• Beste users,
    Dit bericht gaat over het lucht je hart-topic. Wij van het moderatorteam vinden dat er een aantal dingen niet goed gaan in dat topic. Nog vaak worden de regels die in de beginpost van het topic staan, overtreden. Zo wordt er gereageerd op elkaar, waarna soms zelfs een heel gesprek ontstaat. Ook worden er nog steeds vaak twitter-reacties geplaatst, die niet thuis horen in een topic die bedoeld is om je hart te luchten. Wij vinden reacties zoals 'Ik ga zo pannenkoeken eten!', niet z'n plaats in dit topic. Het spreekwoord 'Je hart luchten', betekent namelijk dat je over je problemen vertelt, vaak zelfs problemen die je niet zomaar aan iedereen uit je omgeving vertelt. Dat je pannenkoeken gaat eten, valt daar niet onder. We vinden de inleiding die nu in het topic staat, dan ook niet juist. Daarin staat nog wel iets over 'Is je ijsje lekker?', wat niet klopt met het doel van 'je hart luchten'. We vinden dat het topic te vaak gebruikt word voor offtopic berichten, terwijl hier een ander topic voor is, namelijk het offtopic-topic, en er zelfs een heel subforum voor is wat je kan gebruiken voor dat soort reacties. Wij willen daarom strenger gaan optreden wat betreft dit topic. We willen vaker gaan waarschuwen in het topic wanneer regels worden overtreden en we willen ook individuele waarschuwingen gaan sturen. Als dit ook niet helpt, zullen we het topic misschien zelfs moeten sluiten/verbieden. Onderaan deze tekst zal een concrete lijst volgen van de gevolgen die we willen gaan invoeren.

    Maar, let op! Voordat we dit willen doorvoeren, willen we eerst met jullie rond de tafel gaan zitten en bespreken hoe we deze situatie kunnen oplossen zonder dat we zo streng moeten zijn. Als daar betere ideeën uit komen dan dit idee van ons, dan zullen we dat idee doorvoeren. Wij hopen natuurlijk dat het niet nodig is om waarschuwingen uit te delen en misschien zelfs het topic te sluiten. Als jullie ideeën hebben, dan horen we dat graag.

    Wij proberen op deze manier met jullie te communiceren over hoe jullie het zelf graag willen zien. Wat verstaan jullie onder 'Je hart luchten'? Wat willen jullie dat er veranderd, om het topic beter te maken? Wij geven jullie nu de kans om jullie mening te zeggen. Indien er niet op een respectvolle manier naar de crew en andere users kan gereageerd worden, sluiten we dit topic en zijn onze nieuwe regels meteen van kracht.

    Wat wij willen veranderen:

    1. De regels zoals deze nu in het lucht je hart topic staan, blijven van kracht. De inleiding er boven wordt aangepast naar: Het lucht je hart topic is bedoeld om al je frustraties, euforische momenten en hersenspinsels even mee te delen. Plaats hier je one-liners over de jongen die je negeert of het trotse moment dat je net mee maakte. Schrijf hier alles van je af!
    2. In de beginpost zal de optie worden genoemd om gebruik te maken van het offtopic.
    3. Wanneer één van de regels uit de beginpost word overtreden, volgt een waarschuwing in het topic als reactie op de post waarin de regel wordt overtreden.
    4. Wanneer er een volgende keer door dezelfde user weer een regel wordt overtreden, zal een waarschuwing per pb volgen.
    5. Hier na zal de normale procedure volgen wanneer de user door blijft gaan of andere regels op Quizlet overtreed.
    6. Wanneer de crew vindt dat de waarschuwingen niet helpen en de regels te vaak worden overtreden, wordt het lucht je hart topic een maand lang verboden.


    Groeten, de moderators

    Suggesties:

    - 2 verschillende topics: eentje waarin de mensen hun problemen neerdumpen als ze hun hart daarmee willen luchten en er geen topic over willen maken, en eentje waarin men alle vage shit om wat ze blij of boos zijn in dumpen.
    - LJH-topic in subforum off-topic zetten
    - een link naar het twittertopic ín het Lucht je hart topic met een uitleg erbij, zoals: 'In dit topic kun je over het algemeen alles kwijt, maar voor korte mededelingen kun je hier terecht.'

    [ bericht aangepast door een moderator op 6 jan 2014 - 18:34 ]

    Mensen, het doel van dit topic is dat jullie met betere ideën naar buiten komen of andere suggesties of aanvullingen of weet ik veel wat. Niet om kinderachtig te doen rond dat ijsje...

    Het is niet de bedoeling om je hier op ons af te reageren door met ons in discussie te gaan. Er moet verandering komen en we wilden het eerst in samenspraak met jullie doen. We wilden niet regels boem baf online toveren en dat jullie maar moeten luisteren. En ik vind het vervelend dat wij een hand proberen uit te reiken, maar dat jullie het afslaan. We bieden samenwerking aan en jullie zijn ertegen. En dan vind ik ook dat je niet mag klagen als de consequenties doorgevoerd worden.

    Dus please, kunnen jullie alleen nog maar suggesties doorgeven ipv ons en anderen af te katten?


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Bash schreef:
    (...)

    Soms heb je even een kleine frustratie, waar niet gelijk een heel topic voor geopend hoeft te worden, maar dan zou je dat nergens meer kwijt kunnen.

    Dan ga je naar dat offtopic topic, kan net zo goed. Of naar een gb of pb maatje, als je dat hebt.

    [ bericht aangepast op 5 jan 2014 - 20:03 ]


    Some people are art and do art at the same time

    Tolstoy schreef:
    (...)

    Dan heb ik twee vraagjes;

    Is het toegestaan om één keer te reageren op iemand anders maar dan niet verder te praten?

    Dus bijvoorbeeld:
    User 1: Ik voel me verschrikkelijk
    User 2: Mijn gb staat altijd voor je open
    -> Ze praten verder in hun gb.

    Kunnen jullie een duidelijke grens opstellen tussen 'lucht je hart' en 'twitterberichten'?

    Onder twitterberichten verstaan we vooral de zinloze reacties zoals:
    "Dit snoepje smaakt zo lekker." of "Oh, het sneeuwt."
    Dingen die niet echt van belang zijn, zeg maar.

    En zulke reacties als "Mijn gastenboek staat open" vind ik persoonlijk minder erg dan een reactie waaruit een hele conversatie voortvloeit in het topic. Dit gebeurd namelijk vrij veel en daar is het topic niet voor gemaakt.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Nym schreef:
    (...)
    Van de reeks is dit het eerste topic. Nog steeds actief.


    Jep, die had ik geopend. Ik schaam me voor de beginpost.
    On-topic, ik begrijp de mods en ben het wel een beetje met ze eens, maar aan de andere kant stoor ik me niet aan de 'zinloze' reacties in het LJH-topic.


    The universal language of art.

    Mijn suggestie: Sluit het LJH topic en verzoek iedereen naar het offtopic-topic te gaan als je iets kwijt wil.


    Some people are art and do art at the same time

    Ik heb de 2 suggestie's in de beginpost gezet. Hebben jullie er nog?


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Scandal schreef:
    Mensen, het doel van dit topic is dat jullie met betere ideën naar buiten komen of andere suggesties of aanvullingen of weet ik veel wat. Niet om kinderachtig te doen rond dat ijsje...

    Het is niet de bedoeling om je hier op ons af te reageren door met ons in discussie te gaan. Er moet verandering komen en we wilden het eerst in samenspraak met jullie doen. We wilden niet regels boem baf online toveren en dat jullie maar moeten luisteren. En ik vind het vervelend dat wij een hand proberen uit te reiken, maar dat jullie het afslaan. We bieden samenwerking aan en jullie zijn ertegen. En dan vind ik ook dat je niet mag klagen als de consequenties doorgevoerd worden.

    Dus please, kunnen jullie alleen nog maar suggesties doorgeven ipv ons en anderen af te katten?


    Eigenlijk zouden jullie de rest moeten negeren en de regel gewoon door gaan voeren...
    Er valt niet echt over te discussiëren, terwijl jullie er voor open staan en het goed bedoelen. Ik vind de reacties persoonlijk ook een beetje raar, maar als mensen zo kinderachtig doen kunnen jullie het misschien beter doorvoeren?
    Jullie hebben gewoon gelijk en ik snap dat de meldingen erg vervelend zijn, als er steeds zoveel binnenkomen.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Gifts schreef:
    Mijn suggestie: Sluit het LJH topic en verzoek iedereen naar het offtopic-topic te gaan als je iets kwijt wil.


    Dit vind ik niet zo'n goede suggestie, aangezien er heel wat mensen echt veel hebben aan dat topic en ik vind het persoonlijk ook een bijdrage aan Q.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    ik vind het niet erg als mensen in het topic op elkaar reageren, maar het is inderdaad niet je hart luchten..
    nu vind ik het een beetje overdreven om hier een groot probleem van te maken, ik bedoel het is maar een topic toch?
    maar ik vind het wel onduidelijk waar het wel voor is? Want heel vaak als mensen problemen hebben (of gewoon iets wat hun dwars zit) posten ze hier gewoon een los topic over (waar ze bijvoorbeeld ook om advies vragen). Ik vind het heel onduidelijk wat je wel en niet mag zeggen daar (en ook wat overdreven dat je bepaalde dingen wel en niet mag zeggen) maar als er nu opeens streng op gelet gaat worden krijg ik zelf een soort 'angs' zo van: straks krijg ik een melding of wordt ik gebannen omdat ik blijkbaar verkeerde opmerkingen maak in het 'lucht je hart topic'.


    My thoughts are stars I cannot fathom into constellatio

    Ik vind alle ophef over dat topic grote bullshit. 'Lucht je hart' in dat topic en als er mensen zijn die daar op willen reageren, let them. Ik snap ook niet dat mensen serieus gaan klagen bij mods. Suck it up en get over yourselves.


    Me so good.

    Gifts schreef:
    Mijn suggestie: Sluit het LJH topic en verzoek iedereen naar het offtopic-topic te gaan als je iets kwijt wil.


    Dan vind ik de suggestie: Verplaats het LJH topic naar het offtopic, een betere suggestie. ;p


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    nerveus schreef:
    (...)

    Eigenlijk zouden jullie de rest moeten negeren en de regel gewoon door gaan voeren...
    Er valt niet echt over te discussiëren, terwijl jullie er voor open staan en het goed bedoelen. Ik vind de reacties persoonlijk ook een beetje raar, maar als mensen zo kinderachtig doen kunnen jullie het misschien beter doorvoeren?
    Jullie hebben gewoon gelijk en ik snap dat de meldingen erg vervelend zijn, als er steeds zoveel binnenkomen.

    Dit willen we net vermijden omdat er bij de laatste modenquête gezegd is geweest dat de users over het algemeen graag zouden willen dat de users en de mods meer zouden samenwerken/overleggen over bepaalde zaken.
    Maar je ziet dus wat er van komt.
    Dit is al de tweede keer op rij dat we een voorstel doen en het is weer een hele hoop drama.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Wauw, die regel 6 vind ik wel ver gaan.
    Ik ben het ermee eens dat die twitter-berichten er niet in horen, maar tegelijkertijd vind ik het lastig om vast te stellen wanneer het volgens de crew een 'twitterbericht' is.
    Verder vind ik dat het gewoon een positief topic moet blijven, niet te strak en te streng. Eén keer op iemand reageren moet kunnen lijkt me, als je ook OT blijft.
    Ik zal toegeven dat ik ook een van de mensen ben die soms meerdere malen op mensen reageert, dus daar zal ik op letten vanaf nu.


    You are beautiful, you are love.

    Symmetry schreef:
    Wauw, die regel 6 vind ik wel ver gaan.
    Ik ben het ermee eens dat die twitter-berichten er niet in horen, maar tegelijkertijd vind ik het lastig om vast te stellen wanneer het volgens de crew een 'twitterbericht' is.
    Verder vind ik dat het gewoon een positief topic moet blijven, niet te strak en te streng. Eén keer op iemand reageren moet kunnen lijkt me, als je ook OT blijft.
    Ik zal toegeven dat ik ook een van de mensen ben die soms meerdere malen op mensen reageert, dus daar zal ik op letten vanaf nu.


    Er is net verteld wanneer iets een ''twitterbericht'' is. ;)
    Verder ben ik het wel met je eens.

    Lucrezia schreef:
    (...)
    Onder twitterberichten verstaan we vooral de zinloze reacties zoals:
    "Dit snoepje smaakt zo lekker." of "Oh, het sneeuwt."
    Dingen die niet echt van belang zijn, zeg maar.


    En zulke reacties als "Mijn gastenboek staat open" vind ik persoonlijk minder erg dan een reactie waaruit een hele conversatie voortvloeit in het topic. Dit gebeurd namelijk vrij veel en daar is het topic niet voor gemaakt.


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Op zich vind ik het wel een goed idee om het LJH-topic te verplaatsen naar offtopic, maar dan wordt het topic sowieso veranderd in een praattopic zoals er al zoveel zijn bij offtopic. Zelf vind ik dat helemaal niet erg, maar ik kan me voorstellend at er mensen zijn die dat liever niet hebben. Mijn voorkeur gaat misschien dan uit naar de eerste suggestie.


    Take me to wonderland