• ik heb het weer gedaan hoor...
    twee meiden (ik noem ze even C & B) hebben ruzie. Beide zaten ze de hele tijd tegen me te vertellen over de ruzie met elkaar. Op een gegeven moment was C verdrietig omdat een jongen haar had gedumpt, en ik maakte het erger door te vertellen hoe leuk ik het met m'n vriend had. Toen ze dat tegen me zei heb ik rekening met haar gehouden. Vervolgens had ze weer een vriend en zat tegen me te vertellen hoe leuk ze het wel niet met hem had, terwijl ze wist dat ik m'n vriend heel erg miste. Uiteindelijk zat ze me elke dag, bijna elk uur dat ik haar zag dat we samen naar de bus liepen, te vertellen hoe slecht haar vriend het wel niet had en ik kwam er niet tussendoor om te zeggen dat ik daar gek van werd. Ik liep al krom van m'n eigen problemen, dus B en ik hadden het erover(Oké, misschien was ze niet de juiste persoon maar zei kent die jongen en weet waar ik het over heb). Dus ik had tegen haar gezegd dat ik er gek van werd en toen had zei dat in een opwelling tegen die jongen gezegd en die jongen weer tegen C. Nu is C boos op me en kan ik volgens haar wegrotten wat ik overigens wel begrijp want ik had gewoon m'n mond moeten houden. Maar ze kan toch wel een keer denken van ''oke, misschien word ze nu intussen wel een beetje gek van me'' nee hoor, ze ging gewoon vrolijk door. Nu schijnt het dus te zijn dat ik niet de enige ben tegen wie ze het heeft gezegd maar ook nog tegen een andere beste vriendin.
    Nu worden er opeens heel veel mensen bij betrokken die er niet bij betrokken hadden moeten zijn. B word op school door mensen aangesproken, in haar buurt en zelfs via telefoon omdat C zoveel praat. Nu weten meer mensen van de klas het en vandaag kreeg ik op m'n sodemieter dat ik me ging mengen dat dat die persoon uit eigen ervaring wist dat ik het had doorgelult. Nou sorry dat ik perongeluk m'n mond voorbij praatte. Nu gaan we morgen met de klas erover praten en eerlijk gezegd vrees ik ervoor aangezien ik meestal de boeman ben. Bovendien zou ik dolgraag eerlijk zijn over C aangezien zij nu heel vrolijk doet tegen mensen waar ze normaal over roddelt en die ze niet mag en iemand die ze nooit zal vergeven.
    Iemand raad?

    [ bericht aangepast op 4 dec 2013 - 13:51 ]


    There's nothing the matter with my face! I got character! ~ Hatchet-face

    Altijd overal de schuld van krijgen is natuurlijk vreselijk. Ervaring

    Als ik jou was zou ik gewoon wachten tot de andere wat zeggen en dan reageren als zij iets zeggen wat jou niet zint.
    En stel dat jij zelf wat mag zeggen. Zeg dan wat je net hebt getypt. Wees eerlijk.

    Eerlijkheid duurt het langst.

    [ bericht aangepast op 4 dec 2013 - 13:53 ]


    nothing is true, everything is permitted.

    Eh, dus even in een notendoppie: Jij werd gek van C dat ze de hele tijd over haar vriend praatte en zei dat eerlijk tegen B, zij zei dat tegen die gozer en die zei het weer tegen C?
    Wauw. Leuk, geroddel en gepraat.

    Heel eerlijk gezegd vind ik het bull dat daar een hele drama over word gemaakt. Oke, je zei het niet zelf eerlijk tegen C, maar er zijn ergere dingen dan het doorvertellen dat je gek word van dat gepraat over dezelfde persoon.
          Misschien als je het haar nu zelf eerlijk verteld, ook al weet ze het. Maar het is altijd beter om het uit jouw mond te horen dan van iemand anders. Je kan dan namelijk ook meteen zeggen van waarom het zo is enzo.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Marshall schreef:
    Eh, dus even in een notendoppie: Jij werd gek van C dat ze de hele tijd over haar vriend praatte en zei dat eerlijk tegen B, zij zei dat tegen die gozer en die zei het weer tegen C?
    Wauw. Leuk, geroddel en gepraat.

    Heel eerlijk gezegd vind ik het bull dat daar een hele drama over word gemaakt. Oke, je zei het niet zelf eerlijk tegen C, maar er zijn ergere dingen dan het doorvertellen dat je gek word van dat gepraat over dezelfde persoon.
          Misschien als je het haar nu zelf eerlijk verteld, ook al weet ze het. Maar het is altijd beter om het uit jouw mond te horen dan van iemand anders. Je kan dan namelijk ook meteen zeggen van waarom het zo is enzo.


    Klopt, ik wou het ook tegen haar zeggen maar ik vond geen goed moment. Voordat ik het tegen haar kon zeggen, had m'n vriendin het al gedaan. Maar is het nou eerlijk dat omdat C nu tegen andere mensen het gaat vertellen, ik nu de boeman ben?


    There's nothing the matter with my face! I got character! ~ Hatchet-face

    xHappinessx schreef:
    (...)

    Klopt, ik wou het ook tegen haar zeggen maar ik vond geen goed moment. Voordat ik het tegen haar kon zeggen, had m'n vriendin het al gedaan. Maar is het nou eerlijk dat omdat C nu tegen andere mensen het gaat vertellen, ik nu de boeman ben?

    Ik vind dat ze nogal aandacht vraagt. Sorry hoor, maar daardoor vergroot ze de ruzie, terwijl dat helemaal niet zo hoeft. De ruzie is iets tussen jullie, daar hoeft ze helemaal geen andere mensen bij te halen. In plaats van dat ze dat doet kan ze ook gewoon met jou praten.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Sluit jezelf op in een grot en gooi de sleutel weg waarna je als kluizenaar gaat leven.
    Nooit meer drama en het werkt voor 100%!


    "Well, well. Look who we've got here!"