• Ik had net al een vreselijk blije reactie in het LJH-topic en het otaku topic gepost, maar ik wilde toch even zelf een topic openen omdat ik zo ongelofelijk blij ben en dat met jullie wil delen! ;D

    Via mijn universiteit is het mogelijk om een semester ergens anders in de wereld te studeren, voor mijn studie vindt dat plaats in het tweede jaar. Nu weten de meeste mensen die mij hier op Q. een beetje kennen wel dat ik gek ben van Japan, dus ik was helemaal weg toen ik zag dat het mogelijk is om aan de universiteit van Kyoto te studeren.
    Er mogen daar echter maar zes mensen van de uni heen en dus moest ik o.a. een motivatiebrief, studieplanning, CV, en nog meer van dat soort documenten opsturen voor de selectie.

    En nu heb ik dus daarnet een mailtje ontvangen dat de universiteit mij heeft geselecteerd en in 2015 naar Kyoto mag! De universiteit van Kyoto moet dit nog officieel goedkeuren en dan is alles helemaal officieel officieel. ^^

    Kortom: mijn droom komt uit, ik ga zes maanden in Kyoto, Japan, studeren! Echt, ik kan niet blijer zijn dan dit en kan het tegelijk nog maar amper bevatten, haha.

    Om dit nog even nuttig te houden: biedt jullie universiteit of school ook zoiets aan en willen/zouden jullie ook aan zoiets willen deelnemen?


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Tsukuyomi schreef:
    (...)

    Osaka :O
    Dan kun je bij Key op bezoek en een bloemenkrans voor de deur neerliggen! en om daar een standbeeld te laten bouwen van Jun Maeda!
    xd Haha, dat is pas een tempel! De animatiestudio van Key :O


    Ze zien me aankomen. (':
    Maar ik ben inderdaad wel van plan andere steden ook te bezoeken. Osaka stond sowieso al op m'n lijstje en ik heb op internet geleden dat er ook nachttreinen - geloof ik, of bussen, dat weet ik niet meer - zijn die je voor niet zo veel geld naar Tokyo brengen, dus misschien wil ik dat ook wel gaan doen. ^^


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Ah, echt super gefeliciteerd! c: Ik ben echt blij voor je dat je erheen mag!


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Parachutes schreef:
    (...)

    Ze zien me aankomen. (':
    Maar ik ben inderdaad wel van plan andere steden ook te bezoeken. Osaka stond sowieso al op m'n lijstje en ik heb op internet geleden dat er ook nachttreinen - geloof ik, of bussen, dat weet ik niet meer - zijn die je voor niet zo veel geld naar Tokyo brengen, dus misschien wil ik dat ook wel gaan doen. ^^


    Hahaha xd als ik ooit in Japan kom, ik zweer je, ik ga een bloemenkrans neerliggen voor de deur van Key xd Gewoon om te bedanken voor de geweldige anime die ze maken. Desnoods is het een bos bloemen xd haha. En met dat standbeeld moet ik het nog hebben met de regering van Osaka xd haha

    Jaaa en het mooie is wat totaal niet Nederlands is, die treinen die rijden precies op tijd! Dat is echt een wonder daar. Echt precies op de honderdste van een seconde schijnen ze op tijd te rijden, heb ik gehoord xd En het kost volgens in Japan qua treinreizen wel wat minder dan in Nederland gelukkig, maar wij Nederlanders zijn daar ook echt bloedzuigers in :X Maar ik zou wel zoveel mogelijk bezoeken daar en Tokyo is echt geweldig lijkt me.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.