• De stelling van deze week luidt:
    Roken en drinken moet allemaal verhoogd worden naar 21 jaar.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Sigil schreef:
    Ik weet het niet. Ik denk niet dat mensen zich er echt aan gaan houden.


    16 - 09 - '17

    Nee, ik vind dat moeten investeren in een betere voorlichting en dus opvoeding. Ik ben vanaf jong opgevoed met alcohol een borrel glaasje wijn op zondag bij het eten toen ik een jaar of twaalf was. Op mijn 14/15 mocht in een biertje mee drinken op zondag. mijn ouders hebben mij altijd geleerd dat alcohol lekker moet zijn en niet bedoeld is om katje lam te worden.
    ik ervaarde dan ook dat toen ik 16 was ik het helemaal niet stoer of interessant vond om straal bezopen te raken.
    natuurlijk ben ik ook wel eens dronken geraakt maar met mijn 21 jaar is dat nog op beide handen te tellen =)
    wanneer men de grens voor gebruik van alcohol gaan verhogen word het veel leuker om illegaal te gaan drinken, want alles was niet mag is stoer. ik weet bijna zeker (de rebel die ik was) ik voortijdig was gaan drinken wanneer de grens zo hoog was.


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    In theorie klinkt dat heel leuk, maar in de praktijk werkt zoiets toch niet. Ze moeten maar doen met die regels wat ze het beste lijkt. Ik rook niet en heb nog nooit een druppel gedronken, dus wat mij betreft maakt het niet veel uit, en ik heb geen invloed op wat anderen doen.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Op het gebied van sterke drank vind ik de leeftijd van 18 jaar wel oké. Je moet in je leven kans hebben om fouten te maken dat heb je nu (leeftijd tussen 16 en 18 jaar) met bier.
    Over het roken ben ik het zeer oneens (ja ik ben een roker). Wil je het optrekken naar 21 dan kun je ze net zo goed volledig afschaffen. Rokers mogen amper nog ergens roken laat staan dat ze ook nog eens de leeftijd ervoor gaan veranderen. De maatschappij verdient trouwens bakken vol geld aan rokers en drankgebruikers en daarbij zouden jongeren toch nog steeds eraan kunnen geraken ook al wil je de leeftijdsgrens verhogen...


    So close to reaching that famous happy end, Almost believing this was not pretend.

    Ik denk dat 18 voorlopig een goede grens is om te stellen, 21 vind ik een beetje overdreven.
    Maar je zal toch wel zien dat jongeren aan drank en of sigaretten kunnen komen, aangezien ze aan anderen vragen of ze het voor hun willen kopen…

    [ bericht aangepast op 9 dec 2013 - 12:28 ]


    Heaven´s closed, Hell´s sold out

    Doen.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Oneens. Ze vragen het gewoon aan iemand anders om het te kopen, dus denk niet dat het veel nut heeft.

    Avarosa schreef:
    Haha, lol.


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Laten we eerst maar kijken hoe de huidige verhoging uitpakt...


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nee... ze moeten gewoon strenger controleren op jongere mensen...


    The thing you do mean something to people -Ncis

    Oneens,niemand gaat zich d'r aan houden. Ik vind het al onzin dat bier en wijn nu ook pas vanaf 18 mag, het is juist goed als jongeren op hun 16e beginnen met bier en wijn te drinken. Straks worden ze 18 en beginnen ze meteen Vodka flessen te kopen en zich vol te gieten, en dan gaat het juist fout. Ze moeten juist bij jong beginnen met niet sterke drank om een beetje te wennen en niet meteen groot te beginnen. Die 21+ regel voor sterke drank zou al helemaal onzin zijn, ik denk niet dat die wet d'r komt omdat er waarschijnlijk enorme opstanden daartegen komen. je bent toch meerderjarig als je 18 bent? Dat moet de overheid ook zien en niet de 18 jarige nog steeds als kleine kinderen behandelen. D'r zijn al zoveel dingen die verboden zijn, mensen mogen zelf toch wel bepalen of ze drinken of niet? En als het wel zou gebeuren zou iedereen toch wel aan drank komen, genoeg mensen onder de 18 die nu ook aan drank komen dus onder de 21 zullen ze sowieso wel krijgen. En sigaretten vind ik al helemaal onzin, ik vind dat dat gewoon 16 moet blijven, d'r zijn ook genoeg ouders die het goedkeuren van hun kinderen, het is je eigen leven en je eigen verantwoordelijkheid.

    en de overheid gaat héél veel geld verliezen als er minder sigaretten en alcohol verkocht word, is ook een van de grootste redenen dat wiet zo makkelijk te verkrijgen is in Nederland. :)

    [ bericht aangepast op 9 dec 2013 - 19:53 ]


    don't smile now, save it for later.

    Het moet allemaal zo blijven.
    Als je nu al niet mag roken, drinken of weet ik veel wat van gwn je ouders; beeld je dan in wat ze zouden doen als het van de regering niet mag.
    Maar Bon, iedereen zijn mening (:


    "Be childish. Be irresponsible. Be disrespectful. Be everything this society hates."

    Achttien jaar vind ik prima. 21 jaar vind ik wel erg ver gaan. Alhoewel ik 21 jaar wel geschikt vind voor sterke drank. Een duidelijk verschil daartussen lijkt me wel verstandig.
    Ik vind het moeilijk om wat drank betreft grenzen te stellen. Het verschilt per persoon. De één heeft nu eenmaal een betere zelfdiscipline dan de ander.


    Whatever you do in life will be insignificant, but it's very important that you do it because nobody else will.

    JensenAckles schreef:
    Ik denk dat mensen juist meer gaan drinken en meer gaan roken als dat gebeurt. Als je iets niet mag doen, is het meestal veel aantrekkelijker om het juistwel te doen en dat is dus ook wat er gebeurt bij jongeren. Als je iets wel mag doen, zal je het (meestal) ook wat minder doen, omdat je het toch altijd nog wel kan doen. Persoonlijk vind ik dat het niet verhoogd hoeft te worden.


    Good friends, good books, and a sleepy conscience: this is the ideal life.

    Nee alchol en sigaretten kom je toch wel aan en als je het niet mag tijdens uit gaan ofzo wrd het wel ergens op straat gedaan