• De stelling van deze week luidt:
    Mensen zijn veel te snel jaloers.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Ik denk dat mensen zoiezo veel te veel drama maken tegenwoordig.
    Bedenk eerst wat je zelf heb in je leven voordat je naar anderen kijkt.
    Daarbij vergeten velen vaak dat wat anderen zien, niet altijd de werkelijkheid is.
    Voor de buitenwereld kan je dolgelukkig zijn, terwijl achter gesloten deuren...


    Failure is the opportunity to begin again, more intelligently.

    Het hangt ervan af wat je precies onder jaloers zijn verstaat.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Oneens, gewoon om hoe het is geformuleerd. Je kunt niet alle mensen over één kam scheren.


    You are beautiful, you are love.

    Eens, ik merk het aan de mensen om me heen, maar ook aan mezelf dat men steeds sneller en steeds vaker denkt dat een ander iets heeft, waar ze van wensen dat ze dat zelf ook zouden hebben. Dat terwijl hetgeen waar ze jaloers op zijn, vaak helemaal niet zo mooi en goed is als de ander doet voorkomen. Als ik eerlijk ben, denk ik niet dat het per sé ligt aan degene die jaloers is, maar meer aan de maatschappij van tegenwoordig. Jaloers kunnen worden zit in iemands aard, maar door de media (zie: o.a. Facebook) van tegenwoordig showen mensen heel snel en veel vaker met wat ze hebben. Het wordt allemaal veel meer overdreven dan vroeger kon. Het wordt allemaal veel meer in the picture gezet dan vroeger kon en ik denk dat dit is waarom mensen sneller jaloers worden dan vroeger.

    [ bericht aangepast op 16 feb 2014 - 9:59 ]


    Hamartia

    Yeah..


    Some people are art and do art at the same time

    CatchADreamx schreef:
    Ik denk dat mensen zoiezo veel te veel drama maken tegenwoordig.
    Bedenk eerst wat je zelf heb in je leven voordat je naar anderen kijkt.
    Daarbij vergeten velen vaak dat wat anderen zien, niet altijd de werkelijkheid is.
    Voor de buitenwereld kan je dolgelukkig zijn, terwijl achter gesloten deuren...


    Queer zijn is gewoon alles

    Nee, dat is per persoon anders. Nu klinkt het alsof ieder persoon snel jaloers is, terwijl dat helemaal niet zo is.

    Ardina schreef:
    Nee, dat is per persoon anders. Nu klinkt het alsof ieder persoon snel jaloers is, terwijl dat helemaal niet zo is.


    26 - 02 - '16

    Ja.

    Maar dat hangt ook wel van de persoon af.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Cassia schreef:
    De stelling van deze week luidt:
    Mensen zijn veel te snel jaloers.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    Mee eens, dat merk ik al aan mezelf


    Brave like a cheetah ~ Dorothy & Manila

    Daar ben ik het niet mee eens,
    Ik vind dat ieder mens hier in verschilt, en ik vind dat de variabele "veel te snel" veel te ruim is.
    Want wat is nu te snel. De mens is in principe ook een slaaf van zijn lichaam en de processen die zich hier in afspelen.
    Dus je kunt niet echt zeggen dat het te snel is, omdat het gewoon heel natuurlijk is om "jaloers" te zijn.

    Ik vind wel dat je kunt kiezen om het te uiten of niet, en in dit geval vind ik wel dat mensen hun jalozie af en toe veel te snel uiten.


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Hoe kun je veel te snel jaloers zijn? Het is net zoiets als: mensen zijn veel te snel blij of mensen zijn veel te snel kwaad. Jaloers zijn is meer een gevoel.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Jaloezie is niet heel erg, zolang het maar met mate komt. Soms kan jaloezie vleiend werken. Maar zolang jaloezie maar blijft bij gedachten en niet bij uitingen is er niks mis mee vind ik persoonlijk.

    Ik zelf ben best jaloers als het gaat om relaties. (Bijvoorbeeld: jongen die ik leuk vind gaat veel om met andere meisjes, etc). Maar ik uit dat niet.


    Alleen maar tranen van geluk

    Ardina schreef:
    Nee, dat is per persoon anders. Nu klinkt het alsof ieder persoon snel jaloers is, terwijl dat helemaal niet zo is.


    "Yes, that was a banana. No one expects the banana!"

    Ardina schreef:
    Nee, dat is per persoon anders. Nu klinkt het alsof ieder persoon snel jaloers is, terwijl dat helemaal niet zo is.