• Binnenkort moet ik beslissen welke taal en welke minor ik ga kiezen voor het tweede semester. Dat is al slopend genoeg, maar ik ga dus twee talen kiezen. Erg leuk allemaal, maar ik heb geen idee wat mijn tweede taal zal gaan worden. De eerste taal wordt Engels, omdat ik dat gewoon een geweldige taal vind sinds mijn vroege jeugd. Dan heb ik nog de keuze uit verschillende talen: Russisch, Italiaans, Spaans, Frans, Duits, Zweeds en Fries (:"DDD)
    Mijn toekomst zie ik voornamelijk in politieke sectoren (jawel, ik ga toch de politieke wereld in, hehehehe) zoals ambassades, EU, Verenigde Naties en andere politieke organisaties.
    Misschien word ik wat wijzer als jullie met leuke argumenten komen voor een bepaalde taal.
    (Russisch leek me ook heel gaaf trouwens, dat klinkt heel badass)

    [ bericht aangepast op 23 nov 2013 - 1:03 ]


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Ik zou duits of russisch kiezen.


    Queer zijn is gewoon alles

    Dooddoenervo schreef:
    Ik zou duits of russisch kiezen.

    Heb je daarvoor ook misschien redenen? (: Putin en Merkel zijn wel badass, dat moet ik toegeven.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Russisch. Dan kan je mooi vloeken en de helft van de tijd begrijpt niemand je. :Y) In bepaalde landen dan.

    [ bericht aangepast op 23 nov 2013 - 0:54 ]


    -

    Russisch! Het is een taal die veel mensen spreken en het schijnt ook dat het steeds algemener word.


    Your make-up is terrible

    Wat voor opleiding doe je? Het klinkt heel erg als Europese talen en culturen aan de RUG, maar ik dacht dat ze daar geen Noors gaven, maar Zweeds. :3

    Anyway, Russisch lijkt mij inderdaad ook heel gaaf, maar ik denk dat het van alle talen ook het meeste werk zal zijn, zeker omdat je er een heel nieuw alfabet bij moet leren. Als je twee talen doet wordt dat waarschijnlijk helemaal lastig. Als je de Europese politiek in wilt, zou ik daarom voor Frans of Duits kiezen, want ik denk dat je daar het meeste aan zou hebben. Spaans is ook echt een wereldtaal, maar meer in Amerika dan hier in de buurt, geloof ik. In ieder geval zou ik niet voor Fries gaan, want ondanks wat de Friezen graag zouden willen, kom je daar in Europa niet erg ver mee. (krul)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Barnabas schreef:
    (...)
    Heb je daarvoor ook misschien redenen? (: Putin en Merkel zijn wel badass, dat moet ik toegeven.


    Duits en Russisch zijn redelijk belangrijke talen. Zeker Duits in Europa. :)


    Queer zijn is gewoon alles

    Square schreef:
    Wat voor opleiding doe je? Het klinkt heel erg als Europese talen en culturen aan de RUG, maar ik dacht dat ze daar geen Noors gaven, maar Zweeds. :3

    Anyway, Russisch lijkt mij inderdaad ook heel gaaf, maar ik denk dat het van alle talen ook het meeste werk zal zijn, zeker omdat je er een heel nieuw alfabet bij moet leren. Als je twee talen doet wordt dat waarschijnlijk helemaal lastig. Als je de Europese politiek in wilt, zou ik daarom voor Frans of Duits kiezen, want ik denk dat je daar het meeste aan zou hebben. Spaans is ook echt een wereldtaal, maar meer in Amerika dan hier in de buurt, geloof ik. In ieder geval zou ik niet voor Fries gaan, want ondanks wat de Friezen graag zouden willen, kom je daar in Europa niet erg ver mee. (krul)

    Woeps, ik bedoel inderdaad Zweeds. Ik doe ETC aan de RUG. (:
    Hahaha, ik was ook niet van plan om Fries te gaan studeren. Dat is mijn moedertaal en het heeft niet heel veel zin om dat nog te gaan verbeteren. :'D
    Russisch klinkt natuurlijk wel heel mooi, maar het is inderdaad lastig als je er nog een tweede taal bij doet. Wel is het zo dat je twee uren minder Engels in de week krijgt, waardoor je meer tijd hebt voor een tweede taal.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Ik persoonlijk zou kiezen voor een taal die ik nog niet spreek, Zweeds of Russisch (:
    Maar het is jouw keuze natuurlijk.

    Ik heb 2 vrienden die Russisch gestuurd hebben en het hebben opgegeven, omdat het zo verschrikkelijk moeilijk was (voor hen, wie weet ligt dat voor jou anders). Maar goed, ik spreek geen van de andere talen dus ik kan je niet echt helpen met tips (:


    I was raised to be charming, not sincere. -- prince charming

    Ik doe als tweede taal (ook naast Engels) Spaans, omdat het ook een van de drie wereldtalen is, en internationaal gezien ook vrij strategisch is ^^


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Als ik het zo lees, mag ik wel vijf talen tegelijk studeren om internationaal aan de bak te komen. :'D


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Barnabas schreef:
    Als ik het zo lees, mag ik wel vijf talen tegelijk studeren om internationaal aan de bak te komen. :'D


    Dat is ook zo :Y)


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Valli schreef:
    (...)

    Dat is ook zo :Y)

    Hmm. In de zomervakanties dan maar naar Rusland, China en Duitsland toe gaan. :')


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Ik zou Russisch kiezen, al is het maar omdat dat zo ongeveer een taal is die ze hier niet spreken en omdat ze in Rusland zelf ook geen Engels kunnen.
    Want Italiaans, Spaans, Frans, Duits, Zweeds en Fries kunnen redelijk veel mensen praten en in die landen zelf kunnen ze ook Engels, dus ik denk persoonlijk dat je er meer uit zou kunnen halen als je Russisch kiest. Plus als je toch nog graag een van die andere talen wil leren kan je daar sowieso avondschool voor volgen.


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    liz1Dxx schreef:
    Ik zou Russisch kiezen, al is het maar omdat dat zo ongeveer een taal is die ze hier niet spreken en omdat ze in Rusland zelf ook geen Engels kunnen.
    Want Italiaans, Spaans, Frans, Duits, Zweeds en Fries kunnen redelijk veel mensen praten en in die landen zelf kunnen ze ook Engels, dus ik denk persoonlijk dat je er meer uit zou kunnen halen als je Russisch kiest. Plus als je toch nog graag een van die andere talen wil leren kan je daar sowieso avondschool voor volgen.


    Spanjaarden durven het al eens te vertikken om Engels te praten :')


    But I still have this faith in the truth of my dreams.