• HEey allemaal,

    ik ga over een weekje een hele nacht bij mijn tante oppassen. Nu heeft mijn oom een gitaar. Ik wil zelf al erg lang gitaar kunnen spelen, geen les maar mezelf aanleren. Ik weet dat dit ook erg moeilijk is. Dus nu vroeg ik me af of mensen misschien iets van de klanken, liedjes of hoe je je vingers moet zetten voor de gitaar weet te vinden. Ik probeer wel eens via een youtube uitleg maar dat is erg moeilijk. Dus misschien die een makkelijk liedje heeft ofzo. Ik kan alleen geen noten lezen.

    alvast bedankt


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ja, ik ben naar een gitaarschool gegaan waar je geen notenleer moet volgen. Enkel akkoorden en je kan meteen een heleboel liedjes spelen. (:


    You don't run, not when you're with us. You stand your ground and fight.

    Ik denk niet dat je moet gaan gitaarspelen als je oppaskindjes aan het slapen zijn.
    Leer tabs lezen, schijnt ook heel fijn te zijn, heb ik gehoord. Tabs geven de zes snaren aan en laten zien op welke je je vinger moet zetten. Slag dat moet je denk via youtube leren.


    Deep inside, I've never felt alive

    Ja ik heb een gitaarboek met de vingerzettingen van akkoorden + wat liedjes. Als je wilt kan ik wel een foto maken van de akkoorden en de liedjes opsturen.


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Tabs. Tabs are easy.


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

    iedereen alvast bedNKT, DE MUREN ZIJN geluidsdicht en de deure dus dat is wel beter
    ik wil het liefste one direction liedjes leren


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Amon schreef:
    Ik denk niet dat je moet gaan gitaarspelen als je oppaskindjes aan het slapen zijn.
    Leer tabs lezen, schijnt ook heel fijn te zijn, heb ik gehoord. Tabs geven de zes snaren aan en laten zien op welke je je vinger moet zetten. Slag dat moet je denk via youtube leren.

    Dit.
    Ik heb mezelf ook gitaar leren spelen en kan dit doe op het niveau van redelijke begeleiding. Ik heb zelf een boekje met alle akkoorden en de vingersetting erbij. Dan zie je precies waar je jou vingers neer moet zetten.
    Volgens mij kun je dit ook op internet vinden.
    Ik zou beginnen met een liedje te zoeken met weinig makkelijke akkoorden ( bijv. Am, D, E, A, C) en die eerst uitzoeken, vooral goed luisteren naar het origineel om het ritme over te nemen.
    Succes in ieder geval. (:


    "Pride relates more to our opinion of ourselves, vanity to what we would have others think of us." - Jane Austen

    Je wilt dus in een nacht 1D liedjes op een gitaar leren zonder ervaring? Succes.


    Your make-up is terrible

    Op YouTube zit iemand die Andy Crowley heet en die legt alles vrij duidelijk en goed uit, tenminste vind ik dan.


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Assassin schreef:
    Je wilt dus in een nacht 1D liedjes op een gitaar leren zonder ervaring? Succes.
    niet in een nacht maar als ik vakantie of langer vrij heb ga ik de gitaar ophalen en dan voor een tijdje lenen


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik wil ook heel graag gitaar kunnen spelen :)

    Als er in de buurt gitaarworkshops zijn, dan ga ik daar altijd op af. Ik heb toen in 20 minuten 6 akkoorden geleerd, A, Am, C, D, E, Em en Mieke heeft een lammetje.

    Maar of je daar ook echt liedjes mee kan spelen, geen idee, ik heb zelf geen gitaar namelijk haha


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Koop een gitaarboek. Dit heeft mij heel erg geholpen.
    Ondanks dat je internet kan een boek waar akkoorden van makkelijk naar moeilijk staan kan heel handig zijn.
    Lucky for you zijn 1D liedjes héél makkelijk je hoeft er maar 4 akkoorden voor leren of iets in die richting.

    [ bericht aangepast op 16 jan 2014 - 22:53 ]


    ''Every child is an artist. The problem is how to remain an artist once we grow up.''

    Sketches schreef:
    Koop een gitaarboek. Dit heeft mij heel erg geholpen.
    Ondanks dat je internet kan een boek waar akkoorden van makkelijk naar moeilijk staan kan heel handig zijn.
    Lucky for you zijn 1D liedjes héél makkelijk je hoeft er maar 4 akkoorden voor leren of iets in die richting.


    En het zijn ook steeds dezelfde akkoorden. :Y)


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Begin eerst met de basisakkoorden.
    Je moet eerst je vingers leren te verplaatsen, dat gaat niet zomaar. Begin bij AM (A-mineur) en EM (E-mineur) dat is makkelijk en zo kun je er een beetje aan wennen. Je moet niet te snel willen. ;)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Mijn topics.


    Don't walk. Run, you sheep, run.