• Ik had net al een vreselijk blije reactie in het LJH-topic en het otaku topic gepost, maar ik wilde toch even zelf een topic openen omdat ik zo ongelofelijk blij ben en dat met jullie wil delen! ;D

    Via mijn universiteit is het mogelijk om een semester ergens anders in de wereld te studeren, voor mijn studie vindt dat plaats in het tweede jaar. Nu weten de meeste mensen die mij hier op Q. een beetje kennen wel dat ik gek ben van Japan, dus ik was helemaal weg toen ik zag dat het mogelijk is om aan de universiteit van Kyoto te studeren.
    Er mogen daar echter maar zes mensen van de uni heen en dus moest ik o.a. een motivatiebrief, studieplanning, CV, en nog meer van dat soort documenten opsturen voor de selectie.

    En nu heb ik dus daarnet een mailtje ontvangen dat de universiteit mij heeft geselecteerd en in 2015 naar Kyoto mag! De universiteit van Kyoto moet dit nog officieel goedkeuren en dan is alles helemaal officieel officieel. ^^

    Kortom: mijn droom komt uit, ik ga zes maanden in Kyoto, Japan, studeren! Echt, ik kan niet blijer zijn dan dit en kan het tegelijk nog maar amper bevatten, haha.

    Om dit nog even nuttig te houden: biedt jullie universiteit of school ook zoiets aan en willen/zouden jullie ook aan zoiets willen deelnemen?


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Dat is echt heel awesome. Bij ons wilden ze mensen naar China sturen, maar dat is niks voor mij.
    Heel veel plezier. (flower)
    Verblijf je daar bij een gastgezin of hoe werkt het?


    If I were once a planet, you were the axis

    Yoo vette shit. Have fun!
    Je zal waarschijnlijk zien dat die Aziaten echt heel hardcore zijn met hun studie :'D.


    No growth of the heart is ever a waste

    Gefeliciteerd!
    Ik ben al eens in Kyoto geweest en het is echt een heel leuke stad, ik was er twee weken maar heb nog steeds het gevoel dat ik niet alles gezien heb.
    Ik had ook de kans om via mijn universiteit in Japan te gaan studeren voor een semester of een jaar. Eerst wilde ik dat wel doen, maar omdat er maar heel weinig opties waren om voor een semester te gaan en ik een jaar te lang vind, heb ik besloten om niet te gaan (en ik wil een tweede master doen na mijn huidige opleiding, dus ik ga sowieso al lang genoeg moeten studeren).
    Maar veel van mijn klasgenoten gaan wel in Japan studeren (want ik studeer japanologie), en ik ga bij één van hen (die naar Nara gaat) sowieso eens op bezoek gaan.


    Jrock, because "actually, that's a man" is always a good way to start a conversation.

    Oh, dat is echt gaaf! Ik ben blij voor je. (;


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    OMG
    Gefeliciteeeeeeeeeeeeeeeerd


    Ha! I invent the word impossible. That's why I am the champ. Whether I like it or not.

    OMG!!! THAT'S SO AWESOME!!!!!!!!!!!!!


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Wauw! Wat ontzettend gaaf!
    Gefeliciteerd!


    "Pride relates more to our opinion of ourselves, vanity to what we would have others think of us." - Jane Austen

    Gefeliciteerd!
    Is er nog ruimte in je koffer?


    "Yes, that was a banana. No one expects the banana!"

    JALOERS!!
    Ik wil ook ;-; lijkt mij echt zooooooooooooooo gaaf...als ik dat met mijn studie ook eens kan gaan doen, oh echt wel dat ik die kans ga proberen aan te grijpen!

    Maar vet gaaf dat dat kan :D gefeliciteerd :3


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Bedankt iedereen! ;D En ik wil jullie allemaal wel meenemen in m'n koffer, maar ik ben bang dat die niet zo groot is, helaas. (':
    En ik verblijf daar in een dormitory, die bij de uni hoort.
    NET ALS IN ANIME'S OMFG :3


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Airashii schreef:
    Gefeliciteerd!
    Ik ben al eens in Kyoto geweest en het is echt een heel leuke stad, ik was er twee weken maar heb nog steeds het gevoel dat ik niet alles gezien heb.
    Ik had ook de kans om via mijn universiteit in Japan te gaan studeren voor een semester of een jaar. Eerst wilde ik dat wel doen, maar omdat er maar heel weinig opties waren om voor een semester te gaan en ik een jaar te lang vind, heb ik besloten om niet te gaan (en ik wil een tweede master doen na mijn huidige opleiding, dus ik ga sowieso al lang genoeg moeten studeren).
    Maar veel van mijn klasgenoten gaan wel in Japan studeren (want ik studeer japanologie), en ik ga bij één van hen (die naar Nara gaat) sowieso eens op bezoek gaan.


    Waaauw, awesome. ^^ Weet je nog plekjes in Kyoto die ik sowieso eens moet bezoeken?
    Ik kan wel begrijpen dat je twee semesters lang vindt, ik denk dat ik dat ook zou hebben. Ik vind één semester al behoorlijk lang, eigenlijk. ;p


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Waaauw, awesome. ^^ Weet je nog plekjes in Kyoto die ik sowieso eens moet bezoeken?
    Ik kan wel begrijpen dat je twee semesters lang vindt, ik denk dat ik dat ook zou hebben. Ik vind één semester al behoorlijk lang, eigenlijk. ;p


    Er zijn natuurlijk heel veel tempels in Kyoto, en het is sowieso leuk om de bekendste ervan te bezoeken, zoals Kinkakuji, Kiyomizudera.
    Maar het is ook leuk om de minder bekende tempels te bezoeken, zoals Tofukuji, deze zijn minstens even mooi als de bekende tempels, maar het is er veel rustiger.
    Als er iets is wat ik ook echt zou aanraden, is het Fushimi Inari. Ik weet niet of je er ooit al foto's van gezien hebt, maar het is een bergpad overkoepeld door torii, het is echt heel mooi.
    Je kan ook heel gemakkelijk met de trein naar Nara, Kobe of Osaka gaan, dan ben je maximum een uurtje onderweg.

    Als er bij onze universiteit meer keuze was om maar voor één semester te gaan, zou ik misschien wel gaan.
    Maar ja, ik ben al blij dat ik al eens in Japan ben geweest, en dat ik er in de toekomst sowieso nog enkel keren naartoe ga gaan:)


    Jrock, because "actually, that's a man" is always a good way to start a conversation.

    Airashii schreef:
    (...)

    Er zijn natuurlijk heel veel tempels in Kyoto, en het is sowieso leuk om de bekendste ervan te bezoeken, zoals Kinkakuji, Kiyomizudera.
    Maar het is ook leuk om de minder bekende tempels te bezoeken, zoals Tofukuji, deze zijn minstens even mooi als de bekende tempels, maar het is er veel rustiger.
    Als er iets is wat ik ook echt zou aanraden, is het Fushimi Inari. Ik weet niet of je er ooit al foto's van gezien hebt, maar het is een bergpad overkoepeld door torii, het is echt heel mooi.
    Je kan ook heel gemakkelijk met de trein naar Nara, Kobe of Osaka gaan, dan ben je maximum een uurtje onderweg.

    Als er bij onze universiteit meer keuze was om maar voor één semester te gaan, zou ik misschien wel gaan.
    Maar ja, ik ben al blij dat ik al eens in Japan ben geweest, en dat ik er in de toekomst sowieso nog enkel keren naartoe ga gaan:)


    Osaka :O
    Dan kun je bij Key op bezoek en een bloemenkrans voor de deur neerliggen! en om daar een standbeeld te laten bouwen van Jun Maeda!
    xd Haha, dat is pas een tempel! De animatiestudio van Key :O


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Ik kan niet eens beschrijven hoe jaloers ik nu op je ben. Argh, veel plezier in iedergeval.


    My life would be so much better if you just dropped dead. - Marshall Mathers

    Super gaaf! Ik krijg in het 4e jaar de kans om een halfjaar in het buitenland te studeren/stage te lopen. En die ga ik met beide handen aangrijpen, haha.


    "I shut my eyes in order to see.'