• Heeyy sgatties!

    Ik heb een probleempje! Ik gebruik dagelijks foundation, maar ik hoor vaak dat het duidelijk zichtbaar is. Bv. er zitten nog wat blanke plekken, wat dus niet staat. :b

    Heeft iemand enig idee welke foundation fatsoenlijk blijft zitten, en hoe ik 't het beste kan aanbrengen?

    Kusjes, Irishsnow ;3 xxx


    Believe in you'reself. You're amazing! <3

    Daddario schreef:
    (...)

    Nah, hangt ervan af hoeveel je gebruikt :') Ik doe het op mijn oneffenheden en laat het dan langzaam vervagen - zo hoef ik niet veel op te doen en dan doe er ik wat matte poeder erop om het goed erop te laten zitten.


    Maar als ik het op doe blijft het niet zitten ): Ik heb een hele vette huid en het gaat er altijd al heel snel af en meestal zie je na een uurtje alweer rode plekken zitten. Dus nu probeer ik mijn puistjes te voorkomen in plaats van dat spul erop te smeren :3

    Emiko schreef:
    (...)

    Maar als ik het op doe blijft het niet zitten ): Ik heb een hele vette huid en het gaat er altijd al heel snel af en meestal zie je na een uurtje alweer rode plekken zitten. Dus nu probeer ik mijn puistjes te voorkomen in plaats van dat spul erop te smeren :3


    De essence matterende poeder is prettig om over iets heen te doen (: Maakt je huid lekker zacht en laat je make-up beter zitten. Ik gebruik vaak concealer onder mijn ogen en met die poeder blijft het de hele dag perfect zitten.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Symmetry schreef:
    (...)

    I disagree. Maar mijn argumenten zullen jullie zicht toch niet veranderen, omdat jullie pukkeltjes als minderheden zien. Ik vind pukkels ook niet mooi, maar accepteer gewoon dat ze er zijn. Jongens smeren er ook geen foundation overheen. Why should we? Maarja, da's mijn mening.

    Ik gebruik ook geen foundation hoor :') Maar ik heb het niet alleen over foundation. Ook bijvoorbeeld meisjes die nauwelijks wenkbrauwen hebben, of heel lichte wimpers, of dunne lippen. Je kan het allemaal in een ander licht zetten met make-up. En vaak is dat dus mooier.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Rayder schreef:
    (...)
    Ik gebruik ook geen foundation hoor :') Maar ik heb het niet alleen over foundation. Ook bijvoorbeeld meisjes die nauwelijks wenkbrauwen hebben, of heel lichte wimpers, of dunne lippen. Je kan het allemaal in een ander licht zetten met make-up. En vaak is dat dus mooier.

    Ik heb het ook niet alleen over foundation, maar over make-up in het algemeen. So what dat iemand lichte wimpers of dunne lippen heeft, dat maakt iemand juist uniek. Maar ja, het is maar net hoe je jezelf wilt presenteren. En make-up lijkt bijna een norm in deze maatschappij.


    You are beautiful, you are love.

    Mengen met dagcreme,of zonnecreme


    Sometimes The One You Want Is Not The One You Need.

    Scourgify schreef:
    Geen foundation gebruiken ..

    Meisjes zonder make-up zijn altijd mooier.

    no hahaaha helaaaaas val ik daar dan toch niet onder.

    & ik weet niet, ik heb er momenteel ook last van, dat komt omdat ik mijn laatste had gekocht vlak na de zomer en nu is die te donker.
    Probeer een zo vloeiend mogelijke foundation te zoeken, en probeer echt je exacte kleur te vinden (in sommige merken zijn zelfs de lichtste kleuren voor mij al te donker, dus ik heb echt verschillende merken gehad vooraleer ik er een echt 'exacte' vond)
    Gebruik ook niet te veel, en zorg dat je het zorgvuldig uitsmeert, ook waar je het zelf niet zo goed kan zien.


    effort never betrays you

    Symmetry schreef:
    (...)
    Ik heb het ook niet alleen over foundation, maar over make-up in het algemeen. So what dat iemand lichte wimpers of dunne lippen heeft, dat maakt iemand juist uniek. Maar ja, het is maar net hoe je jezelf wilt presenteren. En make-up lijkt bijna een norm in deze maatschappij.

    Uniek < mooi. Ik zeg niet dat ik 't daarmee eens ben, maar toch voel ik me graag mooi.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    De goeie kleur kopen, en ALTIJD uitblenden naar je nek


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales

    Symmetry schreef:
    (...)
    Ik heb het ook niet alleen over foundation, maar over make-up in het algemeen. So what dat iemand lichte wimpers of dunne lippen heeft, dat maakt iemand juist uniek. Maar ja, het is maar net hoe je jezelf wilt presenteren. En make-up lijkt bijna een norm in deze maatschappij.

    Als ik mijn lange wimpers wil accentueren om me mooier te voelen, moet ik dat toch lekker doen?


    ars moriendi

    Robbery schreef:
    (...)
    Als ik mijn lange wimpers wil accentueren om me mooier te voelen, moet ik dat toch lekker doen?

    And I'm not saying you shouldn't. Als dat voor jou nodig is om je mooier te voelen, hou ik je niet tegen. (:


    You are beautiful, you are love.

    Ik gebruik van oriflame, maar nooit veel omdat ik bijna nooit pukkeltjes heb


    Alleen maar tranen van geluk

    Laat iedereen lekker gebruiken wat ze willen. :'D


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Symmetry schreef:
    (...)
    And I'm not saying you shouldn't. Als dat voor jou nodig is om je mooier te voelen, hou ik je niet tegen. (:

    Nee, het is niet nodig. Ik ga ook rustig zonder make-up naar buiten. Maar ik vind vrouwen mooier met make-up ja, omdat ze je sterke punten accentueren. Ik heb een beetje het idee dat op deze website het idee heerst van "als je make-up draagt, ben je onzeker" of zoiets. :')


    ars moriendi

    Ik raad het je sterk af om je foundation met je dagcrème te mengen, aangezien de kans dat de ingrediënten van de twee niet mengen aanwezig is (bijv: is één van de twee op oliebasis en de ander waterbasis kan je er op rekenen dat 't een grote bende wordt). Om diezelfde reden zou ik even naar een dagcrème en of primer zoeken die op dezelfde basis is als je foundation.
    Daarnaast kan je foundation het best aanbrengen met een foundationkwast als je het mooi egaal wil hebben. De kleur moet natuurlijk wel goed zijn, wat nog best lastig kan zijn. Voor goed advies (en goede foundation...) zou ik zeker naar een parfumerie als Douglas gaan in plaats van een drogisterij. Weet je trouwens zeker dat je wel een foundation nodig hebt? Als je gewoon last hebt van wat oneffenheden en verder geen zin hebt in al dat gedoe, zou ik gewoon voor een concealer/bb-cream gaan. Bespaart je aardig wat geld en is beter voor je huid.


    i put the fun in funeral

    Robbery schreef:
    (...)
    Nee, het is niet nodig. Ik ga ook rustig zonder make-up naar buiten. Maar ik vind vrouwen mooier met make-up ja, omdat ze je sterke punten accentueren. Ik heb een beetje het idee dat op deze website het idee heerst van "als je make-up draagt, ben je onzeker" of zoiets. :')


    Hm, ik ben het er ook niet mee eens dat iedereen die make-up draagt onzeker is (al bestaan die gevallen wel...). Ik denk dat er genoeg mensen zijn die make-up als een soort van vanzelfsprekend iets zien, want tenslotte is het meer dan normaal geworden om het te dragen voor vrouwen. Als je het niet draagt, val je buiten de groep. En daarmee wil ik niet zeggen dat iedereen je veroordeeld als je het niet draagt, maar ik krijg soms het gevoel dat het niet normaal is om géén make-up te dragen. En dat gevoel klopt natuurlijk lang niet altijd, maar ik vind het jammer dat sommigen zo afhankelijk lijken aan make-up.

    [ bericht aangepast op 11 nov 2013 - 22:07 ]


    You are beautiful, you are love.