• Ik ben er dinsdag achter gekomen dat één van mijn verhalen was gekopieërd door iemand en het onder haar eigen naam had geplaatst op Wattpad. Ik heb haar een berichtje gestuurd en ik heb het verhaal gemeld. Ik was hier natuurlijk totaal niet blij mee, maargoed het was maar 1 persoon en 1 kopie (dacht ik)
    Nu ben ik er dus net achter gekomen dat mijn verhaal op nog een ander account op Wattpad staat. Weer heb ik de persoon een berichtje gestuurd en het verhaal gemeld. Maar als topje op de ijsberg kwam ik er achter dat er nog een kopie van mijn verhaal te vinden was, maar dan op een andere site. Hier kon je jammer genoeg het verhaal niet melden dus ik heb daar een account aangemaakt om de beheerder te kunnen vragen het kopie van mijn verhaal te verwijderen.
    Bij alle meldingen heb ik bewijs meegegeven door middel van een link van mijn verhaal met daarbij een zichtbare datum. (Mijn verhaal is meer dan een jaar eerder gepost dan alle kopieën)

    Zoals de titel al zegt, ik kan wel huilen.

    Heeft iemand van jullie dit ook al eens meegemaakt? Wat hebben jullie toen gedaan, en is het kopie daarna verwijderd?

    Ik ging nog even verder zoeken, en vind mijn verhaal ook nog terug als post op een forum.



    Goed nieuws!
    Mijn verhaal is nu op alle vier de plekken verwijderd!!

    [ bericht aangepast op 29 dec 2013 - 16:25 ]


    It's hard to tell if the world we live in is either reality or a dream - Kim Ki-Duk

    Omg, zoiets doe je toch niet? Dat is echt een rotstreek zeg!

    Zelf heb ik ooit een stuk van het begin van een verhaal van mij en een vriendin terug gevonden op een site, maar die persoon had er duidelijk bij gezet dat zij het niet geschreven had en ze had mijn vriendin en mijn naam er bij gezet. Toch wou ik liever dat het weg kon, dus had ik een mailtje naar de beheerders van de site gedaan omdat ik zo ook geen berichtje kon sturen zonder account enz. Maar dit van jou is natuurlijk veel erger!


    16 - 09 - '17

    Syliam schreef:
    Omg, zoiets doe je toch niet? Dat is echt een rotstreek zeg!

    Zelf heb ik ooit een stuk van het begin van een verhaal van mij en een vriendin terug gevonden op een site, maar die persoon had er duidelijk bij gezet dat zij het niet geschreven had en ze had mijn vriendin en mijn naam er bij gezet. Toch wou ik liever dat het weg kon, dus had ik een mailtje naar de beheerders van de site gedaan omdat ik zo ook geen berichtje kon sturen zonder account enz. Maar dit van jou is natuurlijk veel erger!


    Zeker een rotstreek. Vooral omdat de persoon die het op Wattpad heeft geplaatst er ook echt bij heeft gezet dat het haar verhaal is.
    Als er een verwijzing van de oorspronkelijke schrijver bij staat is het inderdaad wel wat minder erg, maar alsnog vind ik dat er toestemming gevraagt moet worden.
    Ik heb mijn verhaal nu ook nog terug gevonden als post in een één of ander forum...


    It's hard to tell if the world we live in is either reality or a dream - Kim Ki-Duk

    Nyctophilia schreef:
    (...)

    Zeker een rotstreek. Vooral omdat de persoon die het op Wattpad heeft geplaatst er ook echt bij heeft gezet dat het haar verhaal is.
    Als er een verwijzing van de oorspronkelijke schrijver bij staat is het inderdaad wel wat minder erg, maar alsnog vind ik dat er toestemming gevraagt moet worden.
    Ik heb mijn verhaal nu ook nog terug gevonden als post in een één of ander forum...


    Dat gaat er echt over, zeg!
    En ja, ik vind ook dat mensen op zen minst toestemming kunnen vragen. Ze denken vast, oh die persoon zet het op Quizlet, dus ik zet het op Wattpad, valt vast nooit op. Tot je het ontdekt...

    Ik snap niet eens dat je zoiets kan doen en durven. Foei.

    [ bericht aangepast op 26 dec 2013 - 3:04 ]


    16 - 09 - '17

    Jeetje mina. Wat erg. Snap niet dat mensen dat met een gerust hart kunnen doen zeg :/
    Ik heb het niet online gehad maar ik heb wel een keer gehad dat iemand uit mijn klas mijn opstel als het Zijne had ingeleverd. Gelukkig heb ik kunnen bewijzen dat het de mijne was aangezien hij niks wist over het opstel behalve waar het over ging. Omdat hij de titel had gelezen. -.-'
    Maar hoe vind je jou verhaal dan?


    | 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial

    Syliam schreef:
    (...)

    Dat gaat er echt over, zeg!
    En ja, ik vind ook dat mensen op zen minst toestemming kunnen vragen. Ze denken vast, oh die persoon zet het op Quizlet, dus ik zet het op Wattpad, valt vast nooit op. Tot je het ontdekt...

    Ik snap niet eens dat je zoiets kan doen en durven. Foei.


    Ik ga voortaan om de zoveel tijd controleren of mijn verhalen zijn gekopieerd. Ik denk trouwens dat het niet van quizlet gekopieerd is maar van 1001korteverhalen.nl waar ik ook een account heb. Mijn quizlet account was totdat ik al die meldingen heb gedaan namelijk niet zichtbaar voor degene die niet lid zijn en de titel van het verhaal op quizlet is ook in het Engels terwijl het op die andere site in het Nederlands is net zoals bij de kopieën.


    It's hard to tell if the world we live in is either reality or a dream - Kim Ki-Duk

    EIias schreef:
    Jeetje mina. Wat erg. Snap niet dat mensen dat met een gerust hart kunnen doen zeg :/
    Ik heb het niet online gehad maar ik heb wel een keer gehad dat iemand uit mijn klas mijn opstel als het Zijne had ingeleverd. Gelukkig heb ik kunnen bewijzen dat het de mijne was aangezien hij niks wist over het opstel behalve waar het over ging. Omdat hij de titel had gelezen. -.-'
    Maar hoe vind je jou verhaal dan?


    Voor schoolopdrachten is het al helemaal zielig als je dat doet! Gelukkig heb je kunnen bewijzen dat jij het hebt geschreven.
    Ik ben er achter gekomen doordat iemand als reactie had gezet dat hij mijn verhaal al eens eerder ergens had gelezen. Toen ben ik op de titel van mijn verhaal gaan googlen. En daarna heb ik stukken tekst uit mijn verhaal gekopieerd en daarop ben ik ook gaan googlen.


    It's hard to tell if the world we live in is either reality or a dream - Kim Ki-Duk

    EIias schreef:
    Jeetje mina. Wat erg. Snap niet dat mensen dat met een gerust hart kunnen doen zeg :/
    Ik heb het niet online gehad maar ik heb wel een keer gehad dat iemand uit mijn klas mijn opstel als het Zijne had ingeleverd. Gelukkig heb ik kunnen bewijzen dat het de mijne was aangezien hij niks wist over het opstel behalve waar het over ging. Omdat hij de titel had gelezen. -.-'
    Maar hoe vind je jou verhaal dan?


    Ik heb de mijne ooit gevonden door de exacte titel te kopiëren in mijn Google zoekbalk.


    16 - 09 - '17

    Nyctophilia schreef:
    (...)

    Voor schoolopdrachten is het al helemaal zielig als je dat doet! Gelukkig heb je kunnen bewijzen dat jij het hebt geschreven.
    Ik ben er achter gekomen doordat iemand als reactie had gezet dat hij mijn verhaal al eens eerder ergens had gelezen. Toen ben ik op de titel van mijn verhaal gaan googlen. En daarna heb ik stukken tekst uit mijn verhaal gekopieerd en daarop ben ik ook gaan googlen.


    Jup. Het was gewoon zielig aangezien mijn naam op 3 verschillende plekken groot stond en aan de onderkant stond linksonder in het klein dan mijn naam met een copyright teken. Allemaal doorgekrast of met een witmarker er over heen gegaan. :/
    En ik denk dat je dan die persoon hartelijk dankbaar mag zijn aangezien je het denk anders niet nu te weten was gekomen. En wel slim dat je het zo vind. Ik had alleen de titel ingetikt en niet stukken tekst erin gezet.


    | 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial

    Als er iets is dat ik haat, is het wel plagiaat. Het is gewoon laag en je kan iemand hiermee flink wat pijn bezorgen. Ik vind het echt erg dat dit gebeurd is. Hopelijk krijgen die ooit hun verdiende loon.


    -

    Ik ben blij dat je er achter bent gekomen ik vind dit dus echt niet kunnen. Zelf heb ik gelukkig nog nooit zo iets meegemaakt.
    Ik kan wel een positief punt vinden. Van alle verhalen op het internet hebben ze JOUW verhaal gekozen. Dan moeten ze het wel heel goed vinden
    In elk geval sterkte ermee (H)


    It's very important for you to believe that you are the one

    Jingle schreef:
    Als er iets is dat ik haat, is het wel plagiaat. Het is gewoon laag en je kan iemand hiermee flink wat pijn bezorgen. Ik vind het echt erg dat dit gebeurd is. Hopelijk krijgen die ooit hun verdiende loon.

    Hier ben ik het mee eens. Ik heb er gelukkig nog geen last van gehad.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Wat belachelijk ! lk zou echt pissig worden.. Gelukkig ben je er achter Gekomen en kon je laten zien dat jij het Geschreven hebt.

    Zie het maar als een compliment: blijkbaar zijn mensen jaloers op jouw verhaal! ;)


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Aww, wat ontzettend rot. Ik snap echt niet hoe mensen kunnen denken dat zoiets oké is, of dat het niet zal opvallen. Gelukkig zijn die verhalen nu in ieder geval weg, al zou ik het wel in de gaten houden voor het geval dat. D:

    Ik heb nog nooit gehad dat een van mijn verhalen was gekopieerd, maar er was wel eens iemand die bewust of onbewust een van mijn titels had overgenomen en net een paar dagen geleden was er iemand op Tumblr die de helft van een van mijn gifsets had herpost zonder te zeggen dat ze niet van haar waren. Dat gaf me ook nogal een rotgevoel, zeker toen ik haar vrij beleefd erop opmerkzaam maakte dat het niet zo netjes was wat ze deed en zij het niet ontkende, maar wel kwaad reageerde met dingen als "grow up" en "are you happy now" en me vertelde dat ik hysterisch was (wat ik niet was, in de verste verte niet, want ik had er juist op gelet zo kalm mogelijk te reageren in de hoop het op een beleefde manier af te kunnen handelen). Ik begin me altijd meteen te verontschuldigen als er iemand kwaad is, zelfs wanneer het helemaal niet mijn schuld is, maar eigenlijk had ik gewoon terug moeten schreeuwen of in ieder geval het "I’m sorry if I offended you in any way" weg moeten laten, want het ligt niet aan mij als zij zich aangesproken voelt vanwege het stelen van iets waar ik veel tijd in heb gestopt, want dat is precies wat ze had gedaan. Ugh, ik word nu weer kwaad terwijl ik eraan denk, zeker omdat haar herpost van mijn werk nog vrij veel notes kreeg uiteindelijk. Dat is zo frustrerend. (cat)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik vraag me nu wel af over welk verhaal dit ging. (cat)

    Oh en Square, geweldige signature ;3

    [ bericht aangepast op 26 dec 2013 - 8:12 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Ik vind dat zo naaiend als iemand dat oet. Ik las een vehaal en op quizlet kwam ik dus hetzelfde tegen. Wat ik bij haar gemeld had. War ik niet wist en wat nergems vermeld stond was dat dat ene meisje het begin hetzelfde moht maar het einde enzo anders zou gaan herschrijven..


    Change is for weirdos ~ Niall Horan