• De politie raadt aan om de webcam van je computer, laptop of tablet af te plakken wanneer je die niet aan het gebruiken bent. ‘Uit een internationaal onderzoek is gebleken dat een hacker er in is geslaagd om Belgen te filmen toen hun webcam volgens hen af stond.’
    Wanneer je webcam af staat, kan niemand je zien. Dat is toch wat het overgrote deel van de mensen denkt. Helaas blijkt dat niet altijd waar: steeds vaker slagen hackers erin om te kijken door webcams die eigenlijk niet aan staan.

    De Nederlandse en Belgische politie raden je dan ook aan om je webcam af te plakken. De waarschuwing komt er naar aanleiding van het proces van een 18-jarige Nederlander die op 2.000 computers software had geïnstalleerd om webcams en microfoons te hacken.

    ‘Ook in ons land zijn enkele gevallen gekend waarbij hackers er in slagen om je webcam aan te zetten wanneer je dat niet wenst’, zegt Peter De Waele, hoofdinspecteur van de pedofiliecel bij de Brusselse gerechtelijke politie, aan VTM Nieuws. ‘Paranoia worden is niet nodig, maar we vragen de mensen wel om hun webcam af te dekken als je die niet gebruikt. Dat gaat heel eenvoudig, bijvoorbeeld met een post-it.’

    Het gaat ook om Belgen, benadrukt De Waele. ‘Er lopen tal van internationale onderzoeken, waaruit blijkt dat een hacker er toch in is geslaagd om ook Belgen te filmen wanneer zij het niet wensten.’

    Bron: Het nieuwsblad



    Ligt het nu aan mij of is dit echt een eng idee?
    Het gedacht alleen al dat iemand mee kijkt terwijl je denkt dat je webcam af staat. (cat)


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Ik had het al eerder gehoord. Heb er ook al een hele tijd een plakkertje op zitten. Vieze gluurders :').

    [ bericht aangepast op 17 jan 2014 - 10:37 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Dat heb ik eigenlijk al 'n paar jaar, haha.


    "I shut my eyes in order to see.'

    18-jarige Nederlander die op 2.000 computers software had geïnstalleerd om webcams en microfoons te hacken.

    enkele gevallen gekend


    Ik snap echt niet waarom jullie zo paranoia worden :'D Je moet sowieso eerst een slecht programma installeren, voordat dit mogelijk is (en ja, dat geldt altijd). Zorg er dus gewoon voor dat je laptop up-to-date is en dat je een goed anti-virus programma (zoals Kaspersky) hebt draaien. Dan is er niks aan de hand.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Ga vanmiddag een leuke stikker kopen, want een pleister staat zo depressief :')

    Bedankt voor de tip, zal ASAP afplakken.

    Van mij mogen ze, veel zien ze toch niet. Mijn laptop staat altijd beneden en ik doe hem altijd dicht als ik hem niet gebruik. Dan zien ze enkel mijn hoofd en dat is het. :'D


    Your make-up is terrible

    Heb ik gehoord ja. Gelukkig heb ik nog een oude laptop zonder (vaste) webcam, dus ik hoef niets af te plakken. :Y)
    Het lijkt me verschrikkelijk om me steeds bekeken te voelen op deze manier.


    :)

    Creepy rot hackers... Zelfs als je een webcam hebt, heb je geen privacy meer.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Honestly, I don't give damn of zo een of andere hacker mee kijkt hoe ik mij omkleed of iets, zo lang als ze het maar niet verspreiden en zolang de NSA/CIA/een of andere shitty overheidsorganisatie mij afluistert.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Sorry hoor, maar ik vind het wel heel overdreven om nu meteen je cam af te plakken :') Weer zo'n aanstel.
    En als het echt zo is, zit je naakt achter je laptop? NEUK JE VOOR JE LAPTOP? Wss niet.
    Dus euh, als zij me vandaag willen zien, niet gedouchet, knot, geen makeup, vest aan van mijn vriend, lelijke grote headset op: k, ga je gang.
    /care


    I live for the applause, you will die for it.

    Dan zien ze mij en mijn klasgenoten erg interessant. ^^

    Maar goed, het is wel een eng idee dat er misschien een hacker met je meekijkt als je je software niet to update is.

    Oh wat is het dan toch handig dat je vader dit al jaren roept!
    Ik kan me niet herinneren dat de webcam niet was afgeplakt als we hem niet gebruikten.


    Hamartia

    Hmm,, ik hoop dat ze zich dood schrikken als ik achter de laptop ga met mijn net uit bed kapsel XD
    Maar ik geloof niet dat als je computer goed beschermd ze zomaar je webcam kunnen activeren.


    Schrijven; een manier van dagdromen waarbij je elke letter op papier zet die je voor je ziet !

    michellexoxo schreef:
    Hmm,, ik hoop dat ze zich dood schrikken als ik achter de laptop ga met mijn net uit bed kapsel XD
    Maar ik geloof niet dat als je computer goed beschermd ze zomaar je webcam kunnen activeren.


    Het zijn niet zomaar wat mensen die dit zeggen, hè? Ik heb er al vaker wat over gelezen en als ze wel je webcam kunnen activeren zonder dat jij dat door hebt, dan heb je toch een groot probleem. Als zelfs overheden ervoor waarschuwen, dan zou ik het probleem toch iets serieuzer nemen als ik jou was.

    Kijk anders hier even naar. Het wordt steeds enger naarmate het filmpje langer duurt. Ik kwam het tegen op Facebook:

    [ bericht aangepast op 17 jan 2014 - 14:39 ]


    Hamartia

    [ bericht aangepast op 17 jan 2014 - 14:38 ]


    Hamartia