• NaNoWriMo 2013



    Het is weer zo ver! NaNoWrimo (National Novel Writing Month) staat volgende maand al voor de deur! Mensen over de hele wereld storten zich weer op het plotten van een verhaal, uitwerken van personages en het NaNo forum om die 50.000 woorden bij elkaar te krijgen voor 30 november, 23:59h. De officiële website is opgefrist (nu ook veel beter voor op mobiele apparaten!) en het is tijd om koffie, thee, chocolademelk, chocolade, en andere zoete en energie wekkende etenswaren op te sparen om de maand door te komen!

    Voor degenen die niet weten wat NaNoWriMo is:
    NaNoWriMo of ook wel National Novel Writing Month is een project voor iedereen die een boek wil schrijven. In de maand november schrijf je 50.000 woorden (1.667 woorden gemiddeld per dag) waar het dus meer om de kwantiteit gaat dan kwaliteit en om een boek af te krijgen! Er doen mensen mee over heel de wereld en als je meer informatie wilt, klik hier voor de website!

    Als je van plan bent om mee te doen, laat dan even je username, titel van je verhaal (+ eventuele link) en (eventueel) je username van NaNoWriMo zelf achter! Je wordcount hoef je alleen door te geven als je geen account hebt op de website van nanowrimo. Als je van username veranderd, meld dat ook dan even! [:


    Deelnemers:
    [Q. Username | Naam | NaNoWrimo Username | Titel verhaal | Wordcount]
    - Plenilunium | ElfCitadel | The Art of Longing | 5.874 words |
    - Square | Squares | Untitled | 10.594 words |
    - Draculea | Silverlance |
    - LacieChan | SoulKey | The Mutant Chronicles | 12.426 words |
    - Festus | Tara | Taraluis | 14.090 words |
    - Eledhel | Oppugno | 12.124 words |
    - Arratay |
    - Reid | JanaAusten | Flatline | 16.535 words |
    - Royals |
    - Empyrean | Meteorsea | Stray Bird | 15.053 words |
    - Mulford | GreyWolfMoon | Zoete wraak, zoute tranen | 7.000 words |
    - Merrow | Justine | xMerrow |
    - Ezreal | Hylla | The Agent Diaries |
    - FlyingMinds | Lotte | FlyingMinds | 4.329 words |
    - Disparato | bonfire |
    - Knetterdisco | Kelly | KC Warro | Can't Remember | 2.886 words |
    - Stapper | Natasja | Strongbow | An Unexpected Turn | 15.125 words |
    - ST0RMY | NadineV | De Perfecte Ontsnapping | 3.508 words |
    - 220912 | Sushita | The Ereption | 3.499 words |
    - Escritura | Escritura | Equilibrium | 20.017 words |
    - Finley | Zytrateanatamy | Rebirth | 21.264 words |
    - Chekhov | Stephanie | Peyrac | Winter Heat | 44.777 words |
    - Scavo | Linphea | Eleanor Richards |
    - Requille | Vailtille | The Thorns of the Unreal | 9.391 words |
    - Irvine | Jaimy | Jaimmmy | Het Verkeerde Oord | 7.235 words |
    - Phyre | Amber | Yerawizardamber | Obseratum | 2.701 words |
    - Nym | Jaqen | Fast Asleep | 1.013 words |
    - Bravosi | flawedheart | Residue | 2.029 words |
    - Yayde | Marijke | Yadinn | De Mist | 11.479 words |
    - Tragically | Karin | Tragically | Duivelse Belofte | 35.000 words |
    - Aion | 10.000 Dagen in Stilte | 3.810 words |
    - xAlways | Mad Men |
    - Cashby | Cashby | 4.018 words |
    - Thackery | Nathalie | Rowena | A Different Kind of Crazy | 16.250 words |

    Next wordwar: -
    Een wordwar of wordsprint betekent dat je zoveel mogelijk schrijft binnen een bepaalde tijd tegen anderen.


    "The world needs your novel!"
    Tips and tricks by LacieChan
    November 8th: 13.333 words
    Voorgaande topics; 1, 2, 3

    [ bericht aangepast op 8 nov 2013 - 19:38 ]


    "Chaos often breeds life, when order breeds habit."

    Requille schreef:
    (...)

    Hm... Ik denk dat ik mijn verhaal maar eens moet bekijken in Indesign dan. x'D Tja, ik gebruik geen Word en mijn programma houdt wel rekening met marges, dus ik wist niet precies hoe het eruit zou kunnen komen. Zo goed ken ik dit programma niet. x'D
    Maar je hebt gelijk, op deze site zie ik staan dat 1 bladzijden van een A5 formaat uit circa 300-350 woorden bestaat. :')

    Welk programma gebruik jij dan, als je geen word gebruikt?


    Ex astris, sciencia

    Mulford schreef:
    (...)
    Welk programma gebruik jij dan, als je geen word gebruikt?


    OpenOffice. MAar, het viel uit eindelijk wel mee. Ik heb in Indesign het ingesteld op A5 en uiteindelijk zijn die 7,5 pagina's maar 11 pagina's + het deel wat ik al heb geschreven aan Hoofdstuk 2. Dat is in mijn ogen een prima hoofdstuk. (:

    [ bericht aangepast op 5 nov 2013 - 17:19 ]


    ''There is no hell, no heaven either. This world is what we make of it.''

    Requille schreef:
    (...)

    OpenOffice. MAar, het viel uit eindelijk wel mee. Ik heb in Indesign het ingesteld op A5 en uiteindelijk zijn die 7,5 pagina's maar 11 pagina's + het deel wat ik al heb geschreven aan Hoofdstuk 2. Dat is in mijn ogen een prima hoofdstuk. (:


    Ja dat is inderdaad prima lijkt mij (: Maar oei, dat is dan nog wel veel schrijven, aangezien ik dus al 3 kantjes veel vind voor een hoofdstuk xd. Hoewel ik het makkelijk uitgebreider zou kunnen schrijven en meer tijd kan nemen voor de gebeurtenissen. Dat heb ik alleen tot nu toe niet gedaan, omdat ik dus zit met wat veel is voor Q en weinig is voor een boek ><


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Irvine schreef:
    (...)

    Ja dat is inderdaad prima lijkt mij (: Maar oei, dat is dan nog wel veel schrijven, aangezien ik dus al 3 kantjes veel vind voor een hoofdstuk xd. Hoewel ik het makkelijk uitgebreider zou kunnen schrijven en meer tijd kan nemen voor de gebeurtenissen. Dat heb ik alleen tot nu toe niet gedaan, omdat ik dus zit met wat veel is voor Q en weinig is voor een boek ><


    Je kan altijd nog je hoofdstukken wel wat uitgebreider maken, maar gewoon de pagina's voor een hoofdstuk houden zoals het is en als je bereid bent om het uit geven gewoon een beetje schuiven met de hoofdstukken?


    ''There is no hell, no heaven either. This world is what we make of it.''

    Requille schreef:
    (...)

    Je kan altijd nog je hoofdstukken wel wat uitgebreider maken, maar gewoon de pagina's voor een hoofdstuk houden zoals het is en als je bereid bent om het uit geven gewoon een beetje schuiven met de hoofdstukken?


    Hoe bedoel je dat precies met de pagina's voor een hoofstuk houden?


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Irvine schreef:
    (...)

    Hoe bedoel je dat precies met de pagina's voor een hoofstuk houden?


    Dat je 'm niet veel langer maakt, maar gewoon afsluit waar je, je goed bij voelt met de extra details erin en dan later schuift met waar je het hoofdstuk laat eindigen/beginnen als je bereid bent om het uit te geven. c:
    Maar je kan natuurlijk ook gewoon eerst kijken hoe het op deze manier loopt en dan altijd herschrijven en aanpassen wanneer November voorbij is.


    ''There is no hell, no heaven either. This world is what we make of it.''

    Ik kan me echt totaal niet concentreren op het schrijven, dus ik ga een serie kijken :'D


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Irvine schreef:
    Ik kan me echt totaal niet concentreren op het schrijven, dus ik ga een serie kijken :'D


    Ik heb hetzelfde probleem. Pretty Little Liars is haunting me (heb net de allerlaatste episode gekeken en nu moet ik helemaal wachten tot januari 2014 D: )


    | Reality is for people that lack imagination |

    Yayde schreef:
    (...)

    Ik heb hetzelfde probleem. Pretty Little Liars is haunting me (heb net de allerlaatste episode gekeken en nu moet ik helemaal wachten tot januari 2014 D: )


    I feel you.
    [Ravenswood tonight/tomorrow though.

    But I really want to write 2K, maybe more tonight.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    lk zit vast bij mama, kan niet schrijven.. Zit na de klok te loeren, tot het half elf ls.. ;x


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Wat vinden jullie, moet een verhaal spannend zijn? Moet er persé iets van spanning inzitten? Want ik heb namelijk een verhaal dat totaal niet spannend is en misschien is het dan niet leuk. Dus wat vinden jullie?

    Iemand zin en tijd in een wordwar binnenkort?


    "Chaos often breeds life, when order breeds habit."

    Knetterdisco schreef:
    Wat vinden jullie, moet een verhaal spannend zijn? Moet er persé iets van spanning inzitten? Want ik heb namelijk een verhaal dat totaal niet spannend is en misschien is het dan niet leuk. Dus wat vinden jullie?


    Well, het ligt eraan hoe je het begrip spannend interpreteert. Je kunt spannend hebben als in moord hier, gevecht daar etc. en ik vind niet dat zoiets nodig is. Spannend kan ook iets zijn van spanning in hoe iets gaat verlopen: zal haar sollicitatiegesprek wel of niet goed gaan, zal er liefde tussen die twee ontstaan, etc. Er moet wel iets voor de lezer zijn wat de aandacht houdt, maar dat kan ook gewoon via liefde zijn. Dat ligt er maar net aan hoe goed jij schrijft ^^


    Und @Empyrean, surreh, maar vandaag lukt het schrijven gewoon helaas niet :c


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Ik zit vast bij mn pa. Ben wiskunde aan het oefenen. Proberen om vanavond nog een halfuur te schrijven en morgenochtend.


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Arg. Ik kan mezelf niet tot schrijven aanzetten D:


    Ex astris, sciencia