• Hoi, mede Q leden.
    Als ik aan een verhaal begint, dan plan ik meestal niet en raak ik al snel in het midden van een verhaal vast en dat ben ik een beetje beu te worden. Alleen, ik weet totaal niet hoe ik aan het plannen van een verhaal moet beginnen. Dus, daarom, mijn vraag: "Hoe plannen jullie je verhalen?"


    Ex astris, sciencia

    Per hoofdstuk plannen wat er in voor gaat komen en dat op een rijtje zetten.


    De rustigste manier van zelfmoord is houden van een vreemdeling.

    Niet.
    Ik schrijf altijd maar wat, en heb niet zo vaak last van een blok. Ik denk altijd na voordat ik ga slapen, maar schrijf niets uit verder (:


    Miep

    Ik heb een map en daarin maak ik altijd een kort stukje tekst voor ieder richtlijn voor mijn verhalen.


    Wanna roll with the wind, bringing distance to everything...

    Ik plan eigenlijk nooit...

    Ik kom op een idee -> als het langer dan 2 dagen in mijn hoofd zit schrijf ik het op.
    Ik kies ervoor om het uit te werken, of niet.
    Ik begin gewoon te schrijven, en dan vind ik vanzelf wel een verhaallijn.
    Ook verwerk ik meestal mijn emoties erin, waardoor ik het sowieso niet vooruit kan plannen want ik voel me elke dag anders dan de dag ervoor.
    Dusja, ik zie wel wat er gebeurt haha


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik schrijf gewoon. Ik heb momenteel drie verhalen waaraan ik bezig ben. Als ik voor het ene geen inspiratie heb, schrijf ik gewoon verder aan het andere, waarnaar ik bijna altijd weer inspiratie opdoe voor de andere verhalen.


    The odds are néver in our favor.

    Ik bedenk in mijn hoofd wat er ongeveer in welk hoofdstuk gaat komen, maar ik zet het niet op papier omdat het nooit echt definitief is.


    Take risks and conquer your fears.

    Het is handig om kort op te schrijven voor elk hoofdstuk wat je vertelt, maar bij mij wees de praktijk uit dat zelfs dan of het hoofdstuk totaal anders wordt en vaak ook andere dingen in voor kwamen. Soms zelfs al stukken die ik pas voor het volgende hoofdstuk gepland had.
    Als je dreigt vast te lopen is het altijd handig om sowieso de verhaallijn op te schrijven en als je lege stukken hebt die daar duidelijk in aan te geven, zodat je daar voor iets kunt verzinnen om op te vullen.


    "Everything you see exists together in a delicate balance." -Mufasa

    Goede vraag, zelf heb ik een beetje hetzelfde probleem.


    Aan niets denken is ook denken.

    Florentina schreef:
    Goede vraag, zelf heb ik een beetje hetzelfde probleem.


    26 - 02 - '16

    Toen ik voor het eerst begon met mijn boek had ik alleen de grote lijnen in mijn hoofd. Ik ben er nu wel achter dat dingen uitschrijven heel handig kan zijn. Zo weet je zeker dat het verhaal loopt zoals je het ook wilt en dat je het later niet 1000 keer hoeft aan te passen.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Titan schreef:
    Toen ik voor het eerst begon met mijn boek had ik alleen de grote lijnen in mijn hoofd. Ik ben er nu wel achter dat dingen uitschrijven heel handig kan zijn. Zo weet je zeker dat het verhaal loopt zoals je het ook wilt en dat je het later niet 1000 keer hoeft aan te passen.


    Dit.
    Nu plan ik echter per 'hoofdstuk' of per gebeurtenis of hoe je het ook maar wilt noemen.
    Voorbeeld: (erg globaal opgeschreven)

    *Hoofdpersoon komt in de gevangenis terecht*
    Wat gebeurd er allemaal in de gevangenis?:
    - Hoofdpersoon wordt ondervraagt.
    - Hoofdpersoon krijgt vier vrienden die ook vast zitten.
    - Hoofdpersoon wordt bedreigd door iemand die niet blij is met haar/zijn komst.
    - Hoofdpersoon wordt nog een keer ondervraagt, dit keer op een andere manier. (ze wordt geconfronteerd met haar vrienden erbij)
    - Blablabla.(niet echt natuurlijk, maar ik heb geen zin om allemaal dingen te gaan verzinnen)
    - Hoofdpersoon wordt uiteindelijk weer vrijgelaten.

    Uiteindelijk wijk je altijd toch wel wat af van de oorspronkelijke planning, omdat het in je hoofd natuurlijk altijd anders loopt en de planning dan niet meer correct is, maar zo doe ik het dus ongeveer.

    [ bericht aangepast op 5 dec 2013 - 22:02 ]


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Blijven schrijven, opschrijven als je iets te binnen schiet...


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Dan moet je....

    Ah laat maar joh


    It's high noon.

    Mijn manier is volgens mij heel apart :') Ik krijg een idee van een verhaal en dat begint altijd in het midden bij iets heftigs. Als ik een paar van die ideeën heb uitgeschreven, dan schijf ik er een verhaal omheen :'D

    Als een idee langer dan een week in mijn hoofd blijft zitten, schrijf ik het uit. De twee weken die daarop volgen schrijf ik alles uit wat ik droom of denk over het verhaal. Als ik ongeveer drie pagina's aan achtergrondinformatie heb + de personages, dan schrijf ik altijd het begin en einde op. Vervolgens geef ik elke personage een doel of reden in het verhaal waar naartoe gewerkt wordt. Sommige scènes schrijf ik alvast in het kort uit, en de grootste plottwists.

    De rest laat ik vrij. Ik plan nooit per hoofdstuk, want dan voel ik me gebonden en soms werken de personages tegen (in mijn hoofd dan =P).


    I wonder what it feels like to be a unicorn