• Dit is het inschrijftopic voor een verhaal in Midden Aarde.

    De rode lijn:
    Een draak heeft bezit genomen van een dwergenstad en doet uitvallen naar omliggende dorpen. Van mensen, van dwergen, van elfen. Afgezanten van verschillende rassen komen samen om iets aan dit probleem te doen, niet wetend dat de draak een handlanger is van Sauron, wiens krachten langzaam terugkeren. Dit speelt zich tegelijk af met de hobbit, alleen zullen nu niet alleen de dwergen iets aan dit probleem doen.

    Het is dus de bedoeling dat er personages worden bedacht uit verschillende volken.
    Laten we even maximaal twee personages als uitgangspunt nemen, waaronder niet meer dan één bestaand personage. Vraag jezelf wel af of je een bestaand personage geloofwaardig kunt neerzetten. (:

    Regels:
    - Er wordt geschreven in de derde persoonsvorm, verleden tijd (de meest voorkomende vorm in boeken)
    - Je mag geen belangrijke beslissingen maken over andermans personages
    - Als je het risico neemt om iets te schrijven over de personage van iemand anders, mag de ander vragen het aan te passen als hij/zij vindt dat het niet in strijd is met het karakter van het personage
    - We hanteren de gewone spellingsregels; dus gebruik van enkele aanhalingstekens, leestekens en hoofdletters op de juiste plaatsen
    - Verder is het het belangrijkste dat iedereen ervan geniet om samen een verhaal te schrijven. (:


    Invullijstje:
    Naam:
    Ras:
    Woonplaats:
    Karaktereigenschappen:
    Dagelijkse bezigheden:
    Overige informatie die je de moeite waard vindt om op te schrijven:

    Personages

    Elfen:
    Thranduil Oropherion(m) – Oropher
    Saralinde "Alesia" Elensar (v) – WenseKronik
    Ithilwen Cûtalion (v) – LakeTown
    Larduin Paarthunax (m) – DelanoDKM
    Elrohir Elrondion (m) – Erebor
    Ireth Sáralondë (v) – Pinkrock
    Galahad (m) – Unox22

    Mensen :
    Angel Elthenin (v) – Niniel
    Gawain Strongbow (m) – Stapper
    Brennen Uquenyondo (m) – Erebor
    Keyla (v) – FiIi
    Sha’rin Gawahir (v) – Venomis
    Caylith Maera (v) – MargotAnne

    Hobbits:
    Chase Hidden (m) – Stapper
    Hobson Gamgee (m) – Hohenheim
    Prisca Baggins (v) – Candira

    Dwergen:
    Lili Houtblad (v) – WenseKronik
    Thorin Oakenshield (m) – Venomis
    Fíli (m) – FiIi
    Kíli (m) – Elvithien
    Gengi (v) - Hohenheim


    Verwante topics:
    Brainstormtopic
    Rollenstory
    Praattopic
    Inschrijftopic 2

    [ bericht aangepast op 6 jan 2014 - 15:43 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Oké, ik heb het druk, maar e.e
    Zou ik Thranduil mogen? c: Als een draak aanstalten maakt om ook Mirkwood rechtstreeks aan te vallen weet ik zeker dat hij wel van zijn reet afkomt ^^ I'll find a way to make it work c:

    [ bericht aangepast op 23 dec 2013 - 15:44 ]


    Caution first, always.

    Ik neem graag een elf die vrouw is :p maak zsm een lijstje ;)

    Naam:
    Angel Elthenin (vrouw)
    Ras:
    Mens
    Leeftijd:
    21
    Woonplaats:
    Bossen van Eriador
    Karaktereigenschappen:
    vrolijk, is altijd blij
    koppig, doet alles liever op haar manier en vind het maar niks als iemand met haar zaken bemoeid
    loyaal, ze is trouw aan haar vrienden en haar heer

    Dagelijkse bezigheden: jager van orks, spoorzoeker
    Overige informatie die je de moeite waard vindt om op te schrijven:
    Angel heeft donkere haren, en heldere blauwe ogen, en is een jonge Dúnedan

    [ bericht aangepast op 24 dec 2013 - 12:32 ]


    A wizzard is never late Frodo Baggins, nor is he urly. he arrives precisely when he means to ~Gandalf

    Jaaaaaaaa !! ;D Ik ga een eigen Elf (uit mn eigen verhaal x]) en.. Een Hobbit maken. Of een dwerg.. Of mens..
    Hm.. Twee maar? ;(


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Naam:
    Ithilwen Cûtalion
    Ras:
    Elf
    Woonplaats:

    Demsterwold
    Karaktereigenschappen:
    Eigenwijs,
    sfeermaker,
    kan goed op zichzelf zijn,
    bind zich niet snel aan anderen,
    vind problemen van anderen belangrijker dan haar eigen problemen,
    heeft moeite met gevoelens uiten,
    als ze ergens voor gaat heeft ze er alles voor over.
    Dagelijkse bezigheden:
    Houd ervan om lol te maken met haar vrienden. Maar ze kan ook heel goed rustig zijn en glipt vaak het kasteel om alleen te zijn in de bossen. Ze wandelt en leest graag, maar ze houd ook van trainen en actief bezig zijn. Een erg goede luisteraar.
    Overige informatie die je de moeite waard vindt om op te schrijven:
    Heeft altijd wel zin in een grap, niet iets dat elven typeert. Daarom valt ze bijna overal buiten en krijgt ze meestal de vervelende klusjes. Ze heeft niet veel vrienden, maar de vrienden die ze heeft zou ze met haar leven beschermen.

    Uiterlijk:
    Blond haar met een lichte rossige zweem er overheen, klein beetje slag, grijsgroene ogen, kan heel serieus kijken maar heeft meestal een vrolijke (kattenkwaadachtige) gelaatsuitdrukking.




    { Zo goed? }

    Stapper schreef:
    Jaaaaaaaa !! ;D Ik ga een eigen Elf (uit mn eigen verhaal x]) en.. Een Hobbit maken. Of een dwerg.. Of mens..
    Hm.. Twee maar? ;(


    vet cool als je nog zoekt naar de elven taal
    http://www.ambar-eldaron.com/english/downloads/sindarin-english.pdf


    A wizzard is never late Frodo Baggins, nor is he urly. he arrives precisely when he means to ~Gandalf

    Oh wacht.. Als iedereen elven doet verander ik de mijne wel, want das niet leuk.. ;x
    Maak van mijn elf wel een mens dan.. x]


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Yea, you're right... Maar ik had deze nog van een oud verhaal van mij, en ik vond haar zo leuk om mee te schrijven! Ach ja, misschien moet er een stop komen op elven, dan verzin ik wel wat anders!

    wacht ik verander de mijne wel, eh stapper jij mag een elf zijn als je wilt dat verander ik de mijne naar mens, heb daar wat betere info over :D


    A wizzard is never late Frodo Baggins, nor is he urly. he arrives precisely when he means to ~Gandalf

    Naam: Gawain Strongbow
    Ras: Mens
    Woonplaats: Gondor
    Karaktereigenschappen: Gawain is het liefst op zichzelf, maar hij kan wel goed samenwerken en overleggen met anderen. Hij is snel geïrriteerd als iets niet goed gaat. Verder is hij behulpzaam, vooral als het gaat om trainen of vechten. Hij kan naar en mysterieus overkomen, maar als hij mensen wat langer kent verandert dat.
    Dagelijkse bezigheden: Door zijn vervelende verleden en zijn liefde voor vechten is Gawain vaker op stap met zijn bonte hengst Aino, dan dat hij thuis zit. Hij traint jonge mannen om goede ridders te worden, of vecht voor de koning van Gondor.
    Overige informatie die je de moeite waard vindt om op te schrijven:
    Gawain draagt altijd zijn twee zwaarden kruislings op zijn rug, met daaroverheen zijn grote schild. Ook heeft hij een dolk in zijn riem en een extra mes bij zijn enkel. Goed voorbereid, om nooit zonder wapen te komen. Door zijn loyaliteit in Gondor kent hij Boromir en Faramir redelijk.

    Uiterlijk: Gawain heeft halflang, donkerbruin haar tot op zijn schouders en felblauwe ogen onder zijn brede wenkbrauwen. Hij heeft veel littekens door de vele gevechten, de meest opvallende litteken is de lange, dunne streep onder zijn linkerkaak, maar daar praat hij niet graag over.

    ****

    Naam: Chase Hidden
    Ras: Hobbit !
    Woonplaats: de Gouw
    Karaktereigenschappen: Erg rustig, maar kan ook aanwezig zijn. Dol op avontuur en spannende dingen, erg nieuwsgierig, vriendelijk en speels. Hij heeft een voorliefde voor het verkennen van de wereld en dankzij Bilbo ook voor het schrijven van verhalen. Hij houdt van goed eten, lekker slapen en plezier maken met vrienden. Hij maakt dan ook snel vrienden en is goed van vertrouwen, soms té goed.
    Overige informatie die je de moeite waard vind om op te schrijven:
    Dankzij zijn liefde voor avontuur en het leren van nieuwe dingen, heeft hij van een vriendelijke boogschutter geleerd hoe met Pijl en Boog om te gaan. Hij heeft zijn eigen Boog gemaakt, met behulp van die schutter. Hij is goed, maar nog niet perfect. Zoals zijn naam al doet vermoeden is Chase erg goed in het "verdwijnen". Door zijn kleine formaat en rustige karakter kan hij soms geheel verdwijnen in een menigte.

    Uiterlijk: Lichtkrullend, rossig haar en mooie groene ogen. Zijn favoriete outfit is een donkerbruine broek met een witte blouse en bruine bretels. Geen schoenen natuurlijk.

    [ bericht aangepast op 23 dec 2013 - 16:51 ]


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Nee! Jongens! Zo bedoelde ik het niet! Ik heb nu gewoon een kruising tussen mijn elf uit mijn verhaal en mijn ridder uit mijn verhaal gemaakt. Helemaal goed zo! (Y)

    Maar zou ik nou een Hobbit of Dwerg erbij doen? Vind ze beide zo schattig, haha x].


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Stapper schreef:
    Nee! Jongens! Zo bedoelde ik het niet! Ik heb nu gewoon een kruising tussen mijn elf uit mijn verhaal en mijn ridder uit mijn verhaal gemaakt. Helemaal goed zo! (Y)

    Maar zou ik nou een Hobbit of Dwerg erbij doen? Vind ze beide zo schattig, haha x].


    he dam it, heb ik net mijn elf naar mens getoverd :D haha, zal ik het terug veranderen?


    A wizzard is never late Frodo Baggins, nor is he urly. he arrives precisely when he means to ~Gandalf

    Niniel schreef:
    (...)

    he dam it, heb ik net mijn elf naar mens getoverd :D haha, zal ik het terug veranderen?


    Moet jij weten. Wat jij leuker vind! :Y) Als je liever n mens hebt, is dat toch ook helemaal prima.. Het viel me gewoon op, dat iedereen elf koos. x] Maakt verder niks uit..
    Maar nu ben ik nog niet uit mijn dilemma! Hobbit of Dwerg? xD


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Stapper schreef:
    (...)

    Moet jij weten. Wat jij leuker vind! :Y) Als je liever n mens hebt, is dat toch ook helemaal prima.. Het viel me gewoon op, dat iedereen elf koos. x] Maakt verder niks uit..
    Maar nu ben ik nog niet uit mijn dilemma! Hobbit of Dwerg? xD


    hou het wel bij mens hihi, word het een personage uit een verhaal van me :D
    doe een hobbit, die zijn schattig :D


    A wizzard is never late Frodo Baggins, nor is he urly. he arrives precisely when he means to ~Gandalf

    Niniel schreef:
    (...)

    hou het wel bij mens hihi, word het een personage uit een verhaal van me :D
    doe een hobbit, die zijn schattig :D


    Maar ik wil dat mijn tweede personage pijl en boog kan schieten.. Dus dan is het een Hobbit die dat kan.. Dus das dan vaag. Toch? ;x

    Edit: ok. Hobbit. Omdat zij bretels dragen <3.

    [ bericht aangepast op 23 dec 2013 - 16:35 ]


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.