• Heeyy sgatties!

    Ik heb een probleempje! Ik gebruik dagelijks foundation, maar ik hoor vaak dat het duidelijk zichtbaar is. Bv. er zitten nog wat blanke plekken, wat dus niet staat. :b

    Heeft iemand enig idee welke foundation fatsoenlijk blijft zitten, en hoe ik 't het beste kan aanbrengen?

    Kusjes, Irishsnow ;3 xxx


    Believe in you'reself. You're amazing! <3

    Stormborn schreef:
    Zelf gebruik ik altijd een primer onder mijn foundation en poeder ik hem af met een transparante poeder en daarna spuit ik er nog fixing mist overheen, zodat ik zeker weet dat ie blijft zitten. Om foundation aan te brengen gebruik ik altijd kwasten, namelijk een angled kwast en een buffingkwast. Ik breng dan de foundation eerst aan op mijn hand en zet daarna stipjes op mijn gezicht, die ik uitwerk met een kwast.

    Als mensen zeggen dat je je foundation goed kan zien heb je hoogstwaarschijnlijk de verkeerde kleur. Probeer bij het kopen een streepje te testen op je kin, niet op je hand. Je hand is namelijk vele malen donkerder. Ook kun je naar een professionele make-up winkel gaan om je te laten adviseren voor de goede kleur foundation, bijvoorbeeld de M.A.C. Foundation is daar wel aan de prijs (35€) maar anders kun je misschien alleen je kleur vragen. Veel beautybloggers beschrijven namelijk de kleur van foundation aan de hand van een M.A.C. kleurtint.

    Succes ermee!


    Dit zijn handige tips.
    Mijn foundation heb ik van de Inglot, en ik ben er erg blij mee! Ik kon er maar niet over uit komen welke kleur nou het beste was, dus de verkoopster heeft me geholpen. Ze heeft er een paar getest op mijn kin, en uiteindelijk heeft ze mijn keuze op mijn hele gezicht aangebracht. Ze zei dat deze kleur goed was voor mij omdat ik een licht roze tintje in mij huid heb, en blijkbaar klopt dat bij die foundation. c:


    The first rule of truly living is to do the thing you're most afraid of.

    Rivaille schreef:
    De goeie kleur kopen.


    Dit scheelt al enorm. Dan maakt het nog niet eens uit wat voor merk of soort je hebt. Dit geldt ook voor BB cream.

    En poeder om het te fixeren, ook heel erg belangrijk!

    Ik gebruik zelf de lichtste CC cream van Max Factor. Werkt prima naar mijn idee. Ik ben zelf zo bleek als het maar zijn kan, maar CC past zich ook deels aan aan de eigen huidskleur. Vandaar dat deze bij mij erg goed werkt.


    Whatever you do in life will be insignificant, but it's very important that you do it because nobody else will.

    Ik heb foundation + dagcrème wat ik gebruik, alleen als ik iets speciaals heb, als ik gewoon aan huis ben gebruik ik geen make up en ik heb BB crème.


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

    Ik vind bijna elk meisje veel mooier met make-up op. 8D
    Maar uh, succes in de Kruidvat.


    A friend is one who believes in you when you have ceased to believe in yourself.

    Scourgify schreef:
    Geen foundation gebruiken ..

    Meisjes zonder make-up zijn altijd mooier.

    Dat is echt niet waar :') Meisjes gebruiken make-up om hun minderheden weg te werken en hun mooie punten te laten uitblinken, dus vaak zijn ze wel mooier met make-up.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Bij foundation is het bij iedereen overduidelijk dat ze het dragen en het is ook duidelijk als je het niet draagt.

    Rayder schreef:
    (...)
    Dat is echt niet waar :') Meisjes gebruiken make-up om hun minderheden weg te werken en hun mooie punten te laten uitblinken, dus vaak zijn ze wel mooier met make-up.


    Zolang make-up op de juiste manier wordt gebruikt zijn ze inderdaad mooier. Als ik geen wenkbrauwpoeder/potlood en mascara gebruik ben ik wenkbrauw- én wimperloos! Lelijk. Uitdrukkingloos. Kaal.. :/


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Nightray schreef:
    Ik vind bijna elk meisje veel mooier met make-up op. 8D
    Maar uh, succes in de Kruidvat.


    Of de etos en action.

    @Irishsnow

    Een goede kleur foundation doet wonderen. In de zomer kan je een andere foundation nodig hebben dan in de winter. Je bent in de zomer vaak bruiner dus het is wel handig als je snel bruin word in de zomer om dan een foundation te kopen, die dan bij je huidskleur past.

    Er zijn ook nog verschillende manieren om foundation aan te brengen. Met een foundationkwast, een kwast naar keuze, met je handen/vingers of met een foundationsponsje.


    Physics is awesome

    Ik gebruik geen foundation.
    Misschien kan je het aan een drogist zoals Etos vragen die hebben er vast meer verstand van (:

    [ bericht aangepast op 11 nov 2013 - 19:21 ]


    Dress like you're going to meet your worst enemy today.

    Emiko schreef:
    Bij foundation is het bij iedereen overduidelijk dat ze het dragen en het is ook duidelijk als je het niet draagt.


    Nah, hangt ervan af hoeveel je gebruikt :') Ik doe het op mijn oneffenheden en laat het dan langzaam vervagen - zo hoef ik niet veel op te doen en dan doe er ik wat matte poeder erop om het goed erop te laten zitten.


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    Wat je trouwens ook kan doen is op google zoeken naar beautybloggers en dan kijken wat hun tips zijn. Het zijn geen echte professionals maar ze hebben er wel verstand van.


    Physics is awesome

    Ariena schreef:
    Ik gebruik geen foundation.
    Misschien kan je het aan een drogist zoals Etos vragen die hebben er vast meer verstand van (:


    Me neither. Ik gebruik eigenlijk nauwelijks make-up, alleen af en toe mascara en dat is alles.


    ~It always seems impossible until its done. ~Nelson Mandela || ~Why is it always me? ~Neville Longbotom ||

    Musai schreef:
    Wat je trouwens ook kan doen is op google zoeken naar beautybloggers en dan kijken wat hun tips zijn. Het zijn geen echte professionals maar ze hebben er wel verstand van.


    Haha, nooou, sommigen weten er echt mokertje veel van :Y)


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ubiquitous schreef:
    (...)

    Haha, nooou, sommigen weten er echt mokertje veel van :Y)


    Ja, dat is wel zo. Maar sommige leren toch nog wel wat van visagisten en mensen die er echt verstand van hebben.


    Physics is awesome

    Rayder schreef:
    (...)
    Dat is echt niet waar :') Meisjes gebruiken make-up om hun minderheden weg te werken en hun mooie punten te laten uitblinken, dus vaak zijn ze wel mooier met make-up.


    I disagree. Maar mijn argumenten zullen jullie zicht toch niet veranderen, omdat jullie pukkeltjes als minderheden zien. Ik vind pukkels ook niet mooi, maar accepteer gewoon dat ze er zijn. Jongens smeren er ook geen foundation overheen. Why should we? Maarja, da's mijn mening.


    You are beautiful, you are love.