• Oké, dit is een zeiktopic, dus de mensen die dit niet willen aanhoren, raad ik aan weer weg te gaan (overigens niet gemeen bedoeld, maar ik heb op dit moment echt geen reacties nodig als "er zijn ergere dingen", of "hoef je daar nu over te zeiken?" )

    Vandaag dus gebeld door school: gebuisd op bepaalde zakken, heb geen idee welke. Wellicht Frans, Wiskunde en Latijn. Of enkele van die 3. Wat betekent dat? Nu ja, oftewel vakantietaak tegen de sterren op,oftewel veranderen van richting, maar dan ga ik nog steeds een vakantietaak hebben voor een ander vak. Moeten mijn ouders vanavond dus naar school gaan daarvoor, en raad mijn moeder me aan "ook mee te gaan".
    Ik voel me echt slecht op dit moment, het is gewoon zo klote. En ik wil Latijn niet laten vallen.

    [ bericht aangepast op 19 dec 2013 - 16:57 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Je hebt nog steeds 4 uur wiskunde, dat is voor de meeste richtingen in het hoger onderwijs genoeg. Je kan wel altijd ergens Wetenschappen Wiskunde gaan volgen, het is trouwens heel raar dat je school dat niet aanbied, terwijl er gemiddeld 6 keer zoveel kandidaten voor zijn. Bij ons op school zijn er 3 klassen van 20 wiskunde en 11 voor heel het jaar moderne talen wetenschappen.
    Ik zou van school veranderen, zoals ik heb gedaan, maar dan voor het omgekeerde...


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Cresseyde schreef:
    Je hebt nog steeds 4 uur wiskunde, dat is voor de meeste richtingen in het hoger onderwijs genoeg. Je kan wel altijd ergens Wetenschappen Wiskunde gaan volgen, het is trouwens heel raar dat je school dat niet aanbied, terwijl er gemiddeld 6 keer zoveel kandidaten voor zijn. Bij ons op school zijn er 3 klassen van 20 wiskunde en 11 voor heel het jaar moderne talen wetenschappen.
    Ik zou van school veranderen, zoals ik heb gedaan, maar dan voor het omgekeerde...


    Ze mogen niet, 2 andere scholen in ons dorpje bieden dat al...


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Hwin schreef:
    (...)

    Ze mogen niet, 2 andere scholen in ons dorpje bieden dat al...


    Da's best vreemd, want dat zijn echt wel de basisrichtingen, maar ik heb het nog al gehoord.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Ugh no wetenschappen is zo ugh !! Ik weet nog in mijn tweede jaar secundair toen ik ww had pfff ik verstond er nooit iets van .... Pfff . Nu ja veel suc6 meid


    Promises mean everything , but after they are broken sorry means nothing. -Eminem

    En ow ja heel de klas was mee , en ik altijd als een zwerver daar staan pffff


    Promises mean everything , but after they are broken sorry means nothing. -Eminem

    SlimTupac schreef:
    Ugh no wetenschappen is zo ugh !! Ik weet nog in mijn tweede jaar secundair toen ik ww had pfff ik verstond er nooit iets van .... Pfff . Nu ja veel suc6 meid


    Bedankt.
    WW hebben wij gelukkig niet meer, dat krijg je -denk ik- enkel in de eerste graad moderne. Ik heb eerst 2 jaar Latijn gedaan (en 4 maand, tot nu dus), en nu zou ik overstappen naar wetenschappen. Fysica is wel... leuk, en Chemie is ook niet erg, maar waar ik vooral tegen opzie is dat extra uur Frans en Bio...


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Hwin schreef:
    (...)

    Het probleem is dat ik bang ben dat, als ik naar een nieuwe school ga, weer gepest ga worden. Waar ik na een goede niet-opeenvolgende 4 à 5 jaar genoeg van begin te krijgen.

    In dat geval zou ik inderdaad ook er alles voor inzetten op je school van nu te kunnen blijven. En dan lijkt het me dus dat je gewoon moet bijstuderen voor Latijn en die vakantietaak zal moeten maken. Niet leuk, maar je moet nu eenmaal altijd werken wil je een moeilijkere studierichting doen.
    Natuurlijk is het verder ook niet de bedoeling dat je Latijn blijft doen als je er echt niets aan vindt, maar... Om eerlijk te zijn denk ik dat je met latijn dan nog beter af bent, dat is dan nu de grammatica bijwerken en in het vijfde en zesde jaar is latijn gewoon gemakkelijker. Ik denk dat je in 5 en 6 harder moet werken (of in ieder geval heel wat meer leerstof te verwerken krijgt) als je in wetenschappen zit dan als je in Latijn zit. Dus wat ik bedoel is dat wetenschappen niet echt onderdoen voor latijn, maar als je dan liever latijn doet je dat ook beter gewoon kan doen en je daarvoor bijwerkt. Buiten natuurlijk als je echt goed bent in wetenschappen.


    effort never betrays you