meer is dan een rondje)gespiegeld.

    [ bericht aangepast op 24 okt 2013 - 13:36 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Merrow schreef:
    (...)
    Euhm, ik heb zeg maar mijn mainpunt/onderwerp in het midden staan. Dus één iets. Maar daarrond wil ik wel in de achtergrond met twee tegenpolen werken, van dag en nacht. Uiteindelijk, de line-art blijft het zelfde, want een zon en een maan zijn allebei rond, deze is ook in het midden en doormidden met warmte/koud ingekleurd. Dus in dat opzicht is dat ook enkel een spiegeling. Maar mag ik bij de nacht bijvoorbeeld nog sterren voegen en bij de dag wolken? Aangezien dat wel tegenpolen zijn, maar niet zozeer gespiegeld.
    Ik heb natuurlijk dus wel m'n mainpunt/onderwerp en die zon/maan (wat dus in de belijning niet meer is dan een rondje)gespiegeld.

    .................
    Ik had ook van dag en nacht :ccccc Eerst met de duivel en een engel, maar iemand anders had die ook al - nu is mijn tweede idee ook al in gebruik :'D Fuckkkk

    [ bericht aangepast op 24 okt 2013 - 14:42 ]


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Aragog schreef:
    (...)
    .................
    Ik had ook van dag en nacht :ccccc Eerst met de duivel en een engel, maar iemand anders had die ook al - nu is mijn tweede idee ook al in gebruik :'D Fuckkkk

    Whaha mijn 2de idee was engel/duivel, maar heb dan toch besloten bij m'n eerste idee te blijven :'D

    Maar opzicht, je kan toch altijd nog iets met dag en nacht doen, i guess. Uiteindelijk is dat enkel maar de achtergrond en is het voornamelijk je mainpunt dat origineel moet zijn. Daarbij, dag en nacht is niet zozeer origineel, maar de kleuren kwam gewoon het beste uit bij m'n onderwerp :'D
    Hmm, ergens zit ik er toch aan te denken om m'n schets te laten zien, gewoon zodat anderen weten waarmee ik bezig ben en dat ze niet onverhoopt hetzelfde maken. Ik vind dat niet zo erg, maar opzicht, misschien is het gewoon handiger om te weten voor henzelf... tenzij iedereen heeft van, de ideeën moeten gewoon verder geheim blijven...


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Merrow schreef:
    (...)
    Whaha mijn 2de idee was engel/duivel, maar heb dan toch besloten bij m'n eerste idee te blijven :'D

    Maar opzicht, je kan toch altijd nog iets met dag en nacht doen, i guess. Uiteindelijk is dat enkel maar de achtergrond en is het voornamelijk je mainpunt dat origineel moet zijn. Daarbij, dag en nacht is niet zozeer origineel, maar de kleuren kwam gewoon het beste uit bij m'n onderwerp :'D
    Hmm, ergens zit ik er toch aan te denken om m'n schets te laten zien, gewoon zodat anderen weten waarmee ik bezig ben en dat ze niet onverhoopt hetzelfde maken. Ik vind dat niet zo erg, maar opzicht, misschien is het gewoon handiger om te weten voor henzelf... tenzij iedereen heeft van, de ideeën moeten gewoon verder geheim blijven...


    ik ben t daarmee eens ^^ i mean, koud en warm zal ook niet maar 1 persoon doen, zelfde geldt voor dag / nacht , licht/donker enzo. dus het lijkt mij eerlijk gezegd ook handiger als je n beetje je idee beschrijft/ schets post zodat mensen niet het zelfde gaan tekenen ;3


    · You want a voice, but your voices sound like violence. You shout so loud but all I hear is silence. ·

    Goed, mijn schets/ idee.... omdat ik er veel te enthousisast mee ben, ondanks dat het eigenlijk een heel simpel concept is en de schets op niks trek :'D Maar tja, ik werk nu eenmaal graag vanaf zulke chaotische schetsen :'D

    Mijn schets en idee staan onder de spoiler, voor degenen die nieuwsgierig zijn :'D

    Schets: KLIK

    Het concept is heel simpel, i love cats (al suck ik nog best in tekenen van dieren en is het een goeie oefening) en ik wilde er een realistische trek aangeven, vandaar dat ik voor de rosse/rode kat (warme kleur) en de zwarte/grijze kat (koude kleur) heb gekozen. En tja, dag en nacht vond ik gewoon het best passen in het kleurengeheel :3
    En dit is dus mijn idee waar ik mee bezig ben :'D


    En stiekem ben ik ook zeker wel nieuwsgierig naar jullie concepten :3

    [ bericht aangepast op 24 okt 2013 - 18:23 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Ik maak een yinyang met 2 vissen ben al hard bezig


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    RavensMoon schreef:
    Ik maak een yinyang met 2 vissen ben al hard bezig

    Opzicht is dat wel een lastige om origineel in te blijven, aangezien het al zoveel getekend is, dus ik ben echt nieuwsgierig wat je ervan maakt :3
    Ik lief in ieder geval je concept, aangezien ik die vorm van yinyang echt awesome vind!


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Nou ik heb iets zoals Merrow, maar dan een ander dier en de spiegellijn gaat schuin door het dier, dus het is geen spiegelbeeld, maar ik maak wel een verschil met warm en koud. Mag dat?


    '' Type Sangster if you can see this. "

    Wow, oké, jullie zijn al aan het vertellen wat jullie gaan doen. Jammer, maar oké. Ik zal het zo even doorlezen en eventuele vragen beantwoorden. Ik ben nu namelijk met de beoordelingen bezig die aan mij toegewezen zijn en hoop ze vanavond nog online te kunnen zetten.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Jinora schreef:
    Nou ik heb iets zoals Merrow, maar dan een ander dier en de spiegellijn gaat schuin door het dier, dus het is geen spiegelbeeld, maar ik maak wel een verschil met warm en koud. Mag dat?

    Schuin door het dier? Jawel, dat mag wel, maar zoals ik al eerder vermeldde (misschien kwam dat wat verwarrend over) moeten dezelfde elementen terugkomen bij zowel de koude kant en de warme kant. Zolang je dat kunt doen is het goed.

    @Aragog: Haha, ahw, het zit je ook niet mee hé. Je kunt heus nog wel iets met dag en nacht gebruiken, het is niet dat alles hetzelfde is. Al is het wel wat jammer dat als de meesten dat gaan gebruiken. Jouw idee komt nog wel!
    @Merrow: Ja hoor, dat mag wel. Het belangrijkste is vooral dat ding/persoon/etc wat je gekozen hebt, dat dát hetzelfde blijft. Dat moet zeg maar de 'eye-catcher' zijn.

    [ bericht aangepast op 24 okt 2013 - 21:32 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Malafide schreef:
    (...)
    Schuin door het dier? Jawel, dat mag wel, maar zoals ik al eerder vermeldde (misschien kwam dat wat verwarrend over) moeten dezelfde elementen terugkomen bij zowel de koude kant en de warme kant. Zolang je dat kunt doen is het goed.


    Nou dan klopt mijn idee niet met de opdracht. Want als je mijn idee neemt dan is het hoofd en de romp koud en het achterlichaam Warm zeg maar.


    '' Type Sangster if you can see this. "