• De stelling van deze week luidt:
    Roken en drinken moet allemaal verhoogd worden naar 21 jaar.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Ik weet het niet. Ik denk niet dat mensen zich er echt aan gaan houden.


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    Ik denk dat mensen juist meer gaan drinken en meer gaan roken als dat gebeurt. Als je iets niet mag doen, is het meestal veel aantrekkelijker om het juistwel te doen en dat is dus ook wat er gebeurt bij jongeren. Als je iets wel mag doen, zal je het (meestal) ook wat minder doen, omdat je het toch altijd nog wel kan doen. Persoonlijk vind ik dat het niet verhoogd hoeft te worden.

    [ bericht aangepast op 8 dec 2013 - 8:37 ]


    Freedom is a length of rope. God wants you to hang yourself with it.

    JensenAckles schreef:
    Ik denk dat mensen juist meer gaan drinken en meer gaan roken als dat gebeurt. Als je iets niet mag doen, is het meestal veel aantrekkelijker om het juistwel te doen en dat is dus ook wat er gebeurt bij jongeren. Als je iets wel mag doen, zal je het (meestal) ook wat minder doen, omdat je het toch altijd nog wel kan doen. Persoonlijk vind ik dat het niet verhoogd hoeft te worden.

    JensenAckles schreef:
    Ik denk dat mensen juist meer gaan drinken en meer gaan roken als dat gebeurt. Als je iets niet mag doen, is het meestal veel aantrekkelijker om het juistwel te doen en dat is dus ook wat er gebeurt bij jongeren. Als je iets wel mag doen, zal je het (meestal) ook wat minder doen, omdat je het toch altijd nog wel kan doen. Persoonlijk vind ik dat het niet verhoogd hoeft te worden.


    Wanna roll with the wind, bringing distance to everything...

    Haha, lol.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Nee, zeker niet.
    Nu kan men vanaf 16 jaar aan de slag me soft alcohol. Jongeren worden dronken, doe stomme dingen en leren de gevolgen van alcohol kennen. (Nouja, de meeste toch).
    Als ze 18 worden krijgen ze een rijbewijs en beseffen ze reeds de gevaren van drinken achter het stuur. (Laten we even doen alsof de jeugd van tegenwoordig niet zo stom is om dronken achter het stuur te kruipen).
    Als je jongeren eerst een rijbewijs geeft en dan pas met drank leert omgaan, vrees ik dat er veel ongelukken zullen gebeuren.
    Daarbij is de pubertijd nu eenmaal een tijd waarin je zot mag doen, fouten mag maken en eruit moet leren, waarom ons dat in hemelsnaam afnemen?

    Roken zou ik echter wel optrekken tot bijvoorbeeld18 of 21 jaar, hoewel ik vrees dat als ze willen roken, ze er toch aanraken.


    Failure is the opportunity to begin again, more intelligently.

    Euhm nee... Ik vind het al raar dat de alcoholgrens naar 18 gaat. Dat betekent dus dat mensen die nu zestien of zeventien zijn niet meer mogen kopenn tot dat ze achttien worden, terwijl ze dat nu wel al die tijd mochten. Voor sommige mensen zal dit maar een paar maanden zijn, voor anderen maximaal twee jaar. Zelf ben ik toch geen grote drinker, dus voor mij is het geen probleem,maar ik vind het wel krom. Plus, alsof er geen andere manieren zijn om aan drank of sigaretten te komen... dat gebeurde nu ook al met kinderen onder de zestien en de mensen die nu legaal alcohol en sigaretten kunnen kopen, zullen dat juist ook doen als de leeftijd verhoogd wordt. Of dat nu naar 18 of 21 is. Daarbij denk ik dat iedereen op een gegeven moment wel oud genoeg is om zelf over dit soort dingen te bepalen en zo niet, dan moeten ze zelf de consequentie daarvan maar ervaren. Zoals eigenlijk de meeste mensen tot nu toe ben ik het dus oneens.


    Hamartia

    Sigil schreef:
    Ik weet het niet. Ik denk niet dat mensen zich er echt aan gaan houden.


    26 - 02 - '16

    CatchADreamx schreef:
    Nee, zeker niet.
    Nu kan men vanaf 16 jaar aan de slag me soft alcohol. Jongeren worden dronken, doe stomme dingen en leren de gevolgen van alcohol kennen. (Nouja, de meeste toch).
    Als ze 18 worden krijgen ze een rijbewijs en beseffen ze reeds de gevaren van drinken achter het stuur. (Laten we even doen alsof de jeugd van tegenwoordig niet zo stom is om dronken achter het stuur te kruipen).
    Als je jongeren eerst een rijbewijs geeft en dan pas met drank leert omgaan, vrees ik dat er veel ongelukken zullen gebeuren.
    Daarbij is de pubertijd nu eenmaal een tijd waarin je zot mag doen, fouten mag maken en eruit moet leren, waarom ons dat in hemelsnaam afnemen?

    Roken zou ik echter wel optrekken tot bijvoorbeeld18 of 21 jaar, hoewel ik vrees dat als ze willen roken, ze er toch aanraken.


    Je mag pas vanaf je 18e drinken, roken en uitgaan en vanaf je 17e kun je je rijbewijs krijgen :')


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Sigil schreef:
    Ik weet het niet. Ik denk niet dat mensen zich er echt aan gaan houden.


    Queer zijn is gewoon alles

    Het wordt al verhoogd naar 18, en dat vind ik eigenlijk wel een goede leeftijd. Maar er zullen altijd jongeren blijven die onder de 18 toch aan drank en sigaretten komen. Oneens dus.
    Als het naar 21 verhoogd zou worden zou ik het wel minder beschamend vinden om mensen om ID te vragen. Maar vanaf 1 januari móet ik iedereen tot 25 jaar om een ID vragen. En ik maak me nu al zorgen om hoe ik ga zien of iemand onder 25 jaar is. xd

    [ bericht aangepast op 8 dec 2013 - 10:24 ]


    You are beautiful, you are love.

    Mensen zouden zich er nooit aan houden.
    En verkopers zouden gewoon sigaretten en alcohol door blijven verkopen.
    Trouwens, je hebt ook nog altijd sigarettenautomaten.


    Dear Noah, we could have sworn you said the arc wasn't leaving 'til 5. Sincerely, the unicorns.

    Het heeft toch geen zin want ze laten andere mensen voor hun kopen


    Ha! I invent the word impossible. That's why I am the champ. Whether I like it or not.

    Als het zo werken, ja. Maar dat doet het waarschijnlijk toch niet.


    ©1998

    Eigenlijk zouden ze het toch helemaal moeten verbieden. Maar ja, zo werkt dat niet.
    Voorlopig is 18 wel voldoende.


    Fuck the world, love yourself