• Beste users,
    Dit bericht gaat over het lucht je hart-topic. Wij van het moderatorteam vinden dat er een aantal dingen niet goed gaan in dat topic. Nog vaak worden de regels die in de beginpost van het topic staan, overtreden. Zo wordt er gereageerd op elkaar, waarna soms zelfs een heel gesprek ontstaat. Ook worden er nog steeds vaak twitter-reacties geplaatst, die niet thuis horen in een topic die bedoeld is om je hart te luchten. Wij vinden reacties zoals 'Ik ga zo pannenkoeken eten!', niet z'n plaats in dit topic. Het spreekwoord 'Je hart luchten', betekent namelijk dat je over je problemen vertelt, vaak zelfs problemen die je niet zomaar aan iedereen uit je omgeving vertelt. Dat je pannenkoeken gaat eten, valt daar niet onder. We vinden de inleiding die nu in het topic staat, dan ook niet juist. Daarin staat nog wel iets over 'Is je ijsje lekker?', wat niet klopt met het doel van 'je hart luchten'. We vinden dat het topic te vaak gebruikt word voor offtopic berichten, terwijl hier een ander topic voor is, namelijk het offtopic-topic, en er zelfs een heel subforum voor is wat je kan gebruiken voor dat soort reacties. Wij willen daarom strenger gaan optreden wat betreft dit topic. We willen vaker gaan waarschuwen in het topic wanneer regels worden overtreden en we willen ook individuele waarschuwingen gaan sturen. Als dit ook niet helpt, zullen we het topic misschien zelfs moeten sluiten/verbieden. Onderaan deze tekst zal een concrete lijst volgen van de gevolgen die we willen gaan invoeren.

    Maar, let op! Voordat we dit willen doorvoeren, willen we eerst met jullie rond de tafel gaan zitten en bespreken hoe we deze situatie kunnen oplossen zonder dat we zo streng moeten zijn. Als daar betere ideeën uit komen dan dit idee van ons, dan zullen we dat idee doorvoeren. Wij hopen natuurlijk dat het niet nodig is om waarschuwingen uit te delen en misschien zelfs het topic te sluiten. Als jullie ideeën hebben, dan horen we dat graag.

    Wij proberen op deze manier met jullie te communiceren over hoe jullie het zelf graag willen zien. Wat verstaan jullie onder 'Je hart luchten'? Wat willen jullie dat er veranderd, om het topic beter te maken? Wij geven jullie nu de kans om jullie mening te zeggen. Indien er niet op een respectvolle manier naar de crew en andere users kan gereageerd worden, sluiten we dit topic en zijn onze nieuwe regels meteen van kracht.

    Wat wij willen veranderen:

    1. De regels zoals deze nu in het lucht je hart topic staan, blijven van kracht. De inleiding er boven wordt aangepast naar: Het lucht je hart topic is bedoeld om al je frustraties, euforische momenten en hersenspinsels even mee te delen. Plaats hier je one-liners over de jongen die je negeert of het trotse moment dat je net mee maakte. Schrijf hier alles van je af!
    2. In de beginpost zal de optie worden genoemd om gebruik te maken van het offtopic.
    3. Wanneer één van de regels uit de beginpost word overtreden, volgt een waarschuwing in het topic als reactie op de post waarin de regel wordt overtreden.
    4. Wanneer er een volgende keer door dezelfde user weer een regel wordt overtreden, zal een waarschuwing per pb volgen.
    5. Hier na zal de normale procedure volgen wanneer de user door blijft gaan of andere regels op Quizlet overtreed.
    6. Wanneer de crew vindt dat de waarschuwingen niet helpen en de regels te vaak worden overtreden, wordt het lucht je hart topic een maand lang verboden.


    Groeten, de moderators

    Suggesties:

    - 2 verschillende topics: eentje waarin de mensen hun problemen neerdumpen als ze hun hart daarmee willen luchten en er geen topic over willen maken, en eentje waarin men alle vage shit om wat ze blij of boos zijn in dumpen.
    - LJH-topic in subforum off-topic zetten
    - een link naar het twittertopic ín het Lucht je hart topic met een uitleg erbij, zoals: 'In dit topic kun je over het algemeen alles kwijt, maar voor korte mededelingen kun je hier terecht.'

    [ bericht aangepast door een moderator op 6 jan 2014 - 18:34 ]

    Frodo schreef:
    (...)

    Jullie zien ook de meldingen niet die we binnen krijgen?

    Kunnen we misschien elke keer vermelden.
    "Ohnee, wéér een melding over iets in het lucht je hart topic. Buh, hier gaan we weer." Zie je het al voor je?
    Dat zou pas iets zijn.(cat)

    We krijgen te vaak meldingen over iets vanuit dat topic van verschillende users en we hebben geen andere keuze dan er een oplossing voor te zoeken omdat het soms wat uit de hand dreigt te lopen.
    We doen dit absoluut niet om mensen te straffen, we proberen gewoon om een beter overzicht te krijgen van alles wat er gebeurt.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Frodo schreef:
    (...)

    Jullie zien ook de meldingen niet die we binnen krijgen?
    Mensen die dat melden zijn echt zo... my god. dum fuks. Maken weer van een mug een olifant. Of whatever.

    [ bericht aangepast op 5 jan 2014 - 19:14 ]


    I live for the applause, you will die for it.

    Took schreef:
    Ik vind het eigenlijk wel goed zo.
    Ik vind alleen dat negatieve reacties op posts niet mogen, want daar zitten mensen meestal niet op de wachten. Reacties zoals 'sterkte' en 'succes' zijn toch niet zo erg? Hele gesprekken zijn inderdaad irritant, al komt dat (naar mijn mening) niet veel voor.


    No growth of the heart is ever a waste

    Frodo schreef:
    (...)

    Daar mogen we normaal niet echt iets over zeggen, het spijt me.


    Oh oké, geen probleem.

    [ bericht aangepast op 5 jan 2014 - 19:15 ]


    Tijd voor koffie.

    Rivaille schreef:
    (...)Mensen die dat melden zijn echt zo... my god. dum fuks. Maken weer van een mug een olifant. Of whatever.


    Als de users het niet fijn vinden, is het hun goed recht om het te melden. En aangezien we toch al een groot aantal meldingen gekregen hebben, moeten we er wel iets aan doen.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Oh, ik dacht dat het al minder was.
    Al zijn het vaak gewoon dezelfde mensen die discussies uitlokken en gesprekken beginnen. Die mensen meld ik wel eens, maar niet als iemand gewoon eens reageert.


    Your make-up is terrible

    Eigenlijk snap ik niet waarom dat topic niet in het offtopic-subforum zit, maar goed. Mij lijkt het moeilijk op een duidelijke lijn te trekken tussen "Twitter"-posts of gesprekken en tussen normale posts of succes-/sterktewensen.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Vuelie schreef:
    Eigenlijk snap ik niet waarom dat topic niet in het offtopic-subforum zit, maar goed. Mij lijkt het moeilijk op een duidelijke lijn te trekken tussen "Twitter"-posts of gesprekken en tussen normale posts of succes-/sterktewensen.


    Dat mag je dus ook aan ons overlaten (bloos)


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Rivaille schreef:
    (...)Mensen die dat melden zijn echt zo... my god. dum fuks. Maken weer van een mug een olifant. Of whatever.


    Helemaal niet, die mensen hebben gewoon gelijk. Het is nu eenmaal zo dat er te veel gediscussieer wordt en te veel commentaar geleverd wordt.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Gifts schreef:
    Onder 'je hart luchten' versta ik dingen kwijtraken die je ook graag kwijt wilt. Voel je je agressief, heb je problemen, dan kun je dat kwijt. Maar even zeggen dat je een geweldige week hebt gehad, doet ook geen kwaad.

    Dat kan ook gewoon. Zolang het je persoonlijke twitter niet wordt.

    Rivaille schreef:
    (...)Mensen die dat melden zijn echt zo... my god. dum fuks. Maken weer van een mug een olifant. Of whatever.

    Afgelopen tijd is het topic door verschillende mensen gemeld waaronder ook door ljh-gangers En dat was niet altijd om het off-topic gaan. Er speelt veel meer dan enkel het off-topic gaan.

    Ik vind niet dat je nu al je frustratie moet uitleven op iemand die iets meld omdat het niet fijn is. Ik vind niet dat je nu mede-ljh-gangers en andere users mag behandelen als 'dum fucks'.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Ik vind dat er inderdaad geen gesprekken moeten ontstaan of teveel commentaar geleverd moet worden. Maar iemand mag toch wel ergens op reageren. Als iemand schrijft 'Alles gaat fout, een knuffel zou nu wel fijn zijn' en iemand reageert er vervolgens een hugg gif op, of stuurt 'je mag me altijd pben' of dergelijke wat er ook niet bij hoort is dat wel toegestaan? Zelf doe ik het niet maar heb het wel is gezien.

    Vind het wel een beetje overdreven, want ik reageer me ook wel is af in het lucht je hart topic. Maar dan zal ik geen idee hebben als die reactie nou wel of niet zou mogen. En nu schrijf je gewoon wat je wil luchten. Als je wil luchten 'maar ik wil zo graag naar dat concert waarom mag dat niet?!' Is dat ook te random of valt dat wel onder je hart luchten?

    [ bericht aangepast op 5 jan 2014 - 19:25 ]

    Vuelie schreef:
    Eigenlijk snap ik niet waarom dat topic niet in het offtopic-subforum zit, maar goed. Mij lijkt het moeilijk op een duidelijke lijn te trekken tussen "Twitter"-posts of gesprekken en tussen normale posts of succes-/sterktewensen.

    Het topic staat op dit forum omdat de oorspronkelijke intentie meer op de relatie in het algemeen gericht was.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Apricity schreef:
    Ik vind dat er inderdaad geen gesprekken moeten ontstaan of teveel commentaar geleverd moet worden. Maar iemand mag toch wel ergens op reageren. Als iemand schrijft 'Alles gaat fout, een knuffel zou nu wel fijn zijn' en iemand reageert er vervolgens een hugg gif op, of stuurt 'je mag me altijd pben' of dergelijke wat er ook niet bij hoort is dat wel toegestaan? Zelf doe ik het niet maar heb het wel is gezien.

    Ik zie serieus het nut niet van een hug-gif te sturen, maar dat zal wel weer aan mij liggen.
    Je kunt dat ook altijd in zijn/haar gastenboek zetten, niet?


    Take me to wonderland

    Apricity schreef:
    Ik vind dat er inderdaad geen gesprekken moeten ontstaan of teveel commentaar geleverd moet worden. Maar iemand mag toch wel ergens op reageren. Als iemand schrijft 'Alles gaat fout, een knuffel zou nu wel fijn zijn' en iemand reageert er vervolgens een hugg gif op, of stuurt 'je mag me altijd pben' of dergelijke wat er ook niet bij hoort is dat wel toegestaan? Zelf doe ik het niet maar heb het wel is gezien.

    Vind het wel een beetje overdreven, want ik reageer me ook wel is af in het lucht je hart topic. Maar dan zal ik geen idee hebben als die reactie nou wel of niet zou mogen. En nu schrijf je gewoon wat je wil luchten. Als je wil luchten 'maar ik wil zo graag naar dat concert waarom mag dat niet?!' Is dat ook te random of valt dat wel onder je hart luchten?


    Diegene die om een knuffel roept, wilt eigenlijk gewoon dat iemand op diegene reageert. Niet erg, lijkt mij, maar als er dan een heel gesprek wordt doorgevoerd, kan het Lucht je hart topic beter in het subforum offtopic geplaatst worden, zijn we ook van al dat verdomme gezeik af.


    Some people are art and do art at the same time

    Endorphin schreef:
    (...)
    Ik zie serieus het nut niet van een hug-gif te sturen, maar dat zal wel weer aan mij liggen.
    Je kunt dat ook altijd in zijn/haar gastenboek zetten, niet?


    Klopt, zelf heb ik ook niet de neiging om snel zo'n gif te sturen of zelf er iets over te posten.
    Maar volgensmij vinden sommigen het wel fijn.

    [ bericht aangepast op 5 jan 2014 - 19:27 ]