• De politie raadt aan om de webcam van je computer, laptop of tablet af te plakken wanneer je die niet aan het gebruiken bent. ‘Uit een internationaal onderzoek is gebleken dat een hacker er in is geslaagd om Belgen te filmen toen hun webcam volgens hen af stond.’
    Wanneer je webcam af staat, kan niemand je zien. Dat is toch wat het overgrote deel van de mensen denkt. Helaas blijkt dat niet altijd waar: steeds vaker slagen hackers erin om te kijken door webcams die eigenlijk niet aan staan.

    De Nederlandse en Belgische politie raden je dan ook aan om je webcam af te plakken. De waarschuwing komt er naar aanleiding van het proces van een 18-jarige Nederlander die op 2.000 computers software had geïnstalleerd om webcams en microfoons te hacken.

    ‘Ook in ons land zijn enkele gevallen gekend waarbij hackers er in slagen om je webcam aan te zetten wanneer je dat niet wenst’, zegt Peter De Waele, hoofdinspecteur van de pedofiliecel bij de Brusselse gerechtelijke politie, aan VTM Nieuws. ‘Paranoia worden is niet nodig, maar we vragen de mensen wel om hun webcam af te dekken als je die niet gebruikt. Dat gaat heel eenvoudig, bijvoorbeeld met een post-it.’

    Het gaat ook om Belgen, benadrukt De Waele. ‘Er lopen tal van internationale onderzoeken, waaruit blijkt dat een hacker er toch in is geslaagd om ook Belgen te filmen wanneer zij het niet wensten.’

    Bron: Het nieuwsblad



    Ligt het nu aan mij of is dit echt een eng idee?
    Het gedacht alleen al dat iemand mee kijkt terwijl je denkt dat je webcam af staat. (cat)


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    En ik maar denken dat er toch niemand mee kon kijken als dat lampje niet brandde... Hier wordt ik dus best paranoïde van. Volgende keer toch maar zo'n plakkertje erop


    From these ashes, I will rise

    Yeah... ik moet al vrij lang een sticker op de mijne plakken. Maar goed, tot nu toe kan ik me niet herinneren dat ik naakt voor mijn laptop heb gezeten - laat staan omkleden. :'D
    Wel belachelijk natuurlijk. Ik denk dat je tegenwoordig nog beter een laptop kan kopen zonder ingebouwde webcam.

    Ik heb gewoon een computer en mijn webcam staat bovenop mijn scherm...
    Maar ik draaide het ding altijd al richting de muur als ik het niet gebruikte omdat ik altijd het gevoel had dat ik bekeken werd door dat oog dat er op staat. :')
    Nu ben ik ergens wel blij dat ik dit gedaan heb en dat ik misschien dan toch niet gek werd. ^^


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Op mijn laptop had ik er altijd al een sticker op, omdat ik zoiets al eerder had gehoord.. en toen verklaarde iedereen me nog voor gek.
    Op mn tablet heb ik dat nog niet.. maar dat vind ik ook zonde :(.


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Ik vind het geen frisse gedachte, nee.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Dat wordt al jaren geroepen :'D Als je gewoon zorgt dat je pc veilig en schoon is hoef je vaak je nergens druk om te maken. Waarom zouden ze iemand in de gaten houden die niet interessant is? Nou, van mij part mogen ze best mijn webcam aanzetten, zien ze mijn gezicht (en andere shit die ze toch niet willen zien :Y)).


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Oke halt!!
    Een paar weken geleden stond mijn webcam opeens aan op mijn laptop, terwijl ik geen idee heb hoe dat ding aan moet.(cat)

    Achja, als ze al iets hebben gezien. Dan is het alleen een geïrriteerde ik die haar huiswerk niet snapte.


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Dat is best een naar idee, eigenlijk. Misschien moet ik dan toch eens een plakkertje gaan zoeken.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Ja, heb ik gehoord.

    [ bericht aangepast op 17 jan 2014 - 18:14 ]


    Tijd voor koffie.

    Ik heb er wel iets opgeplakt maar een eng idee...


    "never let anyone dull your sparkle"

    Oh, god, dat moet ik dan echt maar gaan doen, want ik loop altijd van de badkamer zo mijn slaapkamer binnen om me daar af te drogen/om te kleden x:


    The truth is, once you learn how to die, you learn how to live. - Tuesdays with Morrie, Mitch Albom

    Als ik niks met mijn webcam doe zit m'n laptop vaak dichtgeklapt. Dan valt er vrij weinig te zien.


    26 - 02 - '16

    Ancore schreef:
    En ik maar denken dat er toch niemand mee kon kijken als dat lampje niet brandde... Hier wordt ik dus best paranoïde van. Volgende keer toch maar zo'n plakkertje erop


    ©1998

    Ik heb er altijd al een plakkertje op zitten. Gewoon, voelt net wat veiliger ofzo haha.


    "Libraries were full of ideas – perhaps the most dangerous and powerful of all weapons."

    Ik word hier een beetje paranoia van, dus ik heb hem net ook afgeplakt. :W


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)