• Beste users,
    Dit bericht gaat over het lucht je hart-topic. Wij van het moderatorteam vinden dat er een aantal dingen niet goed gaan in dat topic. Nog vaak worden de regels die in de beginpost van het topic staan, overtreden. Zo wordt er gereageerd op elkaar, waarna soms zelfs een heel gesprek ontstaat. Ook worden er nog steeds vaak twitter-reacties geplaatst, die niet thuis horen in een topic die bedoeld is om je hart te luchten. Wij vinden reacties zoals 'Ik ga zo pannenkoeken eten!', niet z'n plaats in dit topic. Het spreekwoord 'Je hart luchten', betekent namelijk dat je over je problemen vertelt, vaak zelfs problemen die je niet zomaar aan iedereen uit je omgeving vertelt. Dat je pannenkoeken gaat eten, valt daar niet onder. We vinden de inleiding die nu in het topic staat, dan ook niet juist. Daarin staat nog wel iets over 'Is je ijsje lekker?', wat niet klopt met het doel van 'je hart luchten'. We vinden dat het topic te vaak gebruikt word voor offtopic berichten, terwijl hier een ander topic voor is, namelijk het offtopic-topic, en er zelfs een heel subforum voor is wat je kan gebruiken voor dat soort reacties. Wij willen daarom strenger gaan optreden wat betreft dit topic. We willen vaker gaan waarschuwen in het topic wanneer regels worden overtreden en we willen ook individuele waarschuwingen gaan sturen. Als dit ook niet helpt, zullen we het topic misschien zelfs moeten sluiten/verbieden. Onderaan deze tekst zal een concrete lijst volgen van de gevolgen die we willen gaan invoeren.

    Maar, let op! Voordat we dit willen doorvoeren, willen we eerst met jullie rond de tafel gaan zitten en bespreken hoe we deze situatie kunnen oplossen zonder dat we zo streng moeten zijn. Als daar betere ideeën uit komen dan dit idee van ons, dan zullen we dat idee doorvoeren. Wij hopen natuurlijk dat het niet nodig is om waarschuwingen uit te delen en misschien zelfs het topic te sluiten. Als jullie ideeën hebben, dan horen we dat graag.

    Wij proberen op deze manier met jullie te communiceren over hoe jullie het zelf graag willen zien. Wat verstaan jullie onder 'Je hart luchten'? Wat willen jullie dat er veranderd, om het topic beter te maken? Wij geven jullie nu de kans om jullie mening te zeggen. Indien er niet op een respectvolle manier naar de crew en andere users kan gereageerd worden, sluiten we dit topic en zijn onze nieuwe regels meteen van kracht.

    Wat wij willen veranderen:

    1. De regels zoals deze nu in het lucht je hart topic staan, blijven van kracht. De inleiding er boven wordt aangepast naar: Het lucht je hart topic is bedoeld om al je frustraties, euforische momenten en hersenspinsels even mee te delen. Plaats hier je one-liners over de jongen die je negeert of het trotse moment dat je net mee maakte. Schrijf hier alles van je af!
    2. In de beginpost zal de optie worden genoemd om gebruik te maken van het offtopic.
    3. Wanneer één van de regels uit de beginpost word overtreden, volgt een waarschuwing in het topic als reactie op de post waarin de regel wordt overtreden.
    4. Wanneer er een volgende keer door dezelfde user weer een regel wordt overtreden, zal een waarschuwing per pb volgen.
    5. Hier na zal de normale procedure volgen wanneer de user door blijft gaan of andere regels op Quizlet overtreed.
    6. Wanneer de crew vindt dat de waarschuwingen niet helpen en de regels te vaak worden overtreden, wordt het lucht je hart topic een maand lang verboden.


    Groeten, de moderators

    Suggesties:

    - 2 verschillende topics: eentje waarin de mensen hun problemen neerdumpen als ze hun hart daarmee willen luchten en er geen topic over willen maken, en eentje waarin men alle vage shit om wat ze blij of boos zijn in dumpen.
    - LJH-topic in subforum off-topic zetten
    - een link naar het twittertopic ín het Lucht je hart topic met een uitleg erbij, zoals: 'In dit topic kun je over het algemeen alles kwijt, maar voor korte mededelingen kun je hier terecht.'

    [ bericht aangepast door een moderator op 6 jan 2014 - 18:34 ]

    Nym schreef:
    (...)
    Zijn er serieus mensen die dat gaan melden. :W
    Ja :L huilie huilie.


    I live for the applause, you will die for it.

    Bash schreef:
    Maar wat als je een lekker ijsje hebt en dat voor jou een euforisch moment is .-. ?
    o shit.


    I live for the applause, you will die for it.

    Tolstoy schreef:
    (...)

    Wat is daar zo slecht aan? Da's één reactie, waar jij zelf nota bene niet aan kan doen en da's nog geen gesprek. Ik vind dat, dat toch wel zou moeten kunnen. Net zoals iemand sterkte/succes wensen.


    Waar lees jij dat ik zeg dat ik dat erg vind? Ik zeg alleen dat het vervolg ervan vaak een heel gesprek is. Iemand sterkte/succes wensen of virtual hug gifs sturen, kan daarom ook heel goed in gb of pb, om hele gesprekken in het topic te voorkomen.
    Ik zeg ook niet dat het dan jouw schuld is als je iemand in gedachten hebt en dan reacties krijgt met virtual hug gifs. Maar zoiets kun je gewoon in gb of pb doen, ze zijn er niet voor niets.


    Some people are art and do art at the same time

    Rivaille schreef:
    (...)Ja :L huilie huilie.

    Echt hè. :W

    Maar even aan de mods: jullie willen dus beslissen wat de beginpost wordt. Waarom mogen jullie dat opeens? Het is toch een topic van de users? Als ik een topic maak en jullie passen dan lekker de beginpost aan zonder mijn toestemming word ik daar niet vrolijk van.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Nym schreef:
    (...)
    Echt hè. :W

    Maar even aan de mods: jullie willen dus beslissen wat de beginpost wordt. Waarom mogen jullie dat opeens? Het is toch een topic van de users? Als ik een topic maak en jullie passen dan lekker de beginpost aan zonder mijn toestemming word ik daar niet vrolijk van.


    Toestemming? Crewleden zijn nog altijd hoger dan de users, ze hebben geen toestemming nodig, lijkt me :') En aangezien de bedenker van het LJH topic misschien helemaal niet meer actief is op Q, hebben ze niemand om toestemming te vragen :'D


    Some people are art and do art at the same time

    Nym schreef:
    (...)
    Echt hè. :W

    Maar even aan de mods: jullie willen dus beslissen wat de beginpost wordt. Waarom mogen jullie dat opeens? Het is toch een topic van de users? Als ik een topic maak en jullie passen dan lekker de beginpost aan zonder mijn toestemming word ik daar niet vrolijk van.


    Er staat toch in de beginpost dat ze dit alles eerst met de users willen bespreken. :p


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Nym schreef:
    (...)
    Echt hè. :W

    Maar even aan de mods: jullie willen dus beslissen wat de beginpost wordt. Waarom mogen jullie dat opeens? Het is toch een topic van de users? Als ik een topic maak en jullie passen dan lekker de beginpost aan zonder mijn toestemming word ik daar niet vrolijk van.


    Er is één zin ofzo aan veranderd :') ga je daar serieus commentaar op geven?


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Als de mods zichzelf er ook maar aan houden, want enkele van hen posten soms ook wel "Twitterdingen" :'x


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Gifts schreef:
    (...)

    Toestemming? Crewleden zijn nog altijd hoger dan de users, ze hebben geen toestemming nodig, lijkt me :') En aangezien de bedenker van het LJH topic misschien helemaal niet meer actief is op Q, hebben ze niemand om toestemming te vragen :'D

    Het gaat niet om de bedenker, het gaat om degene die het topic opent. Eventjes een voorbeeld. Ervan uitgaande dat dit doorgaat en dat het mag, betekent dat eigenlijk ook dat ze van IEDER topic de beginpost inhoudelijk aan mogen passen, aangezien dat hier dus ook gebeurt. Als ik dus zeg van "Hé jongens ik heb een probleem" kunnen zij ervan maken "Maten ik voel me niet lekker". Dat wil ik niet en dat bedoelde ik.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    En alweer wordt de crew aangevallen...

    Ik vind het op zich wel een goed initiatief. Het is alleen handig voor de users om te weten waar de lijn ligt tussen twitterberichten en echt LJH...


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Frodo schreef:
    (...)

    Er is één zin ofzo aan veranderd :') ga je daar serieus commentaar op geven?

    Het gaat me om het idee. En dat er überhaupt wordt gezegd dat ik moeilijk doe over iets is al ironisch op zich. :'D

    [ bericht aangepast op 5 jan 2014 - 19:48 ]


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Nym schreef:
    (...)
    Echt hè. :W

    Maar even aan de mods: jullie willen dus beslissen wat de beginpost wordt. Waarom mogen jullie dat opeens? Het is toch een topic van de users? Als ik een topic maak en jullie passen dan lekker de beginpost aan zonder mijn toestemming word ik daar niet vrolijk van.

    Het gaat niet om de beginpost. Het gaat erom dat we strenger zouden optreden als het topic zo verder gaat zoals het nu vaak gaat.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Gifts schreef:
    (...)

    Toestemming? Crewleden zijn nog altijd hoger dan de users, ze hebben geen toestemming nodig, lijkt me :') En aangezien de bedenker van het LJH topic misschien helemaal niet meer actief is op Q, hebben ze niemand om toestemming te vragen :'D

    Ho even, de crew is helemaal niet "hoger" dan wij. Het zijn de users die deze site hoog houden, de crew handhaaft alleen maar zekere regels. Dat vergeten sommige mensen nog wel eens. En de bedenker van het LJH topic is Orchard, die is nog steeds actief.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    BastiIIe schreef:
    Conclusie: Als je steun wilt betuigen aan iemand uit het LJH-topic moet je diegene gewoon even GB'en/PB'en. That's it peepz. :Y)


    Dit. Ik vind die gesprekken soms ook nogal storend.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Gooi het LHJ-topic bij het off-topic en alles is opgelost :'D


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried