• Wat valt er volgens jou onder grote zelfzuchtige situaties?


    De rustigste manier van zelfmoord is houden van een vreemdeling.

    Taiteilijan schreef:
    Ik vind zoveel zelfzuchtig... Zoveel dat ik hier kilometers over door kan gaan. Maar de bovengenoemde, daar ben ik het wel mee eens. En iemand alleen aanspreken als je diegene nodig hebt als middel, niet als vriend.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Wat al genoemd is dus ^^


    -

    Ik vind iemand zelfzuchtig als hij of zij nooit iets vriendelijks tegen jou zegt, maar wel verwacht dat je hem heilig gaat verklaren. Dat doen ze zo vaak bij mij.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Ik zou niet weten wat dat woord betekend, maar als ik zo naar de reacties kijk heeft het een betekenis van dat je iets doet en daarbij alleen aan jezelf denkt en niet aan een ander?

    Dan is er zo veel zelfzuchtig. Zo'n beetje iedereen is wel ooit eens zelfzuchtig. Maar in levensbedreigende situaties zou ik het wel zeer erg vinden.


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    @ Yolanda en Jacco, zelfzuchtig betekent zoveel als egoïstisch: dat je alleen maar aan jezelf denkt.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Rosarum schreef:
    @ Yolanda en Jacco, zelfzuchtig betekent zoveel als egoïstisch: dat je alleen maar aan jezelf denkt.


    Aah zo, okido. Thanks voor de uitleg! (:


    Best beschamend eigenlijk dat mijn woordenkennis zó klein is... :')


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Gibbs schreef:
    (...)

    Aah zo, okido. Thanks voor de uitleg! (:


    Best beschamend eigenlijk dat mijn woordenkennis zó klein is... :')
    Nee hoor, ze had gewoon het woord egoïstisch meteen moeten gebruiken, dan was er niks aan de hand geweest HAHA


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Nou ja, ik heb gewoon een rijke woordenschat dankzij mijn moeder, lerares Nederlands in het secundair en aan de hogeschool. :Y) Maar jij kent dan bijvoorbeeld wel wat schrijversjargon, dat kan geen enkele leerkracht :').

    Maar om ontopic te blijven, er is eigenlijk zó veel zelfzuchtig dat het niet op te noemen valt.

    [ bericht aangepast op 10 nov 2013 - 0:10 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Rosarum schreef:
    Nou ja, ik heb gewoon een rijke woordenschat dankzij mijn moeder, lerares Nederlands in het secundair en aan de hogeschool. :Y) Maar jij kent dan bijvoorbeeld wel wat schrijversjargon, dat weet geen enkele leerkracht :').

    Maar om ontopic te blijven, er is eigenlijk zó veel zelfzuchtig dat het niet op te noemen valt.


    Volgens mij hoef je geen rijke woordenschat te hebben om te weten wat zelfzuchtig betekent, de naam impliceert namelijk al veel. :X

    Nou, technisch gezien ligt dat op welk niveau je zit hoor. Ik weet zeker dat Nederlands docenten van havo ook aardig mee kunnen komen qua schrijversjargon, omdat je dan ook literatuur hebt en daarbij wordt ook al veel schrijversjargon gebruikt, hoor.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Taka schreef:
    (...)

    Volgens mij hoef je geen rijke woordenschat te hebben om te weten wat zelfzuchtig betekent, de naam impliceert namelijk al veel. :X

    Nou, technisch gezien ligt dat op welk niveau je zit hoor. Ik weet zeker dat Nederlands docenten van havo ook aardig mee kunnen komen qua schrijversjargon, omdat je dan ook literatuur hebt en daarbij wordt ook al veel schrijversjargon gebruikt, hoor.

    Tja, dat is voor iedereen anders. Van Afrikaanse woorden zoals verkleurmannetjie en help-my-trap (kameleon en scooter) kan je de betekenis ook al begrijpen door het woord letterlijk te nemen of te ontleden, maar toch kom je daar niet zomaar op, weet ik van anderen.
    En het kan aan mij liggen, maar mijn moeder snapt geen snars van SA's, drabbles en fanfictie, hoeveel ze ook van de Nederlandse taal kent.
    We gaan wel erg offtopic. :x


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Oh ja, ik vind het ook erg zelfzuchtig als mensen je nooit echt als een vriend behandelen, maar wel bij jou, "de beste vriendin", gaan uithuilen als ze problemen hebben. Niet dat je moet verwachten dat ze dat doen als jij in de puree zit, of zo.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Rosarum schreef:
    (...)
    Tja, dat is voor iedereen anders. Van Afrikaanse woorden zoals verkleurmannetjie en help-my-trap (kameleon en scooter) kan je de betekenis ook al begrijpen door het woord letterlijk te nemen of te ontleden, maar toch kom je daar niet zomaar op, weet ik van anderen.
    En het kan aan mij liggen, maar mijn moeder snapt geen snars van SA's, drabbles en fanfictie, hoeveel ze ook van de Nederlandse taal kent.
    We gaan wel erg offtopic. :x


    Aahh dat klopt wel, voor iedereen is het wel anders.

    Ohh, bedoelde je dat met schrijversjargon xd Ik dacht dat je meer bedoelde in de trant van thema's, protagonist, antagonist, plot, manuscript, stijlfiguren, retorica, isotopie, personificaties, symbolieken en dat soort dingen xd Ik dacht niet gelijk aan dat.

    Maar om een mooi bruggetje terug te slaan naar het topic.
    Ik vind corruptie zelfzuchtig.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Michonne schreef:
    Ik vind dingen zelfzuchtig als je iets door waar anderen onder lijden terwijl je het ook anders kan doen.

    Ik ben zelf nogal onzelfzuchtig, dus in mijn ogen zijn mensen snel zelfzuchtig. Ik offer mezelf vaak op, maar ben ondertussen wel opgehouden met verwachten dat anderen dat voor mij doen.


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Bellward schreef:
    (...)Nee hoor, ze had gewoon het woord egoïstisch meteen moeten gebruiken, dan was er niks aan de hand geweest HAHA


    Hahahah, ja kan ook idd! :'D

    Rosarum schreef:
    Nou ja, ik heb gewoon een rijke woordenschat dankzij mijn moeder, lerares Nederlands in het secundair en aan de hogeschool. :Y) Maar jij kent dan bijvoorbeeld wel wat schrijversjargon, dat kan geen enkele leerkracht :').

    Maar om ontopic te blijven, er is eigenlijk zó veel zelfzuchtig dat het niet op te noemen valt.


    Hmm, truetrue ;p

    OT: Zelfzuchtig is.... nou eigenlijk alles wat al genoemd is in dit topic. x)


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •