• De stelling van deze week luidt:
    Roken en drinken moet allemaal verhoogd worden naar 21 jaar.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Alsof dat gaat helpen. 13-jarige kinderen komen nu ook al aan alcohol, dus wat maakt het uit om die leeftijd te verhogen? Als je eerst wilt dat mensen oud genoeg zijn om verantwoordelijk met alcohol om te gaan, dan kun je alcoholische dranken beter afschaffen. Ik ken mensen die boven de 40 zijn en nog altijd dronken achter het stuur kruipen, met het excuus: "Ik heb ervaring. Ik mag dronken achter het stuur rijden,"
    Je kan dan ook zeggen dat het op je 18de nog steeds schadelijk voor je is, maar alcohol is altijd schadelijk voor het lichaam.


    Take me to wonderland

    Nou, je ziet hoe dat uitpakt in de USA. :'D


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Hmm ik zou doen sterke drank voor 21 jaar en hoger, en de wat minder sterke drank voor feestjes enzo dat dat wel gewoon mag voor 16+.
    Roken zou ik naar 18 doen. Beetje onhandig al die leeftijden maar dat vind ik gewoon haha c:
    Dus nee, alleen sterke drank.

    Lol, nee. Ik ken kinderen van tien jaar die al aan de wiet zitten. Alsof dat gaat helpen. Bovendien vind ik dat mensen zelf maar moeten kiezen of ze hun leven willen ruïneren.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Endorphin schreef:
    Alsof dat gaat helpen. 13-jarige kinderen komen nu ook al aan alcohol, dus wat maakt het uit om die leeftijd te verhogen? Als je eerst wilt dat mensen oud genoeg zijn om verantwoordelijk met alcohol om te gaan, dan kun je alcoholische dranken beter afschaffen. Ik ken mensen die boven de 40 zijn en nog altijd dronken achter het stuur kruipen, met het excuus: "Ik heb ervaring. Ik mag dronken achter het stuur rijden,"
    Je kan dan ook zeggen dat het op je 18de nog steeds schadelijk voor je is, maar alcohol is altijd schadelijk voor het lichaam.


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Nee


    My thoughts are stars I cannot fathom into constellatio

    Oneens ik vind het al belachelijk dat het naar 18 jaar is verhoogd. (Ook al ben ik negentien en heb er geen last van)


    Alleen maar tranen van geluk

    Wat een grap, zelfs nu de leeftijdsgrens 16 jaar is luistert er echt al niemand naar, dan is 21 jaar al helemaal verloren hoop.

    [ bericht aangepast op 8 dec 2013 - 14:49 ]

    Gewoon een biertje of een klein glaasje wijn vind ik wel op 16/18 jarige leeftijd kunnen.
    En als je dit zou verhogen naar 21 jaar dan gaan jongeren alsnog wel drinken alleen dan niet in kroegen.
    En de kroegen zullen doordat er geen jongeren meer komen minder verdienen.
    Roken, moet je gewoon helemaal niet doen.


    nothing is true, everything is permitted.

    Lol, bull, maar mogen ze doen hoor. Ik heb der geen problemen mee, ben toch bijna 21 :').


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ubiquitous schreef:
    (...)

    Je mag pas vanaf je 18e drinken, roken en uitgaan en vanaf je 17e kun je je rijbewijs krijgen :')


    Volgens mij is dat de regel in Nederland, want voor zover ik weet mag je drinken op je zestiende in België.
    Alleszins ben ik tegen. Het gaat toch niets uithalen.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ik ben het er niet mee eens. Mensen die nu net 16 zijn, balen wel enorm dat het op 1 januari 18 word. Dus als je nu 18 word, heb je wel geluk. Maar die zouden ook boos worden als het 21 word. Ik denk persoonlijk dat er al opstanden gaan komen door de 18 + verhoging.


    "I Was Born To Be A Warrior, And Now I Am."

    Cicero schreef:
    (...)

    Volgens mij is dat de regel in Nederland, want voor zover ik weet mag je drinken op je zestiende in België.
    Alleszins ben ik tegen. Het gaat toch niets uithalen.

    Haha, inderdaad. En roken ook, en volgens mij is er niet echt een wet voor uitgaan bij ons. :W

    Edit: Dit vond ik hier.
    Veel jongeren denken dat ze mogen uitgaan vanaf hun zestiende, maar eigenlijk zegt de wet niets over de leeftijd waarop je ermee mag beginnen. De wet zegt wel dat ‘de aanwezigheid in danszalen en drankgelegenheden’ verboden is voor min zestienjarigen als ze niet vergezeld zijn van één van hun ouders of een andere volwassene.

    Een uitzondering wordt gemaakt voor ‘dansgelegenheden die niet uit handelsgeest plaatshebben’. Lees: fuiven zonder winstgevend doel zoals die van het jeugdhuis, de chiro, de korfbal, enz…

    Vanaf je zestiende mag je een discotheek binnen


    Nou ja, ik blijf het bullshit vinden dat men op alles een minimumleeftijd moet plakken.

    [ bericht aangepast op 8 dec 2013 - 15:47 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Oneens. Ik vind het nu al zo jammer voor vele zestien- en zeventienjarigen die straks niet meer de kroeg in mogen. Dat ze niets mogen drinken kan me niet zoveel schelen, maar ik vind uitgaan hartstikke leuk en een bijkomend effect van het verhogen van de alcoholleeftijd is dat de mensen die daaronder zitten niet meer naar binnen mogen in kroegen en dergelijke.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Oneens, dat is een beetje overdreven.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''