• Hellooo

    Ik had hier nog helemaal geen topic van gezien of gevonden dus heb er zelf eentje gemaakt sorry als ie wel bestaat

    Ik vroeg me af of hier mensen iets gedaan hebben voor SR13 en wat dan^^? Wat vinden jullie eigenlijk van zo'n actie?
    De mannen mogen over een uur ongeveer er uit en ik vind dat ze het super hebben gedaan! Zelf heb ik slechts wat smsjes gestuurd, maar volgend jaar staan ze voor mij dichterbij (Haarlem) en dan ga ik zeker langs!

    X


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Wacht kan iemand me uitleggen wat dit precies is?


    It's very important for you to believe that you are the one

    ImaCreep schreef:
    Wacht kan iemand me uitleggen wat dit precies is?

    Google is your friend: Serious Request


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Oh juist, nou ik heb daar nog nooit wat voor gedaan xD


    It's very important for you to believe that you are the one

    Ik heb om eerlijk te zijn geen cent gedoneerd.


    Sometimes to stay alive, you gotta kill your mind.

    DarkSavior schreef:
    (...)
    Hier ben ik het in mindere mate mee eens. Het komt voor mij echt over dat mensen gewoon hun ego willen oppoetsen aan het einde van het jaar en van "goede" karma willen genieten. Natuurlijk zijn er mensen die aan alle/heel veel goeie doelen geven (en dus ook aan deze), maar ik durf te beweren dat het overgrote deel niet meer dan 2 of 3 doelen gesteund heeft in heel 2013. Daarbij zal het grootste gedeelte van dit geld gewoon verdwijnen in de zakken van Westerse mensen.

    Toen ik laatst keek op de live stream in Kenia zag ik dat ze een wedstrijd deden om zoveel mogelijk brood (of iets in die richting) naar binnen te werken en daarbij dronken ze Cola die er niet meer heel fris uitzag. Alsof je daar geen diarree van krijgt :'D

    Verder snap ik ook niet waarom mensen in godsnaam voor het Glazen Huis willen staan en al helemaal niet als het regend. Wil je zo graag op TV? Heb je zo erg aandacht nodig? I don't get it!


    Tja, dat is helaas altijd zo, maar datgene war ernaartoe gaat, is tenminste íéts, ook al is het zo onrechtvaardig als de pest dat het zo moet gaan. Dat stopt mij dan ook om hieraan te doneren. Van die ruime 12 miljoen gaat er misschien 3 miljoen naar het goede doel. En wat haalt dat nu uit?! Ook al was het de volle opbrengst geweest, dit is een probleem dat zwaarder geschut vereist.

    Nee, dat ook niet. Het lijkt mij niet gezellig: iedereen drukt je weg, het is koud en nat, je bent verplicht geld te doneren en je krijgt voor je het weet een camera op je smoel met een presentator op een presenteerblaadje die je gaat interviewen en waardoor je voor heel NL te kijk staan, want ze zijn wel 'grappig' genoeg om dan mensen te interviewen die mensen aan het lachen maken omdat ze zenuwachtig voor de camera zijn of minder slim overkomen. Barst, stom gedoe.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Gezien Serious Request dit jaar bij me in de buurt was, vond ik het wel leuk om het te volgen. Ben er net nog geweest, was eigenlijk niet heel veel aan door de drukte.
    Verder heb ik geld besteed aan serious record, entreekaartje, gezien m'n vriend daar aan mee deed. Verder daar een shirt van 10 euro voor gekocht.


    You are beautiful, you are love.

    Ja, ik was er omdat ik aandacht tekort had en mijn 'karma wilde oppoetsen'. Serieus, mensen. Er is ook nog iets als gezelligheid. En als ik daarvoor in de regen moet staan... ik wilde ze simpelweg steunen.


    "I shut my eyes in order to see.'

    @Disnerd en DarkSavior,
    Ik hoop ook maar dat het geld op z'n plek komt, maar ik wil graag geloven dat er een groot gedeelte gebruikt wordt om echt die mensen te helpen. En dat er toiletten gebouwd worden etc. (het zou wel leuk zijn als ze het resultaat zouden laten zien.. Of misschien gebeurd dat ook en weet ik het niet).

    + Niemand is verplicht geld te doneren, waar haal je het woord 'verplicht' vandaan?
    En wat het doneren betreft, ik doneer normaal inderdaad bijna nooit aan een goed doel. Waarom? In eerste instantie ben ik te lui om uit te zoeken aan welk doel en welke organisaties betrouwbaar zijn. Waarom ik nu dan wel doneer is simpelweg omdat het zo makkelijk gemaakt word. Overal op school en in de buurt zijn acties. Even met een kerstman op de foto met m'n klas en alweer heb je wat gedoneerd. Het is zo makkelijk en vaak krijg je er ook nog iets leuks voor terug. Zoals een foto, een drankje of een concert.

    Verder sluit ik me aan bij Orchard. Ik ben daar niet gaan staan om op tv te komen óf om me beter over mezelf te voelen. Ik was er voor de gezelligheid met de mensen waarmee ik er heen ging. Als ik nog wat van het podium had kunnen zien óf het beeldscherm was het helemaal mooi geweest, maar ach, daarom besloten we ook om ons er niet tussen te gaan proppen.

    [ bericht aangepast op 25 dec 2013 - 11:01 ]


    You are beautiful, you are love.

    Disnerd schreef:
    Ik heb niet veel met Serious Request en ik vind 't een behoorlijk narcistisch gebeuren: 'kijk ons nu eens goede doelen steunen!' Maar ondertussen negeer je de deurbel als iemand met een collectebus langs komt, steek je geen poot uit om je plastic te scheiden om zo de wereld een beetje beter te maken, last je geen vleesloze dag in of eet 'ns een keer scharrel of biologisch, koop je nooit eens de straatkrant etc. maar dán weer wel, hé? Ja, tuurlijk, bah. Het gedachtegoed is mooi, maar hoe een groot deel van de mensen reageren vind ik afschuwelijk.

    Hier ben ik het wel mee eens. Ik ken genoeg mensen die dit doen.
    Zelf geven wij thuis altijd wel wat mee aan de collecte tenzij we al gedoneerd hebben. Ik ben trots vegetariër en mijn ouders eten altijd biologisch. Scharrel gaat uitstekend, want we hebben onze eigen kippen in een grote ren in de tuin, waarvan we de eieren eten. En de krant kopen wij eigenlijk alleen maar op straat.
    Ik vind het belachelijk dat mensen die met dat soort dingen spotten, hun geld ineens gaan uitgeven als het op TV komt.


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Disnerd schreef:
    (...)

    Tja, dat is helaas altijd zo, maar datgene war ernaartoe gaat, is tenminste íéts, ook al is het zo onrechtvaardig als de pest dat het zo moet gaan. Dat stopt mij dan ook om hieraan te doneren. Van die ruime 12 miljoen gaat er misschien 3 miljoen naar het goede doel. En wat haalt dat nu uit?! Ook al was het de volle opbrengst geweest, dit is een probleem dat zwaarder geschut vereist.

    Nee, dat ook niet. Het lijkt mij niet gezellig: iedereen drukt je weg, het is koud en nat, je bent verplicht geld te doneren en je krijgt voor je het weet een camera op je smoel met een presentator op een presenteerblaadje die je gaat interviewen en waardoor je voor heel NL te kijk staan, want ze zijn wel 'grappig' genoeg om dan mensen te interviewen die mensen aan het lachen maken omdat ze zenuwachtig voor de camera zijn of minder slim overkomen. Barst, stom gedoe.


    Mij lijk het juist leuk om er heb te gaan, sws houd ik van "onder de mensen" zijn en daarbij is de sfeer daar heel goed. Als je daar komt ben je zeker niet verplicht met enorme bedragen aan te komen ofzo, je hoeft geen geld te geven daar.
    Het enige wat ik echt iets slechts vind van goede doelen is dat het het initiatief van de lokale overheid niet aanmoedigd.
    Maar dat directeuren zoveel verdienen bijvoorbeeld, gaat niet veranderen als jij wel of niet geeft, want het gebeurd overal dat directeuren zoveel verdienen.


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Heap schreef:
    Ik heb met vrienden een spookhuis gemaakt, waarmee we €325,37 opgehaald hadden.
    In totaal heeft onze school bijna €21.000 opgehaald :3


    GEZUS. Goed bezig!


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Orchard schreef:
    Ja, ik was er omdat ik aandacht tekort had en mijn 'karma wilde oppoetsen'. Serieus, mensen. Er is ook nog iets als gezelligheid. En als ik daarvoor in de regen moet staan... ik wilde ze simpelweg steunen.

    &symmetry, bij jullie sluit ik me precies aan.
    Ik wil er volgend jaar juist heen om de dj's te steunen en voor de gezelligheid


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Ik woon vlak bij Leeuwarden en ik ben er niet naar toe gegaan (inderdaad ook vanwege de regen en ik geen zin heb om ziek te worden, aangezien we vrijdag op vakantie gaan voor een paar dagen) , maar we hebben met onze school en klas heel veel geld opgehaald. Vorige week donderdag stond de teller bijna op 30.000 euro (!).


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Wat is het uiteindelijk ingezamelde bedrag nou dan?


    Alleen maar tranen van geluk

    Rowling schreef:
    Wat is het uiteindelijk ingezamelde bedrag nou dan?


    12,3 miljoen.


    stay safe because I like being alive at the same time as you