• De stelling van deze week luidt:
    Roken en drinken moet allemaal verhoogd worden naar 21 jaar.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Hell no, de grens van achttien helpt al geen ene shit. Maak het 21 en het wordt enkel nog meer fun om er tegen in te gaan en in het geniep te drinken.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Als ze het willen dan komen ze er toch wel aan. Punt.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    CatchADreamx schreef:
    Nee, zeker niet.
    Nu kan men vanaf 16 jaar aan de slag me soft alcohol. Jongeren worden dronken, doe stomme dingen en leren de gevolgen van alcohol kennen. (Nouja, de meeste toch).
    Als ze 18 worden krijgen ze een rijbewijs en beseffen ze reeds de gevaren van drinken achter het stuur. (Laten we even doen alsof de jeugd van tegenwoordig niet zo stom is om dronken achter het stuur te kruipen).
    Als je jongeren eerst een rijbewijs geeft en dan pas met drank leert omgaan, vrees ik dat er veel ongelukken zullen gebeuren.
    Daarbij is de pubertijd nu eenmaal een tijd waarin je zot mag doen, fouten mag maken en eruit moet leren, waarom ons dat in hemelsnaam afnemen?

    Roken zou ik echter wel optrekken tot bijvoorbeeld18 of 21 jaar, hoewel ik vrees dat als ze willen roken, ze er toch aanraken.


    dan laat je ze hun rijbewijs gewoon later halen, 18 jaar drinken en dan 21 jaar rijbewijs


    Alles heeft betekenis, ook niets

    Mijn mening.

    Alcohol: Ja bier en wijn vanaf 16, maar bijvo mixjes en andere soft Alochol naar 18-21+, waarom dan komen er misschien minder COMA-drinkers.
    Roken: Nee, ouders kopen het anders toch wel voor hun kind!! Dus nut om dat te verhogen heeft dat niet, en al doen ouders het niet kopen doen vrienden van hogere leeftijd het wel voor ze.


    Enjoy the little things in life, because one day you wi

    Barnabas schreef:
    Nou, je ziet hoe dat uitpakt in de USA. :'D


    Wat bedoel je daar precies mee? Er wordt namelijk in verhouding veel minder gedronken en gerookt in de VS.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Van mij part verhogen ze de leeftijd naar 40, het zal mensen toch niet tegenhouden. Ze vinden er altijd wel een weg omheen dus het zal niet veel effect hebben, denk ik.


    4:21 ''We'll be alright''

    Dat heeft toch helemaal geen zin.


    -

    anneC schreef:
    (...)

    dan laat je ze hun rijbewijs gewoon later halen, 18 jaar drinken en dan 21 jaar rijbewijs


    Zeker niet! Voor werk hebben veel mensen een auto/rijbewijs nodig. Ik ben zelf 19 en rijd iedere dag met de auto naar het werk (zoek maar eens een bus die om 7uur 's morgens in die buurt rijd, en dan nog zou ik ineens veel te vroeg moeten beginnen en ik sta nu al om 5 uur op.)


    Failure is the opportunity to begin again, more intelligently.

    JensenAckles schreef:
    Ik denk dat mensen juist meer gaan drinken en meer gaan roken als dat gebeurt. Als je iets niet mag doen, is het meestal veel aantrekkelijker om het juistwel te doen en dat is dus ook wat er gebeurt bij jongeren. Als je iets wel mag doen, zal je het (meestal) ook wat minder doen, omdat je het toch altijd nog wel kan doen. Persoonlijk vind ik dat het niet verhoogd hoeft te worden.


    Je gaat straks ook zien wanneer de regel er is dat je 18 moet zijn voor drank dat er veel meer schuurfeesten worden gegeven waar geen toezicht bij is dus meer uit de hand kan gaan lopen. Hoe ouder je moet zijn hoe "stiekem'r" het gaat gebeuren.


    take pills or become psycho

    Oneens.
    Als mensen willen roken of een alcoholisch drankje willen drinken, kunnen ze er toch wel aankomen.


    "Yes, that was a banana. No one expects the banana!"

    JensenAckles schreef:
    Ik denk dat mensen juist meer gaan drinken en meer gaan roken als dat gebeurt. Als je iets niet mag doen, is het meestal veel aantrekkelijker om het juistwel te doen en dat is dus ook wat er gebeurt bij jongeren. Als je iets wel mag doen, zal je het (meestal) ook wat minder doen, omdat je het toch altijd nog wel kan doen. Persoonlijk vind ik dat het niet verhoogd hoeft te worden.


    "Pride relates more to our opinion of ourselves, vanity to what we would have others think of us." - Jane Austen

    Sonyara schreef:
    Mijn mening.

    Alcohol: Ja bier en wijn vanaf 16, maar bijvo mixjes en andere soft Alochol naar 18-21+, waarom dan komen er misschien minder COMA-drinkers.
    Roken: Nee, ouders kopen het anders toch wel voor hun kind!! Dus nut om dat te verhogen heeft dat niet, en al doen ouders het niet kopen doen vrienden van hogere leeftijd het wel voor ze.

    Als je het bij roken zo stelt, dan moet je het ook niet doen met alcohol. Daar komen ze net zoals sigaretten ook gewoon aan.


    Take me to wonderland

    Sonyara schreef:
    Mijn mening.

    Alcohol: Ja bier en wijn vanaf 16, maar bijvo mixjes en andere soft Alochol naar 18-21+, waarom dan komen er misschien minder COMA-drinkers.
    Roken: Nee, ouders kopen het anders toch wel voor hun kind!! Dus nut om dat te verhogen heeft dat niet, en al doen ouders het niet kopen doen vrienden van hogere leeftijd het wel voor ze.


    Sorry, maar hier moet ik even om lachen. Ik heb namelijk nog nooit van ouders gehoord die bewust sigaretten voor hun kinderen kopen.


    26 - 02 - '16

    Avarosa schreef:
    Haha, lol.


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Oneens, mensen doen het toch wel.


    The universal language of art.