• Beste users,
    Dit bericht gaat over het lucht je hart-topic. Wij van het moderatorteam vinden dat er een aantal dingen niet goed gaan in dat topic. Nog vaak worden de regels die in de beginpost van het topic staan, overtreden. Zo wordt er gereageerd op elkaar, waarna soms zelfs een heel gesprek ontstaat. Ook worden er nog steeds vaak twitter-reacties geplaatst, die niet thuis horen in een topic die bedoeld is om je hart te luchten. Wij vinden reacties zoals 'Ik ga zo pannenkoeken eten!', niet z'n plaats in dit topic. Het spreekwoord 'Je hart luchten', betekent namelijk dat je over je problemen vertelt, vaak zelfs problemen die je niet zomaar aan iedereen uit je omgeving vertelt. Dat je pannenkoeken gaat eten, valt daar niet onder. We vinden de inleiding die nu in het topic staat, dan ook niet juist. Daarin staat nog wel iets over 'Is je ijsje lekker?', wat niet klopt met het doel van 'je hart luchten'. We vinden dat het topic te vaak gebruikt word voor offtopic berichten, terwijl hier een ander topic voor is, namelijk het offtopic-topic, en er zelfs een heel subforum voor is wat je kan gebruiken voor dat soort reacties. Wij willen daarom strenger gaan optreden wat betreft dit topic. We willen vaker gaan waarschuwen in het topic wanneer regels worden overtreden en we willen ook individuele waarschuwingen gaan sturen. Als dit ook niet helpt, zullen we het topic misschien zelfs moeten sluiten/verbieden. Onderaan deze tekst zal een concrete lijst volgen van de gevolgen die we willen gaan invoeren.

    Maar, let op! Voordat we dit willen doorvoeren, willen we eerst met jullie rond de tafel gaan zitten en bespreken hoe we deze situatie kunnen oplossen zonder dat we zo streng moeten zijn. Als daar betere ideeën uit komen dan dit idee van ons, dan zullen we dat idee doorvoeren. Wij hopen natuurlijk dat het niet nodig is om waarschuwingen uit te delen en misschien zelfs het topic te sluiten. Als jullie ideeën hebben, dan horen we dat graag.

    Wij proberen op deze manier met jullie te communiceren over hoe jullie het zelf graag willen zien. Wat verstaan jullie onder 'Je hart luchten'? Wat willen jullie dat er veranderd, om het topic beter te maken? Wij geven jullie nu de kans om jullie mening te zeggen. Indien er niet op een respectvolle manier naar de crew en andere users kan gereageerd worden, sluiten we dit topic en zijn onze nieuwe regels meteen van kracht.

    Wat wij willen veranderen:

    1. De regels zoals deze nu in het lucht je hart topic staan, blijven van kracht. De inleiding er boven wordt aangepast naar: Het lucht je hart topic is bedoeld om al je frustraties, euforische momenten en hersenspinsels even mee te delen. Plaats hier je one-liners over de jongen die je negeert of het trotse moment dat je net mee maakte. Schrijf hier alles van je af!
    2. In de beginpost zal de optie worden genoemd om gebruik te maken van het offtopic.
    3. Wanneer één van de regels uit de beginpost word overtreden, volgt een waarschuwing in het topic als reactie op de post waarin de regel wordt overtreden.
    4. Wanneer er een volgende keer door dezelfde user weer een regel wordt overtreden, zal een waarschuwing per pb volgen.
    5. Hier na zal de normale procedure volgen wanneer de user door blijft gaan of andere regels op Quizlet overtreed.
    6. Wanneer de crew vindt dat de waarschuwingen niet helpen en de regels te vaak worden overtreden, wordt het lucht je hart topic een maand lang verboden.


    Groeten, de moderators

    Suggesties:

    - 2 verschillende topics: eentje waarin de mensen hun problemen neerdumpen als ze hun hart daarmee willen luchten en er geen topic over willen maken, en eentje waarin men alle vage shit om wat ze blij of boos zijn in dumpen.
    - LJH-topic in subforum off-topic zetten
    - een link naar het twittertopic ín het Lucht je hart topic met een uitleg erbij, zoals: 'In dit topic kun je over het algemeen alles kwijt, maar voor korte mededelingen kun je hier terecht.'

    [ bericht aangepast door een moderator op 6 jan 2014 - 18:34 ]

    Nym schreef:
    (...)
    Het gaat niet om de bedenker, het gaat om degene die het topic opent. Eventjes een voorbeeld. Ervan uitgaande dat dit doorgaat en dat het mag, betekent dat eigenlijk ook dat ze van IEDER topic de beginpost inhoudelijk aan mogen passen, aangezien dat hier dus ook gebeurt. Als ik dus zeg van "Hé jongens ik heb een probleem" kunnen zij ervan maken "Maten ik voel me niet lekker". Dat wil ik niet en dat bedoelde ik.


    Een probleemtopic is iets anders dan het LJH topic, in het LJH topic hebben de moderators regels ingesteld, waardoor de beginpost niet helemaal meer klopt (dat van dat ijsje etc.) en daardoor mogen ze dat veranderen. Als er in staat dat je even mag vermelden of je je ijsje lekker vindt of niet, dan gaan users denken dat dat ook werkelijk mag. Dat is in strijd tegen de regels die de mods in het LJH topic hebben ingesteld. Ik zie de reden niet waarom crewleden een topic van: 'Ik heb een probleem jongens' zouden willen veranderen, tenzij hier iets in staat wat tegen de regels is natuurlijk.


    Some people are art and do art at the same time

    Scandal schreef:
    (...)
    Het gaat niet om de beginpost. Het gaat erom dat we strenger zouden optreden als het topic zo verder gaat zoals het nu vaak gaat.

    Ik let op andere dingen. :W Maar dat het nodig is om strenger op te treden vind ik al een kunst. Ik vind het echt moeilijk te geloven dat er werkelijk users zijn die zoiets onbenulligs gaan melden.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Gifts schreef:
    (...)

    Een probleemtopic is iets anders dan het LJH topic, in het LJH topic hebben de moderators regels ingesteld, waardoor de beginpost niet helemaal meer klopt (dat van dat ijsje etc.) en daardoor mogen ze dat veranderen. Als er in staat dat je even mag vermelden of je je ijsje lekker vindt of niet, dan gaan users denken dat dat ook werkelijk mag. Dat is in strijd tegen de regels die de mods in het LJH topic hebben ingesteld. Ik zie de reden niet waarom crewleden een topic van: 'Ik heb een probleem jongens' zouden willen veranderen, tenzij hier iets in staat wat tegen de regels is natuurlijk.


    Maar wat als je frustratie is dat je ijsje niet lekker is :'x ?
    I mean, that's possible D:


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Bedankt voor jullie begrip mensen, erg volwassen. (cat)

    Even serieus nu...
    We doen dit omdat we een hele boel melding krijgen, vrijwel dagelijks, die in verband staan met het lucht je hart topic. Wie of wat er gemeld wordt, is voor jullie niet van belang, dat is onze taak en die nemen we serieus. Als moderators van een site als deze, is het onze verantwoordelijkheid hoe alles hier draait, we zijn hier dan ook om de boel vlotjes te laten verlopen en niet om jullie allemaal blij te maken. We kunnen nooit voor iedereen goed doen, maar ik vind wel dat jullie toch een beetje respect mogen tonen naar ons werk toe.
    We vragen om suggesties te geven zodat het niet zover moet lopen, maar daar lees het merendeel, niet iedereen, gewoonweg over en dat vind ik echt jammer. In plaats van zo veel botte commentaar te geven over de gang van zaken, stel ik dus voor dat je oftewel een suggestie doet of anders gewoon naar een ander topic gaat.

    Vragen mogen uiteraard ook altijd gesteld worden, maar doe dit dan op een nette manier en niet zoals vele van jullie nu bezig zijn. (cat)


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Barnabas schreef:
    (...)
    Ho even, de crew is helemaal niet "hoger" dan wij. Het zijn de users die deze site hoog houden, de crew handhaaft alleen maar zekere regels. Dat vergeten sommige mensen nog wel eens. En de bedenker van het LJH topic is Orchard, die is nog steeds actief.


    Not real.

    AANSCHOUW: Het oorspronkelijke LJH topic!!! en de maker is een jaar niet on geweest.:W

    [ bericht aangepast op 5 jan 2014 - 19:54 ]


    Queer zijn is gewoon alles

    Dooddoenervo schreef:
    (...)

    Not real.

    AANSCHOUW: Het oorspronkelijke LJH topic!!! en de maker is een jaar niet on geweest.:W

    Heu 'ns even. Het 'wat wil je kwijt' topic. Was eerder. Zelfde concept. (cat)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Orchard schreef:
    (...)
    Heu 'ns even. Het 'wat wil je kwijt' topic. Was eerder. Zelfde concept. (cat)


    Owh.
    *Kruipt terug in zijn nest en houdt zijn mond. *


    Queer zijn is gewoon alles

    Dooddoenervo schreef:
    (...)

    Not real.

    AANSCHOUW: Het oorspronkelijke LJH topic!!! en de maker is een jaar niet on geweest.:W

    Van de reeks is dit het eerste topic. Nog steeds actief.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Lucrezia schreef:
    Bedankt voor jullie begrip mensen, erg volwassen. (cat)

    Even serieus nu...
    We doen dit omdat we een hele boel melding krijgen, vrijwel dagelijks, die in verband staan met het lucht je hart topic. Wie of wat er gemeld wordt, is voor jullie niet van belang, dat is onze taak en die nemen we serieus. Als moderators van een site als deze, is het onze verantwoordelijkheid hoe alles hier draait, we zijn hier dan ook om de boel vlotjes te laten verlopen en niet om jullie allemaal blij te maken. We kunnen nooit voor iedereen goed doen, maar ik vind wel dat jullie toch een beetje respect mogen tonen naar ons werk toe.
    We vragen om suggesties te geven zodat het niet zover moet lopen, maar daar lees het merendeel, niet iedereen, gewoonweg over en dat vind ik echt jammer. In plaats van zo veel botte commentaar te geven over de gang van zaken, stel ik dus voor dat je oftewel een suggestie doet of anders gewoon naar een ander topic gaat.

    Vragen mogen uiteraard ook altijd gesteld worden, maar doe dit dan op een nette manier en niet zoals vele van jullie nu bezig zijn. (cat)


    Amen.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Lucrezia schreef:
    Bedankt voor jullie begrip mensen, erg volwassen. (cat)

    Even serieus nu...
    We doen dit omdat we een hele boel melding krijgen, vrijwel dagelijks, die in verband staan met het lucht je hart topic. Wie of wat er gemeld wordt, is voor jullie niet van belang, dat is onze taak en die nemen we serieus. Als moderators van een site als deze, is het onze verantwoordelijkheid hoe alles hier draait, we zijn hier dan ook om de boel vlotjes te laten verlopen en niet om jullie allemaal blij te maken. We kunnen nooit voor iedereen goed doen, maar ik vind wel dat jullie toch een beetje respect mogen tonen naar ons werk toe.
    We vragen om suggesties te geven zodat het niet zover moet lopen, maar daar lees het merendeel, niet iedereen, gewoonweg over en dat vind ik echt jammer. In plaats van zo veel botte commentaar te geven over de gang van zaken, stel ik dus voor dat je oftewel een suggestie doet of anders gewoon naar een ander topic gaat.

    Vragen mogen uiteraard ook altijd gesteld worden, maar doe dit dan op een nette manier en niet zoals vele van jullie nu bezig zijn. (cat)


    Dan heb ik twee vraagjes;

    Is het toegestaan om één keer te reageren op iemand anders maar dan niet verder te praten?

    Dus bijvoorbeeld:
    User 1: Ik voel me verschrikkelijk
    User 2: Mijn gb staat altijd voor je open
    -> Ze praten verder in hun gb.

    Kunnen jullie een duidelijke grens opstellen tussen 'lucht je hart' en 'twitterberichten'?

    [ bericht aangepast op 5 jan 2014 - 19:57 ]


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Nee, serieus, is het echt geen optie het LHJ-topic gewoon bij het off-topic te dumpen?


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Gifts schreef:
    (...)

    Een probleemtopic is iets anders dan het LJH topic, in het LJH topic hebben de moderators regels ingesteld, waardoor de beginpost niet helemaal meer klopt (dat van dat ijsje etc.) en daardoor mogen ze dat veranderen. Als er in staat dat je even mag vermelden of je je ijsje lekker vindt of niet, dan gaan users denken dat dat ook werkelijk mag. Dat is in strijd tegen de regels die de mods in het LJH topic hebben ingesteld. Ik zie de reden niet waarom crewleden een topic van: 'Ik heb een probleem jongens' zouden willen veranderen, tenzij hier iets in staat wat tegen de regels is natuurlijk.

    Dan kan je jezelf ook de vraag gaan stellen waarom in het ene topic wel regels worden opgesteld en in het ander niet. De eigenlijke regel is namelijk dat je niet offtopic mag gaan, maar omdat moeilijk te bepalen is wat offtopic is in het LJH-topic zijn die extra regels erbij gekomen. Dat is begrijpelijk, maar onnodig. Persoonlijk vind ik het juist leuk als je gewoon wat vrijheid hebt. Niet dat je hele gesprekken moet gaan voeren, maar wanneer mensen een onzinnige reactie plaatsen vind ik dat dat moet kunnen. Maar goed, laat verder maar zitten. Ook onnodig om hierover te gaan discussiëren.

    [ bericht aangepast op 5 jan 2014 - 20:00 ]


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Lucrezia schreef:
    Bedankt voor jullie begrip mensen, erg volwassen. (cat)

    Even serieus nu...
    We doen dit omdat we een hele boel melding krijgen, vrijwel dagelijks, die in verband staan met het lucht je hart topic. Wie of wat er gemeld wordt, is voor jullie niet van belang, dat is onze taak en die nemen we serieus. Als moderators van een site als deze, is het onze verantwoordelijkheid hoe alles hier draait, we zijn hier dan ook om de boel vlotjes te laten verlopen en niet om jullie allemaal blij te maken. We kunnen nooit voor iedereen goed doen, maar ik vind wel dat jullie toch een beetje respect mogen tonen naar ons werk toe.
    We vragen om suggesties te geven zodat het niet zover moet lopen, maar daar lees het merendeel, niet iedereen, gewoonweg over en dat vind ik echt jammer. In plaats van zo veel botte commentaar te geven over de gang van zaken, stel ik dus voor dat je oftewel een suggestie doet of anders gewoon naar een ander topic gaat.

    Vragen mogen uiteraard ook altijd gesteld worden, maar doe dit dan op een nette manier en niet zoals vele van jullie nu bezig zijn. (cat)


    Ik vind ook dat iedereen de crew vaak loopt af te katten. Nergens voor nodig, maar is het geen optie om het LJH-topic gewoon te sluiten? Er is een off-topic en anders kan de suer wel een topic openen, een blog schrijven of weet ik veel wat.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Uh, gaan we nu een discussie voeren over wie de bedenker is van het LJH topic? Daar gaat het helemaal niet om.


    Some people are art and do art at the same time

    BastiIIe schreef:
    (...)

    Ik vind ook dat iedereen de crew vaak loopt af te katten. Nergens voor nodig, maar is het geen optie om het LJH-topic gewoon te sluiten? Er is een off-topic en anders kan de suer wel een topic openen, een blog schrijven of weet ik veel wat.


    Soms heb je even een kleine frustratie, waar niet gelijk een heel topic voor geopend hoeft te worden, maar dan zou je dat nergens meer kwijt kunnen.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered