• Dit is het inschrijftopic voor een verhaal in Midden Aarde.

    De rode lijn:

    Een draak heeft bezit genomen van een dwergenstad en doet uitvallen naar omliggende dorpen. Van mensen, van dwergen, van elfen. Afgezanten van verschillende rassen komen samen om iets aan dit probleem te doen, niet wetend dat de draak een handlanger is van Sauron, wiens krachten langzaam terugkeren. Dit speelt zich tegelijk af met de hobbit, alleen zullen nu niet alleen de dwergen iets aan dit probleem doen.


    Regels:
    - Er wordt geschreven in de derde persoon verleden tijd (de meest voorkomende vorm in boeken)
    - Je mag geen belangrijke beslissingen maken over andermans personages
    - Als je het risico neemt om iets te schrijven over de personage van iemand anders, mag de ander vragen het aan te passen als hij/zij vindt dat het niet in strijd is met het karakter van het personage
    - We hanteren de gewone spellingsregels; dus gebruik van enkele aanhalingstekens, leestekens en hoofdletters op de juiste plaatsen
    - Verder is het het belangrijkste dat iedereen ervan geniet om samen een verhaal te schrijven. (:


    Personages

    Personages

    Elfen:
    Thranduil Oropherion(m) – ThranduiI
    Saralinde "Alesia" Elensar (v) – WenseKronik
    Ithilwen Cûtalion (v) – LakeTown
    Larduin Paarthunax (m) – DelanoDKM
    Elrohir Elrondion (m) – Erebor
    Ireth Sáralondë (v) – Pinkrock
    Galahad (m) – Unox22

    Mensen :
    Angel Elthenin (v) – Niniel
    Gawain Strongbow (m) – Stapper
    Brennen Uquenyondo (m) – Erebor
    Keyla (v) – FiIi
    Sha’rin Gawahir (v) – Venomis
    Caylith Maera (v) – MargotAnne

    Hobbits:
    Chase Hidden (m) – Stapper
    Hobson Gamgee (m) – Theatre
    Prisca Baggins (v) – Snowqeeun

    Dwergen:
    Lili Houtblad (v) – WenseKronik
    Thorin Oakenshield (m) – Venomis
    Fíli (m) – FiIi
    Kíli (m) – Elvithien
    Gengi (v) - Theatre


    Verwante topics:
    Brainstormtopic
    Rollenstory
    Praattopic
    Inschrijftopic
    Speeltopic 2

    [ bericht aangepast op 7 jan 2014 - 10:42 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Lili Houtblad


    Lili voelde hoe ze dicht tegen haar oom werd aangedrukt, ze was opgelucht dat hij niet al te boos was. Toen hij haar losliet schudde hij even zijn hoofd en mompelde iets over dat hij haar moeder bezorgd zou zijn. Lili ging aan de tafel zitten en keek de jonge mensen man aan.
    'Wie bent u?' Vroeg ze toen beleefd terwijl ze hem met grote ogen aankeek en een glimlach op haar gezicht had.

    De deuren van Orthanc vlogen open.
    'Kom binnen!' galmde het door de hal.

    'Nou, die boodschap is duidelijk,' grijnsde Caylith en ze wandelde de hal in. Aan het einde zag ze een deur, half open. Een beetje aarzelend liep ze er naar toe, Keyla in haar kielzog. Kom op, zei ze tegen zichzelf, niet zo aarzelen. Beleefd klopte ze op de deur, voordat ze hem helemaal opendeed en de ruimte overzag. Er stond een grote tafel, met daaraan een aantal dwergen, die zo te zien aan het eten waren. 'Ik ben Caylith,' stelde ze zich voor. 'Ik kom uit Gondor. Ik neem aan dat jullie de dwergen zijn die oorspronkelijk uit Erebor komen. Prettig kennis te maken.'


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Keyla liep achter Caylith aan. Keyla keek naar de dwergen, die er blijkbaar al waren. Ze liet haar blik nieuwsgierig over het stel heen glijden. Ze had nog nooit dwergen gezien, maar ze zagen er precies zo uit zoals ze zich had voorgesteld. Klein, met baarden.
    Caylith had zichzelf al voorgesteld, dus besloot Keyla dat ook maar te doen. Dat is wel zo beleefd, al was ze niet zo zeker of dwergen überhaupt van de goede manieren waren. Ze had gehoord, uit verhalen, dat dwergen als beesten eten.
    Keyla maakte haar blik los van de dwergen en liet hem over een jonge man glijden. Zou hij de tovenaar zijn? Hij was erg... jong. Ze had, ook uit verhalen, gehoord dat de meeste tovenaars oud waren en lange baarden hadden. Maar tovenaars moeten ook ooit jong zijn, besefte ze.
    'Ik ben Keyla, dochter van Kaylan,' sprak ze langzaam, terwijl ze haar blik los makte van de tovenaar. 'Ik kom uit Gondor.' Caylith had ook net gemeld dat ze uit Gondor kwam, dus zouden de dwergen en de tovenaar misschien wel begrijpen dat Keyla daar ook vandaan kwam, aangezien ze hier samen gekomen waren. Ze wist niet of dwergen erg snugger waren, maar een tovenaar wel, vermoedde ze.
    Keyla liet haar donkerbruine ogen nogmaals over het gezelschap heen glijden, maar niet zo lang dat het op staren leek. Ze had er immers zelf ook een hekel aan als mensen haar aanstaarden.

    [ bericht aangepast op 7 jan 2014 - 7:13 ]


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Thorin knikte de nieuwelingen toe. Het verbaasde hem dat het twee vrouwen waren – en ze zagen er ook nog eens vrouwelijk uit. Hij noemde zijn naam en stelde daarna zijn twee neven en nicht voor. Daarna blikte hij op Gengi, die hij zelfstandig genoeg achtte om zichzelf voor te stellen.
    Zijn blik rustte op een derde persoon die binnenkwam. Een elf. Een haalde even diep adem en eigende zich een stuk worst toe, terwijl hij lang uitblies. Hij had van tevoren geweten dat er elfen zouden komen opdagen, maar het was toch ongemakkelijk er eentje te aanschouwen na al die jaren.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Prisca zat nog steeds gewoon toen ze drie personen zag binnen komen waavan de derde een elf bleek te zijn. Ze keek even naar ze om zichzelf voor te stellen. Bij vreemden voelde zich toch ongemakkelijk en keek dus al snel ergens anders. Rustig stond ze op en liep terug naar de plek waar ze Thorin had bekogeld met een mes. De geweldige plek waar ze elkander tegen kwamen. Haar vinger gleed over de plek waar haar mes een diepe gat had gemaakt. Ze zuchtte even diep.


    Standing frozen, in the life I've chosen. You wont find me, the past is all behind me. Buried in the snow.

    [Haha. Kayla zegt dat ze de zoon is van Kaylan :'P Dat moet vast dochter zijn ^^]

    Gengi keek naar de fragile vrouwen die waren gearriveerd. Ze noemde haar naam en keek achterdochtig naar de elfen. Ze zouden geen stap binnen in de berg zetten. Als ze dat wel zouden proberen, zou ze hun hoofden doorboren met haar houweel.
    Toch hield ze zich gedeisd en nam een slok uit een metalen beker. Het ding was wat roestig en niet erg kundig gesmeed, maar ze zou dat niet zeggen. Niet zolang ze niet wist van wie hij precies was of hoe oud hij was, al kon ze dat na nader onderzoek wel zien.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    De dwergen stelden zich een voor een voor en ook een klein wezentje, rond en mollig en overduidelijk vrouwelijk, stelde zich voor voordat ze weer naar de gang verdween. De sfeer die er hing was niet per se vijandig, maar wel geladen, voelde Caylith. Zeker toen de elf de kamer binnenstapte. Ze hoopte dat ze niet de hele reis de neutraliteit tussen die twee groepen zou moeten proberen te bewaren. Toen ze iedereen had begroet, wendde ze zich tot de tovenaar. Hij was jong en hij zag er zo onwerkelijk uit. Erg interessant, vond Caylith. Ze nam plaats op de stoel naast hem. 'Dus jij bent de tovenaar?'


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    [Ik wil niet veel zeggen, maar mijn personage is niet rond en mollig qua uiterlijk, maar heeft gewoon een slank figuur. Normaal eigenlijk, als je de foto van mijn personage ziet, is ze zeker niet mollig margotane. Ik zeg dit even omdat misschien sommige denken omdat mijn personage onzeker is, is ze meteen mollig, dit is niet het geval :-) ]

    [ bericht aangepast op 7 jan 2014 - 2:35 ]


    Standing frozen, in the life I've chosen. You wont find me, the past is all behind me. Buried in the snow.

    -

    [ bericht aangepast op 7 jan 2014 - 2:32 ]


    Standing frozen, in the life I've chosen. You wont find me, the past is all behind me. Buried in the snow.

    Snowqeeun schreef:
    [Ik wil niet veel zeggen, maar mijn personage is niet rond en mollig qua uiterlijk, maar heeft gewoon een slank figuur. Normaal eigenlijk, als je de foto van mijn personage ziet, is ze zeker niet mollig margotane. Ik zeg dit even omdat misschien sommige denken omdat mijn personage onzeker is, is ze meteen mollig, dit is niet het geval :-) ]


    Hmm. Nniet lullig, hoor, maar dan heb je best een abnormale hobbit, omdat ze graag van eten houden en dus ook ietwat zwaarlijvig zijn en zich ook totaal niet bezoghouden met het dosen van mensen met messenwerpen. Dus dan is het logisch als mensen volgens jou fouten maken.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Theatre schreef:
    [Haha. Kayla zegt dat ze de zoon is van Kaylan :'P Dat moet vast dochter zijn ^^]

    Gengi keek naar de fragile vrouwen die waren gearriveerd. Ze noemde haar naam en keek achterdochtig naar de elfen. Ze zouden geen stap binnen in de berg zetten. Als ze dat wel zouden proberen, zou ze hun hoofden doorboren met haar houweel.
    Toch hield ze zich gedeisd en nam een slok uit een metalen beker. Het ding was wat roestig en niet erg kundig gesmeed, maar ze zou dat niet zeggen. Niet zolang ze niet wist van wie hij precies was of hoe oud hij was, al kon ze dat na nader onderzoek wel zien.


    [Oeps. :') Ik heb het verandert.]


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Snowqeeun schreef:
    [Ik wil niet veel zeggen, maar mijn personage is niet rond en mollig qua uiterlijk, maar heeft gewoon een slank figuur. Normaal eigenlijk, als je de foto van mijn personage ziet, is ze zeker niet mollig margotane. Ik zeg dit even omdat misschien sommige denken omdat mijn personage onzeker is, is ze meteen mollig, dit is niet het geval :-) ]


    Hahahah nou ik denk niet dat ze mollig is doordat ze onzeker is, maar doordat ze een hobbit is. xD


    Every villain is a hero in his own mind.

    Alesia was Galahad even kwijt, hij was mee gelopen met de twee andere vrouwen. Waren die mooier dan haar? Ze volgde het pad waar ze Galahd voor het laatst ge zien had en kwam bij een grote deur, opende die en werd welkom geheten door een onzichtbare stem. Daarna keek ze rond, een paar dwergen, een mollig klein ding stond in de hoek waar ze niet zeker van was wat het was en verder zag ze een jonge man in het blauw gekleed en een van de twee dames zat naast de tovernaar en de andere nog die bij Galahad.
    ze stelde zich met een klein stemmetje voor gezien iedereen naar haarkeek daarna ging ze snel bij Galahad staan.

    [ bericht aangepast op 7 jan 2014 - 10:46 ]

    WenseKronik schreef:
    Alicia was Galahad even kwijt, hij was mee gelopen met de twee andere vrouwen. Waren die mooier dan haar? Ze volgde het pad waar ze Galahd voor het laatst ge zien had en kwam bij een grote deur, opende die en werd welkom geheten door een onzichtbare stem. Daarna keek ze rond, een paar dwergen, een mollig klein ding stond in de hoek waar ze niet zeker van was wat het was en verder zag ze een jonge man in het blauw gekleed en de twee dames die bij Galahad stonden.
    ze stelde zich met een klein stemmetje voor gezien iedereen naar haarkeek daarna ging ze snel bij Galahad staan.


    Ik wist niet dat Alicia meedeed? :'D en bij mij zijn stemmen altijd onzichtbaar. :')


    Dit topic is gesloten omdat het maximum van 300 berichten is bereikt


    Every villain is a hero in his own mind.