• Halloo,

    Mijn tante is erg fan van mijn "schrijfkunsten", ze wilt het heel graag een keer lezen maar helaas is ze Duits en snapt ze het niet als ze veel Nederlands lezen moet. Nu mailde ze me laatst en vertelde me dat ze vaak over mij praat, tegen mijn 2 kleine nichtjes. Ik ben voor mijn nichtjes een groot voorbeeld (ben ik heel trots op!) omdat ik -eigenlijk als enige in de familie- werkelijk mijn dromen achterna ga en dingen doe die ik leuk vind, ondanks het kritiek van de rest van mijn familie. anyway. Ze is dus erg trots op me en wilt graag dat mijn nichtjes net zo als mij worden.
    Ik vind het erg jammer dat ik ze zo weinig zie, omdat ze in het verre Duitsland wonen. Nu komen mijn oom en nichtjes aankomend weekend naar mijn verjaardag en wil ik ze graag wat van mezelf geven.

    Dit kan een tekening zijn.. Maar wat mij nog leuker lijkt is om zelf een kinderboekje voor ze te schrijven en daar misschien een tekening bij te maken.

    Nu heb ik daar een klein beetje hulp bij nodig, omdat ik niet precies weet hoe ik het verhaal wil laten gaan. En ik nog nooit echt kinderlijk heb geschreven. Het Duitse gedeelte gaat wel lukken, dat is geen probleem.

    Zijn er liefhebbers die mij willen helpen met het schrijven van een (of twee) kort(e) kinderverhaaltje(s)? :$
    Zou erg fijn zijn!

    Of iemand misschien ideeën/tips wat ik kan gebruiken? ;$
    Wil er best wat voor terug doen! (reclame ofzo)

    [ bericht aangepast op 6 nov 2013 - 18:59 ]


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    23 views maar niemand kan helpen? :[ Kom op creatievelingen!

    Misschien dat het helpt als ik zeg dat mijn nichtjes houden van paarden, verkleden, prinsessen, rollenspellen spelen en voorstellingen geven? [ze zijn nog klein eh]


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Van die pop-up afbeeldingen in het boekje zetten?
    Edit: Maak gewoon een klassiek verhaal over een prinses die terecht komt in de paardenwereld, waar ze wordt uitgeleverd aan de paardenkoningin, die haar graag in een paard wil laten veranderen. Etc etc?

    [ bericht aangepast op 6 nov 2013 - 19:22 ]


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Barnabas schreef:
    Van die pop-up afbeeldingen in het boekje zetten?
    Edit: Maak gewoon een klassiek verhaal over een prinses die terecht komt in de paardenwereld, waar ze wordt uitgeleverd aan de paardenkoningin, die haar graag in een paard wil laten veranderen. Etc etc?


    Oh das wel leuk ja.. En dan moet ik het in kindertaal proberen te schrijven ;d.


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Stapper schreef:
    (...)

    Oh das wel leuk ja.. En dan moet ik het in kindertaal proberen te schrijven ;d.

    Dat is simpel. Gebruik niet al te lange zinnen en vermijd moeilijke woorden. Hoe oud zijn je nichtjes?


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Ik heb eens een verhaaltje bedacht over een sterretje dat uit de lucht viel en weer terug wilde. 8)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Je moet sowieso een onderwerp kiezen voor je boek. Dan kan je een verhaallijn bedenken. Ik heb zoiets moeten doen voor mijn opleiding maar toen moest ik op internet op zoek naar plaatjes/foto's om mijn verhaal te illustreren. Dat is een optie. Ik weet niet hoe oud je nichtjes zijn maar voor is het leukst als je schrijft op hun niveau.


    Physics is awesome

    Barnabas schreef:
    (...)
    Dat is simpel. Gebruik niet al te lange zinnen en vermijd moeilijke woorden. Hoe oud zijn je nichtjes?


    Eeehhh.. Deehh.. Geloof dat ze 4 en 5 zijn? Misschien jonger? Niet ouder als 6 in ieder geval!
    Oh ik weet het zo snel niet meer.. Heb zoveel nichtjes en neefjes ;o.

    Ik wou dus ook echt een kinderverhaal schrijven, iets dat zij makkelijk begrijpen en voor mij makkelijk te vertalen is naar het duits XD. En daarbij wil ik proberen, als er tijd over is, om er inderdaad tekeningen bij te maken..

    [ bericht aangepast op 6 nov 2013 - 19:28 ]


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Dat 2 meisjes een paard krijgen die niet te rijden zijn en dat ze het toch proberen.
    Ondertussen komen ze een jongen tegen en die hielp hun.
    Het paard kon weer bereden worden.
    En ze leefden nog lang en gelukkig.


    Stay strong

    Een meisje komt in een wereld terecht, genaamd de suikerspin wereld. Daar is alles fijn en mooi. Het liefste wilt ze daar blijven maar ze mist haar familie en gaat daarom proberen terug te gaan naar haar eigen leven met behulp van een pratende beer en eenhoorn.

    Oké, nu ik het terug lees lijkt het te veel op Alice in Wonderland...

    [ bericht aangepast op 6 nov 2013 - 19:39 ]


    "Ignite, my love. Ignite."

    Misschien over een meisje die haar dromen probeert waar te maken? Volgens mij zou je tante dat wel leuk vinden in ieder geval :)


    Life is hard and then we die

    Misschien, kan je beginnen met een plaatje te tekenen, dan daar een klein kort verhaaltje over te schrijven, uiteraard omdat ze duits zijn in het duits.
    Zo krijg je vaak meer ideetjes.
    Zelf kan ik niet tekenen, en moet helaas wat minder actief zijn op Q.
    Anders had ik je graag geholpen.
    Met schrijven en of tekeningen erbij..
    Hoop dat je het een klein beetje kan gebruiken:p

    S6 XxX


    Enjoy the little things in life, because one day you wi

    Dat is een leuk idee.
    Misschien van een meisje die met dieren kan praten? Of gewoon iets met een prinses die haar prins gaat zoeken of zo, of een meisje dat veranderd in een echte prinses (zo'n beetje Assepoester achtig).


    16 - 09 - '17

    O mensheid, bedankt voor jullie hulp! :]
    Ik heb wel een idee, misschien..
    2 zusjes prinsessen, die altijd alles samen doen. Ze krijgen voor hun verjaardag een prachtig mooi paard, die blijkt te kunnen praten. En dan gaan ze met dat paard een ritje maken en komen ze bij een put, waar ze wat gaan drinken. En dan kunnen ze voor altijd met alle dieren praten! En gaan ze de zieke dieren helpen en worden ze vriendjes met de dieren.. enzo xd.
    [toen ik in duitsland was, moest ik altijd dierenartsje met ze spelen, dan gingen zij de knuffels beter maken enz.]

    Leuk? Of niet?


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Stapper schreef:
    O mensheid, bedankt voor jullie hulp! :]
    Ik heb wel een idee, misschien..
    2 zusjes prinsessen, die altijd alles samen doen. Ze krijgen voor hun verjaardag een prachtig mooi paard, die blijkt te kunnen praten. En dan gaan ze met dat paard een ritje maken en komen ze bij een put, waar ze wat gaan drinken. En dan kunnen ze voor altijd met alle dieren praten! En gaan ze de zieke dieren helpen en worden ze vriendjes met de dieren.. enzo xd.
    [toen ik in duitsland was, moest ik altijd dierenartsje met ze spelen, dan gingen zij de knuffels beter maken enz.]

    Leuk? Of niet?


    Moet je doen, waarom ook niet he? ;p
    Veel plezier en succes! :D


    16 - 09 - '17

    Gylani schreef:
    (...)

    Moet je doen, waarom ook niet he? ;p
    Veel plezier en succes! :D


    Okee, dan doe ik dit :].
    Dankjewel!


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.