• Pfff, dat was me een beginnend schooldagje wel.
    Gelijk de eerste dag na de vakantie zit ik er al doorheen.
    Waarom?
    Ik wil dus later wat met Engels gaan doen, en na al die hoge cijfers voor Lezen, spreken, schrijven, grammatica en woordjes leren, heb ik dus een slechte onvoldoende gehaald voor luisteren. Daar baal ik dus echt verschrikkelijk van.
    Ook had ik een vijf gehaald voor Nederlands. Dat boeit me eigenlijk niks maar toch, geen lekker begin van 2014.
    En voor wiskunde sta ik ook een vier en ik snap er niks van, dus hoe ga ik dat ophalen.
    Zoals je hoort ben ik echt helemaal klaar met school.
    En dan moet ik nu Duits leren ook, verdomme.

    Enige tips om fris te beginnen met leren en wat vrolijker te zijn?
    Schooltips?
    Ik ben er zo klaar mee.
    Ugh.


    Sorry t moest eruit :x

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    nothing is true, everything is permitted.

    Mutiny schreef:
    Bastille, Ooh nice. :)
    Zarautz Oh, en wiskunde... Ik heb al van 3 kanten bijles en nog kan ik het niet ;')


    Soms ligt het niet aan de manier waarop je leert, maar de manier waarop je je toetsen maakt. Dus hoe je vragen benadert, uitwerkt en dergelijke.

    Ik was onwijs lang slecht in economie, hoe hard ik ook leerde. Toen bam, toets anders benaderd en het ging veel beter. Same for geschiedenis.

    Of probeer wel eens je manier van leren te veranderen. Vat meer beeldend samen. Dus lijstjes met kleuren, pijltjes en streepjes. (Ik onthoud beelden
    vaak beter, misschien jij ook). Of ga het eens samenvatten en je tussendoor ook afvragen waarom het zo is, in plaats van het klakkeloos over te
    nemen. Word dus wat meer geïnteresseerd te zijn in wat je aan het leren bent, trust me, dat werkt. Oh en op toetsen logisch proberen na te
    denken scheelt vaak ook! Bij economie ging ik vaak af wat ik had geleerd, maar nu gebruik ik ook gewoon mijn eigen hersenen en logica en
    vertrouw er op dat dit goed is, wat vaak ook wel is.

    ^^^^^^ Nu heb ik het niet specifiek over wiskunde hè (;

    [ bericht aangepast op 6 jan 2014 - 18:05 ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    En als het echt luisteren is waar je probleem aan hangt, zou ik luisterboeken gaan kopen of bijvoorbeeld lenen bij de bieb. ;)

    Mutiny schreef:
    Nym, Ja, dat doe ik ookal. maar zo'n toets is altijd weer zo anders en ugh. En dat stapjes leren heb ik altijd met andere béta vakken gedaan die ik gelukkig nu kwijt ben. Maar ik doe VWO en dan vinden ze het leuk om inzicht vragen te doen. Dat inzicht, heb ik niet.
    DutchAlpha, Dankje, zal ik gaan doen!
    HarrysBum, Ja, maar 2 op 1 dag, en 1 voor t vak dat ik wil studeren. Gaat me toch iets te ver.

    Inzichtvragen really? Ik heb ook VWO gedaan en volgens mij kwamen er zelfs geen inzichtvragen op het eindexamen O.o


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Tja. Vaker het nieuws op BBC gaan kijken! Dat is de beste tip die ik je kan geven. Interviews beluisteren is ook handig, dan leer je verschillende stemtypes te herkennen. De een praat zacht en duidelijk, de ander hard en snel. Oefenen, oefenen, oefenen.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Bedankt allemaal!


    nothing is true, everything is permitted.

    Trouwens: als je met die dingen zit, kun je dan niet beter een gesprek met je mentor aanvragen en het er met hem/haar over hebben?


    There is nothing more badass than being yourself

    BastiIIe schreef:
    Ik moet even wat kwijt. Die cijfers willen niet zeggen dat je er slecht in bent. Ik heb mijn Cambridge diploma (CAE niveau, google maar even als je het niet kent) en ik haal vaak ook maar matige cijfers voor Engels (;


    Precies! Ik heb zelf op mijn eindexamen aardig goed in wiskunde gescoord, terwijl dat echt niet mijn beste vak is en de vakken waarvan ik verwacht had dat ik hoog zou scoren (als kunst algemeen, daar stond ik iets van een 8,5 op), heb ik juist lager gehaald.
    Mensen focussen zich veel te veel op cijfers, het kan ook zo zijn dat de vraagstelling je even niet ligt.
    En bij luistertoetsen hangt het ook zo van de toets zelf af, wij hadden een aantal personen die gewoon engels bromden, heel onduidelijk spraken, waardoor het echt een kunst was om sommige dingen mee te krijgen.

    [ bericht aangepast op 7 jan 2014 - 15:53 ]


    Aan niets denken is ook denken.