• Heeyy sgatties!

    Ik heb een probleempje! Ik gebruik dagelijks foundation, maar ik hoor vaak dat het duidelijk zichtbaar is. Bv. er zitten nog wat blanke plekken, wat dus niet staat. :b

    Heeft iemand enig idee welke foundation fatsoenlijk blijft zitten, en hoe ik 't het beste kan aanbrengen?

    Kusjes, Irishsnow ;3 xxx


    Believe in you'reself. You're amazing! <3

    Ik vind dat je niet make-up moet dragen om dingen die je lelijk vind te verbergen, maar juist make-up moet dragen om dingen die je mooi vindt te accentueren. Zo werkt het ook met foundation. Als jij lagen foundation op je huid gooit, omdat je puistjes hebt, worden de puistjes: 1 Juist erger, omdat eigenlijk alle foundations/poeder/concealer je poriën kunnen verstoppen. En 2, ze worden juist meer geaccentueerd omdat je er iets opsmeert. Dan wordt het duidelijk dat je iets probeert te verbergen en uiteindelijk is zelfverzekerdheid het aantrekkelijkst. Een knalrode lippenstift bij iemand met mooi gevormde lippen daarentegen vind ik echt geweldig en door te focussen op iets dat er goed uitziet, vallen puistjes en andere minder aantrekkelijke punten in het gezicht minder op.


    From these ashes, I will rise

    Leonhardt schreef:
    Ik vind dat je niet make-up moet dragen om dingen die je lelijk vind te verbergen, maar juist make-up moet dragen om dingen die je mooi vindt te accentueren. Zo werkt het ook met foundation. Als jij lagen foundation op je huid gooit, omdat je puistjes hebt, worden de puistjes: 1 Juist erger, omdat eigenlijk alle foundations/poeder/concealer je poriën kunnen verstoppen. En 2, ze worden juist meer geaccentueerd omdat je er iets opsmeert. Dan wordt het duidelijk dat je iets probeert te verbergen en uiteindelijk is zelfverzekerdheid het aantrekkelijkst. Een knalrode lippenstift bij iemand met mooi gevormde lippen daarentegen vind ik echt geweldig en door te focussen op iets dat er goed uitziet, vallen puistjes en andere minder aantrekkelijke punten in het gezicht minder op.


    Dit vind ik ook :)


    Dress like you're going to meet your worst enemy today.

    Als je last hebt van een onzuivere huid kan ik je trouwens een goedkoop wondermiddel aanraden (: De dag/nachtcrème en reiniger van kruidvat eigen merk, die voor de onzuivere huid. Dat spul is onwijs zuinig in gebruik, doe er al een half jaar mee en ben nog niet op de helft en mijn huid is minder vet, mijn poriën minder grof etc.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ubiquitous schreef:
    Als je last hebt van een onzuivere huid kan ik je trouwens een goedkoop wondermiddel aanraden (: De dag/nachtcrème en reiniger van kruidvat eigen merk, die voor de onzuivere huid. Dat spul is onwijs zuinig in gebruik, doe er al een half jaar mee en ben nog niet op de helft en mijn huid is minder vet, mijn poriën minder grof etc.


    Ik gebruik het ook en ik kan het ook aanraden!


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Dumbledore schreef:
    (...)

    Ik gebruik het ook en ik kan het ook aanraden!


    Het maakt je huid ook zo lekker zacht :Y) Ik moet wel zeggen dat je wel echt de tea tree oil ruikt als je hem aanbrengt, sommigen lijken dit dramatisch erg te vinden oid, maar ik vind het wel prima en de geur trekt ook weer weg. Geen chemische zoete troep op je gezicht iig! (:


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    misschien moet ik dat ‘wonderspul' dan maar eens aanschaffen? ^^


    Believe in you'reself. You're amazing! <3

    Irishsnow schreef:
    misschien moet ik dat ‘wonderspul' dan maar eens aanschaffen? ^^


    Werkt natuurlijk niet binnen een dag :p Maar ik reinig mijn gezicht elke avond met dat spul en doe die dag/nachtcrème (2 in 1 is het) elke avond en ochtend op. Works for me (:


    Ik heb de 2e en de 4e (:

    [ bericht aangepast op 13 nov 2013 - 19:07 ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Dumbledore schreef:
    (...)

    Ik gebruik het ook en ik kan het ook aanraden!


    Some people are art and do art at the same time

    hé wat grappig, ik heb momenteel de eerste en de tweede.
    Die anderen zijn inmiddels al op. Ik gebruik nu een schuimreiniger en een lotion van een ander merk.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Beter een iets degelijker merk kopen , liquid foundation vind ik zelf ook het prettigst en ziet er meest natuurlijk uit, natuurlijker dan een mousse of compact vind ik ...
    Wat je ook kan doen als je er iets meer toch wil aan geven, naar een parfumeriezaak gaan en daar even informatie vragen welke het best bij je huidtype en huidkleur past. Verder breng ik het liefst aan met een foundationbrush, sponsjes vind ik niet zo hygienisch, en met je vingers maak je makkelijker strepen en vlekken.


    I'm in love with cities I've never been to and people I never met.

    Symmetry schreef:
    (...)

    Hm, ik ben het er ook niet mee eens dat iedereen die make-up draagt onzeker is (al bestaan die gevallen wel...). Ik denk dat er genoeg mensen zijn die make-up als een soort van vanzelfsprekend iets zien, want tenslotte is het meer dan normaal geworden om het te dragen voor vrouwen. Als je het niet draagt, val je buiten de groep. En daarmee wil ik niet zeggen dat iedereen je veroordeeld als je het niet draagt, maar ik krijg soms het gevoel dat het niet normaal is om géén make-up te dragen. En dat gevoel klopt natuurlijk lang niet altijd, maar ik vind het jammer dat sommigen zo afhankelijk lijken aan make-up.

    Helemaal mee eens. Make-up lijkt inderdaad de norm te zijn, het is deel van het schoonheidsideaal. Niet dat vrouwen daarom geen make-up mogen dragen, maar het zou hun eigen keuze moeten zijn, niet één die als vanzelfsprekens wordt gezien door de maatschappij.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Iedereen zijn eigen keus/mening zou ik maar zeggen :b


    Believe in you'reself. You're amazing! <3

    Met een kwast aanbrengen en mengen met een lichtere of donkerdere kleur zodat het beter matcht met je huid. Als de foundation ''wegsmelt'' op je wang is het goed.


    Music is life :)