• Beste users,
    Dit bericht gaat over het lucht je hart-topic. Wij van het moderatorteam vinden dat er een aantal dingen niet goed gaan in dat topic. Nog vaak worden de regels die in de beginpost van het topic staan, overtreden. Zo wordt er gereageerd op elkaar, waarna soms zelfs een heel gesprek ontstaat. Ook worden er nog steeds vaak twitter-reacties geplaatst, die niet thuis horen in een topic die bedoeld is om je hart te luchten. Wij vinden reacties zoals 'Ik ga zo pannenkoeken eten!', niet z'n plaats in dit topic. Het spreekwoord 'Je hart luchten', betekent namelijk dat je over je problemen vertelt, vaak zelfs problemen die je niet zomaar aan iedereen uit je omgeving vertelt. Dat je pannenkoeken gaat eten, valt daar niet onder. We vinden de inleiding die nu in het topic staat, dan ook niet juist. Daarin staat nog wel iets over 'Is je ijsje lekker?', wat niet klopt met het doel van 'je hart luchten'. We vinden dat het topic te vaak gebruikt word voor offtopic berichten, terwijl hier een ander topic voor is, namelijk het offtopic-topic, en er zelfs een heel subforum voor is wat je kan gebruiken voor dat soort reacties. Wij willen daarom strenger gaan optreden wat betreft dit topic. We willen vaker gaan waarschuwen in het topic wanneer regels worden overtreden en we willen ook individuele waarschuwingen gaan sturen. Als dit ook niet helpt, zullen we het topic misschien zelfs moeten sluiten/verbieden. Onderaan deze tekst zal een concrete lijst volgen van de gevolgen die we willen gaan invoeren.

    Maar, let op! Voordat we dit willen doorvoeren, willen we eerst met jullie rond de tafel gaan zitten en bespreken hoe we deze situatie kunnen oplossen zonder dat we zo streng moeten zijn. Als daar betere ideeën uit komen dan dit idee van ons, dan zullen we dat idee doorvoeren. Wij hopen natuurlijk dat het niet nodig is om waarschuwingen uit te delen en misschien zelfs het topic te sluiten. Als jullie ideeën hebben, dan horen we dat graag.

    Wij proberen op deze manier met jullie te communiceren over hoe jullie het zelf graag willen zien. Wat verstaan jullie onder 'Je hart luchten'? Wat willen jullie dat er veranderd, om het topic beter te maken? Wij geven jullie nu de kans om jullie mening te zeggen. Indien er niet op een respectvolle manier naar de crew en andere users kan gereageerd worden, sluiten we dit topic en zijn onze nieuwe regels meteen van kracht.

    Wat wij willen veranderen:

    1. De regels zoals deze nu in het lucht je hart topic staan, blijven van kracht. De inleiding er boven wordt aangepast naar: Het lucht je hart topic is bedoeld om al je frustraties, euforische momenten en hersenspinsels even mee te delen. Plaats hier je one-liners over de jongen die je negeert of het trotse moment dat je net mee maakte. Schrijf hier alles van je af!
    2. In de beginpost zal de optie worden genoemd om gebruik te maken van het offtopic.
    3. Wanneer één van de regels uit de beginpost word overtreden, volgt een waarschuwing in het topic als reactie op de post waarin de regel wordt overtreden.
    4. Wanneer er een volgende keer door dezelfde user weer een regel wordt overtreden, zal een waarschuwing per pb volgen.
    5. Hier na zal de normale procedure volgen wanneer de user door blijft gaan of andere regels op Quizlet overtreed.
    6. Wanneer de crew vindt dat de waarschuwingen niet helpen en de regels te vaak worden overtreden, wordt het lucht je hart topic een maand lang verboden.


    Groeten, de moderators

    Suggesties:

    - 2 verschillende topics: eentje waarin de mensen hun problemen neerdumpen als ze hun hart daarmee willen luchten en er geen topic over willen maken, en eentje waarin men alle vage shit om wat ze blij of boos zijn in dumpen.
    - LJH-topic in subforum off-topic zetten
    - een link naar het twittertopic ín het Lucht je hart topic met een uitleg erbij, zoals: 'In dit topic kun je over het algemeen alles kwijt, maar voor korte mededelingen kun je hier terecht.'

    [ bericht aangepast door een moderator op 6 jan 2014 - 18:34 ]

    Gifts schreef:
    (...)

    Diegene die om een knuffel roept, wilt eigenlijk gewoon dat iemand op diegene reageert. Niet erg, lijkt mij, maar als er dan een heel gesprek wordt doorgevoerd, kan het Lucht je hart topic beter in het subforum offtopic geplaatst worden, zijn we ook van al dat verdomme gezeik af.


    Klopt, maar sommige mensen houden van aandacht als ze zich niet zo lekker in hun vel voelen. Dan willen ze steun en voelen dat ze niet alleen op de wereld zijn. Klinkt onaardig nu maar zo bedoel ik het niet :')

    Nu ben ik zeer benieuwd wie die melders zijn. Ik heb een vermoeden, maar m'n vermoedens zullen waarschijnlijk nooit beantwoord worden omdat dat geen "openbare informatie" is. :')


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Eigenlijk snap ik ook niet waarom er niets aan de mensen worden gedaan die een stukje lied of een quote in het topic posten die op het moment bij hun gevoelens past. In mijn ogen valt dat helemaal niet onder je hart luchten, maar dat zal wel aan mij liggen.


    Some people are art and do art at the same time

    Maar wat als je in plaats van 'Kan iemand me een knuffel geven?' nou zegt 'Ik zou nu echt een knuffel kunnen gebruiken.'? Is dat dan ook verkeerd?


    :)

    Gifts schreef:
    (...)

    Diegene die om een knuffel roept, wilt eigenlijk gewoon dat iemand op diegene reageert. Niet erg, lijkt mij, maar als er dan een heel gesprek wordt doorgevoerd, kan het Lucht je hart topic beter in het subforum offtopic geplaatst worden, zijn we ook van al dat verdomme gezeik af.


    Je kan ook gewoon even nood hebben aan knuffel en die nood ook uitspreken. Betekent niet dat je die wil van een willekeurig iemand op het internet. Als ik zeg dat ik een knuffel nodig hebt, heb ik meestal ook iemand in gedachten.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Tolstoy schreef:
    (...)

    Je kan ook gewoon even nood hebben aan knuffel en die nood ook uitspreken. Betekent niet dat je die wil van een willekeurig iemand op het internet. Als ik zeg dat ik een knuffel nodig hebt, heb ik meestal ook iemand in gedachten.


    Alsnog wordt er zeker gereageerd met een 'virtual hug' gif, of je iemand in gedachten hebt of niet.


    Some people are art and do art at the same time

    Gaat dit nou serieus over knuffel gifs.
    Wat heeft dat voor nut.

    Huehuehue.


    I live for the applause, you will die for it.

    Gifts schreef:
    (...)

    Alsnog wordt er zeker gereageerd met een 'virtual hug' gif, of je iemand in gedachten hebt of niet.

    Maar dan is dat niet jouw schuld, lijkt me.


    :)

    Wat een gezeik. Over probelemen maken van niets gesproken.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ik snap heus wel dat gesprekken er niet in thuis horen, en dat men eigenlijk ook niet wil dat je zeer enthousiast gaat doen omdat je een koekje hebt ofseu, maar toch vind ik dat het wel moet kunnen. Of naja, het gesprek moet gewoon voortgezet worden in gb/pb, maar ''je hart luchten'' kan toch ook door ongelooflijk blij te zijn met je koekje en dat met de rest van de wereld willen delen? En ja, dit is een raar voorbeeld maar je snapt me vast wel. :'D

    Ik vind idd dat er dan gewoon meerdere topics moeten komen:
    Eentje waarin de mensen hun problemen neerdumpen als ze hun hart daarmee willen luchten en er geen topic over willen maken, en eentje waarin men alle vage shit om wat ze blij of boos zin in dumpen.


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Barnabas schreef:
    Nu ben ik zeer benieuwd wie die melders zijn. Ik heb een vermoeden, maar m'n vermoedens zullen waarschijnlijk nooit beantwoord worden omdat dat geen "openbare informatie" is. :')

    Zijn er serieus mensen die dat gaan melden. :W


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Gifts schreef:
    (...)

    Alsnog wordt er zeker gereageerd met een 'virtual hug' gif, of je iemand in gedachten hebt of niet.


    Wat is daar zo slecht aan? Da's één reactie, waar jij zelf nota bene niet aan kan doen en da's nog geen gesprek. Ik vind dat, dat toch wel zou moeten kunnen. Net zoals iemand sterkte/succes wensen.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Conclusie: Als je steun wilt betuigen aan iemand uit het LJH-topic moet je diegene gewoon even GB'en/PB'en. That's it peepz :Y)


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Als ik iets kwijt wil zet ik gewoon wat in het topic neer verder ook niet. Ik kijk niet heel vaak ook naar de andere reacties soms wel van de zelfde pagina. Vraag me wel af als iemand wel is gewoon de reacties door leest in het LJH-topic? Want als een twitterreactie stuurt stoor ik me er niet aan ofzo, want ik lees het niet of ik lees er gewoon over heen iemand mag toch best zeggen 'eindelijk lig ik lekker in bed'. Zoveel verschil zit er toch niet tussen iets kwijt willen of je hart luchten.

    [ bericht aangepast op 5 jan 2014 - 19:41 ]

    Maar wat als je een lekker ijsje hebt en dat voor jou een euforisch moment is .-. ?


    To the stars who listen — and the dreams that are answered