• Ok, dit zal voor jullie heel oninteressant zijn en weer zo'n irritante topic waarin word "gezeurd", maar ik moet het echt kwijt. Ik zit hier huilend achter mijn laptop en weet echt niet meer wat ik moet doen..

    Ik woon bij mijn vader en zijn vriendin. Ik heb hier zelf een hond, Joep. Joep is echt mijn alles. Mijn broer en zusje wonen hier niet meer, omdat ze telkens ruzie hebben met mijn vader en zelf zijn ze ook niet de makkelijkste. Mijn zusje is laatst nog weggegaan.
    Ik heb het al die tijd voor mijn vader opgenomen. Ze noemden hem telkens "klootzak", "harteloos" en al dat soort dingen. Het was hier een gevangenis volgens hen. Ik hou heel veel van mijn vader en ik kan er niet tegen als mensen zo over hem praten.
    Hij heeft zoveel voor me gedaan..
    Maar mijn vader en ik hebben ook steeds vaker ruzie. Gewoon domme discussies die uit de hand lopen.Of als een van ons een slecht humeur heeft, reageert die het af op de ander. We hebben beide hetzelfde karakter, dus we botsen heel erg.
    Elke keer als we een ruzie hebben, ga ik wandelen met Joep of ga ik naar mijn kamer. Dan "vlucht" ik zeg maar. Dan ben ik kwaad op hem en vind ik hem ook een klootzak, een ondankbare, harteloze persoon en begrijp ik plotseling waarom hij iedereen kwijt is.
    Maar zo wil ik me niet voelen.
    Ik weet dat mijn vader alles wat hij zegt niet meent. En dat hij ook van mij houdt..
    Maargoed.

    Hij maakt vaak van die "grapjes" naar kennisen of familie, over dat hij erna uitkijkt dat ik uit huis ga. Of dat ik eindelijk naar Amersfoort ga (voor 3 maand), zodat hij rust heeft. En ik weet dat het grapjes zijn.. Maar ik voel me er wel kut om.
    En telkens als we ruzie hebben, schreeuwt hij: dan flikker je toch op!
    Laatst, was hij kwaad op Joep. Toen trapte hij hem en greep hij hem in zijn nek en góóide hem letterlijk weg. Nou, bij mij mag je alles flikken. Al steek je mijn huis in de fik of rijd je een familielid aan.. Maar van Joep blijf je af. Toen hadden we dus ook echt bonje en hebben we een tijdlang niet gesproken met elkaar.
    Gisteren was het weer gezellig. We waren met z'n tweeën thuis, keken samen tv en hadden het over Robinson, een programma waar we samen naar kijken. Zodra dan zijn vrienidn thuis komt, is er weer een hele andere sfeer. En ik geef haar niet op de kop.. Echt niet.

    Vandaag was ik alleen thuis. Ik ging rond 12 uur na beneden en bedacht me dat ik vanmiddag (rond 3/4 uur) de hondjes zou uitlaten. Omdat ik al dagen slecht te pas ben, besloot ik om in bed te gaan liggen. Ik heb huiswerk gemaakt, geschreven, geslapen enz. Maar daardoor ben ik de tijd vergeten en dus ook de hondjes.
    Toen schreeuwde papa net naar boven, of ik ze had uitgelaten. En toen ik eerlijk toegaf dat ik het vergeten was en dat nu nog snel zou doen, werd hij boos. Kwam ik beneden, was hij al met de honden weg.. Kwam hij terug, schreeuwde hij kwaad dat ze weg moesten. Als ik geen tehuis voor ze zocht, deed hij dat wel. En toen zei ik dat Joep van mij was, dat dat ook in zijn paspoort stond. En toen kreeg ik naar mijn kop:
    "In dit huis is niks meer van jou. Helemaal niks. En als je bij Joep wilt blijven. Rot je ook maar lekker op! Ga je lekker mee met het paspoort. Pak je spullen maar, ik breng jullie wel. Hebben we eindelijk rust." Ik ben huilend naar boven gegaan en nu zit ik hier.

    Ik heb al een tijdlang mijn spullen klaar staan. Klaar voor vertrek. Het enige wat ik nog pakken moet is de riem van Joep en dan kunnen we gaan. Maar ik wil het niet. Ik wil papa niet in de steek laten, ik weet dat hij het niet meent en dat hij het schreeuwt omdat hij boos is. En bovendien, heb ik nergens om heen te gaan. Mijn vriendinnen hebben me allemaal allang in de steek gelaten om hun vriendjes en mijn moeder kan ik ook niet terecht..
    Praten helpt niet met papa, dat loopt uit op een ruzie en dat maakt het weer erger..
    Ik wil wel een brief schrijven, waarop staat dat hij eindelijk zijn rust heeft en ik hem niet meer zou lastig vallen. Maar zoals ik al zei; ik wil hem niet kwetsen.
    Ook wil ik Joeps spullen naar boven halen en hem op mijn kamer houden. Zo heeft papa geen last meer van hem en heb ik hem alsnog, tot ik een andere oplossing vind. Maar dit zal allemaal niks oplossen.

    Anyway. Mijn spullen staan al klaar.. Maar ik weet niet wat ik moet doen.
    Sorry voor het lange berichtje..


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Ik heb het hele forum gelezen en weet echt ff niet wat ik moet zeggen, ook omdat ik nog nooit met zo iets te maken heb gehad of iets wat erop lijkt... Echt heftig dit, dit hoor je ook niet mee te maken..
    Maar ik zou als ik jou was in die brief alles goed uitleggen aan je pa en laat hem het initiatief nemen om je te bellen of iets?
    En als je echt weg gaat, neem warme truien en dekens mee want het is (zeker s nachts) gewoon verschrikkelijk koud!
    Ik kan me eigk heel moeilijk voorstellen wat ik op zo'n moment zou doen, maar wat ik wel kan zeggen is dat als je eens iemand nodig hebt om mee te praten, stuur me een pb ofzo en ik kan iig je verhaal aanhoren!
    Verder is miss je beste optie toch om de kindertelefoon te bellen, dan heb je iig onderdak en ze zullen vast niet jou niet helpen ondat je 19 bent.
    Heel veel sterkte ermee!!


    The best way to make your dreams come true is to wake up!

    wauw hoe kunnen ouders hun kind zoiets aandoen..?
    kun je naar opa's, oma's, tantes? ooms? iets?

    wat iedereen al zegt: ik zou gewoon weggaan" maar zo 'gewoon' is dat waarschijnlijk niet.. maar het is wel zo; hij heeft het recht net je zo pijn te doen. En soms moet je ook aan jezelf denken in plaats van anderen. I mean je wilt hem geen pijn doen natuurlijk hele begrijpelijk. maar hoeveel haal je hier zelf nu nog uit? hoe goed is dit nu daadwerkelijk voor je? hoelang kun je zo nog doorgaan?

    je zegt dat je broer en zusje al zijn weggegaan? weet je waar ze heen zijn? kunnen jullie niet met z'n drieën iets regelen? I mean als hij niet wil praten dan kun je verder ook niets doen. Hoe lastig het ook is.


    My thoughts are stars I cannot fathom into constellatio

    Kun je niet in een van die opvanghuizen terecht? Hier heb ik een opvanghuis in Amersfoort. Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar vanaf 16 jaar mag je hiernaartoe.
    Heel veel sterkte meid, ik vind het echt verschrikkelijk voor je dat je in deze situatie zit.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Jeugdzorg.


    I live for the applause, you will die for it.

    Rivaille schreef:
    Jeugdzorg.
    Doet geen flikker voor je en helpt je alleen nog maar meer in de problemen... (spreekt uit jarenlange ervaring) en zeker niet als je al boven de 18 bent...
    Wat dat betreft zit ze in een waanzinnig moeilijk pakket, ik raad je aan om naar de huisarts te gaan die kent een hoop adressen die je verder kunnen helpen.
    Het is gewoon rot dat je al meerderjarig bent.


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Naw wat heftig... kan je niet bij je zusje of broer intrekken? Of een klein appartement. Echt heel kut voor je, en een nare situatie, misschien moet je met hem erover praten, een vader kan toch niet menen dat hij zijn kind uit huis wilt hebben? Heel veel succes ermee meis, en sterkte.

    Guinness schreef:
    (...)Doet geen flikker voor je en helpt je alleen nog maar meer in de problemen... (spreekt uit jarenlange ervaring) en zeker niet als je al boven de 18 bent...
    Wat dat betreft zit ze in een waanzinnig moeilijk pakket, ik raad je aan om naar de huisarts te gaan die kent een hoop adressen die je verder kunnen helpen.
    Het is gewoon rot dat je al meerderjarig bent.


    Jeugdzorg is inderdaad wel de láátste waar ik heen zou gaan.. die zouden zogenaamd helpen bij mn broer en zusje, maar daar is niks van de terecht gekomen.
    Het komt wel goed. Het is geen monster. En vroeg of laat zou hij inzien dat HIJ de gene is die fout zit..

    Uchh. Het ergste is gewoon nog wel, dat mijn zusje en broer dit altijd al over hem schreeuwden! En ik heb het altijd voor hem opgenomen, gezegd dat ze zich aanstelden en zelf de probleemmensen waren. Maar vanavond schreeuwde ik precies hetzelfde.

    [ bericht aangepast op 18 nov 2013 - 0:11 ]


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Toen ik vanavond huilend op mn kamer zat, te bedenken wat ik mee moest nemen en ondertussen een brief aan het schrijven.. Kwam mijn vader boven, te vragen waarom ik zat te janken. En toen ik hem vertelde dat ik erover nadacht om echt weg te gaan. Lachte hij hard en noemde me dom. En ik zei hem dat ik een brief had geschreven, waarin ik het uitlegde. Omdat praten onmogelijk leek, zei hij dat hij hem niet hoefde te lezen en dat als ik nu ging, ik voorgoed ging. En toen zei hij: "Je hebt niets om heen te gaan. Je hebt helemaal niets. Je bent al net zo dom als je zusje en broer. Allemaal zo dom. Belachelijke mensen. Toe maar, ga maar lekker weg. Flikker toch op zeg."
    Maar.. Ik zoals ik al zei, ik wacht tot morgen. Misschien valt er morgen toch te praten met hem, als hij er een nachtje over geslapen heeft en als ik gepraat heb met mijn leraar. Misschien kunnen we met z'n drieën praten - zoals eerder. Dat leek beter te werken als alleen..
    Pffftt.. Ik zie wel.
    Ik ben kapot moe nu. Mijn ogen doen gewoon zeer van het huilen en ze zijn vermoeid. Ik kan ze nauwelijks openhouden en toch kan ik niet in slaap komen! Maar het zou wel moeten. Morgen gaan we naar school. We, ik neem Joepje met me mee. Dat mag gelukkig, hij kan op school onder de lessen even in de kennels.. Zo kan ik kijken of het gaat lukken, een daglang met Joep te sjokken. Die arme stakker.. Maar ook hij overleeft het wel! <3


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Damn, je bent zo sterk ._.
    Ik weet niet wat ik moet zeggen en ik weet zo ook geen oplossing.
    Maar ik kan wel zeggen dat ik respect voor je hebt dat je nog positief kan nadenken. En zoveel om je hond geeft etc.


    I live for the applause, you will die for it.

    Rivaille schreef:
    Damn, je bent zo sterk ._.
    Ik weet niet wat ik moet zeggen en ik weet zo ook geen oplossing.
    Maar ik kan wel zeggen dat ik respect voor je hebt dat je nog positief kan nadenken. En zoveel om je hond geeft etc.


    Ok. Ik moet eerlijk toegeven; Dit heeft ook 15 jaar geduurd. - hiervoor was ik écht depressief en vond ik alles wel goed.
    Mn leven is helemaal niet makkelijk geweest.. Ik heb eigenlijk nooit echt een moment zónder gezeur om iets.
    - Maar ik wil niet gezien worden als een "aandachtvrager" -
    Nu ik bijna klaar ben met school & zelf mijn geld verdien, wil ik niet meer afhankelijk zijn van anderen.
    En ik heb geen zin meer in dit gezeur.
    Dat is de reden dat ik weg ben gegaan bij mn moeder - zie dr 1 avondje in de week, omdat ik wel een moeder wil houden.

    Eigenlijk sinds ik mijn lieve hondje heb.. Ben ik zo veranderd.
    Hij is het mooiste geschenk dat ik ooit heb gehad. En ik zal hem nooit in de steek laten.
    En ik weet dat het anderssom net zo is.

    Toen ik net beneden op de bank ging zitten, toen iedereen sliep, kwam hij bij me liggen. Hij was hartstikke moe, dat zag je. Maar hij kwam bij me zitten en bleef bij me zitten, tot ik het genoeg vond. Zoals altijd.
    Joep is mijn allesje, mijn puppie, mijn knuffel, mijn enige vriend, mijn clownie.. En ik zal nooit iets zonder hem doen.
    Hij zorgt ervoor dat ik zo sterk geworden ben! Want hij trekt me door alles heen. (H)


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Stapper schreef:
    (...)

    Ok. Ik moet eerlijk toegeven; Dit heeft ook 15 jaar geduurd. - hiervoor was ik écht depressief en vond ik alles wel goed.
    Mn leven is helemaal niet makkelijk geweest.. Ik heb eigenlijk nooit echt een moment zónder gezeur om iets.
    - Maar ik wil niet gezien worden als een "aandachtvrager" -
    Nu ik bijna klaar ben met school & zelf mijn geld verdien, wil ik niet meer afhankelijk zijn van anderen.
    En ik heb geen zin meer in dit gezeur.
    Dat is de reden dat ik weg ben gegaan bij mn moeder - zie dr 1 avondje in de week, omdat ik wel een moeder wil houden.

    Eigenlijk sinds ik mijn lieve hondje heb.. Ben ik zo veranderd.
    Hij is het mooiste geschenk dat ik ooit heb gehad. En ik zal hem nooit in de steek laten.
    En ik weet dat het anderssom net zo is.
    Toen ik net beneden op de bank ging zitten, toen iedereen sliep, kwam hij bij me liggen. Hij was hartstikke moe, dat zag je. Maar hij kwam bij me zitten en bleef bij me zitten, tot ik het genoeg vond. Zoals altijd.
    Joep is mijn allesje, mijn puppie, mijn knuffel, mijn enige vriend, mijn clownie.. En ik zal nooit iets zonder hem doen.
    Hij zorgt ervoor dat ik zo sterk geworden ben! Want hij trekt me door alles heen. (H)
    Ik weet het meid... Mijn ouders willen ook niks met me te maken hebben de laatste tijd. Mijn vader negeert me al letterlijk maanden (niet praten, niet aankijken, uitgescholden, geslagen, blaablaaaaa) en ik krijg geen geld meer en kan geen baan vinden. Het is moeilijk, maar blijf sterk. Je komt er wel uit.

    En ja, honden zijn echt 't beste geschenk dat er is. Ik ging ook altijd bij mijn hond liggen voordat ik ging slapen. Ff langs hem liggen, knuffelen. Maar hij is niet meer.

    Just.. stay strong.


    I live for the applause, you will die for it.

    Meid wat ben jij sterk!
    Ik hoop dat je inmiddels een slaapplaats hebt gevonden die voor wat langere duur is. Het is dat ik in mijn wooncomplex geen huisdieren mag hebben anders had ik je gelijk een slaapplaats aangeboden.
    Ik weet dat Jeugdzorg ook slaapplaatsen biedt voor mensen boven de 18, maar ik heb zelf geen ervaring hiermee dus ik weet niet of je daar wel goede hulp krijgt. Sommige instellingen zijn goed sommige niet. Ik snap dat je daarom ook niet naar jeugdzorg wilt.
    Als je ergens hulp bij nodig hebt moet je het zeggen!


    Het leven is te kort om je bezig te houden met dingen die je ongelukkig maken.

    Hoe gaat het nu?


    Life is hard and then we die

    Het is misschien een stom idee maar woon je niet toevallig in de buurt van een Quizletter? Er zijn hier vast wel mensen die bereid zijn je op te vangen.


    You were born original, don't die as a copy.

    Dit is echt ontzettend vervelend. Ik hoop dat je gauw een oplossing gaat vinden, maar ik zou echt niet meer langer bij je vader blijven.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt