• NaNoWriMo 2013



    Het is weer zo ver! NaNoWrimo (National Novel Writing Month) staat volgende maand al voor de deur! Mensen over de hele wereld storten zich weer op het plotten van een verhaal, uitwerken van personages en het NaNo forum om die 50.000 woorden bij elkaar te krijgen voor 30 november, 23:59h. De officiële website is opgefrist (nu ook veel beter voor op mobiele apparaten!) en het is tijd om koffie, thee, chocolademelk, chocolade, en andere zoete en energie wekkende etenswaren op te sparen om de maand door te komen!

    Voor degenen die niet weten wat NaNoWriMo is:
    NaNoWriMo of ook wel National Novel Writing Month is een project voor iedereen die een boek wil schrijven. In de maand november schrijf je 50.000 woorden (1.667 woorden gemiddeld per dag) waar het dus meer om de kwantiteit gaat dan kwaliteit en om een boek af te krijgen! Er doen mensen mee over heel de wereld en als je meer informatie wilt, klik hier voor de website!

    Als je van plan bent om mee te doen, laat dan even je username, titel van je verhaal (+ eventuele link) en (eventueel) je username van NaNoWriMo zelf achter! Je wordcount hoef je alleen door te geven als je geen account hebt op de website van nanowrimo. Als je van username veranderd, meld dat ook dan even! [:


    Deelnemers:
    [Q. Username | Naam | NaNoWrimo Username | Titel verhaal | Wordcount]
    - Plenilunium | ElfCitadel | The Art of Longing | 3.024 words |
    - Square | Squares | Untitled | 6.488 words |
    - Draculea | Silverlance |
    - LacieChan | SoulKey | The Mutant Chronicles | 5.014 words |
    - Festus | Tara | Taraluis | 10.809 words |
    - Eledhel | Oppugno | 5.403 words |
    - Arratay |
    - Reid | JanaAusten | Flatline | 15.029 words |
    - Royals |
    - Empyrean | Meteorsea | Stray Bird | 11.036 words |
    - Mulford | GreyWolfMoon | Zoete wraak, zoute tranen | 3.019 words |
    - Merrow | Justine | xMerrow |
    - Ezreal | Hylla | The Agent Diaries |
    - Donaghy | Maartje Groenen | The Magic of a Writer | 512 words |
    - FlyingMinds | Lotte | FlyingMinds | 2.032 words |
    - Disparato | bonfire |
    - Knetterdisco | Kelly | KC Warro | Can't Remember | 2.886 words |
    - Stapper | Natasja | Strongbow | An Unexpected Turn | 5.865 words |
    - ST0RMY | NadineV | De Perfecte Ontsnapping | 3.508 words |
    - 220912 | Sushita | The Ereption | 2.188 words |
    - Escritura | Escritura | Equilibrium | 8.033 words |
    - Finley | Zytrateanatamy | Rebirth | 14.107 words |
    - Chekhov | Stephanie | Peyrac | Winter Heat | 19.456 words |
    - Scavo | Linphea | Eleanor Richards |
    - Requille | Vailtille | The Thorns of the Unreal | 4.957 words |
    - Irvine | Jaimy | Jaimmmy | Het Verkeerde Oord | 5.223 words |
    - Gibbs | Yolanda021296 | Kledingstukken, Parfum en Vele Flirt Technieken | 2.300 words |
    - Phyre | Amber | Yerawizardamber | Obseratum | 2.701 words |
    - Nym | Jaqen | Fast Asleep | 1.013 words |
    - Bravosi | flawedheart | Residue | 2.029 words |
    - Yayde | Marijke | Yadinn | De Mist | 4.900 words |
    - Tragically | Karin | Tragically | Duivelse Belofte | 5.059 words |
    - Aion | 10.000 Dagen in Stilte | 3.810 words |
    - xAlways | Mad Men |
    - Cashby | Cashby | 1.032 words |

    Next wordwar: 20:10-20:40
    Een wordwar of wordsprint betekent dat je zoveel mogelijk schrijft binnen een bepaalde tijd tegen anderen.


    "The world needs your novel!"
    Tips and tricks by LacieChan
    November 3rd: 5.000 words
    Voorgaande topics; 1, 2

    [ bericht aangepast op 3 nov 2013 - 21:43 ]


    "Chaos often breeds life, when order breeds habit."

    Ik zit nu op 3233 woorden, I'm so proud of myself. :'D Ookal moet ik nog minimaal 100 woorden halen, mocht ik goed op schema zitten. x'D


    ''There is no hell, no heaven either. This world is what we make of it.''

    Requille schreef:
    Ik zit nu op 3233 woorden, I'm so proud of myself. :'D Ookal moet ik nog minimaal 100 woorden halen, mocht ik goed op schema zitten. x'D

    Goed bezig (Y)
    Whaha ik moet dus nog steeds beginnen :'D


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    I hit 6K! 6043 ^^


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Mijn eerste zin van hoofdstuk één is: "De pijl van het kompas had eindelijk een kant gekozen."
    Ik wil nog een proloog schrijven, dus dit zal niet de eerste zin van het verhaal blijven. [:


    "Chaos often breeds life, when order breeds habit."

    Heb nu 3286 woordjes. :]
    Maar ik schrijf per hoofdstuk en op avier. Ik kan niet plots een zin op een verder leeg aviertje hebben XD.

    [ bericht aangepast op 2 nov 2013 - 21:22 ]


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Mijn topics, en ik ga nu beginnen met schrijven voor vandaag. ;p


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Meteorsea -> Empyrean :3


    "Chaos often breeds life, when order breeds habit."

    De "Life was created that night..." was de allereerste zin die ik schreef. De allereerste zin van de Proloog is: "Flocks of young and old aristocrats left the theatre after a play."


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Guys, is de stijl van deze intro tot zo ver een beetje leuk of whatever? Dan weet ik of ik deze stijl aan kan houden en hoef ik niet naderhand alles aan te passen en verlies ik geen tijd. :')

    Toen Mae die ochtend wakker werd, was het eerste wat haar tegemoet kwam een ziekelijke geur van onraad en het oorverdovende geluid van stilte. Gealarmeerd schoten haar ogen open en vloog ze overeind, waarbij ze in haar haast om uit bed te komen struikelde over lakens, dekens en haar eigen benen. Binnen anderhalve seconde stond ze echter al met haar rug tegen de muur tegenover het bed en keek ze schichtig de kamer rond. Haar lakens lagen tussen haarzelf en het bed in, volledig overhoop gehaald door de worsteling die ze in recordtijd af had gelegd. Dat was dan ook meteen het enige wat opviel, want verder was de kamer volledig onverstoord. Toch leek er iets niet te kloppen en het liet haar hart razen. Klaarwakker en met al haar zintuigen op scherp liep ze op haar tenen de slaapkamer uit. Om vervolgens in een noodgang de kamers van het kleine appartement door te lopen. Na ruim een kwartier rond gezocht te hebben en niets te vinden wat miste of aangetast was, ontspande ze zich aanzienlijk. Nu zichzelf voor gek verklarend voor haar extreme manier van reageren, liep ze richting de keuken. Met een slecht humeur, maar opgelucht gevoel zette ze een volle waterkoker aan om thee te zetten en liet twee sneetjes brood in het broodrooster glijden. De twee dingen die ze iedere ochtend als eerste deed wanneer ze op stond, als ze niet eerst opgejaagd door spoken haar huis door ijlde. 'Goedemorgen, Mae.' sprak ze zichzelf sarcastisch toe.

    [ bericht aangepast op 2 nov 2013 - 21:32 ]


    Til hug og blod.

    Aion schreef:
    Guys, is de stijl van deze intro tot zo ver een beetje leuk of whatever? Dan weet ik of ik deze stijl aan kan houden en hoef ik niet naderhand alles aan te passen en verlies ik geen tijd. :')

    Toen Mae die ochtend wakker werd, was het eerste wat haar tegemoet kwam een ziekelijke geur van onraad en het oorverdovende geluid van stilte. Gealarmeerd schoten haar ogen open en vloog ze overeind, waarbij ze in haar haast om uit bed te komen struikelde over lakens, dekens en haar eigen benen. Binnen anderhalve seconde stond ze echter al met haar rug tegen de muur tegenover het bed en keek ze schichtig de kamer rond. Haar lakens lagen tussen haarzelf en het bed in, volledig overhoop gehaald door de worsteling die ze in recordtijd af had gelegd. Dat was dan ook meteen het enige wat opviel, want verder was de kamer volledig onverstoord. Toch leek er iets niet te kloppen en het liet haar hart razen. Klaarwakker en met al haar zintuigen op scherp liep ze op haar tenen de slaapkamer uit. Om vervolgens in een noodgang de kamers van het kleine appartement door te lopen. Na ruim een kwartier rond gezocht te hebben en niets te vinden wat miste of aangetast was, ontspande ze zich aanzienlijk. Nu zichzelf voor gek verklarend voor haar extreme manier van reageren, liep ze richting de keuken. Met een slecht humeur, maar opgelucht gevoel zette ze een volle waterkoker aan om thee te zetten en liet twee sneetjes brood in het broodrooster glijden. De twee dingen die ze iedere ochtend als eerste deed wanneer ze op stond, als ze niet eerst opgejaagd door spoken haar huis door ijlde. 'Goedemorgen, Mae.' sprak ze zichzelf sarcastisch toe.


    Ik vond het leuk om te lezen. Dacht voor een seconde dat het iemand anders was toen er 'Goedemorgen, Mae' stond en schrok me te pletter, maar gelukkig was het haarzelf :Y)


    "Chaos often breeds life, when order breeds habit."

    Ik zit erover na te denken. Ik denk alleen dat ik echt geen 50k woorden kan schrijven in een maand.


    Spoiler alert: you will save yourself

    xAlways schreef:
    Ik zit erover na te denken. Ik denk alleen dat ik echt geen 50k woorden kan schrijven in een maand.


    Je kunt je doel verlagen! [:


    "Chaos often breeds life, when order breeds habit."

    Empyrean schreef:
    (...)

    Je kunt je doel verlagen! [:


    Oke, aangezien dit mijn eerste keer is ga ik denk ik voor de 15k, aangezien ik dan per dag ongeveer 500 woorden moet schrijven, en dat voor mij wel haalbaar is (ook met school)


    Spoiler alert: you will save yourself

    Ik stop vandaag met 13.210 woorden op de teller.


    comfort in c h a o s

    Reid schreef:
    Ik stop vandaag met 13.210 woorden op de teller.

    Jezus, ik zit net op 3.024 woorden Oo en dat is nog niet genoeg voor het doel van vandaag :'D


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis