• Ok, dit zal voor jullie heel oninteressant zijn en weer zo'n irritante topic waarin word "gezeurd", maar ik moet het echt kwijt. Ik zit hier huilend achter mijn laptop en weet echt niet meer wat ik moet doen..

    Ik woon bij mijn vader en zijn vriendin. Ik heb hier zelf een hond, Joep. Joep is echt mijn alles. Mijn broer en zusje wonen hier niet meer, omdat ze telkens ruzie hebben met mijn vader en zelf zijn ze ook niet de makkelijkste. Mijn zusje is laatst nog weggegaan.
    Ik heb het al die tijd voor mijn vader opgenomen. Ze noemden hem telkens "klootzak", "harteloos" en al dat soort dingen. Het was hier een gevangenis volgens hen. Ik hou heel veel van mijn vader en ik kan er niet tegen als mensen zo over hem praten.
    Hij heeft zoveel voor me gedaan..
    Maar mijn vader en ik hebben ook steeds vaker ruzie. Gewoon domme discussies die uit de hand lopen.Of als een van ons een slecht humeur heeft, reageert die het af op de ander. We hebben beide hetzelfde karakter, dus we botsen heel erg.
    Elke keer als we een ruzie hebben, ga ik wandelen met Joep of ga ik naar mijn kamer. Dan "vlucht" ik zeg maar. Dan ben ik kwaad op hem en vind ik hem ook een klootzak, een ondankbare, harteloze persoon en begrijp ik plotseling waarom hij iedereen kwijt is.
    Maar zo wil ik me niet voelen.
    Ik weet dat mijn vader alles wat hij zegt niet meent. En dat hij ook van mij houdt..
    Maargoed.

    Hij maakt vaak van die "grapjes" naar kennisen of familie, over dat hij erna uitkijkt dat ik uit huis ga. Of dat ik eindelijk naar Amersfoort ga (voor 3 maand), zodat hij rust heeft. En ik weet dat het grapjes zijn.. Maar ik voel me er wel kut om.
    En telkens als we ruzie hebben, schreeuwt hij: dan flikker je toch op!
    Laatst, was hij kwaad op Joep. Toen trapte hij hem en greep hij hem in zijn nek en góóide hem letterlijk weg. Nou, bij mij mag je alles flikken. Al steek je mijn huis in de fik of rijd je een familielid aan.. Maar van Joep blijf je af. Toen hadden we dus ook echt bonje en hebben we een tijdlang niet gesproken met elkaar.
    Gisteren was het weer gezellig. We waren met z'n tweeën thuis, keken samen tv en hadden het over Robinson, een programma waar we samen naar kijken. Zodra dan zijn vrienidn thuis komt, is er weer een hele andere sfeer. En ik geef haar niet op de kop.. Echt niet.

    Vandaag was ik alleen thuis. Ik ging rond 12 uur na beneden en bedacht me dat ik vanmiddag (rond 3/4 uur) de hondjes zou uitlaten. Omdat ik al dagen slecht te pas ben, besloot ik om in bed te gaan liggen. Ik heb huiswerk gemaakt, geschreven, geslapen enz. Maar daardoor ben ik de tijd vergeten en dus ook de hondjes.
    Toen schreeuwde papa net naar boven, of ik ze had uitgelaten. En toen ik eerlijk toegaf dat ik het vergeten was en dat nu nog snel zou doen, werd hij boos. Kwam ik beneden, was hij al met de honden weg.. Kwam hij terug, schreeuwde hij kwaad dat ze weg moesten. Als ik geen tehuis voor ze zocht, deed hij dat wel. En toen zei ik dat Joep van mij was, dat dat ook in zijn paspoort stond. En toen kreeg ik naar mijn kop:
    "In dit huis is niks meer van jou. Helemaal niks. En als je bij Joep wilt blijven. Rot je ook maar lekker op! Ga je lekker mee met het paspoort. Pak je spullen maar, ik breng jullie wel. Hebben we eindelijk rust." Ik ben huilend naar boven gegaan en nu zit ik hier.

    Ik heb al een tijdlang mijn spullen klaar staan. Klaar voor vertrek. Het enige wat ik nog pakken moet is de riem van Joep en dan kunnen we gaan. Maar ik wil het niet. Ik wil papa niet in de steek laten, ik weet dat hij het niet meent en dat hij het schreeuwt omdat hij boos is. En bovendien, heb ik nergens om heen te gaan. Mijn vriendinnen hebben me allemaal allang in de steek gelaten om hun vriendjes en mijn moeder kan ik ook niet terecht..
    Praten helpt niet met papa, dat loopt uit op een ruzie en dat maakt het weer erger..
    Ik wil wel een brief schrijven, waarop staat dat hij eindelijk zijn rust heeft en ik hem niet meer zou lastig vallen. Maar zoals ik al zei; ik wil hem niet kwetsen.
    Ook wil ik Joeps spullen naar boven halen en hem op mijn kamer houden. Zo heeft papa geen last meer van hem en heb ik hem alsnog, tot ik een andere oplossing vind. Maar dit zal allemaal niks oplossen.

    Anyway. Mijn spullen staan al klaar.. Maar ik weet niet wat ik moet doen.
    Sorry voor het lange berichtje..


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Stapper schreef:
    lk ben wel vaker weggelopen van huis. En lk weet al waar lk dit keer naar toe ga.
    lk heb alles op whatsapp geblokkeerd en ben met beide honden naar de kinderboerderij gegaan. De beheerder weet er van en lk blijf daar.vanavond slapen. Als lk geen oplossing vind, kan lk morgen bij heb terecht.
    En dan ga lk zondag avond/maandag ochtend contact op nemen met paps, of andere familieleden.

    lk heb mn beide ooms, uit engeland en duitsland, een berichtje gestuurd met dat lk een slaapplek heb. Zodat als papa erover zou rondbellen, hij dat te horen krijgt.

    Klinkt gemeen. Maar lk hoop dat hij een keer goed schrikt.
    lk ben vaker weggelopen en heb wel ns buitengeslapen. Maar dat wil lk mn Joepje niet aandoen.

    Bedankt voor jullie medeleven, lk moet nog kijken wat lk na het weekend doe.. Aangezien lk niets kan nu lk de honden mee heb..


    Oh, gelukkig. ^^ Ik hoop echt voor je dat je een meer permanente oplossing zult vinden, maar in ieder geval heb je voorlopig een plek om te slapen. Hopelijk komt het allemaal goed.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Kinderbescherming.


    It's high noon.

    Wat een heftig verhaal! Goed dat je daar bent weg gegaan. Misschien zijn jeugdherbergen een idee? Of vakantiehuisjes/appartementen. Nu is het geen hoog seizoen dus als je wat geld hebt kun je misschien daar terecht tot je een betere plek hebt gevonden. Ik weet niet of opvanghuizen ook een optie zijn, aangezien je 19 bent, maar je kan altijd kijken.
    Heel veel sterkte.


    From these ashes, I will rise

    Michonne schreef:
    Als ik jou was zou ik gewoon met je spullen weggaan. Je wilt hem niet kwetsen, maar mag hij jou dan wel kwetsen? Ik denk dat als je nu laat zien dat je zijn woorden echt wel serieus neemt, hij er over na gaat denken en er spijt van gaat krijgen.
    Succes in ieder geval, het lijkt me een hele lastige situatie.


    + Heel veel sterkte, en gelukkig heb je nu een plek om te slapen. Hou je sterk!


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Michonne schreef:
    Als ik jou was zou ik gewoon met je spullen weggaan. Je wilt hem niet kwetsen, maar mag hij jou dan wel kwetsen? Ik denk dat als je nu laat zien dat je zijn woorden echt wel serieus neemt, hij er over na gaat denken en er spijt van gaat krijgen.
    Succes in ieder geval, het lijkt me een hele lastige situatie.


    This, plus dat ik bijna moest janken omdat ik me zo inleefde. Het is niet dat ik zo'n situatie thuis heb, maar het lijkt me ver-schrik-ke-lijk.

    Sterkte.


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Jullie hebben gelijk.
    Ik was vandaag teruggegaan naar huis. Omdat ik nergens anders heen kan. Omdat ik niet weet wat ik moet..
    Nu kwam die klootzak weer op mijn kamer en begon tegen me te schreeuwen. En weer zei hij "ach flikker toch op."
    En dit keer bedoelde hij gewoon dat ik mijn mond moet houden.
    Maar ik heb het hem gezegd; 'Is goed. Ik flikker wel op.'
    Ik wacht tot Joeps eten is gezakt, dan pak ik mijn fiets en gaan we weg. Maakt me niet uit waarheen.
    Elke dag schreeuwt hij tegen me. Ik doe niks goed.
    Als ik bezig met huiswerk, zeurt hij dat ik de hond niet uitlaat.
    Als ik met de hond speel, zeurt hij of ik niks beters te doen heb.
    Ik heb het gevoel dat ik niks goeds doe. Elke keer heeft hij wel commentaar.
    Als ik hem dat zeg, zegt hij dat hij me vaak zat vertelt dat ik iets goed doe.
    Hij zegt ook wel eens, dat hij er trots op is als ik weer eens iets geregeld heb.
    Maar dat betekend weinig voor me, als ik de godsganze dag word uitgeschreeuwt.

    Ik zeg dit met pijn in mijn hart, maar.. Ik wil hem al geen eens meer "papa" noemen.
    Nu is het iemand die me onderdak bied. Tegen zijn zin in.
    En ik zal er voor zorgen dat dat niet meer hoeft..

    Maar omdat ik nergens heen kan, kan ik niet veel meenemen..
    Welke spullen zouden jullie sowieso meenemen? Als je ervan uitgaat dat je een lange tijd niet meer terug komt?


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Stapper schreef:
    Jullie hebben gelijk.
    Ik was vandaag teruggegaan naar huis. Omdat ik nergens anders heen kan. Omdat ik niet weet wat ik moet..
    Nu kwam die klootzak weer op mijn kamer en begon tegen me te schreeuwen. En weer zei hij "ach flikker toch op."
    En dit keer bedoelde hij gewoon dat ik mijn mond moet houden.
    Maar ik heb het hem gezegd; 'Is goed. Ik flikker wel op.'
    Ik wacht tot Joeps eten is gezakt, dan pak ik mijn fiets en gaan we weg. Maakt me niet uit waarheen.
    Elke dag schreeuwt hij tegen me. Ik doe niks goed.
    Als ik bezig met huiswerk, zeurt hij dat ik de hond niet uitlaat.
    Als ik met de hond speel, zeurt hij of ik niks beters te doen heb.
    Ik heb het gevoel dat ik niks goeds doe. Elke keer heeft hij wel commentaar.
    Als ik hem dat zeg, zegt hij dat hij me vaak zat vertelt dat ik iets goed doe.
    Hij zegt ook wel eens, dat hij er trots op is als ik weer eens iets geregeld heb.
    Maar dat betekend weinig voor me, als ik de godsganze dag word uitgeschreeuwt.

    Ik zeg dit met pijn in mijn hart, maar.. Ik wil hem al geen eens meer "papa" noemen.
    Nu is het iemand die me onderdak bied. Tegen zijn zin in.
    En ik zal er voor zorgen dat dat niet meer hoeft..

    Maar omdat ik nergens heen kan, kan ik niet veel meenemen..
    Welke spullen zouden jullie sowieso meenemen? Als je ervan uitgaat dat je een lange tijd niet meer terug komt?


    Maar... wat ga je nu doen dan? Aangezien je zegt dat je nergens heen kan, ga je dan op straat ronddolen? Dat lijkt me ook niet al te verstandig... Ik snap dat je daar weg wil en dat lijkt me ook goed, maar niet zonder dat je een plek geregeld hebt, ben je toch steeds weer erop aangewezen om weer naar hem toe te gaan...


    The truth is, once you learn how to die, you learn how to live. - Tuesdays with Morrie, Mitch Albom

    Damn, heftig verhaal. Denk dat het ook beter is dat je ergens anders gaat wonen. Zo ver ik weet hoef je dat echt niet alleen uit te zoeken. Je zou de kindertelefoon kunnen bellen. Die weten vast een veilige plek waar je kunt verblijven. Hopelijk mét Joep..
    Een vriendin van me kon ook niet met haar vader overweg en is toen in een leefgroep gekomen en woont inmiddels op zichzelf. Maar weet niet of dat voor jou een mogelijkheid is?
    Heel veel sterkte!


    You are beautiful, you are love.

    Stapper schreef:
    Jullie hebben gelijk.
    Ik was vandaag teruggegaan naar huis. Omdat ik nergens anders heen kan. Omdat ik niet weet wat ik moet..
    Nu kwam die klootzak weer op mijn kamer en begon tegen me te schreeuwen. En weer zei hij "ach flikker toch op."
    En dit keer bedoelde hij gewoon dat ik mijn mond moet houden.
    Maar ik heb het hem gezegd; 'Is goed. Ik flikker wel op.'
    Ik wacht tot Joeps eten is gezakt, dan pak ik mijn fiets en gaan we weg. Maakt me niet uit waarheen.
    Elke dag schreeuwt hij tegen me. Ik doe niks goed.
    Als ik bezig met huiswerk, zeurt hij dat ik de hond niet uitlaat.
    Als ik met de hond speel, zeurt hij of ik niks beters te doen heb.
    Ik heb het gevoel dat ik niks goeds doe. Elke keer heeft hij wel commentaar.
    Als ik hem dat zeg, zegt hij dat hij me vaak zat vertelt dat ik iets goed doe.
    Hij zegt ook wel eens, dat hij er trots op is als ik weer eens iets geregeld heb.
    Maar dat betekend weinig voor me, als ik de godsganze dag word uitgeschreeuwt.

    Ik zeg dit met pijn in mijn hart, maar.. Ik wil hem al geen eens meer "papa" noemen.
    Nu is het iemand die me onderdak bied. Tegen zijn zin in.
    En ik zal er voor zorgen dat dat niet meer hoeft..

    Maar omdat ik nergens heen kan, kan ik niet veel meenemen..
    Welke spullen zouden jullie sowieso meenemen? Als je ervan uitgaat dat je een lange tijd niet meer terug komt?

    Beter maak je eerst een plan, en neem je daarin mee waar je naartoe gaat. Je zei dat je broer op begeleid wonen woont, kan jij dat ook niet gaan doen?


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ik las ook iets over Amersfoort.. Zou je daar gaan wonen of naar school? Kun je daar niet eerder heen?
    En doe je een opleiding? Is daar misschien een leraar die je heel erg vertrouwd en je hulp zou kunnen bieden?
    Ik weet niet precies wat ik allemaal zou meenemen, maar ik zou toch wel proberen zo veel mogelijk mee te nemen, zeker als je niet plant om terug te komen. Met de winter in aankomst, truien en broeken, schoon ondergoed, muts. Voedsel voor zowel jouw als Joep. Een telefoon met oplader.
    Ik wens je heel veel succes en ik hoop dat je iets vind!
    Zou je niet naar je oom in Duitsland kunnen gaan, of heb je met hem ook geen goed contact?


    "Everything you see exists together in a delicate balance." -Mufasa

    Ik heb op school een leraar. Die weet dat het niet lekker gaat met mij. Ook niet thuis. En ik ga morgen wel naar hem toe.. Eerst wilde ik hem nu een berichtje sturen, maar ik wil hem er niet mee lastig vallen in zijn vrije uren..
    Het interesseert me erg weinig als ik op straat ronddool. Het maakt me echt helemaal niet uit waar ik terecht kom. Misschien bel ik vanavond wel gewoon ergens aan en vraag of ik daar zou mogen slapen.
    Ik wil alleen ergens wonen als Joep meekan. Dit heb ik ook al eerder besproken met mijn leraar. Hij had het over anti-kraak. En we zouden samen een keer gaan kijken. Maar dit hadden we gepland voor als ik terug kwam uit Amersfoort. - Daarover; ik ga voor 3 maand stagelopen in Dierenpark Amersfoort.. Ik kan er nu nog niet terecht.
    Ik heb ook niet veel geld, om iets te huren ofzo. En het probleem is gewoon vaak dat Joep er bij is. En ik ga Absoluut niet zonder Joep. Noway.
    Bij mijn oom in Duitsland kan ik wel terecht, maar ik wil mijn school hier niet onder laten leiden.. En hij woont [met de auto] 6 uur reizen vanaf hier. Misschien dat ik zo mijn tante opbel, die woont gewoon in Nederland. Ook ver weg, maar dichterbij.
    Ik ben nu eerst een brief aan het schrijven voor mijn va- .. voor hem.


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Stapper schreef:
    Ik heb op school een leraar. Die weet dat het niet lekker gaat met mij. Ook niet thuis. En ik ga morgen wel naar hem toe.. Eerst wilde ik hem nu een berichtje sturen, maar ik wil hem er niet mee lastig vallen in zijn vrije uren..
    Het interesseert me erg weinig als ik op straat ronddool. Het maakt me echt helemaal niet uit waar ik terecht kom. Misschien bel ik vanavond wel gewoon ergens aan en vraag of ik daar zou mogen slapen.
    Ik wil alleen ergens wonen als Joep meekan. Dit heb ik ook al eerder besproken met mijn leraar. Hij had het over anti-kraak. En we zouden samen een keer gaan kijken. Maar dit hadden we gepland voor als ik terug kwam uit Amersfoort. - Daarover; ik ga voor 3 maand stagelopen in Dierenpark Amersfoort.. Ik kan er nu nog niet terecht.
    Ik heb ook niet veel geld, om iets te huren ofzo. En het probleem is gewoon vaak dat Joep er bij is. En ik ga Absoluut niet zonder Joep. Noway.
    Bij mijn oom in Duitsland kan ik wel terecht, maar ik wil mijn school hier niet onder laten leiden.. En hij woont [met de auto] 6 uur reizen vanaf hier. Misschien dat ik zo mijn tante opbel, die woont gewoon in Nederland. Ook ver weg, maar dichterbij.
    Ik ben nu eerst een brief aan het schrijven voor mijn va- .. voor hem.


    Hmm :/
    Geen vriendinnen waar je terecht kan? Oma's, opa's, oom of tantes?


    To infinity and beyond •

    thfkdlf schreef:
    (...)

    Hmm :/
    Geen vriendinnen waar je terecht kan? Oma's, opa's, oom of tantes?


    Nahh.. Ken je van die vriendinnen die zeggen dat ze er altijd voor je zijn? Altijd voor je klaarstaan? En vervolgens, wanneer je ze nodig hebt.. Dat ze keihard wegrennen? En je keihard laten vallen.
    Precies. Dat zijn mijn vriendinnen. Sinds C. een vriend heeft, heeft ze eens in de 4 uur tijd om een appje terug te sturen en doen we niks meer samen. Sinds A. nieuwe vrienden heeft doen we niks meer samen en appen we af en toe plots heel veel en dan weer niet.
    Toen ik beide vertelde wat er aan de hand was, antwoorde A. met: Wat erg! Waar wil je heen gaan dan? Je hebt toch niks? - En C. met: das kut.
    Mijn enige Oma woont in Australië. Mijn beide Opa's zijn overleden. Mijn 2 ooms waar ik nog contact mee heb wonen in Oost-Duitsland & Londen (is op wereldreis) en mijn tante woont ook een eind hier vandaan.
    Maar goed. Ik ga morgen op school praten met mijn leraar.. En ik hoop morgen even te kunnen praten met mijn vader - al ga ik er niet van uit. En als er geen oplossing is, bel ik mijn tante. Al is het lastig met Joep. Omdat zij ook een hond heeft. Maar ik ga niet zonder hem. Nooit. Al moet ik in de goot slapen. Het zij zo.

    Maar het komt wel goed.
    Bedankt voor al jullie hulp. Erover praten/schrijven helpt me al enorm. Aangezien ik een propper ben en wacht tot het te laat is..
    En dat jullie met me meedenken betekend veel voor me. Zulke mensen mis ik namelijk nog al in mn leven.

    So, thank you guys! (flower)


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Ik hoop ook echt voor je dat het goed komt, zat echt met mond open te lezen.

    Had ook bijna de neiging om te zeggen van anders als het echt niet meer goed komt, was er misschien nog wel plek geweest bij goede vrienden, (zij hebben namelijk ook een hond, zijn ook echt aardig).

    Ze hebben namelijk een appartementje boven, die ze verhuren, maar ik denk ook niet dat je van plan bent om helemaal naar Haarlem te reizen.


    Vampire + Servant = Servamp

    Wow, dat klinkt allemaal heel erg. Hopelijk lukt het om ergens onderdak te vinden. Heb je ook helemaal geen vriendelijke mensen op je school die je zouden kunnen helpen? Al is het misschien wat vreemd om te vragen, ik denk dat het toch beter is dan in de goot slapen. Maar ga inderdaad maar eens met je leraar praten, hopelijk kan die helpen.
    Heel erg veel sterkte er mee!


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.