• Cover gemaakt door: DreamerN





    Jaja mensen ik ben begonnen aan een nieuw project en besloot dat het leuk was om mijn vorderingen bij te houden. Dus houd ik het bij in een story.


    Ik zou het leuk vinden jullie creaties met stofjes te zien dus dump hier je foto's!
    Misschien ook leuk om een lijstje bij te houden wie er ook geregeld met stoffen werkt?

    [ bericht aangepast op 28 feb 2014 - 12:15 ]


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Eerst wil ik dus nog leren naaien en iedereen blijft maar zeggen dat het niet moeilijk is >.< Ik heb al wel een paspop, maar niet zo'n mooie verstelbare.
    Ik denk dat mijn eerste project de snow queen jurk van Elsa word (: Ook ben ik nog bezig met een stel vleugels en ooit ga ik een Dalek kostuum maken XD Maar dat is van hout en eventueel kunststof etc.

    En dat allemaal voor EFF en Castlefest (:


    Credendo Vides

    Oehh nice! Yea I've sewn a few things. Met hulp van m'n oma though. Het leuke is dat ik nooit dingen fatsoenlijk volgens het patroom doe en dat patroon naar believen verkracht, om 't maar zo te zeggen :D.
    Maar goed, uiteindelijk kom ik d'r vaak wel.


    No growth of the heart is ever a waste

    DreamerN schreef:
    Eerst wil ik dus nog leren naaien en iedereen blijft maar zeggen dat het niet moeilijk is >.< Ik heb al wel een paspop, maar niet zo'n mooie verstelbare.
    Ik denk dat mijn eerste project de snow queen jurk van Elsa word (: Ook ben ik nog bezig met een stel vleugels en ooit ga ik een Dalek kostuum maken XD Maar dat is van hout en eventueel kunststof etc.

    En dat allemaal voor EFF en Castlefest (:


    Houd marktplaats in de gaten, daar staan ze soms voor een habbekrats. Ik heb er namelijk nog 1 maar die is voor mij te klein, (maat 36 tot 40) die heb ik toen de tijd voor €20,- eraf geplukt (de stof op de pop is wel ernstig verkleurd). De grote verstel pop (Maat 40 tot 48) heb ik €50,- voor betaald.

    De jurk van Elsa is echt mooi ^^ ik ben erg benieuwd, houd je ons een beetje op de hoogte? Vind het zelf namelijk ook altijd onwijs tof om projecten te zien ontwikkelen.
    Ik heb zelf niet veel met dr who, maar als je het goed maakt is het ontzettend awesome! Ook daar wil ik foto's van zien hahah!

    Hashirama schreef:
    Oehh nice! Yea I've sewn a few things. Met hulp van m'n oma though. Het leuke is dat ik nooit dingen fatsoenlijk volgens het patroom doe en dat patroon naar believen verkracht, om 't maar zo te zeggen :D.
    Maar goed, uiteindelijk kom ik d'r vaak wel.


    Och... zo ben ik ook begonnen, 4 van mijn 5 jurken moesten er heel anders uitzien. Maar door een stomme fout zijn ze anders (wat ik 9 van de 10 keer veel leuker vind) :P.
    Maar nu wilde ik wel eens een professioneel iemand naast mij hebben staan, omdat ik naar mijn idee soms veel te moeilijk dingen doe :P

    Heb je foto's?


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    heheh leuk :3 Ikzelf zit nu al in mijn 2de jaar creatie en mode (naaien en ontwerpen :3). Ik moet nu ook voor een verkleedfeest een jurk maken van de Middeleeuwen ^^. Ik ben benieuwd naar de andere creatievelingen hier heheh.


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Ik ga dit volgen.


    26 - 02 - '16

    Raccoon schreef:
    heheh leuk :3 Ikzelf zit nu al in mijn 2de jaar creatie en mode (naaien en ontwerpen :3). Ik moet nu ook voor een verkleedfeest een jurk maken van de Middeleeuwen ^^. Ik ben benieuwd naar de andere creatievelingen hier heheh.
    doe jij zelf patroon tekenen? of gebruik je patronen die te koop zijn?


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Oei mijn abo's -Sorry moest gewoon een keer-. Heb tijden niet meer genaaid. Maar nu krijg ik toch wel zin. Ik moet nog steeds mijn Belle jurk afmaken. :'D En een topje.

    [ bericht aangepast op 19 jan 2014 - 14:56 ]


    | 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial

    Meestal zoeken we ons model in de boekjes zoals Burda, knipmode etc. Daarna tekenen we deze over op patroon papier en passen we deze aan volgens onze maten ^^. Uit een eenvoudig basispatroon kun je ook erg veel uithalen. Voor mijn kleedje dat ik ga maken doe ik bv: een diepuitgesneden hals en rok die wat openvalt, terwijl het normale kleed dicht is. Moeilijk is het niet, maar je moet je er wel redelijk voor concentreren :3 (ik ben een enorme held in fouten maken op sommige momenten ^^') Je kunt waarschijnlijk burda boekjes vinden in de bibliotheek. Bij ons kan dat tenminste. ^^

    Voor jou jurk, werk je met een hoepelrok onder je kleed? Of laat je hem gewoon normaal?


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Raccoon schreef:
    Meestal zoeken we ons model in de boekjes zoals Burda, knipmode etc. Daarna tekenen we deze over op patroon papier en passen we deze aan volgens onze maten ^^. Uit een eenvoudig basispatroon kun je ook erg veel uithalen. Voor mijn kleedje dat ik ga maken doe ik bv: een diepuitgesneden hals en rok die wat openvalt, terwijl het normale kleed dicht is. Moeilijk is het niet, maar je moet je er wel redelijk voor concentreren :3 (ik ben een enorme held in fouten maken op sommige momenten ^^') Je kunt waarschijnlijk burda boekjes vinden in de bibliotheek. Bij ons kan dat tenminste. ^^

    Voor jou jurk, werk je met een hoepelrok onder je kleed? Of laat je hem gewoon normaal?

    Ik ken de tijdschriften ^^ ik krijg van mn schoonmoeder nog een mega stapel haha. Klinkt leuk, wat je aan het maken bent!

    Ik ga werken met een verstevigde hoepelrok, de rok zal ongeveer rond de 8/10 kilo gaan wegen. Dus het is de bedoeling dat de rok gedragen word door dat ding ^^. Mn lerares heeft er ervaring mee en heeft gelukkig ook een patroon.


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Mijn moeder maakt altijd zelf haar patronen.
    Nu hebben wij dezelfde paspop als jij, die kleine tot maat 40. Het probleem is enkel dat de nek niet kleiner gezet kan worden, heb jij dat ook?


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    Mijn moeder maakt altijd zelf haar patronen.
    Nu hebben wij dezelfde paspop als jij, die kleine tot maat 40. Het probleem is enkel dat de nek niet kleiner gezet kan worden, heb jij dat ook?
    nope mijn pop kan ook in de nek verstelt worden en doet dat prima gelukkig


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Muninn schreef:
    (...)nope mijn pop kan ook in de nek verstelt worden en doet dat prima gelukkig


    Hij doet het ook goed, maar dan heb ik vast een rare kleine nek, haha. Hij kan gewoon niet kleiner zodat hij goed staat voor mijn nek.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Hij doet het ook goed, maar dan heb ik vast een rare kleine nek, haha. Hij kan gewoon niet kleiner zodat hij goed staat voor mijn nek.
    die poppen zijn ook meestal wat grover dan de meeste vrouwen.


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Vandaag ben ik aan de slag gegaan met het overtrekken en knippen van het patroon.
    Voor de gedesinteresseerde: Klikje


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Ik heb een hoofdstukje geactiveerd waarin ik mijn voorgaande creaties laat zien voor de liefhebbers ^^
    klikje

    [ bericht aangepast op 5 feb 2014 - 21:23 ]


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.