• Ok, dit zal voor jullie heel oninteressant zijn en weer zo'n irritante topic waarin word "gezeurd", maar ik moet het echt kwijt. Ik zit hier huilend achter mijn laptop en weet echt niet meer wat ik moet doen..

    Ik woon bij mijn vader en zijn vriendin. Ik heb hier zelf een hond, Joep. Joep is echt mijn alles. Mijn broer en zusje wonen hier niet meer, omdat ze telkens ruzie hebben met mijn vader en zelf zijn ze ook niet de makkelijkste. Mijn zusje is laatst nog weggegaan.
    Ik heb het al die tijd voor mijn vader opgenomen. Ze noemden hem telkens "klootzak", "harteloos" en al dat soort dingen. Het was hier een gevangenis volgens hen. Ik hou heel veel van mijn vader en ik kan er niet tegen als mensen zo over hem praten.
    Hij heeft zoveel voor me gedaan..
    Maar mijn vader en ik hebben ook steeds vaker ruzie. Gewoon domme discussies die uit de hand lopen.Of als een van ons een slecht humeur heeft, reageert die het af op de ander. We hebben beide hetzelfde karakter, dus we botsen heel erg.
    Elke keer als we een ruzie hebben, ga ik wandelen met Joep of ga ik naar mijn kamer. Dan "vlucht" ik zeg maar. Dan ben ik kwaad op hem en vind ik hem ook een klootzak, een ondankbare, harteloze persoon en begrijp ik plotseling waarom hij iedereen kwijt is.
    Maar zo wil ik me niet voelen.
    Ik weet dat mijn vader alles wat hij zegt niet meent. En dat hij ook van mij houdt..
    Maargoed.

    Hij maakt vaak van die "grapjes" naar kennisen of familie, over dat hij erna uitkijkt dat ik uit huis ga. Of dat ik eindelijk naar Amersfoort ga (voor 3 maand), zodat hij rust heeft. En ik weet dat het grapjes zijn.. Maar ik voel me er wel kut om.
    En telkens als we ruzie hebben, schreeuwt hij: dan flikker je toch op!
    Laatst, was hij kwaad op Joep. Toen trapte hij hem en greep hij hem in zijn nek en góóide hem letterlijk weg. Nou, bij mij mag je alles flikken. Al steek je mijn huis in de fik of rijd je een familielid aan.. Maar van Joep blijf je af. Toen hadden we dus ook echt bonje en hebben we een tijdlang niet gesproken met elkaar.
    Gisteren was het weer gezellig. We waren met z'n tweeën thuis, keken samen tv en hadden het over Robinson, een programma waar we samen naar kijken. Zodra dan zijn vrienidn thuis komt, is er weer een hele andere sfeer. En ik geef haar niet op de kop.. Echt niet.

    Vandaag was ik alleen thuis. Ik ging rond 12 uur na beneden en bedacht me dat ik vanmiddag (rond 3/4 uur) de hondjes zou uitlaten. Omdat ik al dagen slecht te pas ben, besloot ik om in bed te gaan liggen. Ik heb huiswerk gemaakt, geschreven, geslapen enz. Maar daardoor ben ik de tijd vergeten en dus ook de hondjes.
    Toen schreeuwde papa net naar boven, of ik ze had uitgelaten. En toen ik eerlijk toegaf dat ik het vergeten was en dat nu nog snel zou doen, werd hij boos. Kwam ik beneden, was hij al met de honden weg.. Kwam hij terug, schreeuwde hij kwaad dat ze weg moesten. Als ik geen tehuis voor ze zocht, deed hij dat wel. En toen zei ik dat Joep van mij was, dat dat ook in zijn paspoort stond. En toen kreeg ik naar mijn kop:
    "In dit huis is niks meer van jou. Helemaal niks. En als je bij Joep wilt blijven. Rot je ook maar lekker op! Ga je lekker mee met het paspoort. Pak je spullen maar, ik breng jullie wel. Hebben we eindelijk rust." Ik ben huilend naar boven gegaan en nu zit ik hier.

    Ik heb al een tijdlang mijn spullen klaar staan. Klaar voor vertrek. Het enige wat ik nog pakken moet is de riem van Joep en dan kunnen we gaan. Maar ik wil het niet. Ik wil papa niet in de steek laten, ik weet dat hij het niet meent en dat hij het schreeuwt omdat hij boos is. En bovendien, heb ik nergens om heen te gaan. Mijn vriendinnen hebben me allemaal allang in de steek gelaten om hun vriendjes en mijn moeder kan ik ook niet terecht..
    Praten helpt niet met papa, dat loopt uit op een ruzie en dat maakt het weer erger..
    Ik wil wel een brief schrijven, waarop staat dat hij eindelijk zijn rust heeft en ik hem niet meer zou lastig vallen. Maar zoals ik al zei; ik wil hem niet kwetsen.
    Ook wil ik Joeps spullen naar boven halen en hem op mijn kamer houden. Zo heeft papa geen last meer van hem en heb ik hem alsnog, tot ik een andere oplossing vind. Maar dit zal allemaal niks oplossen.

    Anyway. Mijn spullen staan al klaar.. Maar ik weet niet wat ik moet doen.
    Sorry voor het lange berichtje..


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Ik wou dat ik je kon helpen hiermee, maar ik heb zelf ook zo mijn eigen problemen. Al komt dit wel echt bekend voor. Ik zou weggaan, maar ja, dat gaat moeilijker dan gedacht. Ik hoop echt voor je dat alles goed komt/gaat verder! Want dit slaat natuurlijk helemaal nergens op.

    Ik moet trouwens er ook echt even bij zeggen dat je een sterk iemand bent, dat je dit zo vol kan houden. Je hebt ons in ieder geval (Q), maar in real gaat dat natuurlijk wat moeilijk..

    [ bericht aangepast op 20 nov 2013 - 22:17 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    He, echt lief dat jullie zelfs nu nog aan me denken!
    dankjulliewel daarvoor, dat betekend veel voor me.

    Ik heb gisteren een gesprek gehad met mijn coach [/leraar] op school.. Ik heb hem alles verteld en hij was ontzettend bezorgd. Het eerste wat hij me bezorgd zei was dat ik de moed niet mocht opgeven. Maar dat doe ik niet. Zolang ik puppie nog heb, geef ik niet op. Want ik laat hem niet in de steek.
    Hij probeerde ook mee te denken, over waar ik heen kan. Want ook hij vindt dat het zo niet langer door kan. Hij zei ook al, dat hij het de laatste tijd aan me merkte dat ik niet meer lekker in mijn vel zat. Aangezien ik absoluut nul komma nul procent om mezelf geef. -ik weet het; slecht. maar het interesseert me op de een of andere manier niet meer-
    Maar goed. Ook leraren zijn geen superhelden, hoe lief en aardig ze ook zijn.. Hij kan ook niks voor me doen, behalve naar me luisteren. -En daar ben ik hem ontzettend dankbaar voor, want hijs de enige die ik nog vertrouw- En ideeën zoeken voor hoe nu verder.
    Hij heeft gezegd dat hij naar mn vader gaat bellen. Ik weet niet zo heel goed of ik dit wel wil.. Omdat ik bang ben dat dit alles alleen maar erger zou maken. Maar aan de andere kant; hoeveel erger kan het nog?
    Het gesprek was wel fijn. Maar nog altijd helpt het niet goed bij de keuze. Hij zegt wel dat het beter is dat ik uit huis ga. Dat dat mijn keuze moet zijn. En dat het dan mijn vaders keuze is als ons contact daar eindigt.. En dat weet ik ook wel.. Maar toch. Hier heb ik alles. En als ik uit huis ga moet ik opnieuw beginnen; moet ik álles zelf doen.. Moet ik én school én werk én Joep verzorgen. En aan mezelf denken..

    Maar goed. Ik probeer nog altijd positief te blijven. En me te focussen op de leuke dingen -moet van mn coach!- zoals; mijn nieuwe camera, die ik vandaag heb gekocht. Mijn tekenkunsten die ik verbeter. Mijn superknappe, lieve, clownie puppie die vandaag heel erg zijn best deed tijdens verbandles op school! (jaja, hij word nu als lesmateriaal gebruikt om toch een beetje nuttig te zijn daar!) en aan mijn stage die komen gaat in Februari; een droom die uitkomt!
    Dus.. Het gaat redelijk. :] Ik doe mn best mn hoofd boven water te houden. Dat is me al ontzettend vaak gelukt en ook dit keer lukt het me!

    Bedankt voor jullie steun, dit helpt me ook enorm! (flower)


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Osaki schreef:
    Ik wou dat ik je kon helpen hiermee, maar ik heb zelf ook zo mijn eigen problemen. Al komt dit wel echt bekend voor. Ik zou weggaan, maar ja, dat gaat moeilijker dan gedacht. Ik hoop echt voor je dat alles goed komt/gaat verder! Want dit slaat natuurlijk helemaal nergens op.

    Ik moet trouwens er ook echt even bij zeggen dat je een sterk iemand bent, dat je dit zo vol kan houden. Je hebt ons in ieder geval (Q), maar in real gaat dat natuurlijk wat moeilijk..


    Veel sterkte, in ieder geval!
    Je hebt Quizlet, inderdaad, en mij dus ook. Als je over iets wilt klagen of je hart wilt luchten ben je bij mijn gastenboek of inbox altijd van harte welkom, want gelukkig staan zij altijd wijd open.

    Stay strong! <33

    [ bericht aangepast op 21 nov 2013 - 12:53 ]


    Some people are art and do art at the same time

    Stapper schreef:
    He, echt lief dat jullie zelfs nu nog aan me denken!
    dankjulliewel daarvoor, dat betekend veel voor me.

    Ik heb gisteren een gesprek gehad met mijn coach [/leraar] op school.. Ik heb hem alles verteld en hij was ontzettend bezorgd. Het eerste wat hij me bezorgd zei was dat ik de moed niet mocht opgeven. Maar dat doe ik niet. Zolang ik puppie nog heb, geef ik niet op. Want ik laat hem niet in de steek.
    Hij probeerde ook mee te denken, over waar ik heen kan. Want ook hij vindt dat het zo niet langer door kan. Hij zei ook al, dat hij het de laatste tijd aan me merkte dat ik niet meer lekker in mijn vel zat. Aangezien ik absoluut nul komma nul procent om mezelf geef. -ik weet het; slecht. maar het interesseert me op de een of andere manier niet meer-
    Maar goed. Ook leraren zijn geen superhelden, hoe lief en aardig ze ook zijn.. Hij kan ook niks voor me doen, behalve naar me luisteren. -En daar ben ik hem ontzettend dankbaar voor, want hijs de enige die ik nog vertrouw- En ideeën zoeken voor hoe nu verder.
    Hij heeft gezegd dat hij naar mn vader gaat bellen. Ik weet niet zo heel goed of ik dit wel wil.. Omdat ik bang ben dat dit alles alleen maar erger zou maken. Maar aan de andere kant; hoeveel erger kan het nog?
    Het gesprek was wel fijn. Maar nog altijd helpt het niet goed bij de keuze. Hij zegt wel dat het beter is dat ik uit huis ga. Dat dat mijn keuze moet zijn. En dat het dan mijn vaders keuze is als ons contact daar eindigt.. En dat weet ik ook wel.. Maar toch. Hier heb ik alles. En als ik uit huis ga moet ik opnieuw beginnen; moet ik álles zelf doen.. Moet ik én school én werk én Joep verzorgen. En aan mezelf denken..

    Maar goed. Ik probeer nog altijd positief te blijven. En me te focussen op de leuke dingen -moet van mn coach!- zoals; mijn nieuwe camera, die ik vandaag heb gekocht. Mijn tekenkunsten die ik verbeter. Mijn superknappe, lieve, clownie puppie die vandaag heel erg zijn best deed tijdens verbandles op school! (jaja, hij word nu als lesmateriaal gebruikt om toch een beetje nuttig te zijn daar!) en aan mijn stage die komen gaat in Februari; een droom die uitkomt!
    Dus.. Het gaat redelijk. :] Ik doe mn best mn hoofd boven water te houden. Dat is me al ontzettend vaak gelukt en ook dit keer lukt het me!

    Bedankt voor jullie steun, dit helpt me ook enorm! (flower)


    Ik ben ontzettend blij dat je je al beter voelt, meis!


    Some people are art and do art at the same time