• Ik heb een boek in gedachten, maar weet niet of het een goede verhaallijn is.

    •Samenvatting•
    Als Elsa op een morgen in het bos ligt en niet meer weet wie ze is, gaat ze kijken of mensen haar kunnen helpen. Bovendien, ze heeft een zusje om voor te zorgen. Na sowieso een week, komt Elsa aan bij een aardige meneer met een paard. Elsa moet het paard verzorgen in ruil voor informatie over haar verleden. Maar Paca, haar zusje, begint met bellen. Iedere ochtend gaat Elsa's mobiel. De meneer gooit haar mobiel weg en stampt het mobieltje kapot. Falsey, het paard, gaat ervandoor met Elsa. Het duurt jaren voor Elsa haar zusje terug vindt en weer weet wie ze is. Maar een bom die ontploft laat haar wel ernstig schrikken. Vooral als ze ontdekt dat het haar eigen huis was! Maar waar is Paca? Heeft de aardige meneer er toch iets mee te maken? Of, of is het oorlog?

    Is dit een goede samenvatting? Als jullie betere namen weten, zet het in de reactie! Please laat het me weten! Ik hoop het wel! Ik heb ook nog een titel nodig! Ik dacht aan: Lost my mind of I'm scared. Wat denken jullie?

    [ bericht aangepast op 8 aug 2014 - 20:05 ]


    all because i liked a girl

    Qua samenvatting ben ik niet echt een expert, maar wel ben ik benieuwd hoe jij dat allemaal gaat onderbouwen. Een bom komt niet zomaar in een huis terecht daar moet een reden achter zitten waar de lezer ook echt in geloofd. Ook ben ik niet zo met dat paard idee, maar als jij er iets goeds mee kan doen why not? Alleen wees er zeker van als je een boek gaat schrijven dat alles 200% is uitgedacht, want anders dan kom je er niet en probeer kritisch naar je werk te kijken.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Maleficent22 schreef:
    Ik heb een boek in gedachten, maar weet niet of het een goede verhaallijn is.

    •Samenvatting•
    Als Elsa op een morgen in het bos ligt en niet meer weet wie ze is, gaat ze kijken of mensen haar kunnen helpen. Bovendien, ze heeft een zusje om voor te zorgen. Na sowieso een week, komt Elsa aan bij een aardige meneer met een paard. Elsa moet het paard verzorgen in ruil voor informatie over haar verleden. Maar Paca, haar zusje, begint met bellen. Iedere ochtend gaat Elsa's mobiel. De meneer gooit haar mobiel weg en stampt het mobieltje kapot. Falsey, het paard, gaat ervandoor met Elsa. Het duurt jaren voor Elsa haar zusje terug vindt en weer weet wie ze is. Maar een bom die ontploft laat haar wel ernstig schrikken. Vooral als ze ontdekt dat het haar eigen huis was! Maar waar is Paca? Heeft de aardige meneer er toch iets mee te maken? Of is het oorlog?

    Is dit een goede samenvatting? Als jullie betere namen weten, zet het in de reactie! Please laat het me weten! Ik hoop het wel! Ik heb ook nog een titel nodig! Ik dacht aan: Lost my mind of I'm scared. Wat denken jullie?


    all because i liked a girl

    Ik zou zeggen: nee, hier gaat geen uitgever ooit een boek van willen maken. Maar waarom probeer je het niet gewoon te schrijven en zoals eerdere tip: alles zo realistisch mogelijk te maken? Je moet bovendien niet streven naar het willen publiceren van ene boek, maar het streven naar het schrijven van een goed verhaal dat eventueel uitgegeven kan worden als bijkomstigheid.

    Tip 1: Over die titel; als je Nederlands schrijf voor een echt boek, doe dan ook een Nederlandse titel.


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Kwa titel zou ik gewoon iets doen zoals "Gedachtengang" vraag me niet waarom

    Skrivbar schreef:
    Ik zou zeggen: nee, hier gaat geen uitgever ooit een boek van willen maken. Maar waarom probeer je het niet gewoon te schrijven en zoals eerdere tip: alles zo realistisch mogelijk te maken? Je moet bovendien niet streven naar het willen publiceren van ene boek, maar het streven naar het schrijven van een goed verhaal dat eventueel uitgegeven kan worden als bijkomstigheid.


    Ik moet ook eerlijk toegeven dat ik niet denk dat een uitgever hier een boek van gaat maken..


    I'm a warrior, and you can never hurt me again.

    Nou. Ik zou niet weten waarom een uitgever dit niet zou gaan uitgeven! Zolang je verhaal maar goed is..

    Alleen, vind ik het een beetje een aparte schrijfstyle wat je hebt.. Of in elk geval één waar ik erg aan moet wennen.
    Maar ik zou zeggen; begin met schrijven! Doe het ook vooral voor jezelf en niet voor anderen, want dan is het na een poosje zo leuk niet meer..

    Ik ben erg benieuwd in elk geval! :]


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Ik heb boeken gelezen die, als je ze samen zou vatten, übersaai zijn. En waarin mensen alleen maar in hun eigen achtertuin chillen, dus ik denk dat een verhaallijn niet eens zo heel erg belangrijk is. Meer de motieven van de personages, de manier van vertellen, de onderbouwing. Dingen moeten inderdaad wel logisch zijn of in ieder geval logisch aanvoelen.

    Bovendien zijn wij uiteindelijk niet de uitgever, die er meer verstand van heeft. Hij moet niet alleen kijken naar of iets leuk' is, maar ook of mensen het gaan lezen, of het potentie heeft, vernieuwend is etc. Ik denk dat je gewoon moet schrijven en dan eens door een professional naar je werk moet laten kijken.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes