• Pfff, dat was me een beginnend schooldagje wel.
    Gelijk de eerste dag na de vakantie zit ik er al doorheen.
    Waarom?
    Ik wil dus later wat met Engels gaan doen, en na al die hoge cijfers voor Lezen, spreken, schrijven, grammatica en woordjes leren, heb ik dus een slechte onvoldoende gehaald voor luisteren. Daar baal ik dus echt verschrikkelijk van.
    Ook had ik een vijf gehaald voor Nederlands. Dat boeit me eigenlijk niks maar toch, geen lekker begin van 2014.
    En voor wiskunde sta ik ook een vier en ik snap er niks van, dus hoe ga ik dat ophalen.
    Zoals je hoort ben ik echt helemaal klaar met school.
    En dan moet ik nu Duits leren ook, verdomme.

    Enige tips om fris te beginnen met leren en wat vrolijker te zijn?
    Schooltips?
    Ik ben er zo klaar mee.
    Ugh.


    Sorry t moest eruit :x

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    nothing is true, everything is permitted.

    Ik heb het ook, maar een vriendin van mij zei dat het voor haar helpt om bijvoorbeeld sit-ups te doen en dan woordjes of begrippen hardop voor te lezen.
    Of na het sporten.
    Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar voor haar werkt het dus misschien voor jou ook.

    Veel succes in ieder geval (:


    May the odds be ever in your favour...

    Even die cijfers loslaten (ik weet het: makkelijker gezegd dan gedaan) en je hoofd leeg proberen te maken. Niet denken: "Vorige keer hier ook al een onvoldoende voor" of "Ik zal het vast toch niet snappen". Probeer positief te blijven, en vraag hulp van anderen als het niet gaat of als je het niet snapt. Hoewel ik niet weet of ik je kan helpen, mag je mij ook altijd PBen als je met een probleem bij wiskunde of Engels zit (:


    From these ashes, I will rise

    Happily, Thanks, ik zal t is proberen.
    Ancore Dankje, en het is inderdaad moeilijk om het los te laten. Engels is normaal het probleem niet. Alleen het luisteren. Terwijl ik het altijd wel snap maar ik gewoon nooit een antwoord op de vragen weet of nooit kan kiezen. Maar ik zal eraan denken.


    nothing is true, everything is permitted.

    Mutiny schreef:
    Happily, Thanks, ik zal t is proberen.
    Ancore Dankje, en het is inderdaad moeilijk om het los te laten. Engels is normaal het probleem niet. Alleen het luisteren. Terwijl ik het altijd wel snap maar ik gewoon nooit een antwoord op de vragen weet of nooit kan kiezen. Maar ik zal eraan denken.

    Oefen je al met cito toetsen of meerkeuzevragen? En kan je goed onthouden en begrijp je alles wat ze zeggen? Want dan geef ik je de tip de vragen maar kort door te lezen, dan echt goed te luisteren naar wat ze zeggen en na afloop van het fragment pas te kijken welk antwoord het beste zou kunnen passen. Ander ga je je namelijk teveel focussen op de woorden die ze in de vraag gebruiken, terwijl ze in een geluidsfragment vrijwel altijd synoniemen gebruiken. Uiteindelijk mis je dus je hele antwoord.


    From these ashes, I will rise

    Ja daar oefenen we wel mee. Ik begrijp alles wat ze zeggen maar onthouden... misschien een beetje.
    En wat je daarna zegt ja.. ik denk dat ik dat wel een beetje doe. :/
    Bedankt voor de tip!


    nothing is true, everything is permitted.

    Engels luisteren kan je zelf heel goed verbeteren, door het kijken van series/films zonder ondertiteling of naar de radio te luisteren. En ik was zelf ook altijd een ramp in wiskunde, totdat ik maar gewoon de stapjes (bijvoorbeeld van differentiëren) uit mijn hoofd leerde. Eerst doe je dit, dan doe je dit, enzovoort. Dan komt er geen begrijpen aan te pas en vanaf toen heb ik ook voldoendes gehaald.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ik had vandaag nog geen school. Gelukkig mooi de tijd om de hele dag voor school bezig zijn ugh.
    Wat ik heb gedaan om deze dag door te komen,
    Zet muziek op.
    Zet een timer aan, ieder uur even ontspanning. Werkt echt.

    Succes verder


    ©1998

    Denk eraan dat het menselijk is om een keer een onvoldoende te halen. (:


    There is nothing more badass than being yourself

    Nym, Ja, dat doe ik ookal. maar zo'n toets is altijd weer zo anders en ugh. En dat stapjes leren heb ik altijd met andere béta vakken gedaan die ik gelukkig nu kwijt ben. Maar ik doe VWO en dan vinden ze het leuk om inzicht vragen te doen. Dat inzicht, heb ik niet.
    DutchAlpha, Dankje, zal ik gaan doen!
    HarrysBum, Ja, maar 2 op 1 dag, en 1 voor t vak dat ik wil studeren. Gaat me toch iets te ver.


    nothing is true, everything is permitted.

    Ik moet even wat kwijt. Die cijfers willen niet zeggen dat je er slecht in bent. Ik heb mijn Cambridge diploma (CAE niveau, google maar even als je het niet kent) en ik haal vaak ook maar matige cijfers voor Engels (;


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Mutiny schreef:
    Nym, Ja, dat doe ik ookal. maar zo'n toets is altijd weer zo anders en ugh. En dat stapjes leren heb ik altijd met andere béta vakken gedaan die ik gelukkig nu kwijt ben. Maar ik doe VWO en dan vinden ze het leuk om inzicht vragen te doen. Dat inzicht, heb ik niet.
    DutchAlpha, Dankje, zal ik gaan doen!
    HarrysBum, Ja, maar 2 op 1 dag, en 1 voor t vak dat ik wil studeren. Gaat me toch iets te ver.


    Ik studeer Nederlands en Spaans aan de universiteit, maar je moet niet denken dat ik nooit onvoldoendes had hoor (: Eentje (of een paar) zijn echt geen ramp, zeker niet als je schrijft dat je voor de rest erg hoge cijfers haalt bij Engels. Ik had ook absoluut geen inzicht in wiskunde, maar gelukkig had ik de laatste twee jaren maar drie uur in de week :] Maar dan nog besteedde ik zowat de helft van mijn totale huiswerk-tijd aan wiskunde hoor... Misschien kan je iemand zoeken die je bijles geeft? Bij mij heeft dat in elk geval geholpen om te weten wat ik precies moest doen.


    Pedras no caminho? Guardo todas, um dia vou construir um castelo.

    Bastille, Ooh nice. :)
    Zarautz Oh, en wiskunde... Ik heb al van 3 kanten bijles en nog kan ik het niet ;')


    nothing is true, everything is permitted.

    de gedachte dat of je nu een 5 of een 9.5 haalt het geen reet meer uitmaakt eens je je diploma hebt. Daar staat geen punt op, enkel dat je het gehaald hebt en dat telt, zelfs al is het met de hakken over de sloot.


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Dat is echt balen.. Houd je toevallig van lezen? Lees dan in je vrije tijd veel Engelse boeken hardop. Lezen is echt de beste methode. Dat is gewoon bewezen. Ik zelf ben nu bezig met Turks, het is mijn moedertaal. Ik heb gemerkt dat ik een stuk vooruit ben gegaan. Echt waar geloof me, lezen helpt echt. Vroeger las ik bijvoorbeeld altijd heel veel Nederlandse boeken. (Nog steeds). En daarom was dat altijd mijn beste vak. En luister veel Engelse liedjes en Engelse films zonder ondertiteling. Je komt er wel geloof in jezelf.

    Mutiny schreef:
    Bastille, Ooh nice. :)
    Zarautz Oh, en wiskunde... Ik heb al van 3 kanten bijles en nog kan ik het niet ;')


    Oh, dat klinkt zo bekend :] Ik weet hoe frustrerend het is hoor, hele avonden studeren en dan niet eens een voldoende halen... Ik stelde me altijd in op; 'Als ik voor één vak gebuisd ben, gaan ze me echt niet laten blijven zitten.' (:


    Pedras no caminho? Guardo todas, um dia vou construir um castelo.