• Topic 4, ik ben trots op jullie. :')



    Het is 21 jaar later nadat Harry Potter Voldermort heeft verslagen. Iedereen leeft weer vredig. Zo krijgen Harry en Ginny drie kinderen, Albus, James en Lily. Deze gaan ook naar Hogwarts, samen met hun 9 neefjes en nichtjes. Het jaar lijkt rustig te verlopen, toch heeft iedereen zijn eigen problemen. Albus baalt er nog steeds ontzettend van dat hij in Zwadderich zit en dat hij maar niet beter word met zwerkbal.
    Er ontstaan liefdes, vriendschappen en vijanden. En natuurlijk is er weer een zwerkbalcompititie!

    Ik had een jaar geleden ook zo'n RPG, die helaas al vrij snel dood ging. Dus ik besloot om hem te vernieuwen.

    Rollen:

    Eerste jaar
    Hugo Wemel // -
    Lily Potter // Fortunatis
    Alexander Olgar Trädgårdsmästare // xBoselfje
    Cato Summerfield // Squirrelpaw
    -


    Tweede jaar
    Lucy Audrey Wemel // BarnOwl
    Fred Wemel // Wunjo
    Alys Joëlle Iftan // Lunalovesit
    Quinten Stan Accupacco // Lunalovesit
    -


    Derde jaar
    Albus Potter // Wunjo
    Roos Wemel // xBoselfje
    Scorpius Malfidus // xBoselfje
    Milan Robbert Wood // Chantilly
    Maerwynn Sarah Dacre // BarnOwl
    -


    Vierde jaar
    James Potter // JamesPotter
    Roxanne Wemel // Wunjo
    Mason Joe Stafler // Wunjo
    Eloise Clarette Dubois // Luminis
    Emma Anna Wood // Chantilly
    Olivia Rose Johnson // FennaFriend

    Vijfde jaar
    Louis Wemel // -
    Molly Wemel // -
    Alessandra Bella Catarina Romano // Benzema
    Cristiano Angelo Graziano Romano // Benzema
    Owl Margen // DePoepertjes
    Jared Colin Rhine // Lugano
    Maildre "Mimi" Estia Mcgonnal // Pwettyness


    Zesde jaar
    Domenique Wemel // DreamEater
    Nicholas Francis Richards-Puire // Fortunatis
    Drew Jay Quinn // Faisean
    Dawnelle Jay Quinn // Faisean
    Sadara Severus Sneep // Pwettyness
    Lizzy Ginny Lovegood // Lunalovesit

    Zevende jaar
    Victoire Wemel // Bronze
    Teddy Lupos // Inferno
    Mortensio Duran James Holmes // Pwettyness
    Catherine Gabriëlle Yorkwill // Timelesss
    Fay’den-river van den Heuvel tot Beichlingen // Timelesss
    Andreas Nikolaus Donovan // Inferno

    Nieuwe rollen mogen altijd! Vul dit even in en je krijgt van ons een samenvatting.


    Klassenoudste:
    Griffoendor
    Jongen:
    Meisje: Lizzy Ginny Lovegood // Lunalovesit

    Ravenklauw
    Jongen: Andreas Nikolaus Donovan // Inferno
    Meisje: Maildre "Mimi" Estia Mcgonnal // Pwettyness

    Zwadderich
    Jongen: Nicholas Francis Richards-Puire // Fortunatis
    Meisje:

    Huffelpuf
    Jongen: Mortensio Duran James Holmes // Pwettyness
    Meisje: Fay’den-river van den Heuvel tot Beichlingen // Timelesss


    Kleuren:
    Rood = Griffoendor
    Groen = Zwadderich
    Blauw = Ravenklauw
    Roze = Huffelpuf (omdat je geel niet zo goed kan zien.)


    Zelfbedachte personages mogen ook!

    Sorry dat de leeftijden in verhouding soms niet kloppen, maar zo zit iedereen te gelijk op Hogwarts

    Leraren
    Schoolhoofd: Embrico Portomeulis Stafler // Wunjo
    Toverdranken: Monarde Silliva Masquere // Pwettyness Afdelingshoofd Griffoendor
    Bezweringen: Arissa Howard // BarnOwl Afdelingshoofd Ravenklauw
    Gedaanteverwisseling: Gereserveerd // Ideas
    Verzorging van fabeldieren:
    Dreuzelkunde:
    Geschiedenis van de toverkunst: Cuthbert Kist // -
    Kruidenkunde: Marcel Lubbermans // -
    Leer der oude runen:
    Verweer tegen de zwarte kunsten // -
    Voorspellend rekenen:
    Waarzeggerij:
    Congiërge: Aris Plaetbek // xBoselfje
    Ziekenzaal: James Mikealson // Benzema


    Zwerkbalteams:
    Griffoendor
    Aanvoerder: James Potter // JamesPotter

    Wachter: Mason Joe Stafler // Wunjo
    Zoeker: Eloise Clarette Dubois // Luminis
    Jager: Lucy Audrey Wemel // BarnOwl
    Jager: James Potter // JamesPotter
    Jager: Emma Anna Wood // Chantilly
    Drijver: Domenique Wemel // DreamEater
    Drijver: Alys Joëlle Iftan // Lunalovesit


    Zwadderich
    Aanvoerder: Cristiano Angelo Graziano Romano // Benzema

    Wachter: Gereserveerd // Faisean
    Zoeker: Cristiano Angelo Graziano Romano // Benzema
    Jager: Scorpius Malfidus // xBoselfje
    Jager: Nicholas Francis Richards-Puire // Fortunatis
    Jager:
    Drijver: Alessandra Bella Catarina Romano // Benzema
    Drijver: Gereserveerd // Faisean


    Ravenklauw
    Aanvoerder: Catherine Gabriëlle Yorkwill // Timelesss

    Wachter: Andreas Nikolaus Donovan // Inferno
    Zoeker: Fred Wemel // Wunjo
    Jager: Catherine Gabriëlle Yorkwill // Timelesss
    Jager: Victoire Wemel // Bronze
    Jager: Quinten Stan Accupacco Lunalovesit
    Drijver: Jared Colin Rhine // Lugano
    Drijver:


    Huffelpuf
    Aanvoerder: Roxanne Wemel // Wunjo

    Wachter: Milan Robbert Wood // Chantilly
    Zoeker: Mortensio Duran James Holmes // Pwettyness
    Jager: Fay’den-river van den Heuvel tot Beichlingen // Timelesss
    Jager:
    Jager:
    Drijver: Roxanne Wemel // Wunjo
    Drijver:

    Zo bepaal ik wie er wint:
    Ik kies van de twee teams die tegen elkaar spelen 1 of 2 mensen uit de online zijn, dan neem ik een getal in mijn hoofd onder de 10, en die mogen ze dan omstebeurt gaan raden in het praattopic.

    Wedstrijden:
    Griffoendor - Ravenklauw
    Zwadderich - Huffelpuf
    Griffoendor - Zwadderich
    Ravenklauw - Huffelpuf
    Ravenklauw - Zwadderich
    Huffelpuf - Griffoendor

    Om de twee topics word een wedstrijd gehouden.



    Stamboom:


    Als je het niet goed kan lezen druk dan op ctrl+ + om in te zoomen.

    En anders:
    Harry + Ginny= James, Albus en Lily.
    Hermelien + Ron= Roos en Hugo.
    Bill + Fleur= Victoire, Domenique en Louis.
    Percy + Audrey= Molly en Lucy.
    George + Angelique= Fred en Roxanne.
    Draco + Asteria = Scorpius.
    Tops + Remus= Teddy (woont/woonde bij de potters.)


    Regels
    * Maximaal 3 bekende personages per persoon. Zelfbedachte mag je zoveel je wilt als je ze maar niet verwaarloost.
    * Minimaal 90 woorden regels per post.
    * Alleen je eigen personage('s) besturen.
    * OOC tussen haakjes () [] {}
    * Schelden mag in IC maar hou het netjes.
    * Naamveranderingen graag doorgeven.
    * Reserveringen blijven 48 uur staan.
    * Geen ruzie OOC, IC mag natuurlijk wel.
    * 16 + mag, maar hou het netjes.
    * Geen Mary sue's of Gary sue's.
    * Zorg dat de leerlingen een beetje over de afdelingen verspreid worden, dus niet iedereen in Zwadderich.
    * Hou het realitisch.
    * Samenvattingen geven als daar om gevraagd word.
    * En de belangrijkste; heb plezier.


    Invullijstje


    Naam:
    Bijnaam:
    Rol:
    Leeftijd:
    Jaar:
    Afdeling:
    Innerlijk:
    Uiterlijk:
    Beste vakken:
    Slechtste vakken:
    Functie in het Zwerkbalteam (hoeft niet):
    Klassenoudste(ja of nee):
    Huisdier:
    Extra:


    Veel Plezier!

    Samenvatting:
    Iedereen is met zweinsteinexpres naar de koetsen gegaan. De koetsen zijn ondertussen aangekomen en iedereen zit nu te eten. Teddy en Victoire hebben ondertussen een diner met zijn tweeën in de kamer van hoge nood.


    praattopic
    Rollentopic


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Albus Severus Potter
    Nadat mijn zak snoep compleet is kijk ik om me heen of ik Roos zie. Ik werp een blik naar buiten en zie haar weglopen met een blonde jongen, Milan.
    'Die gaat gewoon weg.' mopper ik tegen Scorpius. Of ze vind Milan gewoon leuker, of ze mag Scorpius niet. Maar dat had ze ook gewoon kunnen zeggen in plaats van gewoon weg te gaan.
    'We zouden samen naar Zweinsveld gaan, maar ze gaat er gewoon vandoor,' mompel ik kwaad. 'Zeg het dan op zijn minst.' Ik reken de zak snoep af bij de kassa. 'Kom je?' vraag ik Scorpius nors.

    Roxanne Wemel
    'Billy, laat Roxanne met rust, ze was het niet.' zegt Emma kalm en ik knik. 'O, hoi Emma.' zucht Billy. 'Tot ziens, Billy. Ik weet zeker dat je ouders het niet leuk hadden gevonden, als je een onschuldige vijfdejaars had geslagen.' zegt Emma nuchter waarna ze ons Zonko's uit trekt. Zoey laat haar zak snoep vallen. 'Gelukkig heb jij genoeg.' grijnst ze en ze wijst op mijn zak. Ik negeer haar.
    'Dankje Emma. Die gast geeft me echt de rillingen. Misschien moeten we naar zacharinus om wat spul te kopen om hem terug te pakken.' Zoey knikt hevig. 'Laten we eerst naar de drie bezemstelen gaan.' stel ik voor.

    [ bericht aangepast op 20 nov 2013 - 17:40 ]


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    James Sirius Potter

    'Eloise is niet mijn type. Maar goed, jij je zin. Ik vraag Eloise wel.' Zegt Mason en hij neemt een slok. Ik grijns breed en neem ook een slok. 'Sterker nog, ik vraag haar straks wel. En volgens mij vind Emma je leuk. Ik heb zo'n vermoeden.' Ik kijk Mason fronsend aan en en ik kijk om mij heen. Emma die mij leuk vindt? Sinds wanneer? Ik kijk Mason weer verbaast aan. 'Hoezo denk je dat? Sinds wanneer?' Vraag ik en ik neem een slokje. 'Emma is toch gewoon een vriendin?' Ik kijk Mason aan en bijt op mijn lip. Ik weet niet wat ik van Emma vind. Of ik haar leuk vind. Ik bedoel: ze is een fantastische Jager en ze is ook niet lelijk ofzo, maar ik ben niet verliefd. Merlijns baard, dit is zo verwarrend...


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Scorpius Malfoy

    'Die gaan gewoon weg,' moppert Albus. Ik volg zijn blik en zie Roos en Milan de winkel uit lopen. We staan in de rij om af te rekenen in Zonko's, de eerste winkel waar ik Al mee naar binnen heb gesleept. Ik glimlach.
    'We zouden samen naar Zweinsveld gaan, maar ze gaat er gewoon vandoor,' mompelt Albus. 'Zeg het dan op zijn minst.'
    Hij rekent af bij de kassa. 'Kom je?'
    Ik schud lachend mijn hoofd en sla mijn arm rond Albus' schouders. 'Volgens mij vind Roos Milan iets interessanter dan ons. Ach, kom op, laten we iets leuks gaan doen waar Roos toch nooit zin in zou hebben.' Al is het natuurlijk wel het leukst om dat soort dingen te doen met Roos erbij, denk ik er stilletjes achteraan, maar zeg het niet hardop. Waarschijnlijk zit Albus niet te wachten op een verhaal over hoe grappig het is om Roos geïrriteerd te zien. We lopen de straat op en worden meteen half omver geblazen door de wind. Ik haal mijn arm van Albus zijn schouder af en kijk rond.
    'Waar zullen we eens naartoe gaan?'


    -

    Mason Joe Stafler
    James lijkt helemaal in de war. 'Hoezo denk je dat? Sinds wanneer?' Ik haal mijn schouders op. 'Gewoon, de manier waarop ze naar je kijkt. Zo kijken meisjes naar mij,' ik grijns even. 'En ze bloost af en toe, als je iets zegt. Volgens mij sinds vorig jaar al.'
    'Emma is toch gewoon een vriendin?' zegt James dan. 'Tja, aan liefde kan je niks doen.' zeg ik schouderophalend. Als Emma verlieft op James is, is Emma verlieft op James. Ik heb dat vermoeden al lang, maar heb het nog nooit aan James verteld.

    Albus Potter
    'Volgens mij vind Roos Milan iets interessanter dan ons. Ach, kom op, laten we iets leuks gaan doen waar Roos toch nooit zin in zou hebben.' zegt Scorpius. 'Alle meisjes vallen voor blond,' grinnik ik. 'Die Milan lijkt mij niet al te snugger, maar wat verwacht je ook van een Huffelpuf.' Misschien was dat gemeen, maar het is waar. De Huffelpufs die ik ken zijn allemaal niet zo slim. Ook Roxanne niet, die haalt vast niet veel slijmballen volgend jaar. Roos is wel slim. En als ze iemand zoekt om huiswerk mee te maken, vraagt ze Milan maar. Dan mag ze zijn huiswerk lekker voor hem doen.
    'Waar zullen we eens naartoe gaan?' vraagt Scorpius dan. 'De drie bezemstelen?' stel ik voor. 'Al is het daar waarschijnlijk bomvol.' We lopen langs madame kruimelaars, waar ik een bos blauw haar zie. 'Hé, is dat Teddy?' vraag ik verbaasd. Ik kijk naar binnen en zie dat hij met Victoire is. 'Oehh, Ted heeft een vriendinnetje.' grijns ik. Daarna loop ik snel door, hopelijk hebben ze me niet gezien.

    [Guys, Zonko's is een fop magazijn en Zacharinus is de snoepwinkel. Woeps.]


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Wunjo schreef:
    Mason Joe Stafler
    James lijkt helemaal in de war. 'Hoezo denk je dat? Sinds wanneer?' Ik haal mijn schouders op. 'Gewoon, de manier waarop ze naar je kijkt. Zo kijken meisjes naar mij,' ik grijns even. 'En ze bloost af en toe, als je iets zegt. Volgens mij sinds vorig jaar al.'
    'Emma is toch gewoon een vriendin?' zegt James dan. 'Tja, aan liefde kan je niks doen.' zeg ik schouderophalend. Als Emma verlieft op James is, is Emma verlieft op James. Ik heb dat vermoeden al lang, maar heb het nog nooit aan James verteld.

    Albus Potter
    'Volgens mij vind Roos Milan iets interessanter dan ons. Ach, kom op, laten we iets leuks gaan doen waar Roos toch nooit zin in zou hebben.' zegt Scorpius. 'Alle meisjes vallen voor blond,' grinnik ik. 'Die Milan lijkt mij niet al te snugger, maar wat verwacht je ook van een Huffelpuf.' Misschien was dat gemeen, maar het is waar. De Huffelpufs die ik ken zijn allemaal niet zo slim. Ook Roxanne niet, die haalt vast niet veel slijmballen volgend jaar. Roos is wel slim. En als ze iemand zoekt om huiswerk mee te maken, vraagt ze Milan maar. Dan mag ze zijn huiswerk lekker voor hem doen.
    'Waar zullen we eens naartoe gaan?' vraagt Scorpius dan. 'De drie bezemstelen?' stel ik voor. 'Al is het daar waarschijnlijk bomvol.' We lopen langs madame kruimelaars, waar ik een bos blauw haar zie. 'Hé, is dat Teddy?' vraag ik verbaasd. Ik kijk naar binnen en zie dat hij met Victoire is. 'Oehh, Ted heeft een vriendinnetje.' grijns ik. Daarna loop ik snel door, hopelijk hebben ze me niet gezien.

    [Guys, Zonko's is een fop magazijn en Zacharinus is de snoepwinkel. Woeps.]

    {ik dacht ook al; sinds wanneer hebben ze snoep bij Zonko's?}

    [ bericht aangepast op 20 nov 2013 - 21:39 ]


    { do you call yourself a freaking hurricane like me? }

    [ Naja, jammer dan. Een foutje is menselijk! ]


    My mom says I'm pretty, so fuck you

    Emma Wood
    Zoey liet haar zak snoep vallen. 'Gelukkig heb jij genoeg.' grijnsde ze en ze wees op Roxanne's zak. Zenegeerde haar.
    'Dankje Emma. Die gast geeft me echt de rillingen. Misschien moeten we naar zacharinus om wat spul te kopen om hem terug te pakken.' Zoey knikte hevig.
    'Geen dank, ik zal niet ontkennen dat Billy geen schatje is,' zei ik en glimlachte. 'Maar hem terug pakken, lijkt me persoonlijk niet een heel goed plan. Maar als jullie problemen met hem willen, vind ik het best als je mij er maar buiten laat,'
    'Laten we eerst naar The Three Broomsticks gaan.' stelde Roxanne voor.
    Zoey en ik knikten instemmend. 'Goed idee! Hoogstwaarschijnlijk is het daar hartstikke druk,' zei Zoey.
    'Waar is Eloise eigenlijk?' vroeg ik onderweg naar the Three Broomsticks.
    Zoey haalde haar schouders op. 'Vast al in the Three Broomsticks,'
    'Het is best koud,' zei ik en rilde kort. Ik vond de zomer en de lente altijd veel leuker dan de herfst en de winter, want als de zon scheen was iedereen altijd zoveel vrolijker. Al vind ik Kerst ook heel leuk.

    [ bericht aangepast op 21 nov 2013 - 18:32 ]


    My mom says I'm pretty, so fuck you

    Scorpius Malfoy

    'De drie bezemstelen?' stelt Albus voor. 'Al is het daar waarschijnlijk bomvol.'
    Ik haal mijn schouders op. 'Let's go.' We beginnen zwijgend door de straten te slenteren. Ik kijk op als ik merk dat Albus niet meer naast me loopt. Ik loop een stukje terug en kijk vol afschuw naar het bordje dat boven de ingang hangt: Madame Kruimelaars.
    'Al, ik weet niet hoe het zit met jou, maar hier ga ik echt niet naar binnen,' zeg ik.
    'Oehh, Ted heeft een vriendinnetje,' grijnst Albus. Ik zie inderdaad een jongen met blauw haar op een stoel zitten. Er zat een meisje met haar benen aan weerszijden van zijn middel, waarschijnlijk zaten ze te zoenen. Ik trok Albus aan zijn jas.
    'Kom op, dit is niet bedoeld voor jouw tere kinderoogjes, Al,' grijnsde ik en trok hem weg bij de ruit.


    -

    Victoire Weasley.
    Teddy duwde me een stukje van zich af. "Vic, eh- hoe zeer ik de aandacht en intimiteit die je me schenkt ook waardeer; misschien moeten we niet te ver gaan," zei hij gedempt, terwijl hij mijn blik ontweek. "Oh, eh- oke." Ik ging van zijn schoot weer op mijn stoel zitten, en nam teleurgesteld om zijn afwijzing een slokje van mijn thee. "Sorry," mompelde ik zacht.


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Fred Wemel
    'Uhhh... Als we nou Jesse meevragen, en dan misschien nog twee mensen ofzo... Wacht, wie kan er nog goed Zwerkballen, die nu op het kasteel is en het ook leuk vindt? Niet van onze afdeling, gok ik. Weet jij iemand van een andere afdeling die goed kan Zwerkballen? Anders is het eigenlijk toch 1 tegen 1. Jesse bakt er sowieso niks van, en Barney waarschijnlijk ook niet.' zegt Quinten. Ik knik. 'JESSE!' gil ik naar boven waardoor de helft van de leerlingen verschrikt op kijken. 'KOM NAAR BENEDEN! NU!' Jesse komt van de trap af lopen, met een boek in zijn hand. 'Wat is er?' vraagt hij verbluft. 'Ga je mee zwerkballen?' vraag ik hem. Hij haalt zijn schouders op. 'Oke.' mompelt hij. 'Yes,' zeg ik. 'Laten we gaan.' Ik ren naar boven en pak een oude slurk uit mijn tas. De had ik mee genomen.
    We lopen naar het veld, dat gelukkig vrij is, en ik draai me om. 'Uhm, Barney en ik tegen Jesse en Quinten? Dat is wel eerlijk denk ik.' ik grijns even naar Quinten.

    [srry Wunjo ik had m nog niet gezien. ik reageer zo met quinten. hahaha 444 posts van mij]

    [ bericht aangepast op 23 nov 2013 - 10:23 ]


    { do you call yourself a freaking hurricane like me? }

    Quinten
    Fred knikt. 'JESSE!' schreeuwt hij naar boven. 'KOM NAAR BENEDEN! NU!' Jesse komt de trap af, met een boek in zijn hand. 'Wat is er?' vraagt hij. Ik doe mijn best niet in lachen uit te barsten om het gezicht dat hij erbij trekt. 'Ga je mee zwerkballen?' vraagt Fred. Hij haalt zijn schouders op. 'Oke.' mompelt hij. 'Yes,' zegt Fred. 'Laten we gaan.' Hij rent naar boven en komt even later terug met een Slurk.
    We lopen naar het veld, dat gelukkig vrij is. Fred draait zich om. 'Uhm, Barney en ik tegen Jesse en Quinten? Dat is wel eerlijk denk ik.' zegt hij en grijnst naar mij. 'Ja, dat lijkt me goed. Mee eens, Jesse, Barney?' Ze knikken. 'Mooi' zeg ik. 'Nou, allemaal op je bezems, Barney krijgt de Slurk.' Ik gooi de bal naar hem. 'Klaar? En start!'


    { do you call yourself a freaking hurricane like me? }

    Fred Wemel
    Jesse, Barney en Quinten zijn het er mee eens. 'Mooi,' zegt Quinten. 'Nou, allemaal op je bezems, Barney krijgt de slurk.' Ik stap op mijn bezem en stijg een meter op. Quinten gooit de bal naar Barney. 'Klaar? En start!' roept hij, waarna ik omhoog suis. 'Barney!' roep ik. Barney gooit de bal naar me toe, maar mist. Misschien moet ik wat dichter bij hem vliegen, zijn richtingsgevoel is namelijk niet zo goed.
    'Sorry!' piept Barney als de slurk op de grond valt. 'Maakt niet uit,' mompel ik terwijl ik naar beneden vlieg en de slurk pak. 'Kan gebeuren.' Ik gooi de slurk naar Barney, die hem weer terug gooit. Snel ga ik op de ringen af, om Quinten heen. Dan verschijnt Jesse opeens vlak voor mijn neus en ik knal vol tegen hem aan en laat de slurk vallen. Ik grijp naar mijn hoofd en fake een glimlach. 'Deed geen pijn.' zeg ik met mijn tanden op elkaar.

    [Ik reageer straks met de rest.]


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Albus Severus Potter
    'Ai, ik weet echt niet hoe het zit met jou, maar hier ga ik echt niet naar binnen.' zei Scorpius nog, ik negeer hem.
    'Kom op, dit is niet bedoeld voor jouw tere kinderoogjes, Al.' grijnst hij dan waarna ik word weggetrokken bij de deur. 'Ik ben maar drie maanden jonger en 5 centimeter korter dan jij,' zeg ik quasi beledigd. We lopen de drie bezemstelen binnen en gaan zitten. 'Heb jij al iemand voor het bal?' vraag ik nieuwsgierig. Daar was ik nog best benieuwd naar. Ik bestel twee boterbiers.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Scorpius Malfoy

    We liepen the Three Broomsticks in en gingen aan een tafeltje zitten.
    'Heb jij al iemand voor het bal?' vroeg Albus ineens uit het niets. Ai. Ik haal een hand door mijn haar, zodat het nog warriger word dan eerst en haal dan mijn schouders op.
    'Tot nu toe ga ik met mezelf. Ik kan nog steeds niet geloven dat jij eerder een date hebt dan ik,' mompel ik en pak een boterbiertje aan van de serveerster. Ik kijk de kroeg rond en zie in een hoekje Milan, Roos, Tess en nog wat andere Hufflepuffs zitten. Ik neem een slok van mijn boterbier en scheur mijn blik los van de hoek en kijk dan naar Albus. Van mij mag hij wel proberen het gesprek op gang te houden, al kan het me eigenlijk niet al te veel boeien.


    -

    Roxanne Wemel
    We lopen de drie bezemstelen binnen en gaan zitten. 'Wajo, het is hier echt heel druk,' zeg ik verbaasd. 'En ik zie mijn neefjes.' Ik wijs op Albus en James. Ik bestel drie boterbier en leun achterover. 'Vanavond moet jij vliegen hé?' vraag ik aan Emma. Het is Ravenklauw tegen Griffoendor, en dat gaat spannend worden aangezien ze beiden veel nieuwelingen in hun team hebben. Ik heb gehoord dat Griffoendor een wijven team heeft. Alleen maar meiden en James. Niet dat het erg is, meiden kunnen prima zwerkballen.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''