• Mijn vraag; Een muts op - op school, wat vinden jullie daarvan?

    Ik ben een vaste aanhanger van mutsen en loop geregeld met een muts op maar bij sommige leraren moet ik hem afzetten, hoewel hier niks over staat in de regelementen. Ik heb het er ooit met mijn teamleider over gehad en volgens hem was er ook geen regel die zei dat het niet mocht. Toch zijn er leraren die komen met 'Als je die muts niet af zet stuur ik je eruit' en dat soort onzin, maar je kan er niet tegen in gaan. Onmacht, ik kan er niet tegen. Mijn vraag dus; Wat vinden jullie ervan en hoe is het bij jullie op school geregeld?

    [ bericht aangepast op 17 nov 2013 - 14:18 ]


    Fairy tales are more than true: not because they tell us dragons exist, but because they tell us dragons can

    Bij ons mag het gewoon, er lopen genoeg mensen rond met de hele dag een muts op. En ik vind persoonlijk ook dat het gewoon moet kunnen.


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    Bij ons staat er in het reglement dat het niet mag.


    We will not be quiet, Stonewall was a riot!

    Bij ons mocht het nooit en ik heb me eigenlijk nooit afgevraagd waarom niet xd.


    I am an idiot, I move.

    Niet in de les bij ons in ieder geval, er zijn natuurlijk uitzonderingen bij leraren die ons mogen maar nee, officieel niet.


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Bij ons mag het gewoon niet. Ik heb geen idee of het ook daadwerkelijk in het reglement staat.


    Take me to wonderland

    Bij ons is het ook een regel dat het niet mag, omdat er op onze school ook criminelen zitten en die mogen hun hoofd niet bedekken dus wij ook niet.


    26 - 02 - '16

    Ponds schreef:
    Bij ons mag het gewoon, er lopen genoeg mensen rond met de hele dag een muts op. En ik vind persoonlijk ook dat het gewoon moet kunnen.


    Dit, maar ik zit op het MBO. Petten mogen daar ook gewoon, al snap ik wel dat het niet mag op de middelbare school.


    Your make-up is terrible

    Op mijn school is het niet verboden, maar toch zijn er leraren die beweren dat het niet mag :')
    Wij kunnen dan naar de leerlingenraad gaan en die bewijzen dan dat het wel mag, maar dat is zo'n gedoe, dus bij leraren die er moeilijk over gaan doen worden de mutsen afgezet.

    Het komt volgens mij gewoon voort uit een belefdheidsregel. Mensen droegen vroeger natuurlijk altijd hoeden en die moesten binnen dan worden afgenomen. Want een hoed binnen dragen is nergens voor nodig. Geldt in feite ook voor een muts, maar die worden tegenwoordig meer gedragen als accessoire. Ik vind het daarom ook onzin dat het niet zou mogen. Scholen kunnen namelijk geen duidelijke reden bedenken. Zeker omdat op sommige scholen wel hoofddoekjes gedragen mogen worden .[Niet dat ik daar iets tegen heb.] Ik vind het wat anders als de muts of pet je ogen bedekt,


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Bij ons mag het gewoon. Toen ik nog op de middelbare zat mocht het niet, maar ik had een leraar bij wie het wel mocht, omdat meisjes ook hun hoofddoeken op mochten houden.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Bij ons mag het niet.
    In de winter heb ik ook een mutsenverslaving hoor. Heb in mijn kast een stuk of 10 verschillende mutsen liggen, omdat ik zoveel leuke zie en ze graag draag! Maar op school mag je ze tijdens de les niet op, maar dat vind ik niet erg. Het is wel zo netjes om je hoofddeksels af te zetten als er les wordt gegeven, net als dat je je jas moet uittrekken, dat staat gewoon wat fatsoenlijker.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Op mijn vorige school mocht het niet, ongeacht of het in de regels staat. Waar ik nu zit is het geen probleem.


    Tijd voor koffie.

    Officieel mogen we alleen buiten de gebouwen hoofddeksels dragen, maar niemand leeft die regel na en de leerkrachten zeggen er ook niets van.
    Ik zet mijn muts wel af als ik in het lokaal kom, maar als ik bijvoorbeeld op de gang zit voor de uurwissel houd ik 'm gewoon lekker aan. :W


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Ik vind dat een vorm van respect. Dus ik vind het wel normaal dat je 'm moet afzetten.


    The truth is, once you learn how to die, you learn how to live. - Tuesdays with Morrie, Mitch Albom

    Gestalt schreef:
    Bij ons mocht het nooit en ik heb me eigenlijk nooit afgevraagd waarom niet xd.


    You are beautiful, you are love.